Zobacz wątek - 600tki i poczatkujacy kierowca

600tki i poczatkujacy kierowca

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, rosiboj, Lovtza, Terror, lagiboy, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, andy7, suhy-19, Bostorn, Miczab, Boshi

600tki i poczatkujacy kierowca

Postprzez s87 » 13/6/2009, 12:35

Witam.

Czytalem forum i nie doszukalem sie. Co sadzicie o tym ,zeby ktos kto niedawno zdal prawo jazdy na motor kupil sobie motocykl 600cm3
Na przyklad taka Yamahe r6 2007r. ?

Nawet w temacie z jazda testowa w salonach bylo zdanie "Wiem ze w Liberty Motors maja wymog ze trzeba miec prawo jazdy przynajmniej rok Razz Nie wiem czy oni mysla ze jak rok przelatasz to na GSXR 1000 mozesz sie ladowac"
mowiace ,ze ktos nawet po roku jezdzenia nie powinien wsiadadc na 1000cm3

Wyjasnijcie to dokladniej jesli mozecie. Przeciez chyba mozna sobie kupic taki motor ,ale to nie znaczy ,ze ktos bedzie wyciskal z niego ostatnie soki? Ja rozumiem to w taki sposob. Wole wydac te kase co mam na porzadny motor niz mam kupowac jakis tanszy ,a potem ten co sobie upatrzylem. (wiecej kasy wtedy wychodzi)


Poza tym czy yamaha r6 z 2007r bedzie dobrym wyborem? Ma ktos taka? Jak sie na niej jezdzi? Czytalem tez na forum tutaj ,ze rozne yamahy r6(w zaleznosci od rocznika) roznie sie zachowuja (sprzeglo itd)
Avatar użytkownika
s87
Świeżak
 
Posty: 84
Dołączył(a): 27/5/2009, 20:59


Postprzez jordan23 » 13/6/2009, 13:12

Nie kompromituj się pytaniem czy R6 będzie dobra ..
Avatar użytkownika
jordan23
Stały bywalec
 
Posty: 1103
Dołączył(a): 23/2/2008, 11:40
Lokalizacja: jestem?

Postprzez s87 » 13/6/2009, 13:21

Skad mam wiedziec czy takie pytanie bedzie kompromitacja? Wy w tym siedzicie ,a ja dopiero zaczynam wiec chyba mam prawo do takiego pytania. Motor ladnie sie prezentuje ,ale jeszcze nie mialem okazji pojezdzic. Dlatego pytam Was. Ale jak zwykle musi sie pojawic ktos kto nie odpowie na pytanie tylko wrzuci swoje 5groszy na inny temat.
Avatar użytkownika
s87
Świeżak
 
Posty: 84
Dołączył(a): 27/5/2009, 20:59

Postprzez C-bool » 13/6/2009, 13:25

Źle szukałeś, bo tylu co tu było z takimi pytaniami to bym się nie doliczył. Nikomu się nie chce po raz n-ty pisać o tym samym.
GS500F --> SV650S --> Bandit 600N --> XV535 Virago
Avatar użytkownika
C-bool
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2915
Dołączył(a): 23/8/2007, 21:26
Lokalizacja: Poznań

Postprzez s87 » 13/6/2009, 13:32

To jesli mozesz prosze o link do tematu ,ktory odpowie na moje zadane pytanie. Czytalem. Ale konkretnej odpowiedzi sie nie doszukalem. Byc moze zle szukalem. Nie to slowo kluczowe czy cos wpisalem. Jakby co to przepraszam ;)
Avatar użytkownika
s87
Świeżak
 
Posty: 84
Dołączył(a): 27/5/2009, 20:59

Postprzez deyna » 13/6/2009, 13:38

r6 ma za dużą moc jak na początek. Przez rok ogarnij cb500 albo gs500 i jak stwierdzisz, że sobie z nim radzisz sprzedawaj i kupuj r6.
Była CBR 600 F2.
Avatar użytkownika
deyna
Bywalec
 
Posty: 924
Dołączył(a): 16/3/2009, 21:40
Lokalizacja: Biała Podlaska

Postprzez s87 » 13/6/2009, 13:41

No tak. Tyle wyczytalem ,ze duza moc itd. Ale wlasnie mi chodzi o to czy przy normalnej jezdzie miastowej to jakis problem? Przeciez nie mam zamiaru wsiadac na takie motorki i odrazu manetka na maksa.
Avatar użytkownika
s87
Świeżak
 
Posty: 84
Dołączył(a): 27/5/2009, 20:59

Postprzez kosta » 13/6/2009, 14:35

s87 napisał(a):No tak. Tyle wyczytalem ,ze duza moc itd. Ale wlasnie mi chodzi o to czy przy normalnej jezdzie miastowej to jakis problem? Przeciez nie mam zamiaru wsiadac na takie motorki i odrazu manetka na maksa.
to tym bardziej jaki jest sens kupować sporta :?:
AGAINST SLOW
ZAPRASZAM PO MOTOCYKLE i AKCESORIA
Avatar użytkownika
kosta
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1628
Dołączył(a): 18/5/2007, 16:23
Lokalizacja: WWA

Postprzez YZF R1 » 13/6/2009, 14:45

Bandit, Hornet, fazer po co Ci sport na miasto!!!!
Avatar użytkownika
YZF R1
Moderator
 
Posty: 2765
Dołączył(a): 14/5/2008, 12:16
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez s87 » 13/6/2009, 14:45

Tak, bo jak sobie pojezdze ,poczuje pewniej to bedzie mozna jezdzic pewniej.
Avatar użytkownika
s87
Świeżak
 
Posty: 84
Dołączył(a): 27/5/2009, 20:59

Postprzez lothar » 13/6/2009, 14:54

A nie wyczytałeś, że to supersport? Że nie oddaje mocy w sposób liniowy?
lothar
Świeżak
 
Posty: 37
Dołączył(a): 19/5/2009, 21:02

Postprzez rybek6 » 13/6/2009, 14:56

kup sobie kup fajny motor na poczatku cie pewnie troche wystraszy i przerazi ale dzieki temu bedziesz bał sie odkrecac bardziej manetke i po pewnym czasie nabiezesz doswiadzczenia tylko musisz uwazac jesli nie jestes swirem to bedzie wszytko ok bo wszytko jest dla ludzi :P
rybek6
Świeżak
 
Posty: 20
Dołączył(a): 24/4/2009, 18:45
Lokalizacja: Galeonki

Postprzez Nal » 13/6/2009, 14:57

Na początek polecam jakiegoś turystyka do 50-60KM. Jeżeli myślisz, że to mało to powiem, iż jesteś w błędzie - to nie samochód :) Po jednym sezonie jak stwierdzisz iż nabrałeś wystarczająco ogłady to przesiądziesz się na coś poważniejszego. Lepiej kup coś tańszego, nabierz wprawy i dopiero myśl o zmianie. Z drugiej strony szkoda lepszego motoru na początek ponieważ możesz zaliczyć niewielki ślizg albo przewrócić moto na postoju a szkoda było by obić tą R6 :D
Ostatnio edytowano 13/6/2009, 15:16 przez Nal, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Nal
Świeżak
 
Posty: 408
Dołączył(a): 13/6/2009, 14:05
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki / Warszawa

Postprzez s87 » 13/6/2009, 15:05

rybek6 napisał(a):kup sobie kup fajny motor na poczatku cie pewnie troche wystraszy i przerazi ale dzieki temu bedziesz bał sie odkrecac bardziej manetke i po pewnym czasie nabiezesz doswiadzczenia tylko musisz uwazac jesli nie jestes swirem to bedzie wszytko ok bo wszytko jest dla ludzi :P


Właśnie mniej więcej o coś takiego mi chodziło. Raczej nie uważam ,że będę poginał na takim motorze jak świr, a i na tym można sie powoli nauczyc. A wolalbym ominać kupno motoru słabszego,potem go sprzedac za mniejsza cene i kupowac r6.


A mozesz mi wytlumaczyc o co chodzi z tym nieliniowym oddawaniem mocy? Ze co lekko dodam gazu to juz mi poleci na swiecy? Ale to przeciez jakos moge regulowac nie? Bardzo delikatnie sie poslugiwac manetka?
Avatar użytkownika
s87
Świeżak
 
Posty: 84
Dołączył(a): 27/5/2009, 20:59

Postprzez YZF R1 » 13/6/2009, 15:05

rybek6 napisał(a):kup sobie kup fajny motor na poczatku cie pewnie troche wystraszy i przerazi ale dzieki temu bedziesz bał sie odkrecac bardziej manetke i po pewnym czasie nabiezesz doswiadzczenia tylko musisz uwazac jesli nie jestes swirem to bedzie wszytko ok bo wszytko jest dla ludzi :P


z motocyklami tak nie jest niestety...
Avatar użytkownika
YZF R1
Moderator
 
Posty: 2765
Dołączył(a): 14/5/2008, 12:16
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Koval135 » 13/6/2009, 15:16

R6 jest do zapierdzielania a nie do nauki.Na miejskie moto tez sie nie nadaje.Jadac po miescie nawet te 50-80 kmh zameczysz siebie i moto.bezsens kupowac na poczatek mocnego sporta.Jak juz sie tak upirawz to kup najwyzej F4,w miare lagodna i nie traci szybko na wartosci.
KTM 950 SM Orange Power! | www.migus-motocykle.pl
Avatar użytkownika
Koval135
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1808
Dołączył(a): 13/7/2008, 14:10
Lokalizacja: Racibórz/Warszawa

Postprzez lukver4 » 13/6/2009, 15:17

Kup taki motor, jaki Ci się podoba i jaki czujesz, że go "ogarniesz". Ja na początek kupiłem CBR600RR z 2005r. i jestem bardzo zadowolony. Mam do niego szacunek i wzrost prędkości i przyspieszeń przychodzi z przejechanymi kilometrami. Wiem, że na poczatek zalecane jest coś słabszego, ale moim zdaniem wszystko zależy od poziomu twojej samokontroli.
lukver4
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 17/11/2008, 21:04
Lokalizacja: Łódź

Postprzez Agnieszka2a » 13/6/2009, 15:20

Ja na pierwsze moto prosto po kursie kupiłam właśnie r6 z 2007 roku. Dużo się nasłuchałam, że to nie dla mnie, że pierwsze jakiś słabszy. Prawda jest taka, że ja nie odczuwam jakoś tej niby niebezpiecznej mocy. Jeździ się normalnie, a jak trzeba coś szybko wyprzedzić to jest co odkręcić. Tak jak wszystkim można jechać i wolniej i szybciej. :-)
Pozdrawiam
Agnieszka2a
Świeżak
 
Posty: 26
Dołączył(a): 12/3/2008, 12:13
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Nal » 13/6/2009, 15:23

s87 napisał(a):A mozesz mi wytlumaczyc o co chodzi z tym nieliniowym oddawaniem mocy? Ze co lekko dodam gazu to juz mi poleci na swiecy? Ale to przeciez jakos moge regulowac nie? Bardzo delikatnie sie poslugiwac manetka?



tu masz wykres jaką moc osiąga silnik przy poszczególnych obrotach, maszyna 40 konna ma łagodny wykres i niewielkie skoki prawie przy całym zakresie obrotów, teraz zobacz na wykres R6, widzisz różnicę?
Ostatnio edytowano 13/6/2009, 15:26 przez Nal, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Nal
Świeżak
 
Posty: 408
Dołączył(a): 13/6/2009, 14:05
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki / Warszawa

Postprzez YZF R1 » 13/6/2009, 15:26

Agnieszka2a napisał(a):Ja na pierwsze moto prosto po kursie kupiłam właśnie r6 z 2007 roku. Dużo się nasłuchałam, że to nie dla mnie, że pierwsze jakiś słabszy. Prawda jest taka, że ja nie odczuwam jakoś tej niby niebezpiecznej mocy. Jeździ się normalnie, a jak trzeba coś szybko wyprzedzić to jest co odkręcić. Tak jak wszystkim można jechać i wolniej i szybciej. :-)
Pozdrawiam


musze z tobą pojeździć.... :wink:
Avatar użytkownika
YZF R1
Moderator
 
Posty: 2765
Dołączył(a): 14/5/2008, 12:16
Lokalizacja: Warszawa

Następna strona


Powrót do Motocykle



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości




na gr