Zobacz wątek - HIGHSIDE
NAS Analytics TAG

HIGHSIDE

Jak nauczyć się wheelie? stoppie?
Czy zmieniać biegi ze sprzęgłem czy bez?
_________

HIGHSIDE

Postprzez mic » 24/12/2006, 11:00

Witam,

temat byl zapewne juz nie raz poruszany. Ale nie moge zrozumiec na jakiej zasadzie dochodzi do upadku HIGHSIDE. Z tego co wiem wyglada to tak.:

1. Tylne kolo traci przyczepnosc z podlozem na skutek gwaltownego hamowania lub przyspieszenia
2. Po zwolnieniu tylnego hamulca badz odjeciu gazu kolo zaczyna odzyskiwac przyczepnosc z podlozem.
3. W tym momencie tyl motocykla leci w powietrze i wyrzuca kierowce do przodu.

Jak to jest mozliwe by tyl moto wystrzelil w powietrze?? Czy w chwili odzyskania przyczepnosci przez tylna opone nie powinien sie co najwyzej uniesc przod motocykla tak jak w przypadku raptownego przyspieszenia? Jak napisalem jakies glupoty to prosze o sprostowanie. :)
SV650 S / cbr 600 rr
Avatar użytkownika
mic
Świeżak
 
Posty: 64
Dołączył(a): 29/8/2006, 20:47
Lokalizacja: wawa


Postprzez siekson » 24/12/2006, 11:49

chodzi o to ze w czasie gdy tylne kolo nie na przyczepnosci to tyl ucieka i motocykl zaczyna jechac bokiem. W momencie gdy kolo odzyskuje przyczepnosc motocykl jest juz ustawiony bokiem i pochylony pod katem w stosunku do podloza. Wtedy motocykl gwaltownie sie prostuje i wyrzuca jezdzca z siodla.

Nie wiem jak to lepiej wytlumaczyc wiec moze ktos bardziej zorientowany sie wypowie
Ostatnio edytowano 24/12/2006, 21:56 przez siekson, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
siekson
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 933
Dołączył(a): 19/11/2005, 11:47
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Manhatan » 24/12/2006, 12:34

Ja tak miałem jak się bawiłem w latanie bokiem Simsonie po asfalcie :mrgreen: Fajnie było przez jakiś czas ale gdy udało mi się przechylić go prawie do 90 stopni względem ulicy już niebyło tak ciekawie, moto na bok, a ja 2 metry od Simaka. Wprawdzie było to przy max. 40km/h, ale strach pomyśleć co by było przy 140km/h :shock: :?
"Hope is when we feel the pain that makes us try again"
Avatar użytkownika
Manhatan
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2173
Dołączył(a): 29/5/2006, 12:56
Lokalizacja: Death ZONE

Postprzez mar111cin » 24/12/2006, 14:14

Manhatan napisał(a):przechylić go prawie do 90 stopni


Manhatan popraw sie ; ) przecież wiesz ile to stopni
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R :(, jest V-Strom 650 AK8 :)
Avatar użytkownika
mar111cin
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6941
Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
Lokalizacja: FSW (lubuskie)

Postprzez TTomas » 24/12/2006, 15:46

http://www.youtube.com/watch?v=fNHx0U2C ... ed&search=

Tak wygląda highside, poza tym miał dużo szczęścia :)

Jest dokładnie tak jak powiedział siekson.
Speed kills, so you are looking for a dead man.
--==Kawasaki ZX9R==--
Avatar użytkownika
TTomas
Świeżak
 
Posty: 99
Dołączył(a): 4/5/2006, 04:01
Lokalizacja: Siedlce

Postprzez mic » 24/12/2006, 18:55

zalapalem

Wszystko jasne.

Dzieki za wyjasnienie i filmiki.


Pozdr
SV650 S / cbr 600 rr
Avatar użytkownika
mic
Świeżak
 
Posty: 64
Dołączył(a): 29/8/2006, 20:47
Lokalizacja: wawa



Powrót do Technika jazdy



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości




na gr