Zobacz wątek - ile zabkow na zebatce; Tor Poznan
NAS Analytics TAG

ile zabkow na zebatce; Tor Poznan

Jak nauczyć się wheelie? stoppie?
Czy zmieniać biegi ze sprzęgłem czy bez?
_________

ile zabkow na zebatce; Tor Poznan

Postprzez ojejj » 9/7/2009, 10:56

dzien dobry,
bo ja mam zapytanie.
posiadam yamahe r6, jexdzilem ostatnio po torze i w kilku miejscach
(dohamowanie do slawiniaka, malej patelni i szykany), mialem taka akcje, ze jeszcze zostawalo mi sie wzglednie sporo miejsca zeby pociagnac jeszzce przed hamowaniem, ale obrotomierz sie konczyl...
z kolei wrzucanie wyzszego biegu tez nie pomagalo bo po chwili doslownie trza bylo znow reukowac...
no i tak sobie pomyslalem, ze moze zmiana zebatki by cos zmienila; aktualnie jest niby sportowa z 47 zebami z tylu (standardowo niby 45).

co myslicie?
z gory dzieki za rade
pozdrawiam
ojejj
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 9/7/2009, 10:34


Postprzez cichy » 9/7/2009, 13:03

Zdejmij jeszcze z przodu jeden ząb, powinno być dobrze.
Avatar użytkownika
cichy
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1550
Dołączył(a): 8/9/2005, 16:17
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki

Postprzez kosta » 10/7/2009, 13:26

nie ruszaj przodu, za duże obiążenie będzie na wale i może sie wyjeba$ silnik, zmieniać tylko tył, 48 to chyba max przynajmniej tak ma r1 :wink:
AGAINST SLOW
ZAPRASZAM PO MOTOCYKLE i AKCESORIA
Avatar użytkownika
kosta
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1628
Dołączył(a): 18/5/2007, 16:23
Lokalizacja: WWA

Postprzez cichy » 11/7/2009, 08:48

Bez przesady, jakie obciążenie. Obwód zmieni się jedynie o 6%
Avatar użytkownika
cichy
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1550
Dołączył(a): 8/9/2005, 16:17
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki

Postprzez kosta » 11/7/2009, 09:56

to zmień nawet na 14 polataj troche na pełnym gazie i zobaczymy kto ma racje, nie chcesz nie wierz tylko potem nie pytaj gdzie można tanio kupić silnik..... :wink:
AGAINST SLOW
ZAPRASZAM PO MOTOCYKLE i AKCESORIA
Avatar użytkownika
kosta
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1628
Dołączył(a): 18/5/2007, 16:23
Lokalizacja: WWA

Postprzez cichy » 11/7/2009, 10:00

Zmieniłem cztery lata temu, latałem na gumie i na torze w poznaniu, luzu na wale nie ma, wymieniłem tylko uszczelniacz, ale to eksploatacja.

Zresztą proponuje powtórzyć fizykę szkoły podstawowej. Skrócenie dźwigni nie zwiększy momentu, ale to be znaczenia bo moment na wale pozostanie taki sam.
Avatar użytkownika
cichy
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1550
Dołączył(a): 8/9/2005, 16:17
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki

Postprzez ojejj » 11/7/2009, 18:39

no zdania podzielone:)
w kazdym razie jesli bym zmienil te z tylu na np 48 zebow to rozumiem, ze wtedy zdazylbym przed dochamowaniem / winklem wbic eszcze kolejny bieg, zgadza sie?
czy lepiej zminic zebatke na mniejsza (kosztem mocy chyba, ale nie wiem jak duzym) i pociagnac jeszcze na tym biegu, ktory mi sie"konczy"?

a jaki bedzie efekt po zdjeciu z przodu? chyba dluzej bede mogl pociagnac na tym biegu, ktory sie konczy, ta??

aha, jesli zminiam zebatki to lancuch tez??

dzieki za odpowiedzi
ojejj
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 9/7/2009, 10:34

Postprzez cichy » 12/7/2009, 08:25

Lepiej skrócić przełożenie. Odjęcie zęba z przodu, to mniej więcej tak, jak dodanie trzech z tyłu.
Avatar użytkownika
cichy
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1550
Dołączył(a): 8/9/2005, 16:17
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki

Postprzez PrzemoR6 » 13/7/2009, 21:05

Zmieniaj przod jak radzi cichy. Ja w swojej R6 mam przednie zebatki od 13 do 16 i tylko nimi operuje. Lancuch zmien jak sie rozciagnie albo okaze sie za dlugi do malej zebatki z przodu.
PrzemoR6
Świeżak
 
Posty: 205
Dołączył(a): 1/3/2008, 04:25
Lokalizacja: JAWOR/Niedaszów



Powrót do Technika jazdy



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość




na gr