Redukowanie biegów
Posty: 25
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Redukowanie biegów
Nigdzie nie mogę znaleść poprawnej informacji w jaki sposób redukować biegi w sytuacji kiedy np za 100 m jest skrzyżowanie na któym właśnie zapaliło się czerwone światło. Nie jest to sytuacja hamowania awaryjnego. Powiedzmy jadę na 4 biegu to zbijam do 3 jadę chwilę na 3 , potem zbijam do 2 i też chwilę jadę tak aż do 1, czy na samym końcu procesu hamowania zbijam za jednym naciśnięciem sprzęgła z 4 do 1. Nikt z kim rozmawiałem dokładnie nie wiedział co jest poprawne. Z tego co słyszałem drugiej metody nie lubi skrzynia biegów.
- kasztan
- Świeżak
- Posty: 96
- Dołączył(a): 13/6/2009, 18:59
Cos slabo szukasz, temat wielokrotnie walkowany tutaj.
Esencja: Zbijaj bieg po biegu najlepiej z miedzygazem - czyli hamowanie silnikiem bez blokowania tylu co sie moze przydazyc gdy masz wysokie obroty - przykladowo 10tys obr na 4ce i zrzucasz na 3.
ps. chociaz przy tych 10kprm na 4ce 100m przed swiatlami to zaczyna to byc hamowanie awaryjne
Esencja: Zbijaj bieg po biegu najlepiej z miedzygazem - czyli hamowanie silnikiem bez blokowania tylu co sie moze przydazyc gdy masz wysokie obroty - przykladowo 10tys obr na 4ce i zrzucasz na 3.
ps. chociaz przy tych 10kprm na 4ce 100m przed swiatlami to zaczyna to byc hamowanie awaryjne
Jazda na moto to najprzyjemniejsza rzecz jaką można robić w ubraniu
-
MadboY - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1277
- Dołączył(a): 21/5/2007, 22:09
- Lokalizacja: Wawa
100m do świateł przy ponad 200? to już JEST HARDCORE awaryjny
A tak na poważnie to w Twoim przypadku jak potrafisz (ale dla tego że pytasz to pewnie słabo) to z 4ki możesz na 2 zbić ale ze sporym między gazem - czyli musisz znać swoje moto ile obrotów będzie miało na danym biegu przy danej prędkości.
Poszukaj w jednym z bardziej rozpisanych tematów na w tym dziale - tam masz aż naddto wiedzy.
A tak na poważnie to w Twoim przypadku jak potrafisz (ale dla tego że pytasz to pewnie słabo) to z 4ki możesz na 2 zbić ale ze sporym między gazem - czyli musisz znać swoje moto ile obrotów będzie miało na danym biegu przy danej prędkości.
Poszukaj w jednym z bardziej rozpisanych tematów na w tym dziale - tam masz aż naddto wiedzy.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
MadboY napisał(a):ps. chociaz przy tych 10kprm na 4ce 100m przed swiatlami to zaczyna to byc hamowanie awaryjne
Już nie przesadzajmy... Ja w swoim poprzednim moto na 4-ce przy 10k rpm miałem 85 km/h... czyli lekko można hamować.. Co prawda to był motorower
GS500F --> SV650S --> Bandit 600N --> XV535 Virago
-
C-bool - Mieszkaniec forum
- Posty: 2915
- Dołączył(a): 23/8/2007, 21:26
- Lokalizacja: Poznań
Ja powiem tak: Jak hamuję ostro to wyhamowywuję dajmy z 5 biegu do jakichś 30km/h i potem wciągam sprzęgło żeby moto nie zdusić i potem ładnie pstrykam aż do jedynki ew. luzu... Natomiast jak sobie spokojnie dojeżdżam do skrzyżowania to redukuję właśnie z biegu na bieg z między gazem. Czasami z dwójki od razu wrzucam na luz i dotaczam się do skrzyżowania... zależy od sytuacji i humoru hehe. A dlaczego skrzynia miałaby nie lubieć zrzucania biegów jak moto się nie toczy to nie wiem... czasami nie chce przeskoczyć bieg niżej, to się puszcza lekko sprzęgło, znowu wciąga i wtedy znowu kolejne biegi wskakują... i nie, nie niszczy to skrzyni.
-
lonewolf - Bywalec
- Posty: 588
- Dołączył(a): 29/5/2008, 19:48
czyli ze mozna jadac np. na 5 wbic sprzeglo, i hamujac normalnie hamulcami zbic az do 1? bo gdzies na forum ktos napisal, ze trzeba miedzygazu uzywac, bo nie wbijesz biegu potem...a osobiscie dopiero w tym tygodniu zaczynam kurs na A1 (nareszcie!;) ) wiec bladego pojecia nie mam;P
Silnik, dwa koła i mina od razu jest wesoła!;)
-
FFLORO - Świeżak
- Posty: 31
- Dołączył(a): 28/7/2009, 14:59
Na kursie będziesz tak zapie**** żę nawet hamulce Ci potrzebne nie będą. Międzygaz nie jest na kursie potrzebny, ucz się jak zdać egzamin. Najlepiej jest zbijać bieg po biegu wysprzęglając i hamując silnikiem.
...PITER WCIĄŻ ŻYJE...
Stunt, panienki,imprezy,szypka jazda - to lubiem
Stunt, panienki,imprezy,szypka jazda - to lubiem
- Piter_Stunter
- Świeżak
- Posty: 254
- Dołączył(a): 8/5/2009, 20:56
- Lokalizacja: jest piter
no tak, ale po zdaniu egzaminu fajnie miec troche wiedzy jak sie nie zabic na ulicy;) w sumie pytam juz tylko o to, czy jak bez miedzy gazu zbije z 5 na 1 to czy ze skrzynia sie nic nie stanie i czy bieg bede normalnie mogl wbic?
Silnik, dwa koła i mina od razu jest wesoła!;)
-
FFLORO - Świeżak
- Posty: 31
- Dołączył(a): 28/7/2009, 14:59
No ale to wszystko zależy od obrotów, ja nie używam zawszę międzygazu, na trasie się przydaje jak chce mieć wysokie obroty do wyprzedzania, jak nic nie szarpie to możesz się lepiej przygotować, no i koła nie zablokujesz.
...PITER WCIĄŻ ŻYJE...
Stunt, panienki,imprezy,szypka jazda - to lubiem
Stunt, panienki,imprezy,szypka jazda - to lubiem
- Piter_Stunter
- Świeżak
- Posty: 254
- Dołączył(a): 8/5/2009, 20:56
- Lokalizacja: jest piter
jemu chyba chodzi o to, czy mozna zmieniac biegi z 5 na 1 wciskajac sprzeglo tylko raz z tego co wiem to nie powinno sie tak robic, jest to tez napisane tu: http://www.scigacz.pl/Przegazowka,jak,z ... ,7686.html
Peugeot Vivacity -> '06 Kawasaki Ninja 250 :D:D
-
SHVAYA - Bywalec
- Posty: 687
- Dołączył(a): 23/11/2008, 19:52
- Lokalizacja: Piła, Wlkp
tak, dokladnie o to;) to jeszcze poniewaz lubie wiedziec czemu cos dzieje sie tak a nie inaczej, wie ktos moze czemu nie powinno sie tak robic? bo w tym artykule jest naprawde sporo przydatnych info (takze dziekuje SHVAYA;) ) ale niestety nie znalazlem tam informacji o tym czy mozna zbic biegi przy jednym wcisnieciu sprzegla czy nie i dlaczego... no albo jakis fragment przeoczylem, bo w robocie jestem...xD
Silnik, dwa koła i mina od razu jest wesoła!;)
-
FFLORO - Świeżak
- Posty: 31
- Dołączył(a): 28/7/2009, 14:59
z 5 na 1 bez między gazu może bieg nie wejść, ale czemu... pewnie coś w stylu "moto nie ma synchronizatorów"
Kochanka: GPX 750R
Jak się nie przewrócisz to się nie nauczysz
Jak się nie przewrócisz to się nie nauczysz
-
ZenonBoski - Świeżak
- Posty: 21
- Dołączył(a): 30/11/2008, 06:39
- Lokalizacja: W-w
ZenonBoski napisał(a):z 5 na 1 bez między gazu może bieg nie wejść, ale czemu... pewnie coś w stylu "moto nie ma synchronizatorów"
owszem to tez tylko z 5 na jedynke np przy 7rpm jak zrzucisz na jedynke to wystapuje zbyt wielka roznica obrotowa trybow w skrzyni!!!! wiec powinno sie zrzucac stopniowo z biegu na bieg chyba ze przy rozsadnych pretkosciach silnika jak i mototcykla...
Motorynka Pony
WSK 125 (1983r)
MZ ETZ 251
GSX 600F
ZX 9 R (moje oczko w głowie)
WSK 125 (1983r)
MZ ETZ 251
GSX 600F
ZX 9 R (moje oczko w głowie)
-
hugo2003 - Mieszkaniec forum
- Posty: 1588
- Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
- Lokalizacja: Poznań
Redukcja biegów jest bardzo prosta. Nie przejmuj się, najlepszym i najpraktyczniejszym sposobem jest tak:
- widzisz czerwone, 100 metrów
- zakładam że jedziesz np. 50/60 km /h
- zakładam, że minie ok. 10 sekund od podjęcia decyzji do wyhamowania
- puszczasz manetkÄ™, silnik hamuje
- możesz o 1 bieg w dół zrzucić ale niekoniecznie
- w końcowej fazie jak silnik zaczyna mieć za niskie obroty w stosunku do biegu (a to usłyszysz), wciskasz sprzęgło i zrzucasz do luzu. Spokojnie, bez nerwów. Robisz to przy prędości rzędu 20-30 km/h i w międzyczasie hamujesz hamulcami.
Cała filozofia, nic się nie stanie na bank skrzyni biegów. Tak przejechałem 1200 km z urwaną linką sprzęgła redukując w dół przy jak najniższych obrotach więc coś na ten temat wiem
Nie było żadnych zgrzytów.
Mając sprzęgło -w ogóle się tym nie przejmuj.
- widzisz czerwone, 100 metrów
- zakładam że jedziesz np. 50/60 km /h
- zakładam, że minie ok. 10 sekund od podjęcia decyzji do wyhamowania
- puszczasz manetkÄ™, silnik hamuje
- możesz o 1 bieg w dół zrzucić ale niekoniecznie
- w końcowej fazie jak silnik zaczyna mieć za niskie obroty w stosunku do biegu (a to usłyszysz), wciskasz sprzęgło i zrzucasz do luzu. Spokojnie, bez nerwów. Robisz to przy prędości rzędu 20-30 km/h i w międzyczasie hamujesz hamulcami.
Cała filozofia, nic się nie stanie na bank skrzyni biegów. Tak przejechałem 1200 km z urwaną linką sprzęgła redukując w dół przy jak najniższych obrotach więc coś na ten temat wiem
Nie było żadnych zgrzytów.
Mając sprzęgło -w ogóle się tym nie przejmuj.
- abc
- Świeżak
- Posty: 69
- Dołączył(a): 11/11/2008, 20:58
jezu jak dzieci.. Przecież większość z Was ma prawko..
Każdemu trybowi przypada inna prędkość użytkowa.. To znaczy przy danych obrotach - osiągana jest inna prędkość. To chyba każdy wie.. I jeśli jedziemy przykładowo - 100 km/h na 3jce przy 10 tys obrotów, zredukujemy do 1nki - nie zmniejszając obrotów, możemy być prawie pewni, że albo zblokuje koło, albo rozwali skrzynię. Dlaczego ? Ponieważ nawet jakby się ze***ć to 100 km/h nie osiągniemy na tym trybie, i obroty w które wprawimy wał, różnica szybkości trybów - zrobi swoje.
Każdemu trybowi przypada inna prędkość użytkowa.. To znaczy przy danych obrotach - osiągana jest inna prędkość. To chyba każdy wie.. I jeśli jedziemy przykładowo - 100 km/h na 3jce przy 10 tys obrotów, zredukujemy do 1nki - nie zmniejszając obrotów, możemy być prawie pewni, że albo zblokuje koło, albo rozwali skrzynię. Dlaczego ? Ponieważ nawet jakby się ze***ć to 100 km/h nie osiągniemy na tym trybie, i obroty w które wprawimy wał, różnica szybkości trybów - zrobi swoje.
Czarny 300cc 2T.
-
Duriv - Bywalec
- Posty: 958
- Dołączył(a): 16/5/2007, 16:57
- Lokalizacja: Lublin
Dlatego najlepiej
-wyhamować silnikiem
-wysprzęglić
-zmienić bieg na niższy lub luz.
A z luzu albo się dotaczamy do świateł, albo sobie zapinamy 1 i trzymamy cały czas sprzęgło .
Wciskając i trzymając sprzęgło spokojnie z każdego biegu możesz wrzucić na luz tylko później trzeba dopasować prędkość i obroty do wbijanego biegu żeby uniknąć zgrzytów i ryku silnika przy 12tyś.
-wyhamować silnikiem
-wysprzęglić
-zmienić bieg na niższy lub luz.
A z luzu albo się dotaczamy do świateł, albo sobie zapinamy 1 i trzymamy cały czas sprzęgło .
Wciskając i trzymając sprzęgło spokojnie z każdego biegu możesz wrzucić na luz tylko później trzeba dopasować prędkość i obroty do wbijanego biegu żeby uniknąć zgrzytów i ryku silnika przy 12tyś.
- FuryS
- Świeżak
- Posty: 26
- Dołączył(a): 11/9/2009, 20:25
FasterFox napisał(a):.... czy beż ?
róż czy beż....
Ludzie : Zacznijmy od tego, że tematów od tego jak zmieniać biegi jest tu chyba 50 a w każdym jednen na 10 postów mówi częściową prawdę.
Jak ludzie będą tutaj czytać taki chaos to się zabiją!
Prośba do modów o pozamykanie albo przeniesienie wszystkiego do jednago tematu typu "jak poprawnie zmieniać biegi"
Coś jak temat z oponami w mechanice i będzie porządek bo na razie jest syf.
ps. nic co w tym temacie w tym jednym z 50 tych samych tematów zostało napisane NIE jest poprawne gdy rozważamy zmiany biegów gładkie, precyzyjne, ekonomiczne, bezpieczne i zdrowe dla naszego moto.
!!!
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
FasterFox napisał(a):.... czy beż ?
róż czy beż....
Ludzie : Zacznijmy od tego, że tematów od tego jak zmieniać biegi jest tu chyba 50 a w każdym jednen na 10 postów mówi częściową prawdę.
Jak ludzie będą tutaj czytać taki chaos to się zabiją!
Prośba do modów o pozamykanie albo przeniesienie wszystkiego do jednago tematu typu "jak poprawnie zmieniać biegi"
Coś jak temat z oponami w mechanice i będzie porządek bo na razie jest syf.
ps. nic co w tym temacie w tym jednym z 50 tych samych tematów zostało napisane NIE jest poprawne gdy rozważamy zmiany biegów gładkie, precyzyjne, ekonomiczne, bezpieczne i zdrowe dla naszego moto.
!!!
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
Posty: 25
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości