Minarelli am6
Posty: 18
• Strona 1 z 1
Minarelli am6
Witam.
Niedawno kupiłem sobie sprowadzony motorower (yamaha dt50). Gapa ze mnie jest i mechanik powiedział, że miałem klejony silnik.
Mam też "przepocenie" przy gaźniku. Silnik pali na 1 kopa nie ma problemów, tylko na niskich obrotach muli. Więc moje pytanie(a) są takie:
-Dlaczego silnik został klejony. (Chodzi jak żyleta-na razie
)
-Czy są tego jakieś konsekwencje ?
-Co zrobić z takim silnikiem ?
-Czy długo mi pożyje ten silnik ?
Pozdrawiam.
Z góry dziękuję
Niedawno kupiłem sobie sprowadzony motorower (yamaha dt50). Gapa ze mnie jest i mechanik powiedział, że miałem klejony silnik.

-Dlaczego silnik został klejony. (Chodzi jak żyleta-na razie

-Czy są tego jakieś konsekwencje ?
-Co zrobić z takim silnikiem ?
-Czy długo mi pożyje ten silnik ?
Pozdrawiam.
Z góry dziękuję

- melonick
- Świeżak
- Posty: 179
- Dołączył(a): 6/6/2009, 20:42
Ogolnie silniki AM 6 to klasyk na ktory raczej nie mozna narzekac jezeli sie dba. Co do twoich pytan.
To nikt ci nie powie dlaczego byl klejony bo nikt tego klejenia nie widzial a piszesz tak jak by kawalek silnika sie ukruszyl i ktos to przykleil. Pokaz fotke tego albo opisz dokladnie co wedlug ciebie jest przyklejone.
Co do konsewencji to niewiemy co bylo klejone.
A czy dlugo wytrzyma to jezeli bedziesz lał dobre oleje reglularnie serwisowal i dbał (nie katujac maszyny caly czas bo pamietaj ze to tylko 50 cm3) to pojeździsz calkiem sporo
To nikt ci nie powie dlaczego byl klejony bo nikt tego klejenia nie widzial a piszesz tak jak by kawalek silnika sie ukruszyl i ktos to przykleil. Pokaz fotke tego albo opisz dokladnie co wedlug ciebie jest przyklejone.
Co do konsewencji to niewiemy co bylo klejone.
A czy dlugo wytrzyma to jezeli bedziesz lał dobre oleje reglularnie serwisowal i dbał (nie katujac maszyny caly czas bo pamietaj ze to tylko 50 cm3) to pojeździsz calkiem sporo
Suzuki Gs 500 1998r -> oczko w głowie
-
wojtasmazi1 - Stały bywalec
- Posty: 1455
- Dołączył(a): 24/5/2009, 15:03
- Lokalizacja: Poznań - Rataje
On poprostu był robiony<remont> czy coś w tym stylu i zamias dać uszczelke ktoś zastąpił ją silikonem.Według mnie nie ma to żądnego wpływu, sam mam na silikon wysokotęperaturowy juz 8k przejechane i nie ma żadnych wycieków ani nic
Idź swoją drogą, nie daj satysfakcji wrogom
- Lotos1
- Świeżak
- Posty: 64
- Dołączył(a): 10/1/2009, 12:51
- Lokalizacja: Łopiennik/Krasnystaw
Jezeli jest to sylikon po remoncie silnika to tak jak kolega wyzej stweierdzil, nie powinno miec to wplywu na jazde czy zywptnosc silnika.
Suzuki Gs 500 1998r -> oczko w głowie
-
wojtasmazi1 - Stały bywalec
- Posty: 1455
- Dołączył(a): 24/5/2009, 15:03
- Lokalizacja: Poznań - Rataje
-
andrzej551 - Bywalec
- Posty: 691
- Dołączył(a): 23/5/2009, 16:08
- Lokalizacja: starachowice
Jak będę mógł to cykne fotke.
Dziękuję za pomoc
Mam jeszcze 1 problem, Tj. problem wystepuje na 4,5,6
Gdy jadę na 4 to w pewnym momencie ma takie "obroty",że niechce przyśpeiszać, po 2 sek. dopiero przyspiesza. Wiecie jak 2t działa jak mu sie daje tyćke gazu ? Tak podpierduje. Tak właśnie sie dzieje tylko dużo razy szybciej. na 5 i 6 jest tak, że jade poweidzmy 25 km/h powoli sobie przyśpeisza i wchodzi na te "obroty" to są ok 4900, przestaje przyspieszać przy 35km/h dla 5 i przy 39km/h dla 6 i tak podpierduje. Gdy mu zmienię bieg na 4 i przygazuję aż do jego "oddechu" czyli jak łapie moc. Wtedy przy 4 wrzucam na 5 i na 5 tez normalnie, szybko przyśpiesza. I puźniej z 5 na 6 też normalnie jest.
Proszę o pomoc.
Z góry dziękuję.
Dziękuję za pomoc

Mam jeszcze 1 problem, Tj. problem wystepuje na 4,5,6
Gdy jadę na 4 to w pewnym momencie ma takie "obroty",że niechce przyśpeiszać, po 2 sek. dopiero przyspiesza. Wiecie jak 2t działa jak mu sie daje tyćke gazu ? Tak podpierduje. Tak właśnie sie dzieje tylko dużo razy szybciej. na 5 i 6 jest tak, że jade poweidzmy 25 km/h powoli sobie przyśpeisza i wchodzi na te "obroty" to są ok 4900, przestaje przyspieszać przy 35km/h dla 5 i przy 39km/h dla 6 i tak podpierduje. Gdy mu zmienię bieg na 4 i przygazuję aż do jego "oddechu" czyli jak łapie moc. Wtedy przy 4 wrzucam na 5 i na 5 tez normalnie, szybko przyśpiesza. I puźniej z 5 na 6 też normalnie jest.
Proszę o pomoc.
Z góry dziękuję.
- melonick
- Świeżak
- Posty: 179
- Dołączył(a): 6/6/2009, 20:42
Silniki 2 sówowe lubia wysokie obroty i budza sie do zycia w drógiej połówce obrotomierza
Suzuki Gs 500 1998r -> oczko w głowie
-
wojtasmazi1 - Stały bywalec
- Posty: 1455
- Dołączył(a): 24/5/2009, 15:03
- Lokalizacja: Poznań - Rataje
Na zimnym silniku to norma. Silnik żeby dobrze jechał musi być rozgrzany. A że nie przyśpiesza na obrotach rzędu 5tyś to normalne. Tym moto poniżej 7tyś to nie jazda.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
-
Landryss25 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 6269
- Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
- Lokalizacja: Liw
w a kazydym 2 sowie minerelli am6 sa takie objawy nie masz sie czym martwic. Na zimnym silniku to jak jedziesz to do 5 tys i zmien bieg tak zeby pochodzil na nizszycgo borotach złapie temperature i bedzie szedł jak burza
-
andrzej551 - Bywalec
- Posty: 691
- Dołączył(a): 23/5/2009, 16:08
- Lokalizacja: starachowice
Kolejne pytanie z serii "co się dzieje z moim am6"
Czy jeżeli jadę 60 km/h i mam obroty rzędu 6900-7200 to aby nie mam za dużychy/małych zębatek.
Dla mnie to trochę za duża prędkość obrotowa silnika :/
Czy trzeba zmienić zębatki czy tak jest dobrze dla silnika?
Jeżdżę ok 80% szosa (mam supermoto) i 20% lekkie bezdroża.
Jak jestem w trasie to jadę non stop 60 (55-70).
Co polecicie?
Pozdrawiam.

Czy jeżeli jadę 60 km/h i mam obroty rzędu 6900-7200 to aby nie mam za dużychy/małych zębatek.
Dla mnie to trochę za duża prędkość obrotowa silnika :/
Czy trzeba zmienić zębatki czy tak jest dobrze dla silnika?
Jeżdżę ok 80% szosa (mam supermoto) i 20% lekkie bezdroża.
Jak jestem w trasie to jadę non stop 60 (55-70).
Co polecicie?
Pozdrawiam.
- melonick
- Świeżak
- Posty: 179
- Dołączył(a): 6/6/2009, 20:42
To jest dobrze. Jakbyś jechał na 4tyś to by się bardziej męczył niż na 7. Dla tego silnika optymalne obroty w których osiąga największą moc to ok 7-8tyś.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
-
Landryss25 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 6269
- Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
- Lokalizacja: Liw
-
andrzej551 - Bywalec
- Posty: 691
- Dołączył(a): 23/5/2009, 16:08
- Lokalizacja: starachowice
Posty: 18
• Strona 1 z 1
Powrót do Motorowery do 50 ccm
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości