Zobacz wątek - skutki wheelie
NAS Analytics TAG

skutki wheelie

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

skutki wheelie

Postprzez hapek » 22/7/2009, 22:24

siema chcialem sie dowiedziec od was ktora z technik jest "gorsza" dla motocykla (cbr 600f3) czy z gazu czy ze sprzegla. gdy od poczatku odkrece gaz do konca i zamkne w okolicy 8 tys i odkrece to podniesie sie tylko 1 jest za krotka wrzuce 2 nawet bez sprzegla a i tak spada. czy lepiej sama 1 pilowac. zwalniac przyspieszac zwalniac przyspieszac. i co sie moze od moich wyczynow uszkodzic. oraz przy strzale ze sprzegla jest ono wcisniete do konca czy tak lekko zeby tylko slizgalo. z gory dzieki. i szerokosci.
hapek
Świeżak
 
Posty: 25
Dołączył(a): 22/6/2009, 10:24


Postprzez hapek » 23/7/2009, 08:26

panowie co myslicie ?
hapek
Świeżak
 
Posty: 25
Dołączył(a): 22/6/2009, 10:24


Postprzez MECHA-MOT » 23/7/2009, 08:34

Już widać ze nie masz o tym pojęcia to gdzie sie bierzesz za wyczyny ? Chcesz sie zabić i jeszcze kogos w gratisie ?
MECHA-MOT
Świeżak
 
Posty: 267
Dołączył(a): 2/7/2007, 19:05
Lokalizacja: Mika

Postprzez hapek » 23/7/2009, 08:49

proboje sie wlasnie uczyc wyobraz obie. a robie to na zjezdzie za obwodnica ,
hapek
Świeżak
 
Posty: 25
Dołączył(a): 22/6/2009, 10:24

Postprzez humungus » 23/7/2009, 08:56

Jak zmieniasz biegi bez sprzęgła to za chwile będziesz sie pytał na forum dlaczego wyskakuje mi dwójka. :)
humungus
Świeżak
 
Posty: 106
Dołączył(a): 5/6/2008, 06:49

Postprzez zomodj » 23/7/2009, 09:18

bądźmy szczerzy cebra 600 F3 nie jest demonem mocy, więc jeżeli od święta chcesz ją podnieść to jeno p......cie ze sprzęgła, zmiana biegu wchodzi w rachubę pod wysokim kątem, jeżeli koło przednie jest zbyt nisko to po zapięciu bez sprzęgła dwójki maszyna opadnie....jeżeli chcesz to robić częściej zaopatrz się w tzw. wheelie sprocket set :) powiększone zębatki zrekompensują niską moc i moment. Ale wtedy jazda 140 to jest max :)
Skutki....silnikowe: ludzie którzy uprawiają ten sport na co dzień, modyfikują smok pompy olejowej i zalewają motor ponad max olejem. Długa jazda na kole może ci po prostu zatrzeć machine. Także obciążanie główki ramy ma swoje konsekwencje, także przy twojej geometrii ramy mocno wskazany jest już amor skrętu.
Avatar użytkownika
zomodj
Świeżak
 
Posty: 256
Dołączył(a): 2/7/2008, 21:33

Postprzez hapek » 23/7/2009, 09:26

dzieki za wyczerpujaca odpowiedz ;) no kasy na taki "kit" raczej nie bede mial bo czas wakacji itp. no czyli nie zmieniac biegow tylko szlifowac 1 ? nie dostaje za mocno w p...e a przy jakich obrotach sie strzela w f3. bo oszczedzilbym jak najbardziej sprzeglo bo to 400 zl :P i wogole nie rozumiem metody strzelania samego strzalu jak to sie odbywa.
hapek
Świeżak
 
Posty: 25
Dołączył(a): 22/6/2009, 10:24

Postprzez skwy » 23/7/2009, 09:26

Uczyć się oki ale odrazu od 600ccm?
Nie lepiej zacząć na czymś tanim np.MZ 150?
Avatar użytkownika
skwy
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1540
Dołączył(a): 7/10/2007, 08:21
Lokalizacja: Gołdap

Postprzez hapek » 23/7/2009, 09:28

ryzykuje 600 ;)
hapek
Świeżak
 
Posty: 25
Dołączył(a): 22/6/2009, 10:24

Postprzez skwy » 23/7/2009, 09:31

Ale nat takim sprzęcie człowiek uczy sie złych nawyków które w przyszłości mogą okazać sie zgubne.
Avatar użytkownika
skwy
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1540
Dołączył(a): 7/10/2007, 08:21
Lokalizacja: Gołdap

Postprzez hapek » 23/7/2009, 09:57

odpowie mi ktos na pytania zadane przeze mnie do wczesniejszej odpowiedzi zomodj
hapek
Świeżak
 
Posty: 25
Dołączył(a): 22/6/2009, 10:24

Postprzez Przemo_rene » 23/7/2009, 10:58

jak sie uczysz to nie oszczędzisz sprzęgła..nie da się. Jedyne co strzałów z 2-5 tyś nie rób bo na 100% to nie ten przedział. ale już od 5-8 lub 6-9 tak.

Z tym przedziałem "na strzał" to dochodzi także do tego to jak mocno pociągniesz sprzęta w górę...czy moco dokręcisz manetę czy bardziej zachowawczo...są jakieś ogólne wytyczne by strzelać tak w okolice najwyższego momentu obrotowego, ale reszt azależy już od Ciebie.

Sprzegło wciskaj tylko tak lekko by puszczało ale nie do końca by nie był to strzał z łańcucha a strzał "na koło".

Ogólnie to ćwiczy i tyle. dasz rade - tylko cały czas stopę miej nad hamulcem nożnym w razie w.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez hapek » 23/7/2009, 12:02

no ok . a z gazu jakos zeby postawic z 1 a na 2 wbic ? czy cos. bo 1 za krotka troche. no i czemu moja cebra pojdzie tylko z pasazerem a samemu nie?
hapek
Świeżak
 
Posty: 25
Dołączył(a): 22/6/2009, 10:24

Postprzez kendzior2k » 23/7/2009, 12:29

bądźmy szczerzy cebra 600 F3 nie jest demonem mocy, więc jeżeli od święta chcesz ją podnieść to jeno p......cie ze sprzęgła, zmiana biegu wchodzi w rachubę pod wysokim kątem, jeżeli koło przednie jest zbyt nisko to po zapięciu bez sprzęgła dwójki maszyna opadnie....jeżeli chcesz to robić częściej zaopatrz się w tzw. wheelie

:lol:
no jasne !
ja mam F2 i z 3-4 tys idzie z gazu na koło jak popierdzielona- na seryjnej zębatce !?
ludzie pojeździjcie trochę i ćwiczcie. większość pisze o czymś o czym wogóle nie ma zielonego pojęcia.

Hapek, naucz się najpierw z gazu na 1 ping- ponga 6-7 obrotów,ale reakcja manetką musi być natychmiastowa + mocne wyrwanie rękoma (ot takie do góry i na dół podnoszenie i szybkie opadanie i tak coraz wyżej) - nie ma szans że nie podbije do góry.

Jak się wprawisz to później to prawa noga na heblu, lewa na podnóżek pasażera (trzeba się przełamać) i na 1 spokojnie z gazu 4-5 tys. obrótów i podbicie rękoma- ja swoją tak dociskam żę koło przednie popiskuje na starcie :lol:
Generalnie zasada jest prosta im wcześniej moto "wskoczy" na balans tym lepiej -zostaje nam potem trochę zakresu obrotów do pogibania.

Ja w zeszłym roku podnosiłem moto na 10cm, teraz od m-ca bawię się w balansie- na filmik jest w moim podpisie (a niedługo kolejny)





:P
Avatar użytkownika
kendzior2k
Świeżak
 
Posty: 41
Dołączył(a): 23/6/2007, 21:27
Lokalizacja: Miękinia

Postprzez hapek » 23/7/2009, 12:51

troche nie kumam twojego postu. min tego ping ponga o co chodzi. i jak to poderwac bo jakos mi nie idzie.
hapek
Świeżak
 
Posty: 25
Dołączył(a): 22/6/2009, 10:24

Postprzez melvin » 23/7/2009, 13:24

1. od gumowania zniszczyć może się totalnie wszystko,
2. przegroda w misce olejowej(f2-f3) to podstawa inaczej zabijesz piec i koszta będą większe niż 200zł...
3. patelnia z tyłu pozwoli ci oszczędzić sprzęgło i skrzynię,
4. jak nie masz kasy to w ogóle się nie bierz za gumowanie, bo sprzęt bardzo cierpi zwłaszcza podczas nauki...
5. jak wbijasz z gazu to normalne że szybko braknie ci obrotów,
ze sprzęgła masz ich o wiele więcej...
6. im wyżej podniesiesz moto, na dłużej starczy ci obrotów i dalej ujedziesz...
7. na dużych zębatkach można jechać więcej niż 140, ale moto wpieprza ogrom paliwa...
8. strzelaj przy obrotach przy któryuch silnik już wyszedł z dziury, wtedy masz największy zapas(jedziesz na 1, czujesz że moto przeszło przez słaby zakres obrotów, sprzęgło dwoma palcami gaz i puszczasz sprzęgło) najprostsza metoda "DUŻO GAZU I SPRZĘGŁO OD RAZU"
9.co do stopy na hamulcu to niewiele ci da jak go nie ogarniesz bo jak się przestraszysz wysokością to pieprzniesz w hebel z całej siły i polecisz przez kierę...
10. pamiętaj że przy normalnej pozycji dopóki szyba nie przesłoni ci widoku, jedziesz tragicznie nisko...

i daruj sobie to przebijanie biegu na gumie, jak na 1 wysoko strzelisz to będziesz się trzymał na kole spory kawał drogi...
DUŻO GAZU I SPRZĘGŁO OD RAZU! :twisted:
Avatar użytkownika
melvin
PierwszyOkrutny
 
Posty: 8393
Dołączył(a): 17/9/2007, 21:09
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Postprzez hapek » 23/7/2009, 21:24

co to jest ta patelnia ? no ale tej prxzegrody nie musze robic chyba do nauki na pare metrow nie ? no i powiedz mi jeszcze jak strzelic dziury nie mam przy 7 tys jakos, boje sie zebym za mocno nie walnol i do ilu mniej wiecej strzelic. czyli radzisz z sprzegla ogolnie. i powiedz mi czy cos moze stac sie od pilowania tej 1 prawie do konca ? czy to normalne bo ten silnik tak moze miec.
hapek
Świeżak
 
Posty: 25
Dołączył(a): 22/6/2009, 10:24

Postprzez melvin » 23/7/2009, 23:44

"patelnia"-duża zębatka na tylnym kole.
jak zaczniesz gumować to gumy będą co raz dłuższe, w sumie olej ponad stan powinien wystarczyć póki co.
jedź sobie tak z 50km/h, 2 palce na klamkę sprzęgła wciskasz, jednocześnie kręcisz manetką (najpierw spokojnie ze 2-3 krpm ponad obroty na których jedziesz i gwałtownie puszczasz klamkę) najpierw ledwo podskoczy, albo i wcale, ogólnie musisz to wyczuć bo nie da się wytłumaczyć z jakich obrotów i do jakich musisz strzelać...
od piłowania 1 do odciny raczej nic się nie stanie, gorzej z przebijaniem biegów na gumie...
PO PROSTU ĆWICZ...
sam musisz to wyjeździć, nikt nie gumował od pierwszego strzału jak profesjonalny stunter...
DUŻO GAZU I SPRZĘGŁO OD RAZU! :twisted:
Avatar użytkownika
melvin
PierwszyOkrutny
 
Posty: 8393
Dołączył(a): 17/9/2007, 21:09
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Postprzez hapek » 24/7/2009, 09:42

no bo slyszalem ze odciecia sa niebezpieczne a njeszcze na 1 to az sie boje o sprzet ;) no dobr 2-3 tys czyli z 6 na 8 9 rpm rozumiem ? no i dziekowa twoje rady sa bardzo pomocne. a i powiedz mi jeszcze jaka pozycja ma byc na moto. i czy przy dodawaniu gazu mam juz puszczac sprzeglo. bo wogole slyszalem ze ma byc wcisniete na max a od innych ze tak z pol "lekko"
hapek
Świeżak
 
Posty: 25
Dołączył(a): 22/6/2009, 10:24

Postprzez Pisiu » 24/7/2009, 09:59

Chce tylko zaznaczyć,że w f2/f3 nie musi być przegrody w misce olejowej...No chyba,że walisz coastery na odcinie i palisz gume na stelażu.Ja ponad rok napie*****m bez przegrody i jest ok.Mam tylko coś ok 1l oleju więcej.

A co do reszty twoich pytań,to sam sobie na nie odpowiesz jak zaczniesz jezdzić xD A jak się boisz o moto to lepiej nie zaczynaj:P
Pisiu
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 993
Dołączył(a): 1/8/2006, 22:00
Lokalizacja: Czarnobyl

Następna strona


Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości




na gr
cron