JAK KUPIC DOBRY MOTOR !!!!!!
Posty: 16
• Strona 1 z 1
JAK KUPIC DOBRY MOTOR !!!!!!
Myśle że zaczyna sie zeson i duzo nowych osób które zaczynają przygode z 2 kółkami [ w tym Ja ] chętnie poczytało by i dowiedziało sie na co zwracać uwage kupując motor, jaki przebieg jest dla motoru już duży, które elementy moga sie najszybciej zepsuć i wyrobić. Osobiście chce kupić Suzuki 600 BANDIT myśle ze na początek starczy.
Odpowiadajcie prosze bo bardzo na was licze SZEROKOŚCI !!!
Odpowiadajcie prosze bo bardzo na was licze SZEROKOŚCI !!!
Ostatnio edytowano 28/5/2009, 18:58 przez Bandit_Gda, łącznie edytowano 1 raz
- Bandit_Gda
- Świeżak
- Posty: 7
- Dołączył(a): 28/5/2009, 18:41
- Lokalizacja: Gdańsk
Kolego przede wszystkim jeśli szukasz na forum jakiś informacji najpierw sprawdz czy takie pytanie nie było już zadane.
Masz tu link z podobnym tematem masz tam wszystko viewtopic.php?t=34282
Masz tu link z podobnym tematem masz tam wszystko viewtopic.php?t=34282
-
adam_89 - Stały bywalec
- Posty: 1413
- Dołączył(a): 21/10/2007, 12:01
- Lokalizacja: Radomsko
KRZYWY MOTOCYKL:
Motocykl ciągnie do ziemi to normalne. Więc najpierw patrzymy czy motocykl jest prosty, patrzymy od tyłu i od przodu. Wszelkie niespasowania plastików świadczą o pogiętych stelażach które na pewno nie są wynikiem ślizga na piasku przy 5km/h.
Koniecznie trzeba też sprawdzić układ kierowniczy, na dwa sposoby. Siadamy na motocykl i ustawiamy kierownicę jak najbardziej prosto, tak by było nam wygodnie. Zsiadamy ostrożnie tak by nie ruszyć kierownicą i oceniamy czy przednie koło jest skręcone albo czy jest idealnie w osi motocykla.
I odwrotnie: ustawiamy koło idealnie w osi motocykla i oceniamy czy kierownica nie jest skręcona w którąś stronę.
Jeśli jest krzywo, wtedy najbardziej prawdopodobne, że dolna półka dostała w dupę i trzeba ją wymienić. Na oko nie ma szans ocenić w jakim stanie jest dolna półka.
Takie skrzywienie powstaje gdy koleś miał dzwona i lagi się pogięły. Po wymianie lag kierownica nie jest równoległa do osi koła. Nawet jeśli półka równo zgięła się do przodu to w momencie zamocowania lag nastąpi skręcanie układu kierowniczego.
Skrzywienie może powstać również gdy mocno trzepniemy w asfalt rączką kierownicy. Siła może być tak duża, że wygnie lagę czy znów dolną półkę. Po upadku nie ma grama śladu, a kierownica krzywa!!!
Na plastiki należy patrzeć od wewnątrz. Wszelkie spawy dostarczą na informacji jak motocyklem rzucało w czasie wypadku. Nikt ze sprzedających nie przyzna się czy spawał plastiki, należy spytać w prost -> "CZY PLASTIKI BYŁY SPAWANE??", nawet jak mamy przed sobą "ideał."
Tyle ode mnie
Pozdr
Motocykl ciągnie do ziemi to normalne. Więc najpierw patrzymy czy motocykl jest prosty, patrzymy od tyłu i od przodu. Wszelkie niespasowania plastików świadczą o pogiętych stelażach które na pewno nie są wynikiem ślizga na piasku przy 5km/h.
Koniecznie trzeba też sprawdzić układ kierowniczy, na dwa sposoby. Siadamy na motocykl i ustawiamy kierownicę jak najbardziej prosto, tak by było nam wygodnie. Zsiadamy ostrożnie tak by nie ruszyć kierownicą i oceniamy czy przednie koło jest skręcone albo czy jest idealnie w osi motocykla.
I odwrotnie: ustawiamy koło idealnie w osi motocykla i oceniamy czy kierownica nie jest skręcona w którąś stronę.
Jeśli jest krzywo, wtedy najbardziej prawdopodobne, że dolna półka dostała w dupę i trzeba ją wymienić. Na oko nie ma szans ocenić w jakim stanie jest dolna półka.
Takie skrzywienie powstaje gdy koleś miał dzwona i lagi się pogięły. Po wymianie lag kierownica nie jest równoległa do osi koła. Nawet jeśli półka równo zgięła się do przodu to w momencie zamocowania lag nastąpi skręcanie układu kierowniczego.
Skrzywienie może powstać również gdy mocno trzepniemy w asfalt rączką kierownicy. Siła może być tak duża, że wygnie lagę czy znów dolną półkę. Po upadku nie ma grama śladu, a kierownica krzywa!!!
Na plastiki należy patrzeć od wewnątrz. Wszelkie spawy dostarczą na informacji jak motocyklem rzucało w czasie wypadku. Nikt ze sprzedających nie przyzna się czy spawał plastiki, należy spytać w prost -> "CZY PLASTIKI BYŁY SPAWANE??", nawet jak mamy przed sobą "ideał."
Tyle ode mnie
Pozdr
Ostatnio edytowano 29/5/2009, 15:00 przez falconiforme, łącznie edytowano 1 raz
Ongoing Success
-
falconiforme - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2841
- Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
- Lokalizacja: Morze
"Myśle że zaczyna sie zeson" - na zakup motocykla zaczął się już w styczniu, a na jazdę w Kwietniu.
Kupując motocykl najlepiej zabrać ze Sobą doświadczonego znajomego który chłodnym okiem spojrzy na naszą wymarzoną maszynkę oraz dobrze doradzi aby nie kupić miny.
"jaki przebieg jest dla motoru już duży" - dla zadbanych i regularnie serwisowanych ŻADEN, dla zaniedbanych i nie serwisowanych 12kkm może być już dużym przebiegiem.
O motocykl należy odpowiednio zadbać, bardziej niż o samochód ponieważ tu są tylko 2 koła i jak coś zawiedzie to może się źle skończyć.
"które elementy moga sie najszybciej zepsuć i wyrobić"
Jak nie dbasz o regularne smarowanie i czyszczenie to napęd (łańcuch, zębatki ), jak ostro jeździsz do tego mogą dojść opony i klocki hamulcowe,
a na pewno najszybciej zużywa się paliwo w zbiorniku, znika w mgnieniu oka
, . Osobiście chce kupić Suzuki 600 BANDIT myśle ze na początek starczy - moim zdaniem może być nawet za dużo i za ciężko, ale jak wiesz o co chodzi dasz Sobie radę.
Miłego zakupu i jazdy wymażonym motocyklem.
Kupując motocykl najlepiej zabrać ze Sobą doświadczonego znajomego który chłodnym okiem spojrzy na naszą wymarzoną maszynkę oraz dobrze doradzi aby nie kupić miny.
"jaki przebieg jest dla motoru już duży" - dla zadbanych i regularnie serwisowanych ŻADEN, dla zaniedbanych i nie serwisowanych 12kkm może być już dużym przebiegiem.
O motocykl należy odpowiednio zadbać, bardziej niż o samochód ponieważ tu są tylko 2 koła i jak coś zawiedzie to może się źle skończyć.
"które elementy moga sie najszybciej zepsuć i wyrobić"
Jak nie dbasz o regularne smarowanie i czyszczenie to napęd (łańcuch, zębatki ), jak ostro jeździsz do tego mogą dojść opony i klocki hamulcowe,
a na pewno najszybciej zużywa się paliwo w zbiorniku, znika w mgnieniu oka

, . Osobiście chce kupić Suzuki 600 BANDIT myśle ze na początek starczy - moim zdaniem może być nawet za dużo i za ciężko, ale jak wiesz o co chodzi dasz Sobie radę.
Miłego zakupu i jazdy wymażonym motocyklem.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
- Raczek_6
- VIP Ścigacz.pl
- Posty: 4217
- Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
- Lokalizacja: W-wa
Lakier jeśli jest oryginalny, mamy raczej pewność, że moto nie jest po dużym dzwonie.
Motor nie zostawia 2 śladów
Równo pracuje bez stuków, zgrzytów od najmniejszych obrotów, nie bójmy się go przegazować.
Biegi wchodzą bez problemów, nie wypadają.
Hamulce mają dobre klocki i działają sprawnie.
Z wydechu nie powinno być barwnych dymów.
Sprawdzamy stan skorodowania ukł. wydechowego.
Sprawdzamy wszystkie światła, łącznie z hamulcami i kierunkami.
Sprawdzamy stan opon (ile bieżnika zostało).
Oglądamy napęd (stan i naciąg łańcucha)
Sprawdzamy stan płynów, oglądamy zbiornik paliwa czy nie ma rdzy w środku.
Najlepiej mieć udokumentowane wszystkie wymiany dokonane ostatnio, dziwne są nieco aukcje np na allegro, gdzie jest napisane: olej i filtry zmienione, prawie nowy łańcuch, regulacja gaźników robiona 2 dni temu itp. Jak ktoś sprzedaje motor, to wybaczcie, ale raczej w niego nie inwestuje
Motor nie zostawia 2 śladów
Równo pracuje bez stuków, zgrzytów od najmniejszych obrotów, nie bójmy się go przegazować.
Biegi wchodzą bez problemów, nie wypadają.
Hamulce mają dobre klocki i działają sprawnie.
Z wydechu nie powinno być barwnych dymów.
Sprawdzamy stan skorodowania ukł. wydechowego.
Sprawdzamy wszystkie światła, łącznie z hamulcami i kierunkami.
Sprawdzamy stan opon (ile bieżnika zostało).
Oglądamy napęd (stan i naciąg łańcucha)
Sprawdzamy stan płynów, oglądamy zbiornik paliwa czy nie ma rdzy w środku.
Najlepiej mieć udokumentowane wszystkie wymiany dokonane ostatnio, dziwne są nieco aukcje np na allegro, gdzie jest napisane: olej i filtry zmienione, prawie nowy łańcuch, regulacja gaźników robiona 2 dni temu itp. Jak ktoś sprzedaje motor, to wybaczcie, ale raczej w niego nie inwestuje

ZZR 600
- Rocks
- Świeżak
- Posty: 105
- Dołączył(a): 24/5/2009, 19:21
- Lokalizacja: Kielce/Białystok
Bandit to świetne moto , piękna sylwetka no i przetrwał wszystko produkowany jest do dziś . Jednak to nie jest motocykl do nauki jazdy . Może to głupie co teraz napiszę ale chyba sportowa 600 o mocy 120 koni będzie lepsza do nauki jazdy niż bandit .
Ostanio jeździłem trochę r6 oraz 600rr i prowadzi się je niezwykle łatwo i przyjemnie z niesamowitą lekkością . Natomiast do bandita trzeba mocnej ręki wprawnego wchodzenia w zakręty bo jego masa potrafi zaskoczyć .
Ostanio jeździłem trochę r6 oraz 600rr i prowadzi się je niezwykle łatwo i przyjemnie z niesamowitą lekkością . Natomiast do bandita trzeba mocnej ręki wprawnego wchodzenia w zakręty bo jego masa potrafi zaskoczyć .
był suzuki bandit 600n będzie ......
-
dambandit - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 1704
- Dołączył(a): 9/11/2007, 19:45
- Lokalizacja: Opole
Dziekuje za rady bo własnie o takie mi chodzi !!!
Nie opisy jak kupować i od kogo tylko co sprawdzić i jak sprawdzić poprostu !
Nie opisy jak kupować i od kogo tylko co sprawdzić i jak sprawdzić poprostu !
- Bandit_Gda
- Świeżak
- Posty: 7
- Dołączył(a): 28/5/2009, 18:41
- Lokalizacja: Gdańsk
Mnie jak do tej pory sprawdziły się dwie zasady:
-kupować moto od właściciela, który przynajmniej sezon przejeździł (z handlarzem to nigdy nie wiadomo, motocykl jak będzie podpicowany to możesz nie przyuważyć ewentualnych defektów),
- wziąć ze sobą kogoś kto zna się choć trochę na moto, a najlepiej zna daną markę i model.
Jak do tej pory kupiłem drugiego sprzęta bez większej wtopy
(czyli nadający się do jazdy ale wymagający trochę wkładu - zębatki, opony itp.)
Powodzenia!
-kupować moto od właściciela, który przynajmniej sezon przejeździł (z handlarzem to nigdy nie wiadomo, motocykl jak będzie podpicowany to możesz nie przyuważyć ewentualnych defektów),
- wziąć ze sobą kogoś kto zna się choć trochę na moto, a najlepiej zna daną markę i model.
Jak do tej pory kupiłem drugiego sprzęta bez większej wtopy

Powodzenia!
Honda VFR 800I
-
Mike - Świeżak
- Posty: 75
- Dołączył(a): 25/2/2008, 21:10
- Lokalizacja: Łódź
"jak kupić dobre moto?"
ODP.: KUPIĆ od Limaka
A tak na poważnie to podczas rozmowy możemy wywnioskować czy sprzedawca to prawdziwy pasjonat czy tylko wiejski kaskader.
ODP.: KUPIĆ od Limaka

A tak na poważnie to podczas rozmowy możemy wywnioskować czy sprzedawca to prawdziwy pasjonat czy tylko wiejski kaskader.
http://bikepics.com/members/kbiadun/ | CBR 600 RR4
-
limak14 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 3798
- Dołączył(a): 16/5/2007, 10:30
- Lokalizacja: LBN/Puławy
YZF R1 napisał(a):kuuuuuurde Limak myślałem że przesiadzasz się na R6... hehe pozdro aaa i Kate pozdrów.
Może w niedalekiej przyszłości


http://bikepics.com/members/kbiadun/ | CBR 600 RR4
-
limak14 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 3798
- Dołączył(a): 16/5/2007, 10:30
- Lokalizacja: LBN/Puławy
Posty: 16
• Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości