Power Commander, zalety i wady
Posty: 19
• Strona 1 z 1
Power Commander, zalety i wady
No właśnie. Zastanawiam się nad zakupem Power Commandera. Czy faktycznie przyrost Nm i KM jest odczuwalny, czy są różnice w spalaniu, czy są minusy tego urządzenia (oprócz rzecz jasna ceny). Osobiście zauważyłem że no po zmianie filtra powietrza ze standardowego na K&N spalanie wzrosło o około 10%. Czy w przypadku P.C. też tak jest ?
Suzuki GSX 1300R Hayabusa- ZZR1400 II GEN - Czekam na ZX10R 2016
- Kronos
- Świeżak
- Posty: 134
- Dołączył(a): 17/2/2008, 13:15
- Lokalizacja: Praszka
Czytałem kiedyś test hayabusy, czy b-kinga, który miał zmieniony wydechy na yoshi. Nie wiem tylko czy mowa była o kompletnym układzie wydechowym, czy tylko o końcówkach. Jeździec testowy twierdził, że spowodowało to załamanie krzywej momentu, ale powercomander by to załatwił. Więc może jakiś sens jest.
Co do wymiany filtra to ja zrobiłem tak samo. Przy czym zmieniłem też puszkę. Efekt jest taki, że przy ostrym odwijaniu faktycznie wzrosło spalanie. Ale kiedy jadę delikatnie, spalanie mam mniejsze. Zatem według mnie unormowało się. Chcesz delikatnie to masz delikatnie. Chcesz mocno i ostro, to przynajmniej wiesz, że moc się bierze z paliwa
niewykluczone, że z powercomanderem jest podobnie.
Co do wymiany filtra to ja zrobiłem tak samo. Przy czym zmieniłem też puszkę. Efekt jest taki, że przy ostrym odwijaniu faktycznie wzrosło spalanie. Ale kiedy jadę delikatnie, spalanie mam mniejsze. Zatem według mnie unormowało się. Chcesz delikatnie to masz delikatnie. Chcesz mocno i ostro, to przynajmniej wiesz, że moc się bierze z paliwa

-
SQ - Mieszkaniec forum
- Posty: 1677
- Dołączył(a): 22/11/2007, 23:05
- Lokalizacja: Przasnysz/Ostrołęka
Kurt napisał(a):Tak się tylko nieśmiało zapytam. Brakuje Ci już mocy?
Może nie to , że brakuje, ale ta moc jest dla mnie już mało imponująca. Na początku mnie przerażała, później mi się podobała, a teraz jest po prostu zwyczajna.
Suzuki GSX 1300R Hayabusa- ZZR1400 II GEN - Czekam na ZX10R 2016
- Kronos
- Świeżak
- Posty: 134
- Dołączył(a): 17/2/2008, 13:15
- Lokalizacja: Praszka
to jest właśnie efekt cywilizowania momentu obrotowego. jak kiedyś sport miał 150KM, ale do pewnego poziomu nic się nie działo, a po przekroczeniu urywało głowę to nie sposób było się znudzić sprzętem w jeden sezon.
-
SQ - Mieszkaniec forum
- Posty: 1677
- Dołączył(a): 22/11/2007, 23:05
- Lokalizacja: Przasnysz/Ostrołęka
Tu jest podobnie do 4 tyś mało się dzieje, a później jak mi się kiedyś wydawało jest piekło
Tu właśnie zaczynam myśleć o PC, żeby poprawić dół.
Choć jak się tak nad tym zastanowić, to zakup PC to bardziej "picowanie maszyny" niż dodanie czegoś z czego się będzie korzystać. Bo tak na prawdę to ile % mocy się wykorzystuje w trakcie latania 40 -60 %.
Więc Power Commander chyba poprawi jedynie samopoczucie jaki filtr K&N, który pochłania więcej wachy.

Tu właśnie zaczynam myśleć o PC, żeby poprawić dół.
Choć jak się tak nad tym zastanowić, to zakup PC to bardziej "picowanie maszyny" niż dodanie czegoś z czego się będzie korzystać. Bo tak na prawdę to ile % mocy się wykorzystuje w trakcie latania 40 -60 %.
Więc Power Commander chyba poprawi jedynie samopoczucie jaki filtr K&N, który pochłania więcej wachy.
Suzuki GSX 1300R Hayabusa- ZZR1400 II GEN - Czekam na ZX10R 2016
- Kronos
- Świeżak
- Posty: 134
- Dołączył(a): 17/2/2008, 13:15
- Lokalizacja: Praszka
Z tym spalaniem paliwa, proste jak bedziesz wiecej odkrecał z takim ustrojstwem to wiecej skotłuje.
Ja też nosze się z zamiarem kupna takiego gadżetu, ale dopiero w zime kiedy bede ulepszał 12 hehe
Ja też nosze się z zamiarem kupna takiego gadżetu, ale dopiero w zime kiedy bede ulepszał 12 hehe

<zx12r> / <Suzuki dr 650>
"Moja ulica murem podzielona
Åšwieci neonami prawa strona
Lewa strona cała wygaszona
Zza zasłony obserwuję obie strony "
"Moja ulica murem podzielona
Åšwieci neonami prawa strona
Lewa strona cała wygaszona
Zza zasłony obserwuję obie strony "
-
Cezarjusz - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 550
- Dołączył(a): 9/6/2007, 20:08
- Lokalizacja: Warszawa
Power Commander da tobie szybszą reakcję na gaz, wyrówna współczynnik AIR/FUEL, a przebieg momentu będzie jedwabiści gładki. +5KM osiągalne.
Po modyfikacjach (Filtr+Wydech) trzeba z powrotem ustawiać.
Ale sam PC to gówno bez hamowni. Każdy motocykl jest inny i każdemu należy się dedykowana mapa.
I tu nie chodzi o to by pojechać sobie na hamowanie i raz zmierzyć ile na kole. Na hamowni trzeba się pobawić i musi to zrobić ktoś kto się na tym zna.
Nie pamiętam gdzie w Polsce ale jest dedykowana firma która oferuje taką usługę.
Po modyfikacjach (Filtr+Wydech) trzeba z powrotem ustawiać.
Ale sam PC to gówno bez hamowni. Każdy motocykl jest inny i każdemu należy się dedykowana mapa.
I tu nie chodzi o to by pojechać sobie na hamowanie i raz zmierzyć ile na kole. Na hamowni trzeba się pobawić i musi to zrobić ktoś kto się na tym zna.
Nie pamiętam gdzie w Polsce ale jest dedykowana firma która oferuje taką usługę.
Ongoing Success
-
falconiforme - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2841
- Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
- Lokalizacja: Morze
-
SQ - Mieszkaniec forum
- Posty: 1677
- Dołączył(a): 22/11/2007, 23:05
- Lokalizacja: Przasnysz/Ostrołęka
falconiforme napisał(a):Nie pamiętam gdzie w Polsce ale jest dedykowana firma która oferuje taką usługę.
POLand Position, już do nich dzwoniłem. Gadżet, montaż + hamownia. Pełen wypas, teraz się zastanawiam.
Suzuki GSX 1300R Hayabusa- ZZR1400 II GEN - Czekam na ZX10R 2016
- Kronos
- Świeżak
- Posty: 134
- Dołączył(a): 17/2/2008, 13:15
- Lokalizacja: Praszka
-
SQ - Mieszkaniec forum
- Posty: 1677
- Dołączył(a): 22/11/2007, 23:05
- Lokalizacja: Przasnysz/Ostrołęka
Witam!
Z PC jest tyle opini ilu użytkowników, ja przerabiałem temat przy moim gsx 1400 do tego przeloty i filtr kn i tak:
urządzenie zakupiłem w angli bo funt był tani do tego dostałem złącze USB, kilka programów było wgranych kilka dostałem na płycie, mi chodziło głównie ot żeby na każdym biegu moto miało pełną moc, bo podobnie jak haja gsx ma inne mapy zapłony na od 1 - 3biegu, fajna zabawa ze strojeniem (jednak to nie turbodiesel) i potencjał PC nie jest tak duży jak obiecuje producent, jednak GSX na dwójce zostawia czarne krechy, i wydaje mi się że moto płynniej reaguje na gaz.
co do spalania bez zmian między 7 - 12 litrów - jedynie styl jazdy.
Także efekt w codziennym użytkowaniu mało odczuwalny, przy gsx1300r podejzewam że bedzie jeszcze mniejszy. jak masz na to kasę to kupuj, ale da się bez tego żyć - trochę to kosztuje a przy sprzedaży moto nikt ci za to nie zapłaci.
Pozdrawiam!
Z PC jest tyle opini ilu użytkowników, ja przerabiałem temat przy moim gsx 1400 do tego przeloty i filtr kn i tak:
urządzenie zakupiłem w angli bo funt był tani do tego dostałem złącze USB, kilka programów było wgranych kilka dostałem na płycie, mi chodziło głównie ot żeby na każdym biegu moto miało pełną moc, bo podobnie jak haja gsx ma inne mapy zapłony na od 1 - 3biegu, fajna zabawa ze strojeniem (jednak to nie turbodiesel) i potencjał PC nie jest tak duży jak obiecuje producent, jednak GSX na dwójce zostawia czarne krechy, i wydaje mi się że moto płynniej reaguje na gaz.
co do spalania bez zmian między 7 - 12 litrów - jedynie styl jazdy.
Także efekt w codziennym użytkowaniu mało odczuwalny, przy gsx1300r podejzewam że bedzie jeszcze mniejszy. jak masz na to kasę to kupuj, ale da się bez tego żyć - trochę to kosztuje a przy sprzedaży moto nikt ci za to nie zapłaci.
Pozdrawiam!
- Jakubzw
- Świeżak
- Posty: 40
- Dołączył(a): 9/6/2008, 09:21
- Lokalizacja: Czerwonak
Polecam zainteresować się Rpid Bike 2 lub 3, ingeruje w zapłon, a PCIII tylko +/- Paliwko.
Ongoing Success
-
falconiforme - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2841
- Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
- Lokalizacja: Morze
-
SQ - Mieszkaniec forum
- Posty: 1677
- Dołączył(a): 22/11/2007, 23:05
- Lokalizacja: Przasnysz/Ostrołęka
Posty: 19
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości