Wytrzymałość łańcuszków rozrządu.
Posty: 12
• Strona 1 z 1
Wytrzymałość łańcuszków rozrządu.
witam.
Ile kilometrów waszym zdaniem może wytrzymać łańcuszek??
Czy łańcuszek będąc w stanie bliskim swojego końca, może się zerwać, czy tylko pod wpływem nadmiaru rozciągnięcia z którym napinacz już sobie nie poradzi, łańcuch może przeskoczyć o kilka zębów na wałkach i doprowadzić do zmiany faz rozrządu??
Czy kupując motocykl z przebiegiem ponad 40 tyś, musze koniecznie wymienić łańcuch, czy sugerować się stopniem rozciągnięcia??
Zauważyłem ze w motocyklach 16v łancuch jest szerszy niż w 8v, czy ma to wpływ na wytrzymałośc łancucha, czy poprostu jest on dostosowany do większych obciążeń jakie generuje silnik z 16 zaworami.
Ile kilometrów waszym zdaniem może wytrzymać łańcuszek??
Czy łańcuszek będąc w stanie bliskim swojego końca, może się zerwać, czy tylko pod wpływem nadmiaru rozciągnięcia z którym napinacz już sobie nie poradzi, łańcuch może przeskoczyć o kilka zębów na wałkach i doprowadzić do zmiany faz rozrządu??
Czy kupując motocykl z przebiegiem ponad 40 tyś, musze koniecznie wymienić łańcuch, czy sugerować się stopniem rozciągnięcia??
Zauważyłem ze w motocyklach 16v łancuch jest szerszy niż w 8v, czy ma to wpływ na wytrzymałośc łancucha, czy poprostu jest on dostosowany do większych obciążeń jakie generuje silnik z 16 zaworami.
-
sonsiat - Świeżak
- Posty: 41
- Dołączył(a): 25/3/2008, 13:39
- Lokalizacja: biskupiec
Zalezy od motocykla,moj gixer ma 50tys i lancuszek daje znac o sobie.W manualu podaja jaki jest dopuszczalna przerwa miedzy ogniwami.W scigach lancuszki rozrzadu wytrzymuja okolo 50tys.km
Co do jazdy z lancuszkem rozrzadu lub napinaczem nadajacym sie do wymiany,mozna narobic niezly balagam w silniku jesli lancuszek przeskoczy o pare zebow,wtedy tloki spotkaja sie z zaworami i czeka cie nie tani remont
Co do jazdy z lancuszkem rozrzadu lub napinaczem nadajacym sie do wymiany,mozna narobic niezly balagam w silniku jesli lancuszek przeskoczy o pare zebow,wtedy tloki spotkaja sie z zaworami i czeka cie nie tani remont
-
macs - Bywalec
- Posty: 546
- Dołączył(a): 29/3/2009, 17:20
- Lokalizacja: Pomorskie
O ile sie nie myle w serwisowce od CBR F2 producent przewiduje od 35k do 40k kilometrow.
Szerokosc lancucha w silnikach z 16-stoma zaworami jest raczej zwiazana z wiekszymi obciazeniami, ktore musi przeniesc lancuch. Z reguly wytrzymalosc tych lancuchow jest taka sama jak w przypadku 8-zaworowych silnikow.
Rozwiazaniem tego problemu jest kupno VFR
Szerokosc lancucha w silnikach z 16-stoma zaworami jest raczej zwiazana z wiekszymi obciazeniami, ktore musi przeniesc lancuch. Z reguly wytrzymalosc tych lancuchow jest taka sama jak w przypadku 8-zaworowych silnikow.
Rozwiazaniem tego problemu jest kupno VFR

Honda VFR 800 FI
-
elco - Moderator
- Posty: 3014
- Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
- Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
hugo2003 napisał(a):a jak jest w VFR??;>
Koła zębate

http://bikepics.com/members/kbiadun/ | CBR 600 RR4
-
limak14 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 3798
- Dołączył(a): 16/5/2007, 10:30
- Lokalizacja: LBN/Puławy
Czy do wymiany łańcuszka, na taki ze spinką, trzeba koniecznie rozkładać blok, czy może da się to zrobić przepuszczając łańcuszek przez cały kanał i następnie spiąć go spinką u górze na zębatce wałka??
Czy kupienie niezakutego łańcuszka nie jest przypadkiem ryzykowne?
Czy kupienie niezakutego łańcuszka nie jest przypadkiem ryzykowne?
-
sonsiat - Świeżak
- Posty: 41
- Dołączył(a): 25/3/2008, 13:39
- Lokalizacja: biskupiec
sonsiat napisał(a):Czy do wymiany łańcuszka, na taki ze spinką, trzeba koniecznie rozkładać blok, czy może da się to zrobić przepuszczając łańcuszek przez cały kanał i następnie spiąć go spinką u górze na zębatce wałka??
Czy kupienie niezakutego łańcuszka nie jest przypadkiem ryzykowne?
1. Mozna, ale trzeba byc bardzo ostroznym.
2. Nie ma wiekszych obaw.
Honda VFR 800 FI
-
elco - Moderator
- Posty: 3014
- Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
- Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
senekkorzenna napisał(a):Nie ma żadnych niebezpieczeństw jeżeli tak jak napisałeś nie wpadnie Ci coś do środka.
Wtedy to wlasnie jest potrzebne rozebranie bloku silnika

Czasami czesci wpadaja bardzo parszywie.
Honda VFR 800 FI
-
elco - Moderator
- Posty: 3014
- Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
- Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
Posty: 12
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości