Kopci po przegonieniu
Posty: 6
• Strona 1 z 1
Kopci po przegonieniu
Witam.
Byłem dzisiaj z kumplem obejrzeć XJ600 dla niego (z racji tego, że sam ujeżdżam takową), ogólnie dobry stan, ale zaniepokoiło mnie jedno - gdy się dynamicznie na niej przejechałem, tak do 9tys. obrotów przez jakiś niecały kilometr to po zatrzymaniu się, na wolnych obrotach, z wydechu wylatywała jasnoniebieska chmurka dymu. Nie było tego dużo, aczkolwiek był. Co ciekawsze - po zgaszeniu silnika i odpaleniu go za 10min nie kopcił już wcale. Po przejechaniu się spokojnie, tak do 5tys. obrotów żadnego kopcenia nie ma...
Wie ktoś, jaka może być tego przyczyna? Domyślam się, że to coś z olejem. Yamaha z 1999r, przebieg 61tys., raczej nie kręcony. Sprzedający chce za nią 7200zł, sprzęt zadbany, tylko właśnie to kopcenie... Opłaca się brać i naprawiać? Jakie mogą być mniej więcej koszta? Gdyby koszty nie były jakieś wielkie to jeszcze dzisiaj ją bierzemy, bo na 5 oglądanych sztuk ta wypada najlepiej.
Byłem dzisiaj z kumplem obejrzeć XJ600 dla niego (z racji tego, że sam ujeżdżam takową), ogólnie dobry stan, ale zaniepokoiło mnie jedno - gdy się dynamicznie na niej przejechałem, tak do 9tys. obrotów przez jakiś niecały kilometr to po zatrzymaniu się, na wolnych obrotach, z wydechu wylatywała jasnoniebieska chmurka dymu. Nie było tego dużo, aczkolwiek był. Co ciekawsze - po zgaszeniu silnika i odpaleniu go za 10min nie kopcił już wcale. Po przejechaniu się spokojnie, tak do 5tys. obrotów żadnego kopcenia nie ma...
Wie ktoś, jaka może być tego przyczyna? Domyślam się, że to coś z olejem. Yamaha z 1999r, przebieg 61tys., raczej nie kręcony. Sprzedający chce za nią 7200zł, sprzęt zadbany, tylko właśnie to kopcenie... Opłaca się brać i naprawiać? Jakie mogą być mniej więcej koszta? Gdyby koszty nie były jakieś wielkie to jeszcze dzisiaj ją bierzemy, bo na 5 oglądanych sztuk ta wypada najlepiej.
BMW F650 Funduro.
-
qadrat - Świeżak
- Posty: 276
- Dołączył(a): 21/4/2008, 21:25
- Lokalizacja: Ozorków
pierścienie już dają się we znaki albo gumki zaworowe, jak XJta cierpi na taką bolączkę to nie miała lekkiego żywota, bo silniki znane są z niezawodności. 71tkm to dość zacny przebieg ale dla normalnie użytkowanej XJty nic się nie powinno dziać, ta lekko w życiu nie miała
koszta....pierścienie....wymiana droga same części oryginalne jeszcze bardziej
gumki...wymiana raczej nie tak strasznie 

koszta....pierścienie....wymiana droga same części oryginalne jeszcze bardziej


-
zomodj - Świeżak
- Posty: 256
- Dołączył(a): 2/7/2008, 21:33
Żeby sprawdzić czy to na pewno olej, włóż palec w wydech, jeśli będzie konkretnie czarny, to zdecydowanie bierze olej. Koszt naprawy to w sumie yyyy...., najlepiej zrobić remont kapitalny. czyli licz w tysiącach pln :]
Słyszałem jeszcze o motywie z białą kartką przykładaną kilka cm od wydechu i rzekomo to ma pokazać po przygazówce czy bierze olej, ale nie wiem, nie sprawdzałem. Może się też okazać że zawory są do regulacji.
Nic więcej nie podpowiadam już, bo mechanikiem nie jestem, wiem tylko tyle co znajomi mieli kiedy motocykl im kopcił.
Słyszałem jeszcze o motywie z białą kartką przykładaną kilka cm od wydechu i rzekomo to ma pokazać po przygazówce czy bierze olej, ale nie wiem, nie sprawdzałem. Może się też okazać że zawory są do regulacji.
Nic więcej nie podpowiadam już, bo mechanikiem nie jestem, wiem tylko tyle co znajomi mieli kiedy motocykl im kopcił.
- nismo
- Świeżak
- Posty: 68
- Dołączył(a): 27/4/2009, 21:08
- Lokalizacja: Inowrocław
bierze olej jak nic, koszta spore głównie robocizna, pytanie czy dużo bierze oleju czy mało jak mało to można kupić i dolać od czasu do czasu ale jak pije dużo to nie polecam a z ta kartką to jakiś mit bo przecież olejem chlapał nie będzie a jeśli już to wodą z paliwa...
-
YZF R1 - Moderator
- Posty: 2765
- Dołączył(a): 14/5/2008, 12:16
- Lokalizacja: Warszawa
Nie przejmowac sie i kupowac.
Sprzet w tym wieku bedzie troche bral i troche dymil na wysokich obrotach.
Mozesz sprawdzic kiedy dymi przy wejsciu, czy zejsciu z obrotow, jak pierwsze to slabe pierscienie, jak drugie to uszczelniacze prowadnic.
Sprzet w tym wieku bedzie troche bral i troche dymil na wysokich obrotach.
Mozesz sprawdzic kiedy dymi przy wejsciu, czy zejsciu z obrotow, jak pierwsze to slabe pierscienie, jak drugie to uszczelniacze prowadnic.
- Adam M.
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 786
- Dołączył(a): 5/2/2008, 02:56
Posty: 6
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości