pęknięta rama ZZr 600 - co z nią zrobić?
Posty: 17
• Strona 1 z 1
pęknięta rama ZZr 600 - co z nią zrobić?
witam, kolega kupił kawasaki zzr 600 z 2000 roku. Motor jedzie prosto, wszystko z nim ok, aczkolwiek znaleźliśmy dziś pęknięcie, jest ono na połowę rury, na spawie, rura ta łączy 2 główne rury ramy tak jakby na wsporniku, lekko poziomym. i teraz moje pytanie, co z tym zrobić? spawać? Sprzedawać ten motor? Zostawić jak jest?
proszÄ™ o szybkie odpowiedzi.
proszÄ™ o szybkie odpowiedzi.
ZZR 600
- Rocks
- Świeżak
- Posty: 105
- Dołączył(a): 24/5/2009, 19:21
- Lokalizacja: Kielce/Białystok
Pierwszy raz spotkałem się z pękniętą ramą w ZZR.... Może to świadczy tylko o gumowaniu lub powypadkowej przeszłości ZygZaka... Zazwyczaj to w Ninjach 6tkach takie cóś bywa...
Kupiłeś te moto już z taką ramą? Widac, że rama była szpachlowana?
Jeżeli chcesz dalej latac na moto to ja bym zastosował jakieś wsporniki do ramy, ładnie to zaszpachlował i śmigał.... (twoje ryzyko)
Kupiłeś te moto już z taką ramą? Widac, że rama była szpachlowana?
Jeżeli chcesz dalej latac na moto to ja bym zastosował jakieś wsporniki do ramy, ładnie to zaszpachlował i śmigał.... (twoje ryzyko)

-
macello - Świeżak
- Posty: 173
- Dołączył(a): 22/3/2008, 19:23
- Lokalizacja: Trzebiatów / Szczecin
Motor został kupiony z tym pęknięciem, właściciel nam nie powiedział,a my w czas nie znaleźliśmy. Moto jak doszliśmy miało wypadek, bo jest krótszy o parę centymetrów. Spawać to czy nie? Nie było szpachlowane.
ZZR 600
- Rocks
- Świeżak
- Posty: 105
- Dołączył(a): 24/5/2009, 19:21
- Lokalizacja: Kielce/Białystok
Ja bym zespawał ale u kogoś kto zna się na spawaniu aluminium bo osmarkać bez sensu to głupota... byłem świadkiem spawania ram bloków i innych i jakoś dawały radę... pod warunkiem ze nie będzie jakiegoś głupiego gumowania itd będzie to element już nawyrenżony więc trzeba będzie na niego uważać...
-
YZF R1 - Moderator
- Posty: 2765
- Dołączył(a): 14/5/2008, 12:16
- Lokalizacja: Warszawa
Ja bym sprawę skierował do sądu... Sprzedawca nie poinformował cię o takiej przeszłości pojazdu... To kwalifikuje się najbardziej na drogę sądową...
-
macello - Świeżak
- Posty: 173
- Dołączył(a): 22/3/2008, 19:23
- Lokalizacja: Trzebiatów / Szczecin
Witam!!!
To ja jestem właścicielem tego motocykla. Wcześniej kolega pisał w moim imieniu a teraz ja założyłem sobie konto na tym forum.
Sprawa wygląda tak... znalazłem spawacza co robi takie rzeczy podobno od lat. Powiedział że nie wyniesie to więcej niż 50zł. Pęknięcie jest tak jakby na spawie. Jest to rurka co odchodzi pod czaszą e dół- taka cienka. Idzie w dół i tak jakby pod silnikiem przechodzi w tył (nie wiem czy dobrze wytłumaczyłem). A to że jest krótszy to poznał mechanik bo odstęp pomiędzy przednim kołem a owiewką jest mniejsza.
Tylko chciałbym poradzić się odnośnie zdemontowania motocykla... Trzeba zdjąć boczną owiewkę i chłodnicę. Ktoś mi powie czy tam są jakieś nietypowe narzędzia albo jakaś kosmiczna filozofia? chcę to zrobić sam bo mechanik zaśpiewał za to 200zł
.
proszę o pomoc i z góry dziękuję
To ja jestem właścicielem tego motocykla. Wcześniej kolega pisał w moim imieniu a teraz ja założyłem sobie konto na tym forum.
Sprawa wygląda tak... znalazłem spawacza co robi takie rzeczy podobno od lat. Powiedział że nie wyniesie to więcej niż 50zł. Pęknięcie jest tak jakby na spawie. Jest to rurka co odchodzi pod czaszą e dół- taka cienka. Idzie w dół i tak jakby pod silnikiem przechodzi w tył (nie wiem czy dobrze wytłumaczyłem). A to że jest krótszy to poznał mechanik bo odstęp pomiędzy przednim kołem a owiewką jest mniejsza.
Tylko chciałbym poradzić się odnośnie zdemontowania motocykla... Trzeba zdjąć boczną owiewkę i chłodnicę. Ktoś mi powie czy tam są jakieś nietypowe narzędzia albo jakaś kosmiczna filozofia? chcę to zrobić sam bo mechanik zaśpiewał za to 200zł

proszę o pomoc i z góry dziękuję
- mareczek11400
- Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 26/6/2009, 13:44
- Lokalizacja: białystok
Mam nadzieję, że " Jest to rurka co odchodzi pod czaszą e dół- taka cienka. " NIE MASZ na myśli główki ramy...bo patrząc na schemat ramy i z pamieci to nie przypominam sobie o jaką część chodzi...bo jak tak to KATEGORYCZNIE NIE DO DO SPAWANIA!
nic nie bój - 90% to śrubokręt krzyżakowy (byle dobry!) i klucze nasadowe (z grzechotką) 10 i 12 -rozmiary.
Jak jakieś śruby nie chcą puścić (od chłodnicy) to WD-40, popukaj w nie trochę, poczekaj i puszczą.
Samej bocznej owiewki nie ścigaj - lepiej zdejmij tez dolno-przednią i pozostałe boczne. Ściągnij tez wypełnienie (to szare) owiewki bo inaczej nie dostaniesz sie śrub, chłodnicy oraz airboxa, który jest z tego co pamietam też w jednym miejscu przytwierdzony do bocznych owiewek. Ogólnie - im wiecej ściągniesz tym lepszy dostęp i łatwiej się składa
Tak by została sama czacha. i tak do zdjęcia chłodnicy będzie to potrzebne. Wszystko powoli i z logiką - najlepiej ściagnij serwisówkę. Jak nie masz czasu tu masz jedną strone z interesującym Cie schematem:
(otwórz link)
o chłodnicy jest w pare stron wiec nie wklejam, ale jej sam demontarz to banał tyle, że czasochłonny trochę. Uwaga na węże bo możesz mieć problem z ich ściągnięciem -uważaj tez na płyn być nie wylał sobie go na podłoge w garażu bo będzie syf!
Składając później do kupy pamietaj o dobrym odpowietrzeniu chłodnicy przy zalewaniu płynem!
Mam nadzieje, że pomogłem.
ps. Choć jak bym kupił używaną całą ramę...za 600zł dostaniesz ładną.[q[/quote]
ps2. Pamietaj nic nia siłe (no może czasem minimalnie!!)
nic nie bój - 90% to śrubokręt krzyżakowy (byle dobry!) i klucze nasadowe (z grzechotką) 10 i 12 -rozmiary.
Jak jakieś śruby nie chcą puścić (od chłodnicy) to WD-40, popukaj w nie trochę, poczekaj i puszczą.
Samej bocznej owiewki nie ścigaj - lepiej zdejmij tez dolno-przednią i pozostałe boczne. Ściągnij tez wypełnienie (to szare) owiewki bo inaczej nie dostaniesz sie śrub, chłodnicy oraz airboxa, który jest z tego co pamietam też w jednym miejscu przytwierdzony do bocznych owiewek. Ogólnie - im wiecej ściągniesz tym lepszy dostęp i łatwiej się składa


o chłodnicy jest w pare stron wiec nie wklejam, ale jej sam demontarz to banał tyle, że czasochłonny trochę. Uwaga na węże bo możesz mieć problem z ich ściągnięciem -uważaj tez na płyn być nie wylał sobie go na podłoge w garażu bo będzie syf!
Składając później do kupy pamietaj o dobrym odpowietrzeniu chłodnicy przy zalewaniu płynem!
Mam nadzieje, że pomogłem.

ps. Choć jak bym kupił używaną całą ramę...za 600zł dostaniesz ładną.[q[/quote]
ps2. Pamietaj nic nia siłe (no może czasem minimalnie!!)
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
ok dzięki. Pomogłeś i to bardzo. a co do odpowietrzenia chłodnicy to jakoś specjalnie to trzeba robić? mam wszystkie węże założyć i zalać płyn czy tam jest jakaś śruba do odpowietrzenia?
- mareczek11400
- Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 26/6/2009, 13:44
- Lokalizacja: białystok
tu masz schemat samej chłodnicy i masz wskazany odpowietrznik pod numerem 7.
(otwórz link)
to rozwieje Twoje pytania jak ogarniasz schematy:)

to rozwieje Twoje pytania jak ogarniasz schematy:)
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
Dowiedz się od tego mechanika jaką metodą chce to spawać: mig czy tig, jeśli odpowie że mig to podziękuj mu za współprace, wprawdzie spawać migo-matem też się da ale spaw jest dużo słabszy niż tig-a
Bandit 1200
-
Kedar-88 - Stały bywalec
- Posty: 1327
- Dołączył(a): 21/8/2007, 04:54
- Lokalizacja: Jaworzno
ok jeszcze raz dzięki za pomoc. W poniedziałek będzie cała "operacja" więc dam znać jak się to skończyło.
pozdrowienia i miłego weekendu
pozdrowienia i miłego weekendu
- mareczek11400
- Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 26/6/2009, 13:44
- Lokalizacja: białystok
rozmawiałem kiedyś ze spawaczem zajmującym sie spawaniem aluminium, spawał on oczywiście tigiem i pamiętam jak mówił najważniejsze to dobrze się przetopić, bo pod "alu" podchodzi kilka stopów jak dobrze zespawa to będzie jak "nóweczka" tylko wiadomo spawu nie można szlifować bo go to osłabia
1. Motoryna (cud maszyna)
2. Komar na pedały (sztywniak po dziadku)
3. Ogar-y 2 (silniki ceskie)
4. SHL 175
5. Suzuki rg 80
6 bandit 400
....
7. R1
2. Komar na pedały (sztywniak po dziadku)
3. Ogar-y 2 (silniki ceskie)
4. SHL 175
5. Suzuki rg 80

6 bandit 400
....
7. R1

- chrupek
- Świeżak
- Posty: 69
- Dołączył(a): 9/10/2008, 12:42
- Lokalizacja: Gliwice
Normalnie zdejmujesz spawasz u metaloplastyka i po problemie dzień roboty.
Jak jedzie prosto w każdej sytuacji to nie ma sie co tym przejmować i tak za 5 lat ten motor wyląduje w częściach albo na samochodzie:)
Naturalna kolej rzeczy, motocykli sportowych z roczników 89 już prawie niema.
Jak jedzie prosto w każdej sytuacji to nie ma sie co tym przejmować i tak za 5 lat ten motor wyląduje w częściach albo na samochodzie:)
Naturalna kolej rzeczy, motocykli sportowych z roczników 89 już prawie niema.
- Obserwator
- Świeżak
- Posty: 38
- Dołączył(a): 28/6/2009, 11:07
Spawacz którego znaleźliśmy ma magisterium ze spawania metali kolorowych, zajmuje się tylko tym. Problem jest jeden - ma fochy. Rama ma być tak zrobiona, że on podchodzi i spawa. Pan magister spawa obecnie tylko aluminium, ogólnie podobno się na tym zna najlepiej w okolicach.
ZZR 600
- Rocks
- Świeżak
- Posty: 105
- Dołączył(a): 24/5/2009, 19:21
- Lokalizacja: Kielce/Białystok
dzisiaj pospawałem. Wygląda elegancko... teraz pozostało mi tylko złożyć go. Powiedzcie mi tylko czy ma to znaczenie jaki płyn do chłodnicy leje?? wcześniej jak rozkręcałem był jakiś zielony. ma to jakieś znaczenie?
- mareczek11400
- Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 26/6/2009, 13:44
- Lokalizacja: białystok
Posty: 17
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości