Zobacz wÄ…tek - po wymianie oleju pali sie kontrolka
NAS Analytics TAG

po wymianie oleju pali sie kontrolka

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

po wymianie oleju pali sie kontrolka

Postprzez greego » 5/6/2009, 09:51

Zrobilem pierwsze 1000km, zmienilem olej i filtr. Wszystko wygladalo ok, przejechalem sie ok 20 km i luzik, ale nastepnego dnia jak odpalilem moto po minucie zaczela sie palic kontrolka oleju, a z otworu na bagnet PRYSKA OLEJ. Myslalem, ze moze wlalem go za duzo (ok 100ml), wiec spuscilem ten nadmiar lecz to nie pomoglo. Wyglada jakby wydmuchiwalo ten olej, ale skad te powietrze? Moze macie jakies pomysly, prosze o pomoc.
ps. kontrolka swiecila sie, a po jakims czasie zgasla, pozniej znow sie zapalila itd.
greego
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 15/4/2008, 14:03


Postprzez Kedar-88 » 5/6/2009, 17:52

może byś napisał jaki to motocykl i jaki wlałeś ten nowy olej
Bandit 1200
Avatar użytkownika
Kedar-88
Stały bywalec
 
Posty: 1327
Dołączył(a): 21/8/2007, 04:54
Lokalizacja: Jaworzno


Postprzez greego » 5/6/2009, 20:20

Yamaha r6, 2008, olej to MOTUL 5100 ester 10W40 4T API SG/SH/SJ/SL.
greego
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 15/4/2008, 14:03

Postprzez hugo2003 » 5/6/2009, 20:41

chyba predzej wlales go za malo niz za duzo... Yammh-y maja czujnik poziomu oleju wiec w zaleznosci od usawinia moze mrugac jak jest go na granicy min...
Motorynka Pony

WSK 125 (1983r)

MZ ETZ 251

GSX 600F

ZX 9 R (moje oczko w głowie)
Avatar użytkownika
hugo2003
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1588
Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
Lokalizacja: Poznań

Postprzez greego » 5/6/2009, 20:59

Na pokrywie, obok korka wlewu oleju, pisze 2400cm3, ja wlalem 2500 (potem te 100 wyssalem). Jak sprawdzam poziom na bagnecie (motor w pozycji prostej - nie przychylony na stopce, bagnet nie wkrecam - tylko przykladam), to wskazuje 1/3 odleglosci od min do max. Jak cos robie zle, poprawcie mnie. Pozatym z otworu na bagnet chlapie olej, a czym go tam wiecej, tym bardziej pryska.
greego
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 15/4/2008, 14:03

Postprzez Rafal_W_wa » 5/6/2009, 21:15

nie jestem znawcą, ale z tego co wyczytałem to jesli masz 2400 na deklu, to wlewasz tyle jesli wymienaisz sam olej, jesli wymienaisz filtr to jeszcze 200... czyli przy wymianie kompletu wlewasz 2600, Ty wlałeś 2500 i odessałes 100 , wiec masz o jakies 200 za mało, na to też wskazuje palac sie kontrolka, to kontrolka poziomu pali sie tylko jak jest za mało.ewentualnie gdy sie uszkodzi. dolej ok 150 - 100 i sprawdz dobrze lej nie powinno sie palic

1/3 to zamało , powinno być połowa albo troszke wiecej niż połowa, a jak latasz na gumei to wiekszośc leje jeszcze wiecej.
Masz poprostu za mało oleju :)
Dolej oleju i smigaj.
Chlapac będzie to normalne, nie wykreca sie bagnetu podczas pracy silnika
Avatar użytkownika
Rafal_W_wa
Świeżak
 
Posty: 158
Dołączył(a): 29/4/2009, 20:59

Postprzez MicronR1 » 6/6/2009, 00:59

Miałem podobnie w r1 99r po wymianie oleju , moze jakies 100km palila sie kontrolka , okazala sie ze czujnik oleju mial jakies zwarcie/bicie czy cos takiego, i na to bym stawiał
Motor Jest Bogiem Prędkośc Nałogiem Życie Zabawą A Laski Podstawą... | http://www.youtube.com/watch?v=XtA8sRferlY
Avatar użytkownika
MicronR1
Świeżak
 
Posty: 68
Dołączył(a): 30/1/2009, 09:57
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez greego » 6/6/2009, 17:46

hugo2003 oraz Rafal_W_wa mieli racje, przyczyna tkwila w niewystarczajacej ilosci oleju. Dolalem ok 200 ml i kontrolka juz sie nie swieci :) Zmylil mnie ten pryskajacy olej, ale skoro tak ma byc to ok :) Wielkie DZIEKUJE za wszystkie odpowiedzi. Bije uklony i zycze udanego sezonu.
greego
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 15/4/2008, 14:03



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości




na górê