Gaźnik GSXr
Posty: 11
• Strona 1 z 1
Gaźnik GSXr
Mam takie nietypowe pytanie... otóż szukam gaźnika który spełni moje małe wymagania...chce zamontować go w terenówce suzuki samurai...a więc muszą to być jakby 4 gaźniki w jednym i najlepiej jakby średnica gardzieli była jak największa i żeby była pompa przyspieszenia(niektóre gaźniki z crossów to mają mikuni np)...najprostszym dla mnie rozwiązaniem jest założenie gaźnika z suzuki gsxr bo są to jakby 4 gaźniki w jednym i wymiary ma idealne do głowicy samuraia(czyżby podobne silniki??) ale tych gaźników jest wiele(różne średnice gardzieli) i ich ceny są różne(a chodzi też żeby nie był to drogi gaźnik) a ja muszę dobrać najlepszy więc kogo jak nie was prosić o pomoc....w sumie jakby z innego motoru nie gsxra był lepszy to mogę coś pokombinować i też założę..wstępny plan był na 4 gaźniki kawasaki kx 125 lub 250(bo brat ma kawke i są dobre)...ale łatwiej założyć gaźnik ścigacza bo złożone to już do kupy jest...
- filarm4x4
- Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 15/6/2009, 21:41
- Lokalizacja: Łodygowice
A są jakieś gaźniki z 4cylindrowego motoru z pompą przyspieszenia?? W samuraiu boję się że dobrze pójdzie dopiero na wysokich obrotach a tak może udałoby mi sie coś przerobić w tej pompce i pójdzie lepiej od dołu....
- filarm4x4
- Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 15/6/2009, 21:41
- Lokalizacja: Łodygowice
filarm4x4 napisał(a):A są jakieś gaźniki z 4cylindrowego motoru z pompą przyspieszenia?? W samuraiu boję się że dobrze pójdzie dopiero na wysokich obrotach a tak może udałoby mi sie coś przerobić w tej pompce i pójdzie lepiej od dołu....
moze w turbo zainwestuj

-
Qbiak - Świeżak
- Posty: 80
- Dołączył(a): 28/3/2009, 17:54
- Lokalizacja: Konin
A jaki tam masz silnik?
Nie powinieneś mieć jaknajszerszego przelotu tylko ODPOWIEDNI.
Po drugie - dysze - nie można założyć bylejakiego gaźnika i liczyć, że to będzie chodzić. Dysze (jak i średnica gardzieli) musi być dopasowana do pojemności silnika, żeby układ dobrze napełniał cylinder. Zauważ, że im większa średnica gaźnika, tym prędkość przelotowa mieszanki jest mniejsza. To wszystko jest wyliczane pod odpowiedni silnik i dysze są dobierane tak, żeby podciśnienie wyssało odpowiednią ilość paliwa w stosunku do powietrza. Jeśli założysz gaźnik od 250ccm do cylindra np. około 350ccm to nie gwarantuję że to będzie śmigać w pełnym zakresie obrotów...
Nie powinieneś mieć jaknajszerszego przelotu tylko ODPOWIEDNI.
Po drugie - dysze - nie można założyć bylejakiego gaźnika i liczyć, że to będzie chodzić. Dysze (jak i średnica gardzieli) musi być dopasowana do pojemności silnika, żeby układ dobrze napełniał cylinder. Zauważ, że im większa średnica gaźnika, tym prędkość przelotowa mieszanki jest mniejsza. To wszystko jest wyliczane pod odpowiedni silnik i dysze są dobierane tak, żeby podciśnienie wyssało odpowiednią ilość paliwa w stosunku do powietrza. Jeśli założysz gaźnik od 250ccm do cylindra np. około 350ccm to nie gwarantuję że to będzie śmigać w pełnym zakresie obrotów...
http://filmy.scigacz.pl/Julien_Dupont_trial_Ateny Inter:pediatric
-
Grzybu - Bywalec
- Posty: 784
- Dołączył(a): 27/4/2007, 10:43
- Lokalizacja: Syc.oof
Działać będzie na pewno tylko nie można przewidzieć zakresu obrotów w jakich poprawią się osiągi silnika...koleś z usa już coś takiego robił i działa pisałem z nim maile i właśnie on na podstawie prób doszedł do wniosku ze lepiej idzie 36mm niz 32mm...pojemność silnika to dokładnie 1324ccm.
A to dowód że to działa:
http://www.youtube.com/watch?v=nGi7I0VN ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=5lFe8jEH ... re=related
A to dowód że to działa:
http://www.youtube.com/watch?v=nGi7I0VN ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=5lFe8jEH ... re=related
- filarm4x4
- Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 15/6/2009, 21:41
- Lokalizacja: Łodygowice
No to proponuję gaziory CBR 1000F - mają gardziel 38 mm z tym, że bez pompki... (posiadam takie - wymieniłem ze względu na ułamaną dźwignię ssania- działa, ale jest pokombinowana)
Co do spięcia wszystkiego w kupę to przy dobrych wiatrach może mógłbyś wykorzystać rzeczywiście oryginały. Motocyklowe 4 gaźniki przeważnie spięte są w delikatną v-kę (po 2 gaźniki na ramię), to być może dopasujesz odpowiednie króćce i będzie dobrze.
Co do filmików:
bez obciążenia to wiele gaźników wkręci silnik na wysokie obroty. Pytanie tylko, czy to działa również wydajnie w warunkach roboczych.
Co do spięcia wszystkiego w kupę to przy dobrych wiatrach może mógłbyś wykorzystać rzeczywiście oryginały. Motocyklowe 4 gaźniki przeważnie spięte są w delikatną v-kę (po 2 gaźniki na ramię), to być może dopasujesz odpowiednie króćce i będzie dobrze.
Co do filmików:
bez obciążenia to wiele gaźników wkręci silnik na wysokie obroty. Pytanie tylko, czy to działa również wydajnie w warunkach roboczych.
http://filmy.scigacz.pl/Julien_Dupont_trial_Ateny Inter:pediatric
-
Grzybu - Bywalec
- Posty: 784
- Dołączył(a): 27/4/2007, 10:43
- Lokalizacja: Syc.oof
Bede musiał dorobić kolektor ssący i w przypadku gsxra to tylko obciąć ten co mam przy mocowaniu do głowicy i dospawać proste rurki i tyle wymiary pasują idealnie, inne gaźniki to podobna sprawa...z dorobieniem nie ma problemu mam dostęp do obrabiarek cnc...czytałem amerykańskie forum o tej przeróbce bo tam dwóch gości robi zarobkowo takie rzeczy i gsxr na 100%pasuje a co się zyskuje to znaczna poprawa reakcji na pedał gazu
w całym zakresie obrotów do tego przy wysokich obrotach duży przyrost mocy..silnik 1.3 ponoć daje sobie rade z 1.6 z vitary w samuraiu...no i max obroty wzrosną ale jak się bedzie z obrotów rozsądnie korzystać(w sensie że nie przekraczać często czerwonego pola) to silnik wytrzyma...a i kwestia zużycia paliwa z 7l/100km do 9l/100km więc stosunkowo nie wiele...dlatego chce od razu jakieś mega dobre gaźniki zapodać a żeby to działało potem to głównie kwestia regulacji...zresztą jak coś nie pójdzie to sprzedam gaźnik na allegro i kupie inny aż dojdę do satysfakcjonującego efektu...teoretycznie każdy gaźnik pójdzie bo to czysta fizyka działa-różne bedą charakterystyki pracy...a po co dawać gaźnik z poldka czy nissana pony jak robią inni skoro można lepsze
no i gaźnik z motoru jest odporny na przechyły i jest prosty w budowie a teraz mam tam więcej podciśnień i wężyków niż we wtrysku-niepotrzebne kombinacje...


- filarm4x4
- Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 15/6/2009, 21:41
- Lokalizacja: Łodygowice
Może i gaźnik moto jest odporny na przechyły bo motocykl się pochyla w trakcie jazdy do środka zakrętu...
Ale jak to będzie wyglądać gdy będziesz pokonywał zakręt z większa prędkością? Obawiam się, że wówczas większość paliwa znajdująca się na dnie komór pływakowych będzie się znajdować na którejś z pionowych ścianek komory-odpłynie z pod dyszy iglicowej. Mam na myśli dłuższą jazdę po łuku bez nachylenia nawierzchni. W tym przypadku takie zjawisko może mieć miejsce ponieważ gaźniki nie będą przechylone w kierunku środka łuku.
Ale jak to będzie wyglądać gdy będziesz pokonywał zakręt z większa prędkością? Obawiam się, że wówczas większość paliwa znajdująca się na dnie komór pływakowych będzie się znajdować na którejś z pionowych ścianek komory-odpłynie z pod dyszy iglicowej. Mam na myśli dłuższą jazdę po łuku bez nachylenia nawierzchni. W tym przypadku takie zjawisko może mieć miejsce ponieważ gaźniki nie będą przechylone w kierunku środka łuku.
-
rider143 - Świeżak
- Posty: 124
- Dołączył(a): 22/3/2007, 22:48
Może tak ale u mnie te gaźniki będą jakby bokiem do kierunku jazdy czyli tak jakby motor jechał na tylnym lub przednim kole...no na pewno taki gaźnik jest lepiej przygotowany do przechyłów niż gaźnik poloneza...no i polonez to tak lipnie brzmi;p nie wiem tylko jak taki gaźnik poradzi sobie z pracą w wodzie i błocie....dlatego najpierw myślałem o crossowym gaźniku...
- filarm4x4
- Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 15/6/2009, 21:41
- Lokalizacja: Łodygowice
Posty: 11
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości