transalp
Posty: 9
• Strona 1 z 1
transalp
witam
mam pytanie czy transalp ma prawo brać olej miedzy wymianami i jakie są jeśli są normy?
mam pytanie czy transalp ma prawo brać olej miedzy wymianami i jakie są jeśli są normy?
- aresmosina
- Świeżak
- Posty: 2
- Dołączył(a): 27/5/2009, 08:34
Każdy silnik 4T ma prawo spalać olej, fabryczna norma to 1l/1000km.
Po to aby nie mieli zbyt dużo reklamacji.
Rzeczywiste spalanie oleju zależy od stylu eksploatacji oraz obrotów na jakich jeździmy.
Po to aby nie mieli zbyt dużo reklamacji.
Rzeczywiste spalanie oleju zależy od stylu eksploatacji oraz obrotów na jakich jeździmy.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
- Raczek_6
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4217
- Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
- Lokalizacja: W-wa
wielki dzięki trochę się uspokoiłem mi na 500km łyknoł jakieś 20 ml to chyba nie tak tragicznie! a zimą i tak planuje konkretny przegląd zwłaszcza uszczelniaczy na prowadnicach zaworowych.
- aresmosina
- Świeżak
- Posty: 2
- Dołączył(a): 27/5/2009, 08:34
Smieszne to troche jest jakby motocykl zasysał litr na 1000 to przy zalozeniu ze wymieniamy olej co 6k spalal by miedzy wymianami 6 litrow...
A wlasnie wiecie cos na temat spalania oleju w BMW chodzi o motocykle? Słyszałem ze BMW moga troszke wypic co jest normalne.
A wlasnie wiecie cos na temat spalania oleju w BMW chodzi o motocykle? Słyszałem ze BMW moga troszke wypic co jest normalne.
<zx12r> / <Suzuki dr 650>
"Moja ulica murem podzielona
Åšwieci neonami prawa strona
Lewa strona cała wygaszona
Zza zasłony obserwuję obie strony "
"Moja ulica murem podzielona
Åšwieci neonami prawa strona
Lewa strona cała wygaszona
Zza zasłony obserwuję obie strony "
-
Cezarjusz - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 550
- Dołączył(a): 9/6/2007, 20:08
- Lokalizacja: Warszawa
Kiedyś pisałem o tym.
Wieki temu norma to było 0,3 - 0,4 l/1000km.
Ale producenci specjalnie zwiększyli normę aby nie mieć za dużo reklamacji.
Moim zdaniem jak w trakcie eksploatacji spali 0,2 -0,3 litra oleju przy dość agresywnej jeździe to jest OK, oczywiście nie liczymy motocykli sportowych i jazdy na jednym kole wtedy spalają więcej.
Każdy kto zna konstrukcję silnika 4T wie od czego zależy spalanie oleju, nie tylko uszczelniacze zaworowe czy zbyt duże luzy na prowadnicy zaworu, ale również pierścienie zaworowe oraz pasowanie tłoka z cylindrem ma wpływ na spalanie oleju przez silnik.
Wieki temu norma to było 0,3 - 0,4 l/1000km.
Ale producenci specjalnie zwiększyli normę aby nie mieć za dużo reklamacji.
Moim zdaniem jak w trakcie eksploatacji spali 0,2 -0,3 litra oleju przy dość agresywnej jeździe to jest OK, oczywiście nie liczymy motocykli sportowych i jazdy na jednym kole wtedy spalają więcej.
Każdy kto zna konstrukcję silnika 4T wie od czego zależy spalanie oleju, nie tylko uszczelniacze zaworowe czy zbyt duże luzy na prowadnicy zaworu, ale również pierścienie zaworowe oraz pasowanie tłoka z cylindrem ma wpływ na spalanie oleju przez silnik.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
- Raczek_6
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4217
- Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
- Lokalizacja: W-wa
Czyli istnieje mozliwosc spalania 0,3 na 1000 nawet wtedy kiedy uszczelniacze sa miękkie, pierscienie olejowe sa dobre. Czyli spalanie oleju zalezy poprostu od danego egzemplarza motocykla tak ?
Bo mi kawa czasem łyknie te 200/300 na 1000km, fakt ze lubie szybko jezdzic i krecic do czerwonego. Nic mi nie kopci na niebiesko czy biało, ale Suzi np. w ogóle nic nie bierze a tez łatwo nie ma
Bo mi kawa czasem łyknie te 200/300 na 1000km, fakt ze lubie szybko jezdzic i krecic do czerwonego. Nic mi nie kopci na niebiesko czy biało, ale Suzi np. w ogóle nic nie bierze a tez łatwo nie ma

<zx12r> / <Suzuki dr 650>
"Moja ulica murem podzielona
Åšwieci neonami prawa strona
Lewa strona cała wygaszona
Zza zasłony obserwuję obie strony "
"Moja ulica murem podzielona
Åšwieci neonami prawa strona
Lewa strona cała wygaszona
Zza zasłony obserwuję obie strony "
-
Cezarjusz - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 550
- Dołączył(a): 9/6/2007, 20:08
- Lokalizacja: Warszawa
To że silnik 4T spala olej to norma, przez pierścienie przedostaje się odrobina oleju przy okazji smarując je i ta odrobina oleju jest spalana, im wyższe obroty tym więcej tego oleju może się przedostawać (pierścień zgarniający nie nadąża zebrać całego oleju ze ścianek cylindra), przez nowe uszczelniacze i nie zużyte prowadnice zaworowe raczej minimalne ilości oleju mogą być pobierane.
Spalanie oleju zależy bardziej od tego jak osoba składająca silnik przyłożyła się do tego, oraz jak silnik został dotarty, no i oczywiście zależy również od stylu jazdy.
Wszystkie te czynniki mają wpływ na ilość spalanego oleju.
Spalanie oleju zależy bardziej od tego jak osoba składająca silnik przyłożyła się do tego, oraz jak silnik został dotarty, no i oczywiście zależy również od stylu jazdy.
Wszystkie te czynniki mają wpływ na ilość spalanego oleju.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
- Raczek_6
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4217
- Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
- Lokalizacja: W-wa
A jak jest z docieraniem nowych silników w motocyklach ?? Czy nadal trzeba je docierać ?
Zdrówka
Zdrówka
<zx12r> / <Suzuki dr 650>
"Moja ulica murem podzielona
Åšwieci neonami prawa strona
Lewa strona cała wygaszona
Zza zasłony obserwuję obie strony "
"Moja ulica murem podzielona
Åšwieci neonami prawa strona
Lewa strona cała wygaszona
Zza zasłony obserwuję obie strony "
-
Cezarjusz - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 550
- Dołączył(a): 9/6/2007, 20:08
- Lokalizacja: Warszawa
Posty: 9
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości