Zobacz wątek - TDR DT blokady
NAS Analytics TAG

TDR DT blokady

i inne małe pojemności
_________

TDR DT blokady

Postprzez balchan1 » 28/7/2009, 21:21

Witam
Kumpel kupił sobie ładną yamahe TDR 125 z 2000r z przebiegiem 6500km. Moto było zablokowane. Stan niemal salonowy. W końcu namówilem go na zjecie blokad, dzisiaj siedziałem nad tym cały wieczór. I jaki efekt?? żaden. Mimo przestawienia zaworu wydechowego (tak by otwierał się przy wysokich obrotach a nie zamykał) oraz usunięciu zwężki z wydechu nie ma żadnego efektu. Regulowałem cięgna YVPS, gaźnik i moto nadal jedzie jak jechało i nie zachwyca osiągami. Nie wygląda to na moduł bo moto wkręca się wysoko na jałowym. Wolno wchodzi i schodzi z obrotów. Żal bo moje Derbi 80 szło o niebo lepiej. Zwężka na dolocie?? Wie ktoś może do czego służą "bańki" na krućcu ssącym i przed gaźnikiem na gumie idącej do filtra?? Wydają się puste w środku. Co to i jakie ma zastosowanie??
Za wszelkie rady z góry dzięki.
balchan1
Bywalec
 
Posty: 507
Dołączył(a): 4/3/2008, 15:10
Lokalizacja: Lubuskie


Postprzez Landryss25 » 28/7/2009, 21:29

Po zdjęciu blokad z zaworu wydechowego i rury trzeba wyregulować gaźnik. Możliwe że też trzeba wymienić dyszę główną na większą. Bez tego ani rusz.

A ta bańka do której odchodzi przewód z króćca to gasbox.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
Avatar użytkownika
Landryss25
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6269
Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
Lokalizacja: Liw


Postprzez balchan1 » 28/7/2009, 21:41

Hmmm, trzeba będzie wziąć się do ostrej regulacji. Ale co mnie uderzyło to fakt iż po zdjęciu blokad nie ma żadnego efektu. Nic, zero, null. To nie moje pierwsze spotkanie z 2T i raczej za każdym razem po zdjęciu blokad nawet bez regulacji moto chodziło jak chodziło ale widać było efekt. Czuje że czeka mnie trudna przeprawa z tym sprzętem ;/
komar 2 biegi ;) ->derbi vamos 50 fl ->derbi senda Bi3 80 ->kawasaki klx 650c ->Honda CB450s
->Kawasaki ZZR600e

"ZIEMIE RWIE"
balchan1
Bywalec
 
Posty: 507
Dołączył(a): 4/3/2008, 15:10
Lokalizacja: Lubuskie

Postprzez Landryss25 » 28/7/2009, 21:46

Po zdjęciu takich blokad jeśli się nie wykona regulacji to moto może chodzić nawet gorzej a palić więcej.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
Avatar użytkownika
Landryss25
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6269
Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
Lokalizacja: Liw

Postprzez Shakin » 29/7/2009, 09:52

Zacznijmy od tego, że zawór wydechowy nie jest blokadą...

Tak jak napisałeś
(tak by otwierał się przy wysokich obrotach a nie zamykał)


jest zawsze!

Zawór wydechowy w TDR otwiera się ok. 7k obrotów. Jeżeli się zamykał to już coś było kombinowane.

A z modułem coś zrobiłeś?
Shakin
Świeżak
 
Posty: 123
Dołączył(a): 16/8/2007, 08:35
Lokalizacja: Lubań

Postprzez balchan1 » 29/7/2009, 10:55

Nie, moduł nie ruszany. Z tego co wyczytałem i zgodnie z moją logiką blokada na zaworze wydechowym polega na tym że zamyka się on przy wysokich obrotach, a jest otwarty przy małych. Przestawiłem go tak, aby było odwrotnie (zamknięty przy niskich a otwarty przy wysokich obrotach). Postępowałem zgodnie z zasadami i efekt jest mizerny. Dzięki regulacji odzyska się te ~14 koni które brakuje do rzekomych 28 po odblokowaniu??
komar 2 biegi ;) ->derbi vamos 50 fl ->derbi senda Bi3 80 ->kawasaki klx 650c ->Honda CB450s
->Kawasaki ZZR600e

"ZIEMIE RWIE"
balchan1
Bywalec
 
Posty: 507
Dołączył(a): 4/3/2008, 15:10
Lokalizacja: Lubuskie

Postprzez Shakin » 29/7/2009, 13:09

Niee... Zawór wydechowy ma się otwierać przy wyższych.

Znajomy inżynier wytłumaczył mi to tak:

jedziesz powoli, moto pobiera mało paliwa, zawór wydechowy zamknięty więc ucieka tego paliwa tyle ile jest

jedziesz szybko, moto pobiera duzo paliwa, zawór wydechowy otwarty to pozniej wciąfa tyle ile jest

A jak zawór przestawisz np. na ciągle otwarty

jedziesz powoli, moto pobiera mało paliwa, zawór otwarty i wciaga ile sie da, że nawet może do smarowania nie dochodzić i zatrzec silnik mozna ;p


To tak ja zrozumiałem...

A nie odcina moduł przy 6-7k?

Nie no 14 nie odzyska.
Shakin
Świeżak
 
Posty: 123
Dołączył(a): 16/8/2007, 08:35
Lokalizacja: Lubań

Postprzez balchan1 » 29/7/2009, 13:57

Nie odcina obrotów. Jest dokładnie tak jak mówisz, ustawiłem zawór tak by otwierał się przy wysokich a zamykał przy niskich obrotach. Wygląda na to że albo silnik jest oszukany i pochodzi od 50 ;) albo blokada jest gdzie indziej. Może zrobili taką sztuke której nie da się odblokować. A propo. Jakość Yamahy TDR jest tragiczna. Plastiki pękają od byle czego, widać oszczędzanie na materiałach. Ciągle śmieje się że ze śmieci które zostały z produkcji TDM sklecili TDR. Ten motocykl już działa mi na nerwy. Widze że najlepiej jak kolega pojedzie sobie do serwisu. Może jakiś czarodziej tam pomoże.
komar 2 biegi ;) ->derbi vamos 50 fl ->derbi senda Bi3 80 ->kawasaki klx 650c ->Honda CB450s
->Kawasaki ZZR600e

"ZIEMIE RWIE"
balchan1
Bywalec
 
Posty: 507
Dołączył(a): 4/3/2008, 15:10
Lokalizacja: Lubuskie

Postprzez szybki90 » 30/7/2009, 13:08

ustaw zawór na maxa i odczep linki i sprawdź ile idzie
peugeot zenith -> yamaha dt 125-> ktm sx 125-> suzuki rm 250 -> Malagutii f12-> Yamaha aerox -> Aprilia sr -> Yamaha yz 125 -> KTM sx 250 -> KTM sx 400 -> Husqvarna te 250
szybki90
Świeżak
 
Posty: 205
Dołączył(a): 28/5/2009, 16:41
Lokalizacja: Grudziadz

Postprzez Shakin » 30/7/2009, 15:49

Mi tam TDR pracuje jakoś ;p

W 50ccm są zawory wydechowe?

Moze jest po prostu zajechana i tyle?
Shakin
Świeżak
 
Posty: 123
Dołączył(a): 16/8/2007, 08:35
Lokalizacja: Lubań

Postprzez balchan1 » 30/7/2009, 21:00

Nic nie wskazuje na to by była zajechana, tak jak mówiłem jeździ i wygląda jak z salonu, tyle że zachowuje się jak zablokowana. Próbowałem z ręcznym ustawieniem zaworu na maxa bez cięgien i nic. Jutro pomęcze się, wielka regulacja gaźnika. Przyjże się sprawie głębiej.
komar 2 biegi ;) ->derbi vamos 50 fl ->derbi senda Bi3 80 ->kawasaki klx 650c ->Honda CB450s
->Kawasaki ZZR600e

"ZIEMIE RWIE"
balchan1
Bywalec
 
Posty: 507
Dołączył(a): 4/3/2008, 15:10
Lokalizacja: Lubuskie



Powrót do Motorowery do 50 ccm



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości




na g�r�