TDR DT blokady
Posty: 11
• Strona 1 z 1
TDR DT blokady
Witam
Kumpel kupił sobie ładną yamahe TDR 125 z 2000r z przebiegiem 6500km. Moto było zablokowane. Stan niemal salonowy. W końcu namówilem go na zjecie blokad, dzisiaj siedziałem nad tym cały wieczór. I jaki efekt?? żaden. Mimo przestawienia zaworu wydechowego (tak by otwierał się przy wysokich obrotach a nie zamykał) oraz usunięciu zwężki z wydechu nie ma żadnego efektu. Regulowałem cięgna YVPS, gaźnik i moto nadal jedzie jak jechało i nie zachwyca osiągami. Nie wygląda to na moduł bo moto wkręca się wysoko na jałowym. Wolno wchodzi i schodzi z obrotów. Żal bo moje Derbi 80 szło o niebo lepiej. Zwężka na dolocie?? Wie ktoś może do czego służą "bańki" na krućcu ssącym i przed gaźnikiem na gumie idącej do filtra?? Wydają się puste w środku. Co to i jakie ma zastosowanie??
Za wszelkie rady z góry dzięki.
Kumpel kupił sobie ładną yamahe TDR 125 z 2000r z przebiegiem 6500km. Moto było zablokowane. Stan niemal salonowy. W końcu namówilem go na zjecie blokad, dzisiaj siedziałem nad tym cały wieczór. I jaki efekt?? żaden. Mimo przestawienia zaworu wydechowego (tak by otwierał się przy wysokich obrotach a nie zamykał) oraz usunięciu zwężki z wydechu nie ma żadnego efektu. Regulowałem cięgna YVPS, gaźnik i moto nadal jedzie jak jechało i nie zachwyca osiągami. Nie wygląda to na moduł bo moto wkręca się wysoko na jałowym. Wolno wchodzi i schodzi z obrotów. Żal bo moje Derbi 80 szło o niebo lepiej. Zwężka na dolocie?? Wie ktoś może do czego służą "bańki" na krućcu ssącym i przed gaźnikiem na gumie idącej do filtra?? Wydają się puste w środku. Co to i jakie ma zastosowanie??
Za wszelkie rady z góry dzięki.
- balchan1
- Bywalec
- Posty: 507
- Dołączył(a): 4/3/2008, 15:10
- Lokalizacja: Lubuskie
Po zdjęciu blokad z zaworu wydechowego i rury trzeba wyregulować gaźnik. Możliwe że też trzeba wymienić dyszę główną na większą. Bez tego ani rusz.
A ta bańka do której odchodzi przewód z króćca to gasbox.
A ta bańka do której odchodzi przewód z króćca to gasbox.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
-
Landryss25 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 6269
- Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
- Lokalizacja: Liw
Hmmm, trzeba będzie wziąć się do ostrej regulacji. Ale co mnie uderzyło to fakt iż po zdjęciu blokad nie ma żadnego efektu. Nic, zero, null. To nie moje pierwsze spotkanie z 2T i raczej za każdym razem po zdjęciu blokad nawet bez regulacji moto chodziło jak chodziło ale widać było efekt. Czuje że czeka mnie trudna przeprawa z tym sprzętem ;/
komar 2 biegi
->derbi vamos 50 fl ->derbi senda Bi3 80 ->kawasaki klx 650c ->Honda CB450s
->Kawasaki ZZR600e
"ZIEMIE RWIE"

->Kawasaki ZZR600e
"ZIEMIE RWIE"
- balchan1
- Bywalec
- Posty: 507
- Dołączył(a): 4/3/2008, 15:10
- Lokalizacja: Lubuskie
Po zdjęciu takich blokad jeśli się nie wykona regulacji to moto może chodzić nawet gorzej a palić więcej.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
-
Landryss25 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 6269
- Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
- Lokalizacja: Liw
Zacznijmy od tego, że zawór wydechowy nie jest blokadą...
Tak jak napisałeś
jest zawsze!
Zawór wydechowy w TDR otwiera się ok. 7k obrotów. Jeżeli się zamykał to już coś było kombinowane.
A z modułem coś zrobiłeś?
Tak jak napisałeś
(tak by otwierał się przy wysokich obrotach a nie zamykał)
jest zawsze!
Zawór wydechowy w TDR otwiera się ok. 7k obrotów. Jeżeli się zamykał to już coś było kombinowane.
A z modułem coś zrobiłeś?
- Shakin
- Świeżak
- Posty: 123
- Dołączył(a): 16/8/2007, 08:35
- Lokalizacja: Lubań
Nie, moduł nie ruszany. Z tego co wyczytałem i zgodnie z moją logiką blokada na zaworze wydechowym polega na tym że zamyka się on przy wysokich obrotach, a jest otwarty przy małych. Przestawiłem go tak, aby było odwrotnie (zamknięty przy niskich a otwarty przy wysokich obrotach). Postępowałem zgodnie z zasadami i efekt jest mizerny. Dzięki regulacji odzyska się te ~14 koni które brakuje do rzekomych 28 po odblokowaniu??
komar 2 biegi
->derbi vamos 50 fl ->derbi senda Bi3 80 ->kawasaki klx 650c ->Honda CB450s
->Kawasaki ZZR600e
"ZIEMIE RWIE"

->Kawasaki ZZR600e
"ZIEMIE RWIE"
- balchan1
- Bywalec
- Posty: 507
- Dołączył(a): 4/3/2008, 15:10
- Lokalizacja: Lubuskie
Niee... Zawór wydechowy ma się otwierać przy wyższych.
Znajomy inżynier wytłumaczył mi to tak:
jedziesz powoli, moto pobiera mało paliwa, zawór wydechowy zamknięty więc ucieka tego paliwa tyle ile jest
jedziesz szybko, moto pobiera duzo paliwa, zawór wydechowy otwarty to pozniej wciąfa tyle ile jest
A jak zawór przestawisz np. na ciągle otwarty
jedziesz powoli, moto pobiera mało paliwa, zawór otwarty i wciaga ile sie da, że nawet może do smarowania nie dochodzić i zatrzec silnik mozna ;p
To tak ja zrozumiałem...
A nie odcina moduł przy 6-7k?
Nie no 14 nie odzyska.
Znajomy inżynier wytłumaczył mi to tak:
jedziesz powoli, moto pobiera mało paliwa, zawór wydechowy zamknięty więc ucieka tego paliwa tyle ile jest
jedziesz szybko, moto pobiera duzo paliwa, zawór wydechowy otwarty to pozniej wciąfa tyle ile jest
A jak zawór przestawisz np. na ciągle otwarty
jedziesz powoli, moto pobiera mało paliwa, zawór otwarty i wciaga ile sie da, że nawet może do smarowania nie dochodzić i zatrzec silnik mozna ;p
To tak ja zrozumiałem...
A nie odcina moduł przy 6-7k?
Nie no 14 nie odzyska.
- Shakin
- Świeżak
- Posty: 123
- Dołączył(a): 16/8/2007, 08:35
- Lokalizacja: Lubań
Nie odcina obrotów. Jest dokładnie tak jak mówisz, ustawiłem zawór tak by otwierał się przy wysokich a zamykał przy niskich obrotach. Wygląda na to że albo silnik jest oszukany i pochodzi od 50
albo blokada jest gdzie indziej. Może zrobili taką sztuke której nie da się odblokować. A propo. Jakość Yamahy TDR jest tragiczna. Plastiki pękają od byle czego, widać oszczędzanie na materiałach. Ciągle śmieje się że ze śmieci które zostały z produkcji TDM sklecili TDR. Ten motocykl już działa mi na nerwy. Widze że najlepiej jak kolega pojedzie sobie do serwisu. Może jakiś czarodziej tam pomoże.

komar 2 biegi
->derbi vamos 50 fl ->derbi senda Bi3 80 ->kawasaki klx 650c ->Honda CB450s
->Kawasaki ZZR600e
"ZIEMIE RWIE"

->Kawasaki ZZR600e
"ZIEMIE RWIE"
- balchan1
- Bywalec
- Posty: 507
- Dołączył(a): 4/3/2008, 15:10
- Lokalizacja: Lubuskie
ustaw zawór na maxa i odczep linki i sprawdź ile idzie
peugeot zenith -> yamaha dt 125-> ktm sx 125-> suzuki rm 250 -> Malagutii f12-> Yamaha aerox -> Aprilia sr -> Yamaha yz 125 -> KTM sx 250 -> KTM sx 400 -> Husqvarna te 250
- szybki90
- Świeżak
- Posty: 205
- Dołączył(a): 28/5/2009, 16:41
- Lokalizacja: Grudziadz
Nic nie wskazuje na to by była zajechana, tak jak mówiłem jeździ i wygląda jak z salonu, tyle że zachowuje się jak zablokowana. Próbowałem z ręcznym ustawieniem zaworu na maxa bez cięgien i nic. Jutro pomęcze się, wielka regulacja gaźnika. Przyjże się sprawie głębiej.
komar 2 biegi
->derbi vamos 50 fl ->derbi senda Bi3 80 ->kawasaki klx 650c ->Honda CB450s
->Kawasaki ZZR600e
"ZIEMIE RWIE"

->Kawasaki ZZR600e
"ZIEMIE RWIE"
- balchan1
- Bywalec
- Posty: 507
- Dołączył(a): 4/3/2008, 15:10
- Lokalizacja: Lubuskie
Posty: 11
• Strona 1 z 1
Powrót do Motorowery do 50 ccm
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości