Zobacz wątek - JAK KUPIC DOBRY MOTOR !!!!!!
NAS Analytics TAG

JAK KUPIC DOBRY MOTOR !!!!!!

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

JAK KUPIC DOBRY MOTOR !!!!!!

Postprzez Bandit_Gda » 28/5/2009, 18:49

Myśle że zaczyna sie zeson i duzo nowych osób które zaczynają przygode z 2 kółkami [ w tym Ja ] chętnie poczytało by i dowiedziało sie na co zwracać uwage kupując motor, jaki przebieg jest dla motoru już duży, które elementy moga sie najszybciej zepsuć i wyrobić. Osobiście chce kupić Suzuki 600 BANDIT myśle ze na początek starczy.
Odpowiadajcie prosze bo bardzo na was licze SZEROKOŚCI !!!
Ostatnio edytowano 28/5/2009, 18:58 przez Bandit_Gda, łącznie edytowano 1 raz
Bandit_Gda
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 28/5/2009, 18:41
Lokalizacja: Gdańsk


Postprzez adam_89 » 28/5/2009, 19:16

Kolego przede wszystkim jeśli szukasz na forum jakiś informacji najpierw sprawdz czy takie pytanie nie było już zadane.

Masz tu link z podobnym tematem masz tam wszystko viewtopic.php?t=34282
Avatar użytkownika
adam_89
Stały bywalec
 
Posty: 1413
Dołączył(a): 21/10/2007, 12:01
Lokalizacja: Radomsko


Postprzez AlpenGold » 28/5/2009, 19:48

Ja zawsze patrze na kolor jak mi sie widzi to biore. :mrgreen:
Przecierz japończyki sie nie psujom
Avatar użytkownika
AlpenGold
Świeżak
 
Posty: 78
Dołączył(a): 6/12/2008, 20:10
Lokalizacja: 3miasto

Postprzez falconiforme » 28/5/2009, 21:07

KRZYWY MOTOCYKL:

Motocykl ciągnie do ziemi to normalne. Więc najpierw patrzymy czy motocykl jest prosty, patrzymy od tyłu i od przodu. Wszelkie niespasowania plastików świadczą o pogiętych stelażach które na pewno nie są wynikiem ślizga na piasku przy 5km/h.

Koniecznie trzeba też sprawdzić układ kierowniczy, na dwa sposoby. Siadamy na motocykl i ustawiamy kierownicę jak najbardziej prosto, tak by było nam wygodnie. Zsiadamy ostrożnie tak by nie ruszyć kierownicą i oceniamy czy przednie koło jest skręcone albo czy jest idealnie w osi motocykla.
I odwrotnie: ustawiamy koło idealnie w osi motocykla i oceniamy czy kierownica nie jest skręcona w którąś stronę.
Jeśli jest krzywo, wtedy najbardziej prawdopodobne, że dolna półka dostała w dupę i trzeba ją wymienić. Na oko nie ma szans ocenić w jakim stanie jest dolna półka.

Takie skrzywienie powstaje gdy koleś miał dzwona i lagi się pogięły. Po wymianie lag kierownica nie jest równoległa do osi koła. Nawet jeśli półka równo zgięła się do przodu to w momencie zamocowania lag nastąpi skręcanie układu kierowniczego.

Skrzywienie może powstać również gdy mocno trzepniemy w asfalt rączką kierownicy. Siła może być tak duża, że wygnie lagę czy znów dolną półkę. Po upadku nie ma grama śladu, a kierownica krzywa!!!

Na plastiki należy patrzeć od wewnątrz. Wszelkie spawy dostarczą na informacji jak motocyklem rzucało w czasie wypadku. Nikt ze sprzedających nie przyzna się czy spawał plastiki, należy spytać w prost -> "CZY PLASTIKI BYŁY SPAWANE??", nawet jak mamy przed sobą "ideał."


Tyle ode mnie
Pozdr
Ostatnio edytowano 29/5/2009, 15:00 przez falconiforme, łącznie edytowano 1 raz
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze

Postprzez Raczek_6 » 28/5/2009, 21:10

"Myśle że zaczyna sie zeson" - na zakup motocykla zaczął się już w styczniu, a na jazdę w Kwietniu.

Kupując motocykl najlepiej zabrać ze Sobą doświadczonego znajomego który chłodnym okiem spojrzy na naszą wymarzoną maszynkę oraz dobrze doradzi aby nie kupić miny.

"jaki przebieg jest dla motoru już duży" - dla zadbanych i regularnie serwisowanych ŻADEN, dla zaniedbanych i nie serwisowanych 12kkm może być już dużym przebiegiem.
O motocykl należy odpowiednio zadbać, bardziej niż o samochód ponieważ tu są tylko 2 koła i jak coś zawiedzie to może się źle skończyć.

"które elementy moga sie najszybciej zepsuć i wyrobić"
Jak nie dbasz o regularne smarowanie i czyszczenie to napęd (łańcuch, zębatki ), jak ostro jeździsz do tego mogą dojść opony i klocki hamulcowe,
a na pewno najszybciej zużywa się paliwo w zbiorniku, znika w mgnieniu oka ;-)

, . Osobiście chce kupić Suzuki 600 BANDIT myśle ze na początek starczy - moim zdaniem może być nawet za dużo i za ciężko, ale jak wiesz o co chodzi dasz Sobie radę.

Miłego zakupu i jazdy wymażonym motocyklem.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
Raczek_6
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Postprzez Rocks » 28/5/2009, 21:18

Lakier jeśli jest oryginalny, mamy raczej pewność, że moto nie jest po dużym dzwonie.
Motor nie zostawia 2 śladów
Równo pracuje bez stuków, zgrzytów od najmniejszych obrotów, nie bójmy się go przegazować.
Biegi wchodzą bez problemów, nie wypadają.
Hamulce mają dobre klocki i działają sprawnie.
Z wydechu nie powinno być barwnych dymów.
Sprawdzamy stan skorodowania ukł. wydechowego.
Sprawdzamy wszystkie światła, łącznie z hamulcami i kierunkami.
Sprawdzamy stan opon (ile bieżnika zostało).
Oglądamy napęd (stan i naciąg łańcucha)
Sprawdzamy stan płynów, oglądamy zbiornik paliwa czy nie ma rdzy w środku.
Najlepiej mieć udokumentowane wszystkie wymiany dokonane ostatnio, dziwne są nieco aukcje np na allegro, gdzie jest napisane: olej i filtry zmienione, prawie nowy łańcuch, regulacja gaźników robiona 2 dni temu itp. Jak ktoś sprzedaje motor, to wybaczcie, ale raczej w niego nie inwestuje :)
ZZR 600
Rocks
Świeżak
 
Posty: 105
Dołączył(a): 24/5/2009, 19:21
Lokalizacja: Kielce/Białystok

Postprzez dambandit » 28/5/2009, 21:26

Bandit to świetne moto , piękna sylwetka no i przetrwał wszystko produkowany jest do dziś . Jednak to nie jest motocykl do nauki jazdy . Może to głupie co teraz napiszę ale chyba sportowa 600 o mocy 120 koni będzie lepsza do nauki jazdy niż bandit .


Ostanio jeździłem trochę r6 oraz 600rr i prowadzi się je niezwykle łatwo i przyjemnie z niesamowitą lekkością . Natomiast do bandita trzeba mocnej ręki wprawnego wchodzenia w zakręty bo jego masa potrafi zaskoczyć .
był suzuki bandit 600n będzie ......
Avatar użytkownika
dambandit
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1704
Dołączył(a): 9/11/2007, 19:45
Lokalizacja: Opole

Postprzez Bandit_Gda » 28/5/2009, 21:59

Dziekuje za rady bo własnie o takie mi chodzi !!!
Nie opisy jak kupować i od kogo tylko co sprawdzić i jak sprawdzić poprostu !
Bandit_Gda
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 28/5/2009, 18:41
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez Mike » 30/5/2009, 10:05

Mnie jak do tej pory sprawdziły się dwie zasady:
-kupować moto od właściciela, który przynajmniej sezon przejeździł (z handlarzem to nigdy nie wiadomo, motocykl jak będzie podpicowany to możesz nie przyuważyć ewentualnych defektów),
- wziąć ze sobą kogoś kto zna się choć trochę na moto, a najlepiej zna daną markę i model.

Jak do tej pory kupiłem drugiego sprzęta bez większej wtopy :-) (czyli nadający się do jazdy ale wymagający trochę wkładu - zębatki, opony itp.)

Powodzenia!
Honda VFR 800I
Avatar użytkownika
Mike
Świeżak
 
Posty: 75
Dołączył(a): 25/2/2008, 21:10
Lokalizacja: Łódź

Postprzez Genji » 30/5/2009, 16:48

Mike napisał(a):- wziąć ze sobą kogoś kto zna się choć trochę na moto!

That's all folks!
Aprilia RSV 1000R Tuono 2007
Play it safe or play it cool!
Avatar użytkownika
Genji
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 508
Dołączył(a): 17/1/2007, 14:10
Lokalizacja: Wrocek

Postprzez melvin » 31/5/2009, 12:03

"jak kupić dobre moto?"

odpowiedź jest jedna iść do salonu po nową hondę lub suzuki :twisted:
DUŻO GAZU I SPRZĘGŁO OD RAZU! :twisted:
Avatar użytkownika
melvin
PierwszyOkrutny
 
Posty: 8393
Dołączył(a): 17/9/2007, 21:09
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Postprzez limak14 » 31/5/2009, 21:03

"jak kupić dobre moto?"
ODP.: KUPIĆ od Limaka :)
A tak na poważnie to podczas rozmowy możemy wywnioskować czy sprzedawca to prawdziwy pasjonat czy tylko wiejski kaskader.
Avatar użytkownika
limak14
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 3798
Dołączył(a): 16/5/2007, 10:30
Lokalizacja: LBN/Puławy

Postprzez YZF R1 » 2/6/2009, 01:32

kuuuuuurde Limak myślałem że przesiadzasz się na R6... hehe pozdro aaa i Kate pozdrów.
Avatar użytkownika
YZF R1
Moderator
 
Posty: 2765
Dołączył(a): 14/5/2008, 12:16
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez limak14 » 2/6/2009, 08:26

YZF R1 napisał(a):kuuuuuurde Limak myślałem że przesiadzasz się na R6... hehe pozdro aaa i Kate pozdrów.

Może w niedalekiej przyszłości :) Ale jak już to chyba R1 :D Bo już mocy brakkkk
Avatar użytkownika
limak14
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 3798
Dołączył(a): 16/5/2007, 10:30
Lokalizacja: LBN/Puławy



Powrót do Motocykle



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości




na gr