Zobacz wątek - minimalny luz na główce ramy przyczyną...
NAS Analytics TAG

minimalny luz na główce ramy przyczyną...

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

minimalny luz na główce ramy przyczyną...

Postprzez Przemo_rene » 8/7/2009, 10:43

Siema,

Wiem o co chodzi z luzem na łożyskach główki ramy i czym się to objawia i jak to sprawdzić.

Mój problem jest raczej nietypowy:

1. Czy myślicie, że warto może pomóc regulacja dociągu łożyska (nie przeskakuje - chodzi płynniutko, tylko minimalnie przy niektórych dohamowaniach "wali" po kierownicy - cofa jakby kiere - wiemy o co chodzi) czy pozostała już tylko jego wymiana.

Pytam się bo może ktoś już coś takiego robił i pomogło.

Nie chce na darmo rozbierać połowy przodu sprzęta tylko po to by się przekonać, że po złożeniu i dokręceniu mocniejszym nic to nie da.

W swoim ZZR 600 E mam dwie śruby - jedna blokująca (tzw. lock nut) oraz regulująca.

Bawił się ktoś już tak? Pomogło czy nie?

dzieki za opinie - chciałbym jednak słyszeć te faktycznie pomocne.
Za te w stylu : "do wymiany" bez uzasadnienia dziekuje :) Wg. mnie jeżeli są dwie takie śruby a nie były ruszane wcześniej to może warto kombinowac?
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R


Postprzez macs » 8/7/2009, 20:56

Nie robilem nigdy takiej operacji,ale jesli jest sruba regulacyjna to powinno lekkie podkrecenie tej sruby pomoc.
Avatar użytkownika
macs
Bywalec
 
Posty: 546
Dołączył(a): 29/3/2009, 17:20
Lokalizacja: Pomorskie


Postprzez Przemo_rene » 9/7/2009, 07:33

rozkręciłem wczoraj sprzęta i zauważyłem, że faktycznie regulacja działa. Robię fotorelację szczegółową to później to wrzucę (dziś w nocy jak skończę lub po wyjeździe w niedziele)

<B>Czy jeżeli po dokręceniu luz w zawieszeniu ginie, ale w pozycji wyprostowanej kierownicy istnieje charakterystyczny "klik" to czy wyjęcie łożysk i tak jakby przestawienie ich o np 60 (45 znalazłoby się na limeterze skrętu stąd nie) stopni wzdłóż osi obrotu dałoby choćby na miesiąc czasu jakąś poprawę-brak kliku i brak luzu? </B>

I tak to zrobię ale jestem ciekaw Waszych opini.

Ps. przy całej operacji polecam od razu zajrzeć do AIR-BOXów i filtra powietrza gdyż to tylko 5 min pracy więcej a mamy od razu ich serwis ;)
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez cichy » 9/7/2009, 13:14

Po co się zastanawiać nad czymś takim. Łożyska są tanie. Jak przeskakuje trzeba kupić i wymienić. Jeżeli ma luz można dociągnąć, ale kiera musi mieć luz. Musi sama opadać a jedną stronę. No i powinno się dokręcać kluczem dynamometrycznym.

Nowe łożysko może się układać, może pojawić się luz.
Czasami też inne elementy wprowadzają w błąd do złudzenia przypominają luz w główce, np luźne klocki lub tarcze.
Avatar użytkownika
cichy
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1550
Dołączył(a): 8/9/2005, 16:17
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki

Postprzez Przemo_rene » 9/7/2009, 13:51

wiesz mi chodzi tylko o "naprawę" doraźną - coś na ten weekend, bo już nie przyślą mi nowego łożyska do jutra i bym to zamontował jak jutro jade po pracy. Poza tym ja jestem pedantem jeżeli chodzi o poprawność działania sprzęta i nawet minimalne odstępstwa od normy naprawiam...nie jak na allegro..."na silikon i klej..."

To, że się je wymienia, nie kombinuje to wiem. Stąd opisałem mój "problem" jako nietypowy.

Nie jest jakiś spory luz - jest po prostu wyczuwalny.
A kierownica powinna raczej swobodnie powracać do środkowego położenia (bez lag w półkach) niż walić się stronę...

Co do luzu na pozostałych elementach to nie ma tutaj o tym mowy. Zaciski mam po regeneracji, nowe klocki (1000km). Tarcze też na śrubach siedzą pewnie. Przy moto robie wszystko sam, więc wiem co jak jest. To samo lagi - brak luzów (byłby to symptom wyrobienia prowadnic rur nośnych-tych dolnych)

Co do momentu z jakim dokręcamy to jest to niecałe 50Nm (mówie o śrubie głównej-tej widocznej na kierze) a przy wprawnych rękach ten moment jest łatwo wyczuwalny. (Nie mówie o 100% dokładności ale jak będzie na 60 to nic sie nie stanie)
. Zaciski tez dokrecone odpowiednio do lag. To zdecydowanie łożysko.
Wiem, że tutaj na forum w teorii każdy robi wszystko "po bożemu" ale w praktyce różnie to bywa i nikt się nie zabije jak dokręcił śrubę zamiast 48 to 65...a dobry klucz dynamometryczny (nie takie ze wskazówką) kosztują ok 250zł...

Pozdrawiam!
Ostatnio edytowano 9/7/2009, 14:56 przez Przemo_rene, łącznie edytowano 1 raz
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez cichy » 9/7/2009, 14:00

O stary, trzeba mieć sporo wolnego czasu żeby rozbierać główkę na jeden weekend, a potem znowu.

Można spróbować obrócić, ale nie powiem ci czy to pomoże. Nigdy nie robiłem takich patentów na łożyskach.

Kierownica z kołem powinna swobodnie opadać na bok gdy przód jest uniesiony. Wtedy luz jest odpowiedni.
Są oczywiście przyrządy do tego, ale to już przesada.
Avatar użytkownika
cichy
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1550
Dołączył(a): 8/9/2005, 16:17
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki

Postprzez Przemo_rene » 9/7/2009, 14:55

Jak z założonym kołem to się zgadzam, że na bok- mi chodziło o samą pólkę :) Mi wystarcza czas po pracy (wczoraj dziewczyna z fochem zadzwoniła jak byłem w garażu, że się nie odzywam...a była dopiero 23... ;[ ) Czasu to nie jest tak dużo. max 6 godzin od odkrecenia pierwszej śrubki do wyjechania z garażu z nową częścią. Uszczelniacze w lagach z olejem jak robiłem pierwszy raz sam to 2 dni mi to zajęło...później 4 godziny :)
Ciekaw jestem jak to w serwisach mają godzinowo rozplanowane i czy wyrabiam norme powoli hehe ;)


operacja udała się i po dokręceniu łożyska śrubami o których wyżej luz z niknął a kierownica nadal obraca się płynnie i łatwo. Moto jeździ jak powinno - poprawiło się tez wybieranie nierówności i spokój przodu przy hamowaniu. Pozdro!
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 39 gości




na gr