Zobacz wątek - Redukowanie biegów
NAS Analytics TAG

Redukowanie biegów

Jak nauczyć się wheelie? stoppie?
Czy zmieniać biegi ze sprzęgłem czy bez?
_________

Redukowanie biegów

Postprzez kasztan » 22/7/2009, 10:28

Nigdzie nie mogę znaleść poprawnej informacji w jaki sposób redukować biegi w sytuacji kiedy np za 100 m jest skrzyżowanie na któym właśnie zapaliło się czerwone światło. Nie jest to sytuacja hamowania awaryjnego. Powiedzmy jadę na 4 biegu to zbijam do 3 jadę chwilę na 3 , potem zbijam do 2 i też chwilę jadę tak aż do 1, czy na samym końcu procesu hamowania zbijam za jednym naciśnięciem sprzęgła z 4 do 1. Nikt z kim rozmawiałem dokładnie nie wiedział co jest poprawne. Z tego co słyszałem drugiej metody nie lubi skrzynia biegów.
kasztan
Świeżak
 
Posty: 96
Dołączył(a): 13/6/2009, 18:59


Postprzez MadboY » 22/7/2009, 10:38

Cos slabo szukasz, temat wielokrotnie walkowany tutaj.

Esencja: Zbijaj bieg po biegu najlepiej z miedzygazem - czyli hamowanie silnikiem bez blokowania tylu co sie moze przydazyc gdy masz wysokie obroty - przykladowo 10tys obr na 4ce i zrzucasz na 3.

ps. chociaz przy tych 10kprm na 4ce 100m przed swiatlami to zaczyna to byc hamowanie awaryjne :D
Jazda na moto to najprzyjemniejsza rzecz jaką można robić w ubraniu ;)
Avatar użytkownika
MadboY
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1277
Dołączył(a): 21/5/2007, 22:09
Lokalizacja: Wawa

Postprzez Przemo_rene » 22/7/2009, 11:59

100m do świateł przy ponad 200? :lol: to już JEST HARDCORE awaryjny ;)

A tak na poważnie to w Twoim przypadku jak potrafisz (ale dla tego że pytasz to pewnie słabo) to z 4ki możesz na 2 zbić ale ze sporym między gazem - czyli musisz znać swoje moto ile obrotów będzie miało na danym biegu przy danej prędkości.

Poszukaj w jednym z bardziej rozpisanych tematów na w tym dziale - tam masz aż naddto wiedzy.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez C-bool » 22/7/2009, 13:14

MadboY napisał(a):ps. chociaz przy tych 10kprm na 4ce 100m przed swiatlami to zaczyna to byc hamowanie awaryjne :D

Już nie przesadzajmy... Ja w swoim poprzednim moto na 4-ce przy 10k rpm miałem 85 km/h... czyli lekko można hamować.. Co prawda to był motorower ;)
GS500F --> SV650S --> Bandit 600N --> XV535 Virago
Avatar użytkownika
C-bool
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2915
Dołączył(a): 23/8/2007, 21:26
Lokalizacja: Poznań

Postprzez lonewolf » 22/7/2009, 20:36

Ja powiem tak: Jak hamuję ostro to wyhamowywuję dajmy z 5 biegu do jakichś 30km/h i potem wciągam sprzęgło żeby moto nie zdusić i potem ładnie pstrykam aż do jedynki ew. luzu... Natomiast jak sobie spokojnie dojeżdżam do skrzyżowania to redukuję właśnie z biegu na bieg z między gazem. Czasami z dwójki od razu wrzucam na luz i dotaczam się do skrzyżowania... zależy od sytuacji i humoru hehe. A dlaczego skrzynia miałaby nie lubieć zrzucania biegów jak moto się nie toczy to nie wiem... czasami nie chce przeskoczyć bieg niżej, to się puszcza lekko sprzęgło, znowu wciąga i wtedy znowu kolejne biegi wskakują... i nie, nie niszczy to skrzyni.
Avatar użytkownika
lonewolf
Bywalec
 
Posty: 588
Dołączył(a): 29/5/2008, 19:48

Postprzez FFLORO » 29/7/2009, 09:26

czyli ze mozna jadac np. na 5 wbic sprzeglo, i hamujac normalnie hamulcami zbic az do 1? bo gdzies na forum ktos napisal, ze trzeba miedzygazu uzywac, bo nie wbijesz biegu potem...a osobiscie dopiero w tym tygodniu zaczynam kurs na A1 (nareszcie!;) ) wiec bladego pojecia nie mam;P
Silnik, dwa koła i mina od razu jest wesoła!;)
Avatar użytkownika
FFLORO
Świeżak
 
Posty: 31
Dołączył(a): 28/7/2009, 14:59

Postprzez Piter_Stunter » 29/7/2009, 09:38

Na kursie będziesz tak zapie**** żę nawet hamulce Ci potrzebne nie będą. Międzygaz nie jest na kursie potrzebny, ucz się jak zdać egzamin. Najlepiej jest zbijać bieg po biegu wysprzęglając i hamując silnikiem.
...PITER WCIĄŻ ŻYJE...
Stunt, panienki,imprezy,szypka jazda - to lubiem
Piter_Stunter
Świeżak
 
Posty: 254
Dołączył(a): 8/5/2009, 20:56
Lokalizacja: jest piter

Postprzez FFLORO » 29/7/2009, 09:53

no tak, ale po zdaniu egzaminu fajnie miec troche wiedzy jak sie nie zabic na ulicy;) w sumie pytam juz tylko o to, czy jak bez miedzy gazu zbije z 5 na 1 to czy ze skrzynia sie nic nie stanie i czy bieg bede normalnie mogl wbic?
Silnik, dwa koła i mina od razu jest wesoła!;)
Avatar użytkownika
FFLORO
Świeżak
 
Posty: 31
Dołączył(a): 28/7/2009, 14:59

Postprzez Piter_Stunter » 29/7/2009, 10:04

No ale to wszystko zależy od obrotów, ja nie używam zawszę międzygazu, na trasie się przydaje jak chce mieć wysokie obroty do wyprzedzania, jak nic nie szarpie to możesz się lepiej przygotować, no i koła nie zablokujesz.
...PITER WCIĄŻ ŻYJE...
Stunt, panienki,imprezy,szypka jazda - to lubiem
Piter_Stunter
Świeżak
 
Posty: 254
Dołączył(a): 8/5/2009, 20:56
Lokalizacja: jest piter

Postprzez SHVAYA » 29/7/2009, 10:15

jemu chyba chodzi o to, czy mozna zmieniac biegi z 5 na 1 wciskajac sprzeglo tylko raz :P z tego co wiem to nie powinno sie tak robic, jest to tez napisane tu: http://www.scigacz.pl/Przegazowka,jak,z ... ,7686.html
Obrazek
Peugeot Vivacity -> '06 Kawasaki Ninja 250 :D:D:D
Avatar użytkownika
SHVAYA
Bywalec
 
Posty: 687
Dołączył(a): 23/11/2008, 19:52
Lokalizacja: Piła, Wlkp

Postprzez FFLORO » 29/7/2009, 11:05

tak, dokladnie o to;) to jeszcze poniewaz lubie wiedziec czemu cos dzieje sie tak a nie inaczej, wie ktos moze czemu nie powinno sie tak robic? bo w tym artykule jest naprawde sporo przydatnych info (takze dziekuje SHVAYA;) ) ale niestety nie znalazlem tam informacji o tym czy mozna zbic biegi przy jednym wcisnieciu sprzegla czy nie i dlaczego...:( no albo jakis fragment przeoczylem, bo w robocie jestem...xD
Silnik, dwa koła i mina od razu jest wesoła!;)
Avatar użytkownika
FFLORO
Świeżak
 
Posty: 31
Dołączył(a): 28/7/2009, 14:59

Postprzez ZenonBoski » 4/8/2009, 02:03

z 5 na 1 bez między gazu może bieg nie wejść, ale czemu... pewnie coś w stylu "moto nie ma synchronizatorów"
Kochanka: GPX 750R
Jak się nie przewrócisz to się nie nauczysz :P
Avatar użytkownika
ZenonBoski
Świeżak
 
Posty: 21
Dołączył(a): 30/11/2008, 06:39
Lokalizacja: W-w

Postprzez hugo2003 » 4/8/2009, 17:49

ZenonBoski napisał(a):z 5 na 1 bez między gazu może bieg nie wejść, ale czemu... pewnie coś w stylu "moto nie ma synchronizatorów"



owszem to tez tylko z 5 na jedynke np przy 7rpm jak zrzucisz na jedynke to wystapuje zbyt wielka roznica obrotowa trybow w skrzyni!!!! wiec powinno sie zrzucac stopniowo z biegu na bieg chyba ze przy rozsadnych pretkosciach silnika jak i mototcykla...
Motorynka Pony

WSK 125 (1983r)

MZ ETZ 251

GSX 600F

ZX 9 R (moje oczko w głowie)
Avatar użytkownika
hugo2003
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1588
Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
Lokalizacja: Poznań

Postprzez abc » 10/8/2009, 20:47

Redukcja biegów jest bardzo prosta. Nie przejmuj się, najlepszym i najpraktyczniejszym sposobem jest tak:
- widzisz czerwone, 100 metrów
- zakładam że jedziesz np. 50/60 km /h
- zakładam, że minie ok. 10 sekund od podjęcia decyzji do wyhamowania
- puszczasz manetkę, silnik hamuje
- możesz o 1 bieg w dół zrzucić ale niekoniecznie
- w końcowej fazie jak silnik zaczyna mieć za niskie obroty w stosunku do biegu (a to usłyszysz), wciskasz sprzęgło i zrzucasz do luzu. Spokojnie, bez nerwów. Robisz to przy prędości rzędu 20-30 km/h i w międzyczasie hamujesz hamulcami.

Cała filozofia, nic się nie stanie na bank skrzyni biegów. Tak przejechałem 1200 km z urwaną linką sprzęgła redukując w dół przy jak najniższych obrotach więc coś na ten temat wiem :)
Nie było żadnych zgrzytów.
Mając sprzęgło -w ogóle się tym nie przejmuj.
abc
Świeżak
 
Posty: 69
Dołączył(a): 11/11/2008, 20:58

Postprzez Duriv » 13/8/2009, 18:45

jezu jak dzieci.. Przecież większość z Was ma prawko..
Każdemu trybowi przypada inna prędkość użytkowa.. To znaczy przy danych obrotach - osiągana jest inna prędkość. To chyba każdy wie.. I jeśli jedziemy przykładowo - 100 km/h na 3jce przy 10 tys obrotów, zredukujemy do 1nki - nie zmniejszając obrotów, możemy być prawie pewni, że albo zblokuje koło, albo rozwali skrzynię. Dlaczego ? Ponieważ nawet jakby się ze***ć to 100 km/h nie osiągniemy na tym trybie, i obroty w które wprawimy wał, różnica szybkości trybów - zrobi swoje.
Czarny 300cc 2T.
Avatar użytkownika
Duriv
Bywalec
 
Posty: 958
Dołączył(a): 16/5/2007, 16:57
Lokalizacja: Lublin

Postprzez FuryS » 14/9/2009, 13:51

Dlatego najlepiej
-wyhamować silnikiem
-wysprzęglić
-zmienić bieg na niższy lub luz.

A z luzu albo się dotaczamy do świateł, albo sobie zapinamy 1 i trzymamy cały czas sprzęgło .

Wciskając i trzymając sprzęgło spokojnie z każdego biegu możesz wrzucić na luz tylko później trzeba dopasować prędkość i obroty do wbijanego biegu żeby uniknąć zgrzytów i ryku silnika przy 12tyś.
FuryS
Świeżak
 
Posty: 26
Dołączył(a): 11/9/2009, 20:25

Postprzez FasterFox » 14/9/2009, 18:54

A ja mam takie pytanko jeśli chodzi o wbijanie biegu w górę to lepiej jest ze sprzęgłem czy beż ?
Avatar użytkownika
FasterFox
Świeżak
 
Posty: 48
Dołączył(a): 6/9/2009, 19:58
Lokalizacja: Poznań

Postprzez laser » 14/9/2009, 19:30

z...
Avatar użytkownika
laser
Bywalec
 
Posty: 859
Dołączył(a): 8/5/2009, 19:12
Lokalizacja: KaliszCity

Postprzez Przemo_rene » 15/9/2009, 08:24

FasterFox napisał(a):.... czy beż ?


róż czy beż....

Ludzie : Zacznijmy od tego, że tematów od tego jak zmieniać biegi jest tu chyba 50 a w każdym jednen na 10 postów mówi częściową prawdę.

Jak ludzie będą tutaj czytać taki chaos to się zabiją!

Prośba do modów o pozamykanie albo przeniesienie wszystkiego do jednago tematu typu "jak poprawnie zmieniać biegi"
Coś jak temat z oponami w mechanice i będzie porządek bo na razie jest syf.

ps. nic co w tym temacie w tym jednym z 50 tych samych tematów zostało napisane NIE jest poprawne gdy rozważamy zmiany biegów gładkie, precyzyjne, ekonomiczne, bezpieczne i zdrowe dla naszego moto.

!!!
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez Przemo_rene » 15/9/2009, 08:34

FasterFox napisał(a):.... czy beż ?


róż czy beż....

Ludzie : Zacznijmy od tego, że tematów od tego jak zmieniać biegi jest tu chyba 50 a w każdym jednen na 10 postów mówi częściową prawdę.

Jak ludzie będą tutaj czytać taki chaos to się zabiją!

Prośba do modów o pozamykanie albo przeniesienie wszystkiego do jednago tematu typu "jak poprawnie zmieniać biegi"
Coś jak temat z oponami w mechanice i będzie porządek bo na razie jest syf.

ps. nic co w tym temacie w tym jednym z 50 tych samych tematów zostało napisane NIE jest poprawne gdy rozważamy zmiany biegów gładkie, precyzyjne, ekonomiczne, bezpieczne i zdrowe dla naszego moto.

!!!
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Następna strona


Powrót do Technika jazdy



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość




na gr