Zobacz wątek - W których motocyklach nie trzeba regulowac zaworów?
NAS Analytics TAG

W których motocyklach nie trzeba regulowac zaworów?

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

W których motocyklach nie trzeba regulowac zaworów?

Postprzez karolek850 » 17/7/2009, 14:46

witam, mam takie pytanie w ktorych motocyklach produkowanych obecnie i w ostatnich 20 latach zawory nie wymagaly regulacji?

czyli np. mialy hydrauliczne popychacze lub cos innego co nie wymagalo regulacji jak w innych silnikach

z tego co kojarze to znam tylko honde cb 750 w ktorej stosowano hydrauliczne kasowniki luzu zaworowego.

jakie jeszcze sa to motocykle?
czy takie rozwiazanie ma jakies wady w silniku motocyklowym?
z tego co wiem to nie stosuje sie tego zbyt czesto w motocyklach poniewaz sa tu silniki wysoko obrotowe

czy takie rozwiazanie ma jakies wady? naprawde jest takie bezobslugowe?
karolek850
Świeżak
 
Posty: 151
Dołączył(a): 20/2/2009, 15:11
Lokalizacja: swazedz


Postprzez Invi » 17/7/2009, 16:11

Tylko silniki 2T przychodzą mi do głowy? Po co ci to?
Avatar użytkownika
Invi
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6274
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez falconiforme » 17/7/2009, 16:29

Honda CB 750
Hydrauliczne popychacze jak w samochodach.

http://www.motocykle.domeczek.pl/prezen ... cbx750.htm
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze

Postprzez Kurt » 17/7/2009, 21:41

Invinciblee napisał(a):Tylko silniki 2T przychodzą mi do głowy? Po co ci to?

W silniku 2T nie ma zaworów, więc logiczne że nie reguluje się ich ale pytanie dotyczyło motocykli, w których luz kasowany jest hydraulicznie. Mnie się coś wydaje że jakies modele BMW miały taki mechanizm, z japoni napewno też ale to chyba modele bardziej z lat 80 musisz przegladać. Dziś tego już nie stosuje się powszechnie w motocyklach, gdyż tak jak piszesz wymagana jest większa szybkobieżność, no i taki układ hydrauliczny zajmuje więcej miejsca i jest droższy w produkcji. Pewnie za kilkanaście lat będą budowane silniki z rozrządem elektromagnetycznym i tam raczej też nie będzie trzeba luzów ustawiać ale to narazie przyszłość..
EDIT
Sprawdziłem jeszcze przed chwilą w google i niektóre choppery też mają hydrauliczne popychacze, np Intruder 1400. Musisz poszukać po sieci motocykle jakie cię interesują to będziesz wiedział co w nich jest a napewno jest więcej takich modeli.
Avatar użytkownika
Kurt
Świeżak
 
Posty: 387
Dołączył(a): 21/1/2009, 14:21
Lokalizacja: Pabianice

Postprzez Invi » 17/7/2009, 22:05

Właściwie to pytanie dotyczyło motocykli w których zawory nie wymagają regulacji, w 2T nie ma zaworów więc pasuje do tematu ;) A cała reszta jest w linku który dał Falko.
Avatar użytkownika
Invi
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6274
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12



Powrót do Motocykle



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości




na gr