skutki wheelie
Posty: 21
• Strona 1 z 2 • 1, 2
skutki wheelie
siema chcialem sie dowiedziec od was ktora z technik jest "gorsza" dla motocykla (cbr 600f3) czy z gazu czy ze sprzegla. gdy od poczatku odkrece gaz do konca i zamkne w okolicy 8 tys i odkrece to podniesie sie tylko 1 jest za krotka wrzuce 2 nawet bez sprzegla a i tak spada. czy lepiej sama 1 pilowac. zwalniac przyspieszac zwalniac przyspieszac. i co sie moze od moich wyczynow uszkodzic. oraz przy strzale ze sprzegla jest ono wcisniete do konca czy tak lekko zeby tylko slizgalo. z gory dzieki. i szerokosci.
- hapek
- Świeżak
- Posty: 25
- Dołączył(a): 22/6/2009, 10:24
bądźmy szczerzy cebra 600 F3 nie jest demonem mocy, więc jeżeli od święta chcesz ją podnieść to jeno p......cie ze sprzęgła, zmiana biegu wchodzi w rachubę pod wysokim kątem, jeżeli koło przednie jest zbyt nisko to po zapięciu bez sprzęgła dwójki maszyna opadnie....jeżeli chcesz to robić częściej zaopatrz się w tzw. wheelie sprocket set
powiększone zębatki zrekompensują niską moc i moment. Ale wtedy jazda 140 to jest max
Skutki....silnikowe: ludzie którzy uprawiają ten sport na co dzień, modyfikują smok pompy olejowej i zalewają motor ponad max olejem. Długa jazda na kole może ci po prostu zatrzeć machine. Także obciążanie główki ramy ma swoje konsekwencje, także przy twojej geometrii ramy mocno wskazany jest już amor skrętu.


Skutki....silnikowe: ludzie którzy uprawiają ten sport na co dzień, modyfikują smok pompy olejowej i zalewają motor ponad max olejem. Długa jazda na kole może ci po prostu zatrzeć machine. Także obciążanie główki ramy ma swoje konsekwencje, także przy twojej geometrii ramy mocno wskazany jest już amor skrętu.
-
zomodj - Świeżak
- Posty: 256
- Dołączył(a): 2/7/2008, 21:33
dzieki za wyczerpujaca odpowiedz
no kasy na taki "kit" raczej nie bede mial bo czas wakacji itp. no czyli nie zmieniac biegow tylko szlifowac 1 ? nie dostaje za mocno w p...e a przy jakich obrotach sie strzela w f3. bo oszczedzilbym jak najbardziej sprzeglo bo to 400 zl
i wogole nie rozumiem metody strzelania samego strzalu jak to sie odbywa.


- hapek
- Świeżak
- Posty: 25
- Dołączył(a): 22/6/2009, 10:24
-
skwy - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 1540
- Dołączył(a): 7/10/2007, 08:21
- Lokalizacja: Gołdap
-
skwy - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 1540
- Dołączył(a): 7/10/2007, 08:21
- Lokalizacja: Gołdap
jak sie uczysz to nie oszczędzisz sprzęgła..nie da się. Jedyne co strzałów z 2-5 tyś nie rób bo na 100% to nie ten przedział. ale już od 5-8 lub 6-9 tak.
Z tym przedziałem "na strzał" to dochodzi także do tego to jak mocno pociągniesz sprzęta w górę...czy moco dokręcisz manetę czy bardziej zachowawczo...są jakieś ogólne wytyczne by strzelać tak w okolice najwyższego momentu obrotowego, ale reszt azależy już od Ciebie.
Sprzegło wciskaj tylko tak lekko by puszczało ale nie do końca by nie był to strzał z łańcucha a strzał "na koło".
Ogólnie to ćwiczy i tyle. dasz rade - tylko cały czas stopę miej nad hamulcem nożnym w razie w.
Z tym przedziałem "na strzał" to dochodzi także do tego to jak mocno pociągniesz sprzęta w górę...czy moco dokręcisz manetę czy bardziej zachowawczo...są jakieś ogólne wytyczne by strzelać tak w okolice najwyższego momentu obrotowego, ale reszt azależy już od Ciebie.
Sprzegło wciskaj tylko tak lekko by puszczało ale nie do końca by nie był to strzał z łańcucha a strzał "na koło".
Ogólnie to ćwiczy i tyle. dasz rade - tylko cały czas stopę miej nad hamulcem nożnym w razie w.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
bądźmy szczerzy cebra 600 F3 nie jest demonem mocy, więc jeżeli od święta chcesz ją podnieść to jeno p......cie ze sprzęgła, zmiana biegu wchodzi w rachubę pod wysokim kątem, jeżeli koło przednie jest zbyt nisko to po zapięciu bez sprzęgła dwójki maszyna opadnie....jeżeli chcesz to robić częściej zaopatrz się w tzw. wheelie

no jasne !
ja mam F2 i z 3-4 tys idzie z gazu na koło jak popierdzielona- na seryjnej zębatce !?
ludzie pojeździjcie trochę i ćwiczcie. większość pisze o czymś o czym wogóle nie ma zielonego pojęcia.
Hapek, naucz się najpierw z gazu na 1 ping- ponga 6-7 obrotów,ale reakcja manetką musi być natychmiastowa + mocne wyrwanie rękoma (ot takie do góry i na dół podnoszenie i szybkie opadanie i tak coraz wyżej) - nie ma szans że nie podbije do góry.
Jak się wprawisz to później to prawa noga na heblu, lewa na podnóżek pasażera (trzeba się przełamać) i na 1 spokojnie z gazu 4-5 tys. obrótów i podbicie rękoma- ja swoją tak dociskam żę koło przednie popiskuje na starcie

Generalnie zasada jest prosta im wcześniej moto "wskoczy" na balans tym lepiej -zostaje nam potem trochę zakresu obrotów do pogibania.
Ja w zeszłym roku podnosiłem moto na 10cm, teraz od m-ca bawię się w balansie- na filmik jest w moim podpisie (a niedługo kolejny)

-
kendzior2k - Świeżak
- Posty: 41
- Dołączył(a): 23/6/2007, 21:27
- Lokalizacja: Miękinia
1. od gumowania zniszczyć może się totalnie wszystko,
2. przegroda w misce olejowej(f2-f3) to podstawa inaczej zabijesz piec i koszta będą większe niż 200zł...
3. patelnia z tyłu pozwoli ci oszczędzić sprzęgło i skrzynię,
4. jak nie masz kasy to w ogóle się nie bierz za gumowanie, bo sprzęt bardzo cierpi zwłaszcza podczas nauki...
5. jak wbijasz z gazu to normalne że szybko braknie ci obrotów,
ze sprzęgła masz ich o wiele więcej...
6. im wyżej podniesiesz moto, na dłużej starczy ci obrotów i dalej ujedziesz...
7. na dużych zębatkach można jechać więcej niż 140, ale moto wpieprza ogrom paliwa...
8. strzelaj przy obrotach przy któryuch silnik już wyszedł z dziury, wtedy masz największy zapas(jedziesz na 1, czujesz że moto przeszło przez słaby zakres obrotów, sprzęgło dwoma palcami gaz i puszczasz sprzęgło) najprostsza metoda "DUŻO GAZU I SPRZĘGŁO OD RAZU"
9.co do stopy na hamulcu to niewiele ci da jak go nie ogarniesz bo jak się przestraszysz wysokością to pieprzniesz w hebel z całej siły i polecisz przez kierę...
10. pamiętaj że przy normalnej pozycji dopóki szyba nie przesłoni ci widoku, jedziesz tragicznie nisko...
i daruj sobie to przebijanie biegu na gumie, jak na 1 wysoko strzelisz to będziesz się trzymał na kole spory kawał drogi...
2. przegroda w misce olejowej(f2-f3) to podstawa inaczej zabijesz piec i koszta będą większe niż 200zł...
3. patelnia z tyłu pozwoli ci oszczędzić sprzęgło i skrzynię,
4. jak nie masz kasy to w ogóle się nie bierz za gumowanie, bo sprzęt bardzo cierpi zwłaszcza podczas nauki...
5. jak wbijasz z gazu to normalne że szybko braknie ci obrotów,
ze sprzęgła masz ich o wiele więcej...
6. im wyżej podniesiesz moto, na dłużej starczy ci obrotów i dalej ujedziesz...
7. na dużych zębatkach można jechać więcej niż 140, ale moto wpieprza ogrom paliwa...
8. strzelaj przy obrotach przy któryuch silnik już wyszedł z dziury, wtedy masz największy zapas(jedziesz na 1, czujesz że moto przeszło przez słaby zakres obrotów, sprzęgło dwoma palcami gaz i puszczasz sprzęgło) najprostsza metoda "DUŻO GAZU I SPRZĘGŁO OD RAZU"
9.co do stopy na hamulcu to niewiele ci da jak go nie ogarniesz bo jak się przestraszysz wysokością to pieprzniesz w hebel z całej siły i polecisz przez kierę...
10. pamiętaj że przy normalnej pozycji dopóki szyba nie przesłoni ci widoku, jedziesz tragicznie nisko...
i daruj sobie to przebijanie biegu na gumie, jak na 1 wysoko strzelisz to będziesz się trzymał na kole spory kawał drogi...
DUŻO GAZU I SPRZĘGŁO OD RAZU! 

-
melvin - PierwszyOkrutny
- Posty: 8393
- Dołączył(a): 17/9/2007, 21:09
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
co to jest ta patelnia ? no ale tej prxzegrody nie musze robic chyba do nauki na pare metrow nie ? no i powiedz mi jeszcze jak strzelic dziury nie mam przy 7 tys jakos, boje sie zebym za mocno nie walnol i do ilu mniej wiecej strzelic. czyli radzisz z sprzegla ogolnie. i powiedz mi czy cos moze stac sie od pilowania tej 1 prawie do konca ? czy to normalne bo ten silnik tak moze miec.
- hapek
- Świeżak
- Posty: 25
- Dołączył(a): 22/6/2009, 10:24
"patelnia"-duża zębatka na tylnym kole.
jak zaczniesz gumować to gumy będą co raz dłuższe, w sumie olej ponad stan powinien wystarczyć póki co.
jedź sobie tak z 50km/h, 2 palce na klamkę sprzęgła wciskasz, jednocześnie kręcisz manetką (najpierw spokojnie ze 2-3 krpm ponad obroty na których jedziesz i gwałtownie puszczasz klamkę) najpierw ledwo podskoczy, albo i wcale, ogólnie musisz to wyczuć bo nie da się wytłumaczyć z jakich obrotów i do jakich musisz strzelać...
od piłowania 1 do odciny raczej nic się nie stanie, gorzej z przebijaniem biegów na gumie...
PO PROSTU ĆWICZ...
sam musisz to wyjeździć, nikt nie gumował od pierwszego strzału jak profesjonalny stunter...
jak zaczniesz gumować to gumy będą co raz dłuższe, w sumie olej ponad stan powinien wystarczyć póki co.
jedź sobie tak z 50km/h, 2 palce na klamkę sprzęgła wciskasz, jednocześnie kręcisz manetką (najpierw spokojnie ze 2-3 krpm ponad obroty na których jedziesz i gwałtownie puszczasz klamkę) najpierw ledwo podskoczy, albo i wcale, ogólnie musisz to wyczuć bo nie da się wytłumaczyć z jakich obrotów i do jakich musisz strzelać...
od piłowania 1 do odciny raczej nic się nie stanie, gorzej z przebijaniem biegów na gumie...
PO PROSTU ĆWICZ...
sam musisz to wyjeździć, nikt nie gumował od pierwszego strzału jak profesjonalny stunter...
DUŻO GAZU I SPRZĘGŁO OD RAZU! 

-
melvin - PierwszyOkrutny
- Posty: 8393
- Dołączył(a): 17/9/2007, 21:09
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
no bo slyszalem ze odciecia sa niebezpieczne a njeszcze na 1 to az sie boje o sprzet
no dobr 2-3 tys czyli z 6 na 8 9 rpm rozumiem ? no i dziekowa twoje rady sa bardzo pomocne. a i powiedz mi jeszcze jaka pozycja ma byc na moto. i czy przy dodawaniu gazu mam juz puszczac sprzeglo. bo wogole slyszalem ze ma byc wcisniete na max a od innych ze tak z pol "lekko"

- hapek
- Świeżak
- Posty: 25
- Dołączył(a): 22/6/2009, 10:24
Chce tylko zaznaczyć,że w f2/f3 nie musi być przegrody w misce olejowej...No chyba,że walisz coastery na odcinie i palisz gume na stelażu.Ja ponad rok napie*****m bez przegrody i jest ok.Mam tylko coś ok 1l oleju więcej.
A co do reszty twoich pytań,to sam sobie na nie odpowiesz jak zaczniesz jezdzić xD A jak się boisz o moto to lepiej nie zaczynaj:P
A co do reszty twoich pytań,to sam sobie na nie odpowiesz jak zaczniesz jezdzić xD A jak się boisz o moto to lepiej nie zaczynaj:P
ADHD Squad | | http://www.bikepics.com/members/pisiu/
- Pisiu
- VIP Ścigacz.pl
- Posty: 993
- Dołączył(a): 1/8/2006, 22:00
- Lokalizacja: Czarnobyl
Posty: 21
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości