Zobacz wątek - Honda CBR 600 F4 - świeca zapłonowa pływa w oleju.
NAS Analytics TAG

Honda CBR 600 F4 - świeca zapłonowa pływa w oleju.

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Honda CBR 600 F4 - świeca zapłonowa pływa w oleju.

Postprzez -pawlus- » 22/7/2009, 22:15

Witam serdecznie wszystkich forumowiczów,

Przeszukałem całe forum i nie znalazłem jakoś takiego tematu, a jeśli coś opuściłem to przepraszam.

Posiadam HONDĘ CBR 600 F4 z 2000 roku wersja angielska. Dzisiaj robię sobie rutynowy przegląd świec zapłonowych, wszystkie pokolei wykręcam i sprawdzam ic stan oraz przerwę. Zacząłem od świecy nr. 4 (siedząc na motorze od prawej) potem nr. 3, nr. 2 i w końcu nr. 1 i tu niespodzianka. We wgłębieniu, tam gdzie świeca jest wkręcona był olej. Było go tam dość trochę, tzn świeca była w połowie zatopiona w tym oleju. Pozostałe świece suchutkie jak pieprz.

Tak więc zanim odkręciłem świecę wyssałem cały olej tak żeby się nic do cylindra nie dostało. Po wykręceniu świeca była brązowa tak jak powinna być tak więc olej nie pochodził od strony tłoka (cylindra) tylko z innego źródła. I teraz pytanie skąd ten olej się tam mógł wziąść ?

Dodam że silnik mam wszędzie suchutki nigdzie żadnych wycieków nie widać.

Nie wiem czy olej ubywa bo motorek kupiłem miesiąc temu i nie jeździłem za dużo (praca), Zrobiłem ok 200 km. Silnik pracuje równiutko i nie ma żadnych spadków mocy.

Czy to możliwe że uszczelka pod pokrywą zaworów jest walnięta przy świecy nr. 1 ?? Jeżeli tak ciężko ją wymienić ?

Dopiero zaczyna wchodzić w silniki motocyklowe ale na samochodowych się znam więc z tym nie powinno być problemu. Pytam bo che wyeliminować wszelkie niespodzianki może już ktoś miał podobny przypadek.

Z góry dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam wszystkich.
Avatar użytkownika
-pawlus-
Świeżak
 
Posty: 26
Dołączył(a): 17/7/2009, 00:28
Lokalizacja: Chorzów


Postprzez MECHA-MOT » 23/7/2009, 08:39

1. Jeśli sugerujesz czy wydmuchnięta uszczelka pod głowicą to sprawdz olej czy w oleju nie znajduje się w tej chwili olej wraz z płynem chłodniczym. Miałem tak w samochodzie ostatnio. W wyniku tego robiło się nadciśnienie w układzie chłodzenia i układ się zapowietrzał, co znacznie pogarszało chłodzenie silnika.


2.Kolejna sprawa może coś z pierścieniamy na tym garze ? Może przepuszczają.

Ale wg. mnie najprędzej to 1.
MECHA-MOT
Świeżak
 
Posty: 267
Dołączył(a): 2/7/2007, 19:05
Lokalizacja: Mika


Postprzez skwy » 23/7/2009, 09:05

masz uszkodzone uszczelnienie kanału świecy zapłonowej.Ktoś kiedyś składając żle tą małą uszczelkę złożył.Albo wstawił starą zużytą.
Otwórz dekiel od rozrządu kup nowe uszczelki wymień i po kłopocie.
Avatar użytkownika
skwy
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1540
Dołączył(a): 7/10/2007, 08:21
Lokalizacja: Gołdap

Postprzez -pawlus- » 23/7/2009, 12:49

Uszczelka pod głowicą jest OK bo płyn jest czyściutki i olej też. Płynu chłodzącego nie ubywa.

masz uszkodzone uszczelnienie kanału świecy zapłonowej.Ktoś kiedyś składając żle tą małą uszczelkę złożył.Albo wstawił starą zużytą.
Otwórz dekiel od rozrządu kup nowe uszczelki wymień i po kłopocie.


Dekiel od rozrządu to ten który (siedząc na motocyklu) jest po lewej stronie (z boku) tak ?? czy masz na myśli pokrywę zaworów ? tą pokrywę od góry silnika a która znajduje się pod filtrem powietrza.

może jest walnięta uszczelka pokrywy zaworów ?

I gdzie ja mogę kupić te uszczelki, przeszukałem całego neta, wysłałem kilkanaście maili i nic.... Czyżby z tymi uszczelkami było tak ciężko ??

Dzięki za odpowiedź

Pozdro 4all.
Avatar użytkownika
-pawlus-
Świeżak
 
Posty: 26
Dołączył(a): 17/7/2009, 00:28
Lokalizacja: Chorzów

Postprzez elco » 23/7/2009, 21:58

przychyle sie do wypowiedzi skwy'ego. Prawdopododbnie puscila uszczelka kanalu swiecy. Uszczelki te sa zintegrowane z uszczelka pokrywy zaworowej, takze bedziesz musial wymienic cala uszczelke. Dla pewnosci sciagnij pokrywe zaworowa i sprawdz czy jest to uszkodzone czy po prostu niewlasciwie zlozone.

tutaj kupisz uszczelke
dla modelu z 2000 roku:
http://larsson.pl/?c=r&no=NjMxMDM0OA==&bid=104198
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław

Postprzez -pawlus- » 23/7/2009, 23:16

...Prawdopododbnie puscila uszczelka kanalu swiecy. Uszczelki te sa zintegrowane z uszczelka pokrywy zaworowej, takze bedziesz musial wymienic cala uszczelke...


Tak też właśnie myślałem. W najbliższą sobotę zdejmę tą pokrywę zaworów i zobaczę co tam się dzieje.

Trochę poszperałem w manualu i znalazłem 2 uszczelnienia kanału świec zapłonowych. Jedna to tak jak kolega elcommendante mów. Zintegrowane uszczelnienie kanału świec wraz z uszczelką pod pokrywę zaworową. Drugie uszczelnienie to cztery uszczelki w kształcie okręgu (jeden większy i jeden mniejszy okrąg) Na rysunku zaznaczone czerwonym kółkiem.

Link do rysunku:

http://img339.imageshack.us/img339/1694/uszczelnienie.png (otwórz link)

Teraz pytanie które walnęło?

Czy wymiana tych czterech małych uszczelek to coś skomplikowanego ?? Bo z tego co widzę na rysunku to kilka śrub i nie ruszając niczego więcej wymieniamy uszczelki i skręcamy.

Dzięki bardzo za odpowiedzi, naprawdę duuuużo mi pomogły.

Pozdro 4all.
Avatar użytkownika
-pawlus-
Świeżak
 
Posty: 26
Dołączył(a): 17/7/2009, 00:28
Lokalizacja: Chorzów

Postprzez elco » 24/7/2009, 00:07

Bedziesz musial rozebrac pokrywe i sprawdzic dokladnie te uszczelki. Innego wyjscia nie widze. Te uszczelki, ktore zaznaczyles to zwykle o-ringi, ktore dostaniesz w motoryzacyjnym(chyba, ze ta mala i duza uszczelka sa ze soba polaczone) - mysle, ze to wlasnie tutaj jest problem. Poradzisz sobie - tylko z glowa i zimna krwia.
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław

Postprzez -pawlus- » 27/7/2009, 22:42

Witam, z motorem TOTALNA klapa :cry:

Rozebrałem ten dekiel wałków rozrządu, tam gdzie są te półpanewki. Przy rozbieraniu okazało się że przy cylindrze nr:1 (siedząc na motorze i patrząc patrząc z góry lewy cylinder) była niedokręcona śrubka panewki. Nie wiem czy odkręciła się mi czy wcześniej i czy poprzedni właściciel o tym wiedział (raczej mało prawdopodobne) ale nie dokręcona śrubka panewki spowodowała uszkodzenie wspomnianego dekla rozrządu- po prostu pękł przy świecy i tamtędy wydostawał się olej do kanału świecy.

Tak awaria to jest normalnie czysty pech. Niedopatrzenie mechanika jak regulował zawory i do wymiany cała głowica !!! Normalnie jak sobie człowiek nie zrobi sam to nie można byc niczego pewny na tym świecie !!

Jako że dekiel rozrządu sprzedaje się tylko razem z głowicą (panewki muszą mieć ten sam stopień zużycia bo inaczej przy 12 tyś obrotach wyskoczą wałki) Muszę kupić kompletną głowicę. Pytałem w hondzie to nówka kosztuje 6500 zł :cry: :cry: :cry:

Tak więc jestem zmuszony kupić używany silnik za ok 1500 do 2000 zł. no i zamienić głowicę wraz z deklem i wałkami. Samej głowicy się nie opłaca bo chcą za nią ok 700 do 1000 zł. Więc wolę trochę dołożyć i kupić cały silnik będę miał części na zmianę co się przydaje.

I teraz pytanie do was drodzy koledzy. Znalazłem fajny silnik Zdjęcia oglądam już tydzień właściciel silnika posłał mi już chyba ze 40 fotek. Okręcił pokrywę głowicy widziałem panewki (są OK) wałki, głowica nie jest nigdzie walnięta. Natomiast oglądałem na spokojnie ten dekiel (mój, ten pęknięty mam w domu) i zauważyłem następujący szczegół.

Na zdjęciu nr:1 (mój pęknięty dekiel) zaznaczyłem na czerwono powierzchnie które w moim deklu są uszczelnione przez uszczelkę pokrywy głowicy. Natomiast na deklu z silnika który chcę kupić te powierzchnie są "wyłączone" z użycia w ogóle nie są uszczelnione.

Zdjęcie nr.: 1

http://img228.imageshack.us/img228/606/dekielmoj.jpg (otwórz link)

Zauważyłem że mój numer głowicy (i dekla wałków rozrządu )jest 5-cio cyfrowy (JT104) a numer głowicy i dekla silnika który chcę kupić jest 6-cio cyfrowy (FZ118R) Jest dodatkowe oznaczenie R. Gość mówił że motor to Honda CBR 600 F4 wersja SPORT Więc domyślam się że to R oznacza RACING lub coś w tym stylu.

Zdjęcie Nr.: 2 - dekiel w wersji sport

http://img37.imageshack.us/img37/8886/forumfla.jpg (otwórz link)

Teraz pytanie czy głowica spasuje Do mojego bloku silnika ?? Mój silnik ma oznaczenie PC35 ten który chcę kupić też ma oznaczenie PC35 a tu taka różnica.


Myślę że skoro mają takie same oznaczenie uszczelka pod głowicę będzie taka sama z tym że uszczelka pokrywy głowicy może być trochę inna. No ale wtedy bym wymienił wszystko (głowica, wałki półpanewki i pokrywę) z tamtego silnika.

Na pewno uszczelka pokrywy i pokrywa głowicy będą inne. Zamówiłem już uszczelkę pod głowicę i boję się że głowica do wersji sport będzie miała inną.

Nie wiem co mam zrobić. Silnik wygląda na utrzymany i nie wykazuje niepokojących sygnałów. W ostateczności będę musiał szukać innego.

Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Pozdro 4all.
Nie ważne dokąd jedziemy ale to w jakim kierunku zmierzamy...
>>> Honda CBR 600 F4 <<<
Avatar użytkownika
-pawlus-
Świeżak
 
Posty: 26
Dołączył(a): 17/7/2009, 00:28
Lokalizacja: Chorzów



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości




na górê