Zobacz wÄ…tek - Wymiana uszczelniaczy Yamaha r6 '06-'07
NAS Analytics TAG

Wymiana uszczelniaczy Yamaha r6 '06-'07

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Wymiana uszczelniaczy Yamaha r6 '06-'07

Postprzez Rafal_W_wa » 7/6/2009, 17:51

Sprawa tyczy motocykla R6. Moto stało półtora roku praktycznie nie ruszane i teraz pojawił się problem z uszczelniaczami.

Miałem to oddać mechanikowi, jednak wolę to zrobić sam.

1. Najważniejsze że mam troche wolnego czasu
2. Chce to zrobić sam, nie jest to bardzo skomplikowane - nie mam dwóch lewych rak, jednak przedewszystkim zajmowałem się mechaniką samochodową.
3. Nie mam zaufanego mechanika aby z czyms takim jechac do niego i zostawiac mu moto.

Szukałem na forum, jednak nei znalazłem niczego od A-Z.
Chciałbym zrobic to z zamieszczonymi zdjeciami tak aby pomóc komus w przyszłosci.

Prosze jednak o podstawowe informację, dzieki którym zaoszczedze czas na dochdozenie do tego samemu.

Byłem kiedys przy czyms takim ale w zwykłych amorach.
Nie miałem czasu aby się przyjerzeć temu jak jest u mnie, ale info mi pomoże.
Chodzi mi konkretnie o ten model i o amory Upsidedown

Co trzeba zrobić aby wyjąć lagi.Gdzie się trzymają.

Na co zwrócić uwagę przy wyjmowaniu lag, i wymianie tych uszczelniaczy.
Avatar użytkownika
Rafal_W_wa
Świeżak
 
Posty: 158
Dołączył(a): 29/4/2009, 20:59


Postprzez Landryss25 » 7/6/2009, 19:25

,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
Avatar użytkownika
Landryss25
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6269
Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
Lokalizacja: Liw


Postprzez Rafal_W_wa » 7/6/2009, 20:50

dzięki landrys
dwa pierwsze linki juz widziałem... ale trzeci napewno sie przyda.

Narazie na wstepie interesuje mnie jak wyjac lagi z mojej R6, w upside down jest troche inaczej, nie przygladalem sie temu dokladnie ale fajnei jakby ktos napisal gdzie sie trzymaja i co trzeba odkrecic.
RSIX
Avatar użytkownika
Rafal_W_wa
Świeżak
 
Posty: 158
Dołączył(a): 29/4/2009, 20:59

Postprzez Landryss25 » 7/6/2009, 21:27

Nie rozbierałem nigdy lag w R6 ale zapewne mają po 2 śruby w dolnej półce i jedna albo dwie w górnej (jedna strona). Luzujesz śruby i wyciągasz lagi w dół.

Tak właściwie jak widziałeś te 2 filmiki to nic więcej nie potrzeba żeby wymienić uszczelniacze. Moim zdaniem tam wszystko jest elegancko zobrazowane.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
Avatar użytkownika
Landryss25
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6269
Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
Lokalizacja: Liw

Postprzez Raczek_6 » 7/6/2009, 23:01

Do tej R6 uszczelniacze dostępne są tylko w ASO Yamaha, cena do przeżycia. 60 albo 70 PLN za 1szt.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
Raczek_6
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Postprzez Rafal_W_wa » 27/6/2009, 21:01

Panowie lagi wyjęte, jedna rozebrana...

nie wyciagałem spręzyny bo nie ma takie potrzeby aby wymienci uszczelniacz...

nowy uszczelniacz już siedzi...
praktycznie jest złożone czeka na zalanie olejem...

i Tu pytanie

Jaki olej
w serwisówce jest jaki ohlins nie ma specyfikacji zadnej poza R & T43

Chce wlać Motul Fork ale nie wiem czy 5W czy 10 czy 15 czy 20 ... KTÓRY i jaki jest standardowo ???


drugie pytanie...
jest podana odleglośc lustra oleju od rantu lagi.. ale według mnie bez włożonej sprężyny ... a jeśli nie ma potrzeby odkrecac tej trzymajacej nakretki i wyciagac spr\ezyny aby wymienci uszczelniacz

to nie wiem jak dokładnie zmierzyc ten olej... :( ktoś może juz to robił w tej R6
RSIX
Avatar użytkownika
Rafal_W_wa
Świeżak
 
Posty: 158
Dołączył(a): 29/4/2009, 20:59

Postprzez tobiach » 27/6/2009, 21:10

Nie wiem jaki jest standardowo ale wlej najlepiej 15w bo na 10 lub 5 bedziesz mial za miekie zawieszenie
Komar-2, Honda Rebel 125, Jawa 250 Suzuki SV 650 S 06'
Avatar użytkownika
tobiach
Świeżak
 
Posty: 288
Dołączył(a): 7/10/2008, 20:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Postprzez YZF R1 » 29/6/2009, 03:07

zdecydowanie 10W!

co do samodzielnej wymiany uszczelniacza to jestem zdziwiony że ci się udąlo samemu. z lagami yamahowskimi jest problem gdyż jest potrzebny specjalny klucz do sciągania sprężyn. zazwyczaj w innych motocyklach głównie kawasaki honda odkreca się dolny ampul i lag się rozkłada. w yamahah tego dolnego ampula przy szklance nie odkręcasz tylko ściągasz sprężyne yamahowskim kluczem i zdejmujesz góre. 2 pary rąk to za mało!!! ale jesli tobie się udało to congratulation ja poległem u siebie w R1 a z tego co wiem lagi R6 sa takie same. moja rada jesli majstrowałes tą śruba ampulową na dole laga do dopałuj ją na full bo będzie ci kapało z niej.

zadzwoń na połczyńskądo ASO poproś pana Adama aby ci powiedział ile oleju i jaki do twojego laga z katalogu. tak będzie najbezpieczniej
Avatar użytkownika
YZF R1
Moderator
 
Posty: 2765
Dołączył(a): 14/5/2008, 12:16
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Rafal_W_wa » 5/7/2009, 10:50

uszczelniacze wymienione...
olej motul 10W, ilośc mierzyłem od poziomu rantu powinno byc 108mm

problem rzeczywiscie jest dosc spory ze zdjeciem sprezyny
zamiast klucza o którym wspominasz posłuzyła mi gwintownica
http://img80.imageshack.us/i/59291965.jpg/
wykreciłem wszystkie srubki trzymajace narzynke i wreciłem dwie sruby na przeciw siebie dośc długie... tak aby przeszły przez otwory w tym plastiku nad sprezyna ...

jesli ktos nie ma cierpliwosci .. to nie polecam robic tego samemu... a w recz samemu jest to prawie nie wykonalne łatwiej w dwie osoby.
Ja nigdy nie widziałem jak sie to robi w upside down a tymbardziej w yamaha wiec bylo mi naprawde trudno .. pierwsza robilem kilka godzin .. bo kombinowalem jak czym złapac ...
druga w w niecała godzine wraz zamontowaniem w motocyklu i złozeniem go koła błotnik hamulce itp...

jak ktos bedzie mial jakies pytania to chetnie pomoge
RSIX
Avatar użytkownika
Rafal_W_wa
Świeżak
 
Posty: 158
Dołączył(a): 29/4/2009, 20:59



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości




na górê