Zobacz wÄ…tek - kawasaki gpz 500
NAS Analytics TAG

kawasaki gpz 500

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

kawasaki gpz 500

Postprzez Chudy_c22 » 16/6/2009, 18:24

Witam, z tym problemem zmagam sie od jakiegos juz czasu ale w koncu przyszedl final i tu pojawil sie problem kolejny chodzi o kolo magnesowe problem polega na tym iz po zamontowaniu kola skreceniu wszystkiego przy probie odpolenia moto odkrca sie sruba ktora dociska kolo nie mam pojecia co jest przyczyna i jak ja zlikwidowac prosze o jakies wskazowki.Pozdrawiam
Chudy_c22
Świeżak
 
Posty: 27
Dołączył(a): 24/2/2009, 17:31


Postprzez rider143 » 16/6/2009, 20:10

Åšruba ta powinna byc dokrecona z momentem 69Nm-z jakim Ty dokrecales?
Przyczyny luzowania śruby sa 2:
-niewlasciwy moment z jakim dokrecasz srube
-zniszczone zniszczony stozek na wale korbowym/otwór kola magnesowego
Bo rozumiem,że usterka nie tkwi w klinie ustalającym (zdeformowany klin sprawia ze kolo magnesowe "opiera" sie na nim i nie przylega cala powierzchnia do walu korbowego.
Zdemontuj magneto, lancuszek sprzeglowy oraz zebatke (sprzeglo jednokierunkowe przenoszace moment z rozrusznika na wal korbowy za posrednictwem magneta). Wyjmij klin z walu korbowego. Na stozek walu korbowego nanies odrobine pasty sciernej zwilżonej olejem silnikowym (pasta do docierania zaworow/gniazd zaworowych) po czym zalóż kolo magnesowe na wal i wykonuj nim niewielkie ruchy w prawo i lewą strone jednoczesnie delikatnie dociskajac do silnika. Po kilku ruchach magneto zdejmij i zaloz ponownie obrocone o pewien kąt. Cala operacje powtorz po czym oczysc wal oraz magneto i naloz nowej pasty sciernej. Po kilku/kilkunastu operacjach docierania oczysc czop walu oraz otwor magneta. Na wale korbowym na stożku zrob kreske wzdluz walu korbowego olowkiem grafitowym (miekkim) po czym zaloz magneto i obroc w jedna strone o kilka stopni i je zdejmij. Jesli kreska po olowku bedzie rozmazana na calej dlugosci wowczas mozesz uznac ze powierzchnie przylegania sa do siebie dopasowane. Dla pewnosci kreske olowkiem grafitowym zrob w kilku roznych miejscach. Powierzchnie docieraj do rozmazania kresek na calej ich dlugosci.
To powinno rozwiazac problem.
Avatar użytkownika
rider143
Świeżak
 
Posty: 124
Dołączył(a): 22/3/2007, 22:48


Postprzez Chudy_c22 » 17/6/2009, 16:42

sprawdzilem dzis stan stozka jak i otwor kola wszystko jest w bardzo dobrym stanie po zdjeciu kola okazalo sie ze klin zostal sciety mysle ze moglo to byc spowodowane tym iz z mala sila dokrecilem te kolo co spowodowalo jakis minimalny luz na klinie i jego zerwanie nie wiem czy dobrze pisze ale tak ja to widze czy teraz taki klin moge dorobic se sam czy musze zamawiac go gdzies jakie masz zdanie na ten temat?
Chudy_c22
Świeżak
 
Posty: 27
Dołączył(a): 24/2/2009, 17:31

Postprzez rider143 » 17/6/2009, 17:47

Oczysc i odtłuść czop wału korbowego oraz otwór kola magnesowego. Osadz kolo magnesowe na stozek wału bez wkladania klina i lekko docisnij magneto do walu. Po czym sprobuj sciagnac kolo magnesowe z silnika. Jesli schodzi z latwością to powierzchnie stozka i otwor kola magnesowego nie sa do siebie dopasowane, podczas pracy silnika klin zostanie ściety tak jak poprzedni a śruba bedzie sie luzowac. Najpierw upewnij sie ze powierzchnie wspolpracujace sa doprowadzone do porzadku a dopiero potem montuj wszystkie elementy. Klina osobiscie nigdy nie dorabialem bo nie mialem takiej potrzeby i nie moge nic doradzic. Osobiscie zakupilbym jakas uzywke lub zapytal w jakimkolwiek serwisie motocyklowym-powinni miec cos takiego.
Do przykrecenia śruby mocujacej magneto do walu uzyj wlasciwej sily. Przed montazem oczysc i odtłuść stozek walu oraz otwor w kole magnesowym.
Avatar użytkownika
rider143
Świeżak
 
Posty: 124
Dołączył(a): 22/3/2007, 22:48

Postprzez Chudy_c22 » 24/6/2009, 20:42

zrobilem tak jak napisales wszystko odtluscilem i jest ok zalozylem nowy klini skrecilem teraz jest chyba dobrze nic sie nie odkreca ale mam jeszcze jedno pytanie chodzi o gazniki a dokladnie to o to ze gdy otworze kranik to przelewa mi gazniki paliwo wyplywa od strony filtra powietrza wczesniej tak nie mialem miesiac temu byly czyszczone i zbytnio nie wiem moze o czyms zapomnialem jak skladalem co moze byc przyczyna tego wycieku?
Chudy_c22
Świeżak
 
Posty: 27
Dołączył(a): 24/2/2009, 17:31

Postprzez rider143 » 24/6/2009, 21:16

Nieszczelnosc zaworka iglicowego spowodowana jego uszkodzeniem lub zabrudzeniem. Inna przyczyna to uszkodzone plywaki-np przedziurawione. Zdemontuj gazniki, przed obroceniem ich do gory komorami plywakowymi spusc z nich paliwo. Dalej to juz bedziesz wiedzial-w serwisowce przejrzyj dzial poswiecony ukladowi paliwowemu. Domknij plywakami zaworki iglicowe i dmuchnij w przewod doprowadzajacy paliwo do gaznikow-jak przepuszczaja mimo tego ze sa czyste i wlasciwie zamontowane to musisz je wymienic.
Avatar użytkownika
rider143
Świeżak
 
Posty: 124
Dołączył(a): 22/3/2007, 22:48

Postprzez Chudy_c22 » 25/6/2009, 13:37

sprawdze to jeszcze raz ale watpie bo zaworki byly wymieniane na nowe i wszystko bylo ok czy te gazniki sa bardzo uczulone na zabrudzenia bo miesiac od czyszczenia i wymienienia zaworkow to chyba niedlugo
Chudy_c22
Świeżak
 
Posty: 27
Dołączył(a): 24/2/2009, 17:31

Postprzez macs » 25/6/2009, 22:00

A odpalales moto,na poczatek popukaj w gaznik z ktorego wylewa,moze zaworek sie przycial
Avatar użytkownika
macs
Bywalec
 
Posty: 546
Dołączył(a): 29/3/2009, 17:20
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez rider143 » 26/6/2009, 19:50

Jak w gaźnikach czysto to sie tam nic nie przycina-pukanie to doraźne rozwiązanie w trasie itp. Wyczysc gazniki to nic sie wieszac nie bedzie, sprawdz szczelnosc tych zaworkow. To że zaworki nowe nie znaczy ze idealnie dolegają do gniazd i mają idealną szczelność.
Avatar użytkownika
rider143
Świeżak
 
Posty: 124
Dołączył(a): 22/3/2007, 22:48

Postprzez Chudy_c22 » 29/6/2009, 10:17

z gaznikami juz se poradzilem zwiesily sie plywaki zaworki sa szczelne ale przy odpalaniu zaczal strzelac i znow mi scielo chyba klin bo po kilku probach odpalania znow sie sruba odkrecila od kola robilem wczesniej proby tak jak jest wyzej napisane i wydawalo sie ze jest ok ale jednak lipa nie mam pojecia o co chodzi a co do odpalki to go nie odpalilem
Chudy_c22
Świeżak
 
Posty: 27
Dołączył(a): 24/2/2009, 17:31

Postprzez rider143 » 29/6/2009, 11:49

Wrzuć fotki stożka wału korbowego oraz magneta i śruby.
Avatar użytkownika
rider143
Świeżak
 
Posty: 124
Dołączył(a): 22/3/2007, 22:48

Postprzez Chudy_c22 » 29/6/2009, 12:20

jak tylko znajde czas to postaram sie to zrobic w tym tygodniu
Chudy_c22
Świeżak
 
Posty: 27
Dołączył(a): 24/2/2009, 17:31



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 5 gości




na górê