zmiana biegów w tzr
Posty: 19
• Strona 1 z 1
zmiana biegów w tzr
Witam mam pytanie, moze głupie ale wkońcu z kądś muszę się dowiedzieć.
Nauczyłem się już troche jeździć na automacie Gilera DNA 50, i teraz mam plan przesiąść się na coś z manualem a dokładnie na Yamahe TZR 50.
Moje pytanie.:
Jak mam np na 4 biegu i chce zmienić na neutral "N" to jak to zrobić tak samo z innymi biegami, bo echałem kolegi ogarem z manualem to wystarczylo nacisnac lekko do tylu i raz do przodu, ale w ścigaczach jest tylko jedna dzwignia do biegów a w ogarze jest tak jakby podwojna,
Więc pytam jak zmienić ten bieg z np 4, 5 na "N" czy trzeba zjezdżac pokolei az do 1 i na "n" czy jak to jest ????
PROSZĘ o WYROZUMIAŁOŚĆ ----- JESTEM POCZĄTKUJĄCY
Nauczyłem się już troche jeździć na automacie Gilera DNA 50, i teraz mam plan przesiąść się na coś z manualem a dokładnie na Yamahe TZR 50.
Moje pytanie.:
Jak mam np na 4 biegu i chce zmienić na neutral "N" to jak to zrobić tak samo z innymi biegami, bo echałem kolegi ogarem z manualem to wystarczylo nacisnac lekko do tylu i raz do przodu, ale w ścigaczach jest tylko jedna dzwignia do biegów a w ogarze jest tak jakby podwojna,

PROSZĘ o WYROZUMIAŁOŚĆ ----- JESTEM POCZĄTKUJĄCY
- vigura
- Świeżak
- Posty: 3
- Dołączył(a): 10/6/2009, 22:05
Raczej nie radze zrzucać z 5 na luz. Ja kiedy jeszcze byłem początkujący to chciałem się z góry puścic na luzie i tak zrzuciłem to tak przy 2 jak pier*** to aż mnie coś zabolało
. Można znaleźć luz pomiędzy biegami, np. 6 a 5. Łatwe i bezpieczne to nie jest, bo mi kiedyś tak bieg sam wszedł i przestałem kąbinować.

-
Łukasz_15* - Świeżak
- Posty: 411
- Dołączył(a): 26/4/2008, 20:26
nie mozesz z 5 na luz wrzucic jezeli chcesz zwolnic to odrobine przychamowujesz i redukujesz bieg nizej potam znowu przychamowujesz i bieg nizej i tak do dwujki i potem tylko leciutko na dół i masz neutral
-
andrzej551 - Bywalec
- Posty: 691
- Dołączył(a): 23/5/2009, 16:08
- Lokalizacja: starachowice
Ale z tego co wiem w tym moto (w 2t) nie powinno sie chamowac biegami. Poniewz silnik nie ma wtedy smarowania
Suzuki Gs 500 1998r -> oczko w głowie
-
wojtasmazi1 - Stały bywalec
- Posty: 1455
- Dołączył(a): 24/5/2009, 15:03
- Lokalizacja: Poznań - Rataje
Ale z tego co wiem w tym moto (w 2t) nie powinno się hamować biegami. Ponieważ silnik nie ma wtedy smarowania .
Koledze chodziło o przyhamowanie hamulcem po prostu ,przed redukcją trzeba znacznie zwolnić po to żeby obroty nie wystrzeliły w górę , ewentualnie można lekko zwolnić ale za to dodać więcej gazu przy puszczeniu sprzęgła .
Jest taka zasada głownie przy redukcji : puszczając sprzęgło powinno się jednocześnie dodać trochę gazu , puszczenie sprzęgła nie może spowodować nagłego wzrostu obrotów, najlepiej jeśli zostaną takie same -
wtedy przekładnia idealnie się zsynchronizowała czyli załączające się zębatki obracały sie z równą prędkością .
Pisze to bo sam miałem problemy i się nieźle wkur*****m bo u mnie jak dobrze nie zsynchronizuje to nawet bieg nie wskoczy .
Motorhispania (xp6)
- krzysieg
- Bywalec
- Posty: 640
- Dołączył(a): 10/9/2008, 11:06
- Lokalizacja: Jelenia Góra
w ogarze ni ema 2 dzwigni jest to samo co w innych biegowkach, w tzr mozna na dzwignie "nadepnac" albo palcami do gory, a w ogarze zamiast palcami pchac w gore mozna pieta. a jak chcesz wrzucic luz to chyba sprzeglo i wachlujesz w dol no nie? tam mysle, chociaz sie bardzo nie znam ;]
Ogar 900R > NSR 125 > CBR 600 F3 

-
norecqi - Świeżak
- Posty: 107
- Dołączył(a): 2/11/2008, 15:59
- Lokalizacja: Okolice Wawy.
naczy sie to nie rozumiem was chłopaki czyli jak np podjezdzam do skrzyzowania mam 60km/h to wciskam szprzegło i hamuje ze wcisnietym sprzegłem potem wachluje dzwignia na duł ? no ja jak jade to lekko hamuje wciskam sprzegło zmniejszam bieg i puszczam sprzegło potem znowu starce troche na predkosci i zmniejszam bieg jezdze tak cały czas i nic mi sie nie stało
-
andrzej551 - Bywalec
- Posty: 691
- Dołączył(a): 23/5/2009, 16:08
- Lokalizacja: starachowice
Przykładowo mam długą prostą 0,5 km i na jej końcu się zatrzymuje zjeżdżam do domu itp
Jadę na 4 zmniejszam gaz, gdy jadę niemal minimalną prędkością dla tego biegu -40km/h sprzęgło 3 puszczam -dodając lekko gazu.
Z następnymi niższymi biegami tak samo .
Redukuje zwalniając do minimalnej stabilnej prędkości :
Z 4 na 3 przy 40 km/h
z 3 na 2 przy 30km/h
z 2 na 1 przy 20 km/h
wszystko przy lekkim dodaniu gazu przy puszczaniu sprzęgła
można redukować przy prędkościach np 5 km/h wyższych wtedy powinno się dodać trochę więcej gazu przy puszczaniu sprzęgła .
Jeśli odległość jest mniejsza ,między redukcjami hamuje ze sprzęgłem albo lekko hamuje bez sprzęgła .
Jeśli trzeba się zatrzymać na krótkim odcinku jadąc na 4 to niestety
mogę nie zdążyć zredukować po kolei tak jak trzeba ,wtedy z 4 na 3 normalnie , trzymając sprzęgło 3 -2- 1 i potem luz .
Na pewno to nie jest zbyt dobre , parę razy lekko mi stukneło w przekładni .
Jadę na 4 zmniejszam gaz, gdy jadę niemal minimalną prędkością dla tego biegu -40km/h sprzęgło 3 puszczam -dodając lekko gazu.
Z następnymi niższymi biegami tak samo .
Redukuje zwalniając do minimalnej stabilnej prędkości :
Z 4 na 3 przy 40 km/h
z 3 na 2 przy 30km/h
z 2 na 1 przy 20 km/h
wszystko przy lekkim dodaniu gazu przy puszczaniu sprzęgła
można redukować przy prędkościach np 5 km/h wyższych wtedy powinno się dodać trochę więcej gazu przy puszczaniu sprzęgła .
Jeśli odległość jest mniejsza ,między redukcjami hamuje ze sprzęgłem albo lekko hamuje bez sprzęgła .
Jeśli trzeba się zatrzymać na krótkim odcinku jadąc na 4 to niestety
mogę nie zdążyć zredukować po kolei tak jak trzeba ,wtedy z 4 na 3 normalnie , trzymając sprzęgło 3 -2- 1 i potem luz .
Na pewno to nie jest zbyt dobre , parę razy lekko mi stukneło w przekładni .
Motorhispania (xp6)
- krzysieg
- Bywalec
- Posty: 640
- Dołączył(a): 10/9/2008, 11:06
- Lokalizacja: Jelenia Góra
Można z któregokolwiek biegu zmienić na ''N'' nawet przy dużej prędkosci jednak tylko gdy trzymasz sprzęgło i już hamujesz, jakbys zmienil z 6 na np. 1 i przypadkowo puscil sprzeglo to blokuje ci tylne koło i robi niezłą mielonke w silniku
Dlatego zmieniaj biegi po kolei 6-5-4-3-2-N-1
Dlatego zmieniaj biegi po kolei 6-5-4-3-2-N-1
-
gba4 - Bywalec
- Posty: 543
- Dołączył(a): 12/9/2007, 19:29
Witam. Jestem nowy mam pyt. Slyszałem kilka wersji jak hamowac yamaha tzr 50. Czy nie mozna poprostu dojeżdżając do zakrętu : sprzęgło 2 biegi w dół i gaz. a do skrzyżowania : sprzęgło hamulec i jak sie zatrzymam to dopiero zbic bieg do 1 ? I czy trzeba robić przygazówki czy nie wystarczy poprostu : sprzęgło bieg w dół i gaz ? Pozdrawiam
- pavelx
- Świeżak
- Posty: 88
- Dołączył(a): 11/7/2011, 16:09
mozesz nawet zgasic silnik i zebami po asfalcie hamować. ale na pewno zdrowe to nie będzie. podane wyżej informacje są napisane tak jak jest najlepiej. kazda inna ingerencja w to w jakiś sposób szkodzi. przede wszystkim biegi nie zbija sie naraz tylko kazdy bieg z osobnym wysprzęgleniem i najlepiej z przegazówką. po 2 mozesz zawsze zbic bieg tak jak napisałes i po prostu przejechac kawałek na wyzszych obrotach - ale tez bez sensu żeby po zbiciu 2 biegów nie wyskoczyłoi ci 12 tys obrotów. no i nie hamuje sie silnikiem w 2T tylko hamulcami 

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
te przegazówki nie są do hamowania, tylko do podkręcania obrotów silnika by wyrównac obroty skrzyni z obrotami silnika coś takiego.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
ale jak bedziesz stał i zbijał biegi to bedziesz niszczył skrzynie 

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Takie są skutki jazdy kiblami.
Międzygaz i przeciwskręt to jak dodawanie i odejmowanie w matematyce. Wystarczy zobaczyć ile jeszcze zostało do nauczenia się w jeździe motocyklem. A najczęściej widuję tuning kible i młodych rossich na nich, co nie wiedzą co to znaczy przeciwskręt i pokonują zakręty 20 km/h, a na prostej 100 przy 560000 obr.
Jak już się nauczysz międzygazu, to będzie dla ciebie odruch, więc nie będzie przeszkadzać i nie będzie to takie straszne, jak się wydaje.
Można stosować szybki międzygaz, bo w tym pseudosyfie są króciutkie biegi, więc możesz w ciągu jednej sekundy zbić po kolei 2 biegi z międzygazem, ale trzeba do tego dojść treningiem. Następnie naucz się dziecko przeciwskrętu, po 20 tyś km można by powiedzieć, że może umiesz ruszać. Niestety motocyklizm jest taki. 
Międzygaz i przeciwskręt to jak dodawanie i odejmowanie w matematyce. Wystarczy zobaczyć ile jeszcze zostało do nauczenia się w jeździe motocyklem. A najczęściej widuję tuning kible i młodych rossich na nich, co nie wiedzą co to znaczy przeciwskręt i pokonują zakręty 20 km/h, a na prostej 100 przy 560000 obr.
Jak już się nauczysz międzygazu, to będzie dla ciebie odruch, więc nie będzie przeszkadzać i nie będzie to takie straszne, jak się wydaje.


- melonick
- Świeżak
- Posty: 179
- Dołączył(a): 6/6/2009, 20:42
Posty: 19
• Strona 1 z 1
Powrót do Motorowery do 50 ccm
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości