Wymiana uszczelniaczy Yamaha r6 '06-'07
Posty: 9
• Strona 1 z 1
Wymiana uszczelniaczy Yamaha r6 '06-'07
Sprawa tyczy motocykla R6. Moto stało półtora roku praktycznie nie ruszane i teraz pojawił się problem z uszczelniaczami.
Miałem to oddać mechanikowi, jednak wolę to zrobić sam.
1. Najważniejsze że mam troche wolnego czasu
2. Chce to zrobić sam, nie jest to bardzo skomplikowane - nie mam dwóch lewych rak, jednak przedewszystkim zajmowałem się mechaniką samochodową.
3. Nie mam zaufanego mechanika aby z czyms takim jechac do niego i zostawiac mu moto.
Szukałem na forum, jednak nei znalazłem niczego od A-Z.
Chciałbym zrobic to z zamieszczonymi zdjeciami tak aby pomóc komus w przyszłosci.
Prosze jednak o podstawowe informację, dzieki którym zaoszczedze czas na dochdozenie do tego samemu.
Byłem kiedys przy czyms takim ale w zwykłych amorach.
Nie miałem czasu aby się przyjerzeć temu jak jest u mnie, ale info mi pomoże.
Chodzi mi konkretnie o ten model i o amory Upsidedown
Co trzeba zrobić aby wyjąć lagi.Gdzie się trzymają.
Na co zwrócić uwagę przy wyjmowaniu lag, i wymianie tych uszczelniaczy.
Miałem to oddać mechanikowi, jednak wolę to zrobić sam.
1. Najważniejsze że mam troche wolnego czasu
2. Chce to zrobić sam, nie jest to bardzo skomplikowane - nie mam dwóch lewych rak, jednak przedewszystkim zajmowałem się mechaniką samochodową.
3. Nie mam zaufanego mechanika aby z czyms takim jechac do niego i zostawiac mu moto.
Szukałem na forum, jednak nei znalazłem niczego od A-Z.
Chciałbym zrobic to z zamieszczonymi zdjeciami tak aby pomóc komus w przyszłosci.
Prosze jednak o podstawowe informację, dzieki którym zaoszczedze czas na dochdozenie do tego samemu.
Byłem kiedys przy czyms takim ale w zwykłych amorach.
Nie miałem czasu aby się przyjerzeć temu jak jest u mnie, ale info mi pomoże.
Chodzi mi konkretnie o ten model i o amory Upsidedown
Co trzeba zrobić aby wyjąć lagi.Gdzie się trzymają.
Na co zwrócić uwagę przy wyjmowaniu lag, i wymianie tych uszczelniaczy.
-
Rafal_W_wa - Świeżak
- Posty: 158
- Dołączył(a): 29/4/2009, 20:59
To może dużo pomóc:
http://www.youtube.com/watch?gl=PL&hl=p ... re=related
http://www.youtube.com/watch?gl=PL&hl=p ... re=related
http://www.motobracia.nazwa.pl/technika ... /index.htm
http://www.youtube.com/watch?gl=PL&hl=p ... re=related
http://www.youtube.com/watch?gl=PL&hl=p ... re=related
http://www.motobracia.nazwa.pl/technika ... /index.htm
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
-
Landryss25 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6269
- Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
- Lokalizacja: Liw
dzięki landrys
dwa pierwsze linki juz widziałem... ale trzeci napewno sie przyda.
Narazie na wstepie interesuje mnie jak wyjac lagi z mojej R6, w upside down jest troche inaczej, nie przygladalem sie temu dokladnie ale fajnei jakby ktos napisal gdzie sie trzymaja i co trzeba odkrecic.
dwa pierwsze linki juz widziałem... ale trzeci napewno sie przyda.
Narazie na wstepie interesuje mnie jak wyjac lagi z mojej R6, w upside down jest troche inaczej, nie przygladalem sie temu dokladnie ale fajnei jakby ktos napisal gdzie sie trzymaja i co trzeba odkrecic.
RSIX
-
Rafal_W_wa - Świeżak
- Posty: 158
- Dołączył(a): 29/4/2009, 20:59
Nie rozbierałem nigdy lag w R6 ale zapewne mają po 2 śruby w dolnej półce i jedna albo dwie w górnej (jedna strona). Luzujesz śruby i wyciągasz lagi w dół.
Tak właściwie jak widziałeś te 2 filmiki to nic więcej nie potrzeba żeby wymienić uszczelniacze. Moim zdaniem tam wszystko jest elegancko zobrazowane.
Tak właściwie jak widziałeś te 2 filmiki to nic więcej nie potrzeba żeby wymienić uszczelniacze. Moim zdaniem tam wszystko jest elegancko zobrazowane.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
-
Landryss25 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6269
- Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
- Lokalizacja: Liw
Panowie lagi wyjęte, jedna rozebrana...
nie wyciagałem spręzyny bo nie ma takie potrzeby aby wymienci uszczelniacz...
nowy uszczelniacz już siedzi...
praktycznie jest złożone czeka na zalanie olejem...
i Tu pytanie
Jaki olej
w serwisówce jest jaki ohlins nie ma specyfikacji zadnej poza R & T43
Chce wlać Motul Fork ale nie wiem czy 5W czy 10 czy 15 czy 20 ... KTÓRY i jaki jest standardowo ???
drugie pytanie...
jest podana odleglośc lustra oleju od rantu lagi.. ale według mnie bez włożonej sprężyny ... a jeśli nie ma potrzeby odkrecac tej trzymajacej nakretki i wyciagac spr\ezyny aby wymienci uszczelniacz
to nie wiem jak dokładnie zmierzyc ten olej...
ktoś może juz to robił w tej R6
nie wyciagałem spręzyny bo nie ma takie potrzeby aby wymienci uszczelniacz...
nowy uszczelniacz już siedzi...
praktycznie jest złożone czeka na zalanie olejem...
i Tu pytanie
Jaki olej
w serwisówce jest jaki ohlins nie ma specyfikacji zadnej poza R & T43
Chce wlać Motul Fork ale nie wiem czy 5W czy 10 czy 15 czy 20 ... KTÓRY i jaki jest standardowo ???
drugie pytanie...
jest podana odleglośc lustra oleju od rantu lagi.. ale według mnie bez włożonej sprężyny ... a jeśli nie ma potrzeby odkrecac tej trzymajacej nakretki i wyciagac spr\ezyny aby wymienci uszczelniacz
to nie wiem jak dokładnie zmierzyc ten olej...

RSIX
-
Rafal_W_wa - Świeżak
- Posty: 158
- Dołączył(a): 29/4/2009, 20:59
zdecydowanie 10W!
co do samodzielnej wymiany uszczelniacza to jestem zdziwiony że ci się udąlo samemu. z lagami yamahowskimi jest problem gdyż jest potrzebny specjalny klucz do sciągania sprężyn. zazwyczaj w innych motocyklach głównie kawasaki honda odkreca się dolny ampul i lag się rozkłada. w yamahah tego dolnego ampula przy szklance nie odkręcasz tylko ściągasz sprężyne yamahowskim kluczem i zdejmujesz góre. 2 pary rąk to za mało!!! ale jesli tobie się udało to congratulation ja poległem u siebie w R1 a z tego co wiem lagi R6 sa takie same. moja rada jesli majstrowałes tą śruba ampulową na dole laga do dopałuj ją na full bo będzie ci kapało z niej.
zadzwoń na połczyńskądo ASO poproś pana Adama aby ci powiedział ile oleju i jaki do twojego laga z katalogu. tak będzie najbezpieczniej
co do samodzielnej wymiany uszczelniacza to jestem zdziwiony że ci się udąlo samemu. z lagami yamahowskimi jest problem gdyż jest potrzebny specjalny klucz do sciągania sprężyn. zazwyczaj w innych motocyklach głównie kawasaki honda odkreca się dolny ampul i lag się rozkłada. w yamahah tego dolnego ampula przy szklance nie odkręcasz tylko ściągasz sprężyne yamahowskim kluczem i zdejmujesz góre. 2 pary rąk to za mało!!! ale jesli tobie się udało to congratulation ja poległem u siebie w R1 a z tego co wiem lagi R6 sa takie same. moja rada jesli majstrowałes tą śruba ampulową na dole laga do dopałuj ją na full bo będzie ci kapało z niej.
zadzwoń na połczyńskądo ASO poproś pana Adama aby ci powiedział ile oleju i jaki do twojego laga z katalogu. tak będzie najbezpieczniej
-
YZF R1 - Moderator
- Posty: 2765
- Dołączył(a): 14/5/2008, 12:16
- Lokalizacja: Warszawa
uszczelniacze wymienione...
olej motul 10W, ilośc mierzyłem od poziomu rantu powinno byc 108mm
problem rzeczywiscie jest dosc spory ze zdjeciem sprezyny
zamiast klucza o którym wspominasz posłuzyła mi gwintownica
http://img80.imageshack.us/i/59291965.jpg/
wykreciłem wszystkie srubki trzymajace narzynke i wreciłem dwie sruby na przeciw siebie dośc długie... tak aby przeszły przez otwory w tym plastiku nad sprezyna ...
jesli ktos nie ma cierpliwosci .. to nie polecam robic tego samemu... a w recz samemu jest to prawie nie wykonalne łatwiej w dwie osoby.
Ja nigdy nie widziałem jak sie to robi w upside down a tymbardziej w yamaha wiec bylo mi naprawde trudno .. pierwsza robilem kilka godzin .. bo kombinowalem jak czym złapac ...
druga w w niecała godzine wraz zamontowaniem w motocyklu i złozeniem go koła błotnik hamulce itp...
jak ktos bedzie mial jakies pytania to chetnie pomoge
olej motul 10W, ilośc mierzyłem od poziomu rantu powinno byc 108mm
problem rzeczywiscie jest dosc spory ze zdjeciem sprezyny
zamiast klucza o którym wspominasz posłuzyła mi gwintownica
http://img80.imageshack.us/i/59291965.jpg/
wykreciłem wszystkie srubki trzymajace narzynke i wreciłem dwie sruby na przeciw siebie dośc długie... tak aby przeszły przez otwory w tym plastiku nad sprezyna ...
jesli ktos nie ma cierpliwosci .. to nie polecam robic tego samemu... a w recz samemu jest to prawie nie wykonalne łatwiej w dwie osoby.
Ja nigdy nie widziałem jak sie to robi w upside down a tymbardziej w yamaha wiec bylo mi naprawde trudno .. pierwsza robilem kilka godzin .. bo kombinowalem jak czym złapac ...
druga w w niecała godzine wraz zamontowaniem w motocyklu i złozeniem go koła błotnik hamulce itp...
jak ktos bedzie mial jakies pytania to chetnie pomoge
RSIX
-
Rafal_W_wa - Świeżak
- Posty: 158
- Dołączył(a): 29/4/2009, 20:59
Posty: 9
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości