Zobacz wątek - Z crossówki na szosówke ->doświadczenie w terenie na szos
NAS Analytics TAG

Z crossówki na szosówke ->doświadczenie w terenie na szos

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

Z crossówki na szosówke ->doświadczenie w terenie na szos

Postprzez Kitlitz1 » 4/7/2009, 22:13

Witam. Od 6 lat katuje sprzęty zwane crossówkami. Pół na pół teren - tor, lecz zdrowie przestało dopisywać. Nie inaczej jak ze względu na zajechane kolana muszę sobie ten odłam sportu motocyklowego odpuścić. Przymierzam się właśnie do kupna moto szosowego. Jestem w tym temacie kompletnie blady lecz mocne motocykle nie są mi absolutnie obce. Nie wiem jak sie to przekłada na szose ale stosunek mocy do wagi mojej ostatniej crossówki na której dziś odbyłem ostatnią jazdę wynosi 55kucy na 86kg wagi ,, suchego'' motocykla. Mam dosyć dużą rozbierzność pomiedzy Suzuki VX800 w którym jara mnie silnik w układzie V , klasycznej sylwetki z lekkim zacięciem sportowym a sportowym motocyklem typu Honda CBR 600 F2 bądź 900. Z motocykli szosowych jeździłem jedynie na CB500 GS500 Bandit600. Te motocykle mnie nie kręciły. Starałem się je docenić na zakrętach, lecz nie wyciągały mnie z nich tak jak myślałem że się to odbywa, nie mówiąc o przyspieszeniu po lini prostej. Domyślam się że VX w takim razie kompletnie odpada ale mi sie bardzo podoba gdy nie ma oparcia i przedniej szybki. Proszę koniecznie o jakieś rady jak odłam motocrossowo offroadowy przekłada się na podobny poziom na szosie w pojemnościach i geometriach motocykli szosowych. Pozdrawiam fanów jednośladów
Kitlitz1
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 4/7/2009, 21:40
Lokalizacja: Piaseczno


Postprzez YZF R1 » 5/7/2009, 03:20

cóż jada w terenie jest zupełnie inna niż na drodze asfaltowej... inaczej pokonujesz zakręty inna pozycja itd. a jaki byś chciał kupić motocykl szosowy o może tak zacznijmy.
Avatar użytkownika
YZF R1
Moderator
 
Posty: 2765
Dołączył(a): 14/5/2008, 12:16
Lokalizacja: Warszawa


Postprzez SQ » 5/7/2009, 12:28

poza tym sam stosunek mocy do masy nie przesądza o możliwościach opanowania sprzęta. i jak kolega już zauważył technika jazdy teren / szosa tak bardzo się różni, że w zasadzie porównywanie geometrii zawieszeń też nie ma sensu.
Avatar użytkownika
SQ
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1677
Dołączył(a): 22/11/2007, 23:05
Lokalizacja: Przasnysz/Ostrołęka

Postprzez Kitlitz1 » 5/7/2009, 14:06

Kolega SQ kapke mnie źle zrozumiał. W offroadzie nie bawiłem się w podróżowanie i przeprawy na ciężkim enduro tylko w motocross na lekkiej crossówce. Teraz w przełożeniu na szose interesuje mnie lekki, mocny, zwinny motocykl , bardziej do zabawy niż do podróżowania jak np. Kawasaki ZX10 , którym lekko można skoczyć na kawkę do Berlina.Nie sprawdza sie on jednak w szybkim ganianiu po krętych uliczkach.Chodzi mi o krótkotrwałe wyżycie się na wyżyłowanym motocyklu, chętnie na torze jeśli są u nas takie możliwości tak jak na crossówce. Także ja widzę dwa odłamy w motocyklach szosowych jak i offroadowych. Mi chodzi o ten bardziej jakby sportowy niż wyprawowy. Zmuszony do rezygnacji z crossówki, chciałbym znaleźć jej odpowiednik na szosie.Nie mając bladego pojęcia chciałbym,abyście przybliżyli mi taki rodzaj motocykli .
Kitlitz1
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 4/7/2009, 21:40
Lokalizacja: Piaseczno

Postprzez Demotywatrrro » 5/7/2009, 20:26

To kup sobie chłopie 636 i baw się dobrze.
Demotywatrrro
Świeżak
 
Posty: 387
Dołączył(a): 22/6/2009, 17:59

Postprzez SQ » 5/7/2009, 20:32

pytanie czy sobie nie zaszkodzi wsiadając na mocną, sportową 600, z założeniem łojenia po zakrętach...

może coś w stylu supermoto?
ktm...
Avatar użytkownika
SQ
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1677
Dołączył(a): 22/11/2007, 23:05
Lokalizacja: Przasnysz/Ostrołęka

Postprzez YZF R1 » 5/7/2009, 23:56

też pomyślałem o super moto a jak złapie bakcyla to może wtedy szlifjera...
Avatar użytkownika
YZF R1
Moderator
 
Posty: 2765
Dołączył(a): 14/5/2008, 12:16
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez kosta » 6/7/2009, 13:26

propozycji jest od zemsty : ktm duke, ktm supermoto, blady 900, fazer 1000, sv1000, hornet 900 i mnóstwo innych :wink:
AGAINST SLOW
ZAPRASZAM PO MOTOCYKLE i AKCESORIA
Avatar użytkownika
kosta
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1628
Dołączył(a): 18/5/2007, 16:23
Lokalizacja: WWA

Postprzez WeWonItThreeTimes » 6/7/2009, 14:27

supermoto kolego. choc do berlina to nie wiem czy na tym dolecisz ale zabawa przednia. poczytaj o roznych a potem mozemy pomoc w wyborze. taka moja propozycja ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
WeWonItThreeTimes
Świeżak
 
Posty: 237
Dołączył(a): 3/8/2008, 18:02
Lokalizacja: Miasto W/Oss

Postprzez Rocks » 6/7/2009, 19:49

Ja się przesiadłem (po paru latach przerywy ale jednak) z ktm 250 na kawasaki zzr 600. Z początku oczywiście fascynacja, potem, czemu to takie niskie... Obecnie powiem tak, dla mnie super zabawa motor szosowy. Brakuje mi lasu i hop, ale mam dla Ciebie rozwiązanie. Poszukaj może nie tyle supermoto, bo to dziwna sprawa w porównaniu i do szosy i do terenu, tylko motocykli szosowo - enduro, takich all terrain. BMW ma ich dużo.
ZZR 600
Rocks
Świeżak
 
Posty: 105
Dołączył(a): 24/5/2009, 19:21
Lokalizacja: Kielce/Białystok

Postprzez kosta » 7/7/2009, 15:17

Rocks napisał(a): BMW ma ich dużo.
o ile wcześniej ni zabije cie jago brzydota :wink:
AGAINST SLOW
ZAPRASZAM PO MOTOCYKLE i AKCESORIA
Avatar użytkownika
kosta
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1628
Dołączył(a): 18/5/2007, 16:23
Lokalizacja: WWA

Postprzez SQ » 7/7/2009, 15:28

one nie sÄ… brzydkie, tylko oryginalne!
Avatar użytkownika
SQ
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1677
Dołączył(a): 22/11/2007, 23:05
Lokalizacja: Przasnysz/Ostrołęka



Powrót do Motocykle



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości




na górê