Zobacz wątek - Obrócone dwie korby jaka przyczyna?
NAS Analytics TAG

Obrócone dwie korby jaka przyczyna?

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Obrócone dwie korby jaka przyczyna?

Postprzez Krzysiek23l » 11/6/2009, 10:59

Witam.
Szukam tutaj porady co zrobić jeśli obróciło mi dwie korby i jaka jest tego przyczyna?Kawasaki ZXR750J, Przyjechałem z trasy i za czą stukać i po przekroczeniu 3tys. obrotów zaświecała się kontrolka ciśnienia oleju. Mam zamiar dać wał do regeneracji z dorobieniem panewek i czy taki wał będzie długo służył?
Krzysiek23l
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 11/6/2009, 10:29


Postprzez Pisiu » 11/6/2009, 12:57

Jak będzie dobrze zrobione to pojezdzi troche,ale prędzej czy poźniej znowu walnie.. Ja na twoim miejscu szukałbym nowego pieca.A przyczyna? nie gumowałeś itp,może za mało oleju miałes? i pewnie jak kontrolka sie paliła dalej jezdziłes? :D
Pisiu
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 993
Dołączył(a): 1/8/2006, 22:00
Lokalizacja: Czarnobyl


Postprzez Krzysiek23l » 11/6/2009, 13:31

No przyznam trochę go gumowałem czasem przejechałem na jednym kółku ale tylko chwilę. Znalazłem używany niby dobry ale jak będzie taki stan zbliżony do mojego. Może kawy tak mają, wadliwe silniki?
Krzysiek23l
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 11/6/2009, 10:29

Postprzez Krzysiek23l » 11/6/2009, 13:36

A na tą robotę daje gwarancje ale czy ufać takim gwarancjom<?>. Jak się zdecyduję jest konieczność wymienienia pompy oleju po czym poznać jej zużycie się?
Krzysiek23l
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 11/6/2009, 10:29

Postprzez Raczek_6 » 13/6/2009, 12:07

Dorabiane panewki = kolejna awaria po krótkim czasie.

Oryginalne panewki w ASO Kawasaki kupisz, wału się nie szlifuje (trzeba go pomierzyć) + pomierzyć korbowody.
Prawdopodobnie pompa olejowa będzie do wymiany.
Koszty spore - warto sprawdzić ile 2-gi silnik kosztuje.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
Raczek_6
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Postprzez Krzysiek23l » 14/6/2009, 14:23

No nie wiem znalazłem silnik za 1800zł ale facet daje tylko gwarancje rozruchową a jak po czasie coś walnie przecież nie da się znaleśc silnika w takim wieku żeby był dobry przecież wątpię że nie był katowany. a jak wał i panewki dobrze zrobią nie pochodzi to przynajmniej z 2 sezony ?
Krzysiek23l
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 11/6/2009, 10:29

Postprzez toper-utl » 14/6/2009, 14:45

Srednio wystarcza na 1.000 km - jak na dwa sezony to troszke mało.
toper-utl
Świeżak
 
Posty: 98
Dołączył(a): 23/10/2008, 15:25

Postprzez Raczek_6 » 14/6/2009, 19:54

szlifowany wał jest już osłabiony (fabrycznie jest powierzchniowo utwardzany), a panewki dorabiane to nie ten materiał i niestety lubią się szybko zacierać.

Lepiej kupić silnik i jak dostaniesz 7dni gwarancji rozruchowej to na sprawdzenie czy wszystko działa powinno wystarczyć.

A stary silnik sprzedasz na części i odzyskasz część kasy.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
Raczek_6
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Postprzez Kedar-88 » 14/6/2009, 21:20

Kupić nowy silnik to zdecydowanie najlepszy pomysł, ale swoją drogą wołać 1800zł za silnik do takiego starszego sprzętu to już lekkie przegięcie
Bandit 1200
Avatar użytkownika
Kedar-88
Stały bywalec
 
Posty: 1327
Dołączył(a): 21/8/2007, 04:54
Lokalizacja: Jaworzno

Postprzez Krzysiek23l » 15/6/2009, 06:27

Dokładnie dzwoniłem do następnego i też chce 1800zł i na takich samych warunkach czyli daje gwarancje na odpalenie i nic poza tym. Więc mam małe zaufanie co do sprawności tych silników bo nawet nie chce mi dać gwarancji na 3 dni co o tym myślicie ?
Krzysiek23l
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 11/6/2009, 10:29

Postprzez arcadioo997 » 16/6/2009, 07:36

Musisz przeliczyć koszty, co się bardziej opłaca. Przeważnie sprzedawcy mówią, że silnik "igła" i dają gwarancję rozruchową, a potem cały rozrząd do wymiany, sprzęgło do wymiany, silnik kopci olej jak smok...i oto cała gwarancja rozruchowa. Mi w rr wszyscy odmawiali naprawy, ponieważ też panewka siadła. Koszt silnika to +/- 3000pln. Zdecydowałem się samemu robić, ponieważ w motoryzacji trochę czasu siedzę. Szlif wału+dorobiona panewka+plan głowicy+nowe uszczelki. W sumie kosztowało mnie to około 700pln (planowanie głowicy, dorabianie panewki i szlif dałem do zrobienia, reszta-samemu). Jeżdżę już tak 6 miesięcy, zrobiłem 10kkm i wszystko śmiga. Nie namawiam do niczego, ale ja naprawiałem panewkę i działa:)
arcadioo997
Świeżak
 
Posty: 178
Dołączył(a): 23/10/2008, 21:43
Lokalizacja: Poznań

Postprzez arcadioo997 » 16/6/2009, 16:34

Głowicę się planuje, jeżeli są jakieś wżery, nierówności i nie ma płaszczyzny np. od temperatury, niewłaściwego odkręcania itp. Ale dokładnie - jak wszystko jest ok, to starczy papierkiem i też chodzi:)
arcadioo997
Świeżak
 
Posty: 178
Dołączył(a): 23/10/2008, 21:43
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Krzysiek23l » 16/6/2009, 23:37

Da się wszystko zrobić ale w moim przypadku dorobienie jednej panewki cenią 95zł za jednego czopa a jest ich 10 + napawywanie iskrowe szlifowanie to koło 450zł po znajomości + 160zł azotowanie i na to wszystko dają gwarancję i teraz jestem w załamaniu bo nie wiem co zrobić kupić silnik a nuż się uda czy robić ten co wyniesie mnie remont 2tys. zł albo kupić używany za 1800zł w czym że facet na upartego nie chce mi dać nawet gwarancji 3 dniowej albo na 100km więc już sam nie wiem co z tym zrobić prosiłbym o radę?
Krzysiek23l
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 11/6/2009, 10:29

Postprzez Krzysiek23l » 24/6/2009, 21:45

Już chodzi Moja ZXR-a tylko mnie jedna rzecz ciekawi jak strasy zjechałem to kontrolka po około minucie dopiero się zaświeca a jak postoi i odpalę go później to kontrolka zaświeca się po 3 sekundach po zgaszeniu silnika czy to normalne?
Krzysiek23l
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 11/6/2009, 10:29

Postprzez Przemo_rene » 26/6/2009, 13:57

uu...widzisz nie czytalem tego tematu wczesniej i odpowiedziałem w tamtym ale bez wiedzy, że był remont robiony.

hmm...wymiękam chyba narazie.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez Kurt » 26/6/2009, 19:23

Jeszcze by może szukać 2moto jakieś bez prawa rejestracji czy coś byle był na chodzie, przełożyć silnik reszte sprzedać. Tylko czy by się opłacało to trzeba by policzyć.
Avatar użytkownika
Kurt
Świeżak
 
Posty: 387
Dołączył(a): 21/1/2009, 14:21
Lokalizacja: Pabianice

Postprzez Kurt » 26/6/2009, 19:24

Jeszcze by może szukać 2moto jakieś bez prawa rejestracji czy coś byle był na chodzie, przełożyć silnik reszte sprzedać. Tylko czy by się opłacało to trzeba by policzyć.
Avatar użytkownika
Kurt
Świeżak
 
Posty: 387
Dołączył(a): 21/1/2009, 14:21
Lokalizacja: Pabianice

Znów nastepny mędrzec

Postprzez kargulvmax » 27/6/2009, 10:39

toper-utl napisał(a):Srednio wystarcza na 1.000 km - jak na dwa sezony to troszke mało.

Tak? aAskad te madrosci bierzesz FILOZOFIE?
Carpe diem
kargulvmax
Świeżak
 
Posty: 275
Dołączył(a): 17/1/2006, 12:00
Lokalizacja: Gostyń Wlkp.

Następny

Postprzez kargulvmax » 27/6/2009, 10:48

Raczek_6 napisał(a):szlifowany wał jest już osłabiony (fabrycznie jest powierzchniowo utwardzany), a panewki dorabiane to nie ten materiał i niestety lubią się szybko zacierać.

Lepiej kupić silnik i jak dostaniesz 7dni gwarancji rozruchowej to na sprawdzenie czy wszystko działa powinno wystarczyć.

A stary silnik sprzedasz na części i odzyskasz część kasy.

Znów widzę mądrosci wypisujesz z kapelusza.Panewki musza byc z Japonii tak? Bo jak made in Japan to lepsze? Zatrzymałes sie w latach 70tych(choc pewnie Cię jeszcze na świecie nie było).Wkurza mnie takie piprzenie
W 7 dni silnik sprawdzisz? chyba ze go rozłozysz na czesci pierwsze i zweryfikujesz.Kupujac silnik zawsze jest to loteria nikt nie wie co sie z nim w przeszłości działo
Carpe diem
kargulvmax
Świeżak
 
Posty: 275
Dołączył(a): 17/1/2006, 12:00
Lokalizacja: Gostyń Wlkp.

Następna strona


Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości




na górê