Brak iskry w motocyklach japońskich.
Posty: 4
• Strona 1 z 1
Brak iskry w motocyklach japońskich.
Ostatnimi czasy spotkałem na forach tematy o znikającym zapłonie, jak również na allegro widziałem kilka sprzętów sprzedawanych jako uszkodzone z powodu braku iskry.
Dotychczas myślałem, że ten problem dotyczył tylko Rometów i tego typu starych bzyków.
Powiedzcie mi, czy ten problem spowodowany jest tylko padnięciem modułu zapłonowego, czy oprócz lipnych świeczek lub okablowania jest jeszcze coś co powoduje zanik??
Co jest przyczyną padania modułu zapłonowego??
Czy w momencie gdy moduł zamierza nam paść, są jakieś objawy, można to jakoś rozpoznać , czy po prostu w ułamku sekundy pada i moto gaśnie np. w czasie jazdy ??
Czy regulator napięcia odpowiada za zapłon, i czy jazda w czasie deszczu nie wpływa na regulator??
Pytam o to wszystko, bo nie chciałbym za każdym razem wsiadając na moto, zastanawiać się czy odpali.
z góry dzieki
Dotychczas myślałem, że ten problem dotyczył tylko Rometów i tego typu starych bzyków.
Powiedzcie mi, czy ten problem spowodowany jest tylko padnięciem modułu zapłonowego, czy oprócz lipnych świeczek lub okablowania jest jeszcze coś co powoduje zanik??
Co jest przyczyną padania modułu zapłonowego??
Czy w momencie gdy moduł zamierza nam paść, są jakieś objawy, można to jakoś rozpoznać , czy po prostu w ułamku sekundy pada i moto gaśnie np. w czasie jazdy ??
Czy regulator napięcia odpowiada za zapłon, i czy jazda w czasie deszczu nie wpływa na regulator??
Pytam o to wszystko, bo nie chciałbym za każdym razem wsiadając na moto, zastanawiać się czy odpali.
z góry dzieki
-
sonsiat - Świeżak
- Posty: 41
- Dołączył(a): 25/3/2008, 13:39
- Lokalizacja: biskupiec
Japoniec, chiniol, czy włoszczyzna - wszystko działa na benzyne. Potrzebuje świece do iskry, przewody by prąd dostarczały i moduł co by tym sterował.
Jak wszystko co wymieniłem działa i jest w dobrym/nowym stanie, a moto wypadają zapłony przyczyn może być sporo. Oznakami co się może dziać z silnikiem jest m.in. kolor lub rodzaj zabrudzenia świec po ich wykręceniu chwile po zgaszeniu motonga. Zamieszczałem raz zdjęcia świec wraz z ich opisem co może być przyczyną. Tu masz je jak na tacy
(otwórz link)
Dodatkowo, zasada jest taka, że "jak dbasz tak masz" - tyle, że to się tyczy przez cały okres użytkowania sprzęta (poprzedni właściciele...) Jak elektryka ma ładowanie, aku jest świeże, styki czyste i przesmarowane miedzianym smarem, to i łatwiej o dobry zapłon.
Ale nie zawsze - moduły sterowania zapłonem z biegiem lat mogą się jednak z uwagi na zaniedbanie powyższych poprzepalać...szkoda pisac całego procesu...
Jazda w deszczu nie powinna wpływać na regulator napięcia gdyż fabrycznie jest on zazwyczaj od niego osłonięty. Chyba, że ktoś walił w niego ćisnieniowo z myjki konkretnie...
Tyle na ile wiedziałem to napisałem. Może reszta dopisze reszte hehe
Jak wszystko co wymieniłem działa i jest w dobrym/nowym stanie, a moto wypadają zapłony przyczyn może być sporo. Oznakami co się może dziać z silnikiem jest m.in. kolor lub rodzaj zabrudzenia świec po ich wykręceniu chwile po zgaszeniu motonga. Zamieszczałem raz zdjęcia świec wraz z ich opisem co może być przyczyną. Tu masz je jak na tacy


Dodatkowo, zasada jest taka, że "jak dbasz tak masz" - tyle, że to się tyczy przez cały okres użytkowania sprzęta (poprzedni właściciele...) Jak elektryka ma ładowanie, aku jest świeże, styki czyste i przesmarowane miedzianym smarem, to i łatwiej o dobry zapłon.
Ale nie zawsze - moduły sterowania zapłonem z biegiem lat mogą się jednak z uwagi na zaniedbanie powyższych poprzepalać...szkoda pisac całego procesu...
Jazda w deszczu nie powinna wpływać na regulator napięcia gdyż fabrycznie jest on zazwyczaj od niego osłonięty. Chyba, że ktoś walił w niego ćisnieniowo z myjki konkretnie...
Tyle na ile wiedziałem to napisałem. Może reszta dopisze reszte hehe

http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
Czasem przyczyna jest bardzo blacha np. zasniedzialy przewod i nie ma iskry. Nie da sie jednoznacznie okreslic od czego zalezy brak iskry. Czasami mozna jej szukac pol dnia, a czasem 10 po nie udanej probie odpalenia z powodu braku iskry motocykl normalnie odpali.
929
-
cycu_rsko - Moderator
- Posty: 1145
- Dołączył(a): 15/3/2008, 18:55
- Lokalizacja: Radomsko
może być też zalewający cylindry podwieszony pływak. wtedy objawy jakby iskkry nie było bo kręci a nie pali, ale to wtedy trochę coś innego.
Ogólnie jeżeli sprzedający w aukcji wspomina, że moto nie ma iskry i tylko to jest do zrobienia , to niech to zrobi a Ty kupisz sprzeta...nikt się prawie nie zgodzi...bo wiedzą co jest przyczyną...że to nie iskra a np składanie przez pana "Władzia" po lekkim szlifie...przez tory kolejowe, rów i finiszem na drzewie...
Ogólnie jeżeli sprzedający w aukcji wspomina, że moto nie ma iskry i tylko to jest do zrobienia , to niech to zrobi a Ty kupisz sprzeta...nikt się prawie nie zgodzi...bo wiedzą co jest przyczyną...że to nie iskra a np składanie przez pana "Władzia" po lekkim szlifie...przez tory kolejowe, rów i finiszem na drzewie...
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
Posty: 4
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość