Zobacz wÄ…tek - Kopci po przegonieniu
NAS Analytics TAG

Kopci po przegonieniu

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Kopci po przegonieniu

Postprzez qadrat » 11/7/2009, 13:43

Witam.

Byłem dzisiaj z kumplem obejrzeć XJ600 dla niego (z racji tego, że sam ujeżdżam takową), ogólnie dobry stan, ale zaniepokoiło mnie jedno - gdy się dynamicznie na niej przejechałem, tak do 9tys. obrotów przez jakiś niecały kilometr to po zatrzymaniu się, na wolnych obrotach, z wydechu wylatywała jasnoniebieska chmurka dymu. Nie było tego dużo, aczkolwiek był. Co ciekawsze - po zgaszeniu silnika i odpaleniu go za 10min nie kopcił już wcale. Po przejechaniu się spokojnie, tak do 5tys. obrotów żadnego kopcenia nie ma...

Wie ktoś, jaka może być tego przyczyna? Domyślam się, że to coś z olejem. Yamaha z 1999r, przebieg 61tys., raczej nie kręcony. Sprzedający chce za nią 7200zł, sprzęt zadbany, tylko właśnie to kopcenie... Opłaca się brać i naprawiać? Jakie mogą być mniej więcej koszta? Gdyby koszty nie były jakieś wielkie to jeszcze dzisiaj ją bierzemy, bo na 5 oglądanych sztuk ta wypada najlepiej.
BMW F650 Funduro.
Avatar użytkownika
qadrat
Świeżak
 
Posty: 276
Dołączył(a): 21/4/2008, 21:25
Lokalizacja: Ozorków


Postprzez Kedar-88 » 11/7/2009, 19:53

jasno niebieski dym to efekt spalania oleju, jakie mogą być przyczyny nie wiem, ale naprawa na pewno nie jest tania
Bandit 1200
Avatar użytkownika
Kedar-88
Stały bywalec
 
Posty: 1327
Dołączył(a): 21/8/2007, 04:54
Lokalizacja: Jaworzno


Postprzez zomodj » 11/7/2009, 20:18

pierścienie już dają się we znaki albo gumki zaworowe, jak XJta cierpi na taką bolączkę to nie miała lekkiego żywota, bo silniki znane są z niezawodności. 71tkm to dość zacny przebieg ale dla normalnie użytkowanej XJty nic się nie powinno dziać, ta lekko w życiu nie miała :)
koszta....pierścienie....wymiana droga same części oryginalne jeszcze bardziej :) gumki...wymiana raczej nie tak strasznie :)
Avatar użytkownika
zomodj
Świeżak
 
Posty: 256
Dołączył(a): 2/7/2008, 21:33

Postprzez nismo » 12/7/2009, 05:46

Żeby sprawdzić czy to na pewno olej, włóż palec w wydech, jeśli będzie konkretnie czarny, to zdecydowanie bierze olej. Koszt naprawy to w sumie yyyy...., najlepiej zrobić remont kapitalny. czyli licz w tysiącach pln :]

Słyszałem jeszcze o motywie z białą kartką przykładaną kilka cm od wydechu i rzekomo to ma pokazać po przygazówce czy bierze olej, ale nie wiem, nie sprawdzałem. Może się też okazać że zawory są do regulacji.

Nic więcej nie podpowiadam już, bo mechanikiem nie jestem, wiem tylko tyle co znajomi mieli kiedy motocykl im kopcił.
nismo
Świeżak
 
Posty: 68
Dołączył(a): 27/4/2009, 21:08
Lokalizacja: Inowrocław

Postprzez YZF R1 » 12/7/2009, 06:53

bierze olej jak nic, koszta spore głównie robocizna, pytanie czy dużo bierze oleju czy mało jak mało to można kupić i dolać od czasu do czasu ale jak pije dużo to nie polecam a z ta kartką to jakiś mit bo przecież olejem chlapał nie będzie a jeśli już to wodą z paliwa...
Avatar użytkownika
YZF R1
Moderator
 
Posty: 2765
Dołączył(a): 14/5/2008, 12:16
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Adam M. » 14/7/2009, 01:41

Nie przejmowac sie i kupowac.
Sprzet w tym wieku bedzie troche bral i troche dymil na wysokich obrotach.
Mozesz sprawdzic kiedy dymi przy wejsciu, czy zejsciu z obrotow, jak pierwsze to slabe pierscienie, jak drugie to uszczelniacze prowadnic.
Adam M.
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 786
Dołączył(a): 5/2/2008, 02:56



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości




na górê