Zobacz wątek - SWAP silnika kawasaki

SWAP silnika kawasaki

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, rosiboj, Lovtza, Terror, lagiboy, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, andy7, suhy-19, Bostorn, Miczab, Boshi

SWAP silnika kawasaki

Postprzez Artur.wroclaw » 2/6/2009, 10:36

Witam jakis czas temu zatarl mi sie silnik w kawasaki ZZR 600. Wyglada na to ze trzeba bedzie kupic nowy . Uzbieralem troche kasy ok. 7000 i zastanawiam sie czy jak bym kupil silnik od innego motocykla o podobnej pojemnosci np. kawasaki ZX6R 2005 z osprzetem i instalacja elekrtyczna to dalo by rade zalozyc go do zygzaka. Wiem ze trzeba by przerobic rame ale jestem na to gotowy. Problem tez moze byc z polozeniem zebatki zdawczej wzgledem zebatki z tylu . Czy ktos mial z czyms takim do czynienia lub ma jakis pomysl jak to zrobic? Moze znajdzie sie ktos we wrocku kto zabral by sie za to? Wiem ze jest to trudna operacja pod kazdym wzgledem ale nie niewykonalna.
Artur.wroclaw
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 2/6/2009, 10:14
Lokalizacja: Wroclaw


Re: SWAP silnika kawasaki

Postprzez TOM67 » 2/6/2009, 10:59

A nie prościej kupić taki sam silnik? zrobić remont silnika? sprzedać to co jest i kupić cały sprawny motocykl? Nie wiem czy jest sens przerabiania mocowań w ramie do silnika z innego ( młodszego/starszego) modelu, wg. mnie będzie osłabienie ramy jak i punktów mocowania silnika.
Ostatnio edytowano 3/6/2009, 08:23 przez TOM67, łącznie edytowano 3 razy
TOM67
Świeżak
 
Posty: 111
Dołączył(a): 4/6/2008, 13:27

Postprzez dr.artur » 2/6/2009, 11:30

szkoda zachodu roboty w kut i wez to potem sprzedaj narodowi polskiemu
dr.artur
 

Postprzez Artur.wroclaw » 2/6/2009, 11:51

Chodzi o to ze juz od dawna myslalem nad zwiekszeniem mocy silnika w tym motocyklu do okolo 130KM (fabrycznie ma 100). Problem w tym ze tuning takiego silnika jest bardziej kosztowny niz swap od innego motocykla. Mam ten motocykl 3 lata i dobrze mi sie nim jezdzilo a poza tym wlozylem w niego duzo pracy i pieniedzy samo polerowanie aluminium (lagi , rama , wachacz , felgi , sety , itp) zajelo mi prawie rok. Zalozylem w nim tylni amortyzator LSL za prawie 4000PLN wydech Blue Flame 380 funtu + kolektory z rura dolotowa 1200PLN nie licze juz lakierowania i raczej nie oplaca mi sie go teraz sprzedac a nowe serce bardzo by go orzywilo.
Artur.wroclaw
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 2/6/2009, 10:14
Lokalizacja: Wroclaw

Postprzez dambandit » 2/6/2009, 12:11

No rozumiem kolego . Myśle jednak że najlepiej było by kupić silnik z zzr600 i poddać go tuningowi . Taki zabieg na forum przeprowadzał kolega icid właśnie na zzr z tego co wiem udało mu się wycisnąć koło 115-120 koni . Uderz do niego na priwa , z tym może być jednak mały problem bo już chyba z miesiąc nie widziałem jego wypowiedzi na forum.

Możesz użyć tez opcji szukaj było o jego przeróbce pisane na forum .
był suzuki bandit 600n będzie ......
Avatar użytkownika
dambandit
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1704
Dołączył(a): 9/11/2007, 19:45
Lokalizacja: Opole

Postprzez Artur.wroclaw » 2/6/2009, 12:52

Zaintrygowala mnie ta odpowiedz na temat tuningu zygzaka. Pewien mechanik motocyklowy z wroclawia stwierdzil ze zeby wycisnac z tego silnika 20 30 koni wiecej trzeba by bylo wlozyc okolo 7000 do 9000 PLN albo i wiecej. Twierdzil ze wiaze sie to z kompletnym przerobieniem silnika i dlatego koszt jest tak wysoki. A skoro juz jestesmy przy temacie tuningu to dalo by rade zalozyc do tego silnika TURBO . Wiem ze proba wlozenia silnika z innego motocykla jest troszke glupia ale od kiedy zaczalem o tym myslec nie moze mi dac to spokoju. Nie znam sie za bardzo na mechanice motocyklowej wiec wszystkie odpowiedzi sa mi bardzo pomocne
Artur.wroclaw
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 2/6/2009, 10:14
Lokalizacja: Wroclaw

Postprzez dambandit » 2/6/2009, 14:12

Z tego co wiem to icid na pewno zmieniał dwa kominy akrapowic do tego większe dynojety plus strojenie gaźników nie wiem co jeszcze . Myślę że to bezpośrednio do niego , poszukaj też na forum . Akurat dawno go nie widziałem na forum nie wiem co się z nim dzieje . Po wszystkich modyfikacja badanie na hamowni .

Turbo popularne jest w hayabusach nie wiadomy czy blok kawasaki to wytrzyma . Na pewno wymiana tłoków spore modyfikacje .
był suzuki bandit 600n będzie ......
Avatar użytkownika
dambandit
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1704
Dołączył(a): 9/11/2007, 19:45
Lokalizacja: Opole

Postprzez dr.artur » 2/6/2009, 16:22

wieksze spalanie bedzie na bank jak pokombinujesz w gaznikach i to sporo.

jesli juz to poswiec czasu i pracy i poszukaj silnika ktory bedzie wymagal najmniejszych przerobek, moze uda cos sie znalesc ze przerobisz jedno mocowanie i bedzie git
dr.artur
 

Postprzez Artur.wroclaw » 2/6/2009, 17:16

Znacie moze jakies adresy dobrych stron internetowych z czesciami tunigowymi np sportowy modul zaplonu zestawy do gaznikow itp bo te wszystkie polskie strony ktore znalazlem to jakis szajs nic tam konkretnego niema kilka czesci na krzyz i to tylko do tych nowych motocykli
Artur.wroclaw
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 2/6/2009, 10:14
Lokalizacja: Wroclaw

Postprzez dr.artur » 2/6/2009, 17:59

szukaj na stronach w usa
dr.artur
 

Postprzez Seba_ER5 » 2/6/2009, 19:45

Sprzedaj co masz reama etc masz 7000 doloz 3000 kup srada 750.
Avatar użytkownika
Seba_ER5
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 5219
Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58

Postprzez YZF R1 » 2/6/2009, 20:00

mechanicznie dało by radę wstawić przerobić ramę no problem ale pomyśl o elektronice a w kawie z 2005 roku jest jej sporo a zygzak jej nie posiada i tu będziesz miał problem....
Avatar użytkownika
YZF R1
Moderator
 
Posty: 2765
Dołączył(a): 14/5/2008, 12:16
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez dr.artur » 2/6/2009, 20:19

moze cos z zx7r tam elektronow nie ma
dr.artur
 

Postprzez damianbrykas » 2/6/2009, 21:06

jak masz uzbierane tyle kasy to puść to co ci zostało i weź dołóż tą kase i kup inny. Nie opłacała by ci się taka przeróbka a tym bardziej z czasem raczej zadowolony byś nie był bo co zrobisz jak po przerobieniu przy prędkości ponad 150 km/h będzie nim rzucało? radze Ci nie baw się w takie rzeczy tylko inne moto kup. Albo jak już to kup silnik do tego twojego taki sam i napraw go.
damianbrykas
Świeżak
 
Posty: 34
Dołączył(a): 23/4/2009, 19:28
Lokalizacja: Inowrocław

Postprzez Artur.wroclaw » 2/6/2009, 21:07

Im bardziej zaglebiam sie w temat wymiany silnika na inny tym bardziej mnie to przeraza. Ale zaciekawila mnie wypowidz kolegi dambandit na temat tuningu silnika . Co byscie zmienili i ile mozna wycisnac z tego sprzeta? Uwarzam ze 120-125 KM w zupelnosci by wystarczyly , no i od razu zrobilo by sie generalny remont silnika. Czytalem ze mozna zmienic modul i kolo impulsatora (czy cos w tym stylu) no i gazniki . Skad wziac takie czesci i czy mozna zrobic cos jeszcze by podniesc moc. Uklad wydechowy kupilem pol roku temu firmy BLUE FLAME dedykowany do ZZR-y to znaczy sam tlumik kolektory i rure dolotowa kupilem osobno wiec kwestie wydechu chyba mam z glowy. Dzwonilem dzisiaj do goscia ktory dorabia rozne moduly itp ale do zygzaka nic nie mial. Jesli macie jakis pomysl piszcie .
Artur.wroclaw
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 2/6/2009, 10:14
Lokalizacja: Wroclaw

Postprzez dr.artur » 2/6/2009, 21:29

gazniki dyno jety plus stozki np, potem hamownia cos tam porobic ale to ile zyskasz maks 10koni
dr.artur
 

Postprzez YZF R1 » 2/6/2009, 21:40

Artur.wroclaw napisał(a):Im bardziej zaglebiam sie w temat wymiany silnika na inny tym bardziej mnie to przeraza. Ale zaciekawila mnie wypowidz kolegi dambandit na temat tuningu silnika . Co byscie zmienili i ile mozna wycisnac z tego sprzeta? Uwarzam ze 120-125 KM w zupelnosci by wystarczyly , no i od razu zrobilo by sie generalny remont silnika. Czytalem ze mozna zmienic modul i kolo impulsatora (czy cos w tym stylu) no i gazniki . Skad wziac takie czesci i czy mozna zrobic cos jeszcze by podniesc moc. Uklad wydechowy kupilem pol roku temu firmy BLUE FLAME dedykowany do ZZR-y to znaczy sam tlumik kolektory i rure dolotowa kupilem osobno wiec kwestie wydechu chyba mam z glowy. Dzwonilem dzisiaj do goscia ktory dorabia rozne moduly itp ale do zygzaka nic nie mial. Jesli macie jakis pomysl piszcie .


ja tam bym sie w bzdety nie bawił tylko kupił dobre świece z kablami do tego filtr stożkowy i walną turbinę i oczywiście czyszczenie i synchro gaźników do tego.... układ pełen już masz to masz z głowy i masz takiego wariata jakch malo...

zapodaj zdjęcie tego ZZera
Avatar użytkownika
YZF R1
Moderator
 
Posty: 2765
Dołączył(a): 14/5/2008, 12:16
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez dr.artur » 2/6/2009, 21:55

no i odprezyc by go trzeba bylo ale motor by byl jakich malo
dr.artur
 

Postprzez Artur.wroclaw » 2/6/2009, 22:00

Jesli chodzi o TURBO to wydaje mi sie ze ten silnik tego nie wytrzyma choc byli i tacy co probowali (http://www.zzr.fora.pl/tuning-i-przerob ... e,119.html) Zrobie niedlugo jakies fotki i wrzuce na forum.
Artur.wroclaw
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 2/6/2009, 10:14
Lokalizacja: Wroclaw

Postprzez Artur.wroclaw » 2/6/2009, 22:01

Poza tym jaki moze byc koszt zalozenia turbiny??
Artur.wroclaw
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 2/6/2009, 10:14
Lokalizacja: Wroclaw

Następna strona


Powrót do Motocykle



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości




na gr