Zobacz wątek - Droga hamowania
NAS Analytics TAG

Droga hamowania

Jak nauczyć się wheelie? stoppie?
Czy zmieniać biegi ze sprzęgłem czy bez?
_________

Droga hamowania

Postprzez Driver_ » 7/12/2006, 23:16

Mam pytania czy ktos ma wie, ma tabel jak jest droga hamowania moocykla na suchej i mokrej nawiezchni.
Jezeli ktos umie obliczyc t :D o jaka jest droga hamowania motocykla który wazy 188 od 60-0km/h na mokrej nawierzchni,bez abs-u jak to obiczyc , jaki jest wzór wspułczynik tarcia na suchej i mokrej nawierzchni itp
Driver_
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 14/10/2006, 14:26


Postprzez lukas00 » 8/12/2006, 01:11

fizykiem nie jestem ale jednolitych wzorow nie ma a jak sa nie moga byc zbyt bliskie rzeczywistosci gdyz zalezy wszystko od nawieerzchni i rodzaju opon jeszcze i pewnie od miliona innych czynnikow ktorych nawet nie znam
Proces ewolucji by lukas... najpierw rowerek z kolkami bocznymi pozniej normalny rowerek a dalej fz6 fazerek
Avatar użytkownika
lukas00
Świeżak
 
Posty: 156
Dołączył(a): 23/5/2006, 00:32
Lokalizacja: Gdynia

Postprzez Użytkownik usunięty » 8/12/2006, 01:13

od hamulców tzn średnicy tarcz 8)
Ostatnio edytowano 8/12/2006, 12:21 przez Użytkownik usunięty, łącznie edytowano 1 raz
Użytkownik usunięty
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16776993
Dołączył(a): 17/3/2008, 14:34

Postprzez Thrillco » 8/12/2006, 04:34

OUTLAW napisał(a):od chamulców tzn średnicy tarcz 8)


Jasne...wiesz...moze napisz po co Ci to bo jeśli ot tak chcesz wiedzieć to...nie ma to większego sensu, każdy kierowca zatrzyma się w nieco innym miejscu:D Jesli chcesz wiedzieć np. jaką droge hamowania ma Twój motocykl, to wyliczenia i tak nie będą miarodajne...
brak opisu...
Avatar użytkownika
Thrillco
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2598
Dołączył(a): 22/2/2006, 20:57
Lokalizacja: Białystok

Postprzez evil » 8/12/2006, 08:44

dużo zależy od wyczucia sprzętu i znajomości sprzętu. jak masz swoje jeździdło opanowane, to zawsze możesz później hamować i wcześniej osadzać szpeja w miejscu.
evil
 

Postprzez Grubas » 8/12/2006, 09:17

OUTLAW napisał(a):od chamulców tzn średnicy tarcz 8)


Gówno prawda! Akurat od tego nie. Jeśli możesz zablokować koło, a teraz już na wszystkim możesz, to max. siły hamowania zależy tylko od tego jak opona trzyma się jezdni. Do wypowiedzi Lukasa bym dodał
- ciśnienia powietrza w ogumieniu
- amortyzatorów
- temperatury (powietrza, opon, jezdni)
- prędkości wiatru
- wagi Twojej d….
- wilgotności - również tej w portkach, ale to już charczymy o wypowiedź evil-a. No i to, co evil napisał jest chyba najważniejsze.
<a href="http://a-glass.pl">BMW F650 ST</a>
Avatar użytkownika
Grubas
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 908
Dołączył(a): 6/10/2006, 14:13
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Użytkownik usunięty » 8/12/2006, 09:41

no jakto gówno prawda? gdyby tak niebyło to motocykle miałyby pojedyńcza i mała tarcze z przodu jest wiele czynników tak jak wymieniłeś zawieszenie, opony, waga motocykla i kerowcy, temp itd itd
ale niemozna mówić ze to nie ma znaczenia bo gdyby były dwa identyczne motocykle np xj600 z 92 roku i ten sam model xj600 z 97 to nowszy bedzie miał leprze hamulce bo ma juz 2 tarcze z przodu
Użytkownik usunięty
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16776993
Dołączył(a): 17/3/2008, 14:34

Postprzez eristof » 8/12/2006, 11:47

OUTLAW napisał(a):no jakto gówno prawda? gdyby tak niebyło to motocykle miałyby pojedyńcza i mała tarcze z przodu jest wiele czynników tak jak wymieniłeś zawieszenie, opony, waga motocykla i kerowcy, temp itd itd
ale niemozna mówić ze to nie ma znaczenia bo gdyby były dwa identyczne motocykle np xj600 z 92 roku i ten sam model xj600 z 97 to nowszy bedzie miał leprze hamulce bo ma juz 2 tarcze z przodu



zgadzam sie z tobą co do tych tarcz. To po co wzmacniają hamulce powiekszając średnice tarcz i ilosć tłoczków? Opony i nawierzchnia ma duze znaczenie ale nie mówmy takich głópot ze średnica tarcz nie ma znaczenia. A moim zdaniem jednym z najwazniejszych czynników pozwalającym jak najszybciej zatrzymac moto jest jest umiejetność hamowania oraz wyczucie hamólców. Nikt wsiadając na inne moto niż jeździ na codzien nie bedzie czuł sie tak pewnie ja na swojej maszynie.
Rusz głową a d*** pójdzie za nią!!!

Yamaha Fazer FZS 600
Avatar użytkownika
eristof
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 482
Dołączył(a): 6/6/2006, 16:13

Postprzez Terror » 8/12/2006, 12:57

eristof napisał(a):
OUTLAW napisał(a):no jakto gówno prawda? gdyby tak niebyło to motocykle miałyby pojedyńcza i mała tarcze z przodu jest wiele czynników tak jak wymieniłeś zawieszenie, opony, waga motocykla i kerowcy, temp itd itd
ale niemozna mówić ze to nie ma znaczenia bo gdyby były dwa identyczne motocykle np xj600 z 92 roku i ten sam model xj600 z 97 to nowszy bedzie miał leprze hamulce bo ma juz 2 tarcze z przodu



zgadzam sie z tobą co do tych tarcz. To po co wzmacniają hamulce powiekszając średnice tarcz i ilosć tłoczków? Opony i nawierzchnia ma duze znaczenie ale nie mówmy takich głópot ze średnica tarcz nie ma znaczenia. A moim zdaniem jednym z najwazniejszych czynników pozwalającym jak najszybciej zatrzymac moto jest jest umiejetność hamowania oraz wyczucie hamólców. Nikt wsiadając na inne moto niż jeździ na codzien nie bedzie czuł sie tak pewnie ja na swojej maszynie.


Oczywiście, że średnica ma znaczenie. Choćby dlatego, że zacisk działa na dłuższej drodze, więc działa skuteczniej niż na mniejszej tarczy.
A co do czynników hamowania to się znowu z Evilem (nie lubię, nie lubię) zgodzić muszę :twisted:
Ja się nauczyłem stoppie tylko po to, żeby sprzęta dobrze w awaryjnym hamowaniu wyczuć i teraz czuję się z tym znacznie lepiej :twisted:
No hope. no cure. No problem.
Avatar użytkownika
Terror
Administrator
 
Posty: 1466
Dołączył(a): 25/8/2005, 11:06
Lokalizacja: WW-WWa

Postprzez lmpk » 8/12/2006, 13:48

średnica tarczy i ilość tłoczków przekłada sie tylko na to jak mocno musisz klame cisnąć żeby wytworzyć odpowiednią siłę. podziel powierzchnię czynną tłoczka pompki na powierzchnię czynną tłoczków w zaciskach. otrzymasz powiedzmy 0.02 , tzn że przy nacisku 1 kg na tłoczek pompki otrzymasz 50 kg na zacisku. tak samo proporcja średnicy koła i tarczy. jeżeli da się koło zablokowac to znaczy ze wydajność jest git. jedyny plus to to że hamulce działają lepiej w pierwszej fazie hamowania- delikatny nacisk i uczucie klejenia sie klocków do tarczy :D

no i dokładność dozowania siły hamowania przydatna przy pikowaniu jak i komforcik ciśnięcia klamy dwoma paluszkami :D
f3
Avatar użytkownika
lmpk
Świeżak
 
Posty: 325
Dołączył(a): 11/10/2006, 12:14
Lokalizacja: Mazury

Postprzez Grubas » 8/12/2006, 13:59

Terror napisał(a):Oczywiście, że średnica ma znaczenie. Choćby dlatego, że zacisk działa na dłuższej drodze, więc działa skuteczniej niż na mniejszej tarczy.
A co do czynników hamowania to się znowu z Evilem (nie lubię, nie lubię) zgodzić muszę :twisted:
Ja się nauczyłem stoppie tylko po to, żeby sprzęta dobrze w awaryjnym hamowaniu wyczuć i teraz czuję się z tym znacznie lepiej :twisted:


Co z tego, że zacisk działa skuteczniej, jak na małej tarczy też zablokujesz koło. Tyle, że łatwiej się hamuje a to już umiejętności. Nie piszemy o skuteczności hamulców, takiej szkolnej, wyrażonej jako stosunku siły nacisku na klamkę, do siły hamowania, tylko piszemy o drodze hamowania. Duża tarcza owszem ma wiele zalet, np. to, że lepiej oddaje ciepło do otoczenia i jest mniejsze prawdopodobieństwo przegrzania układu. Ale na drogę hamowania… wpływu prawie nic.
<a href="http://a-glass.pl">BMW F650 ST</a>
Avatar użytkownika
Grubas
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 908
Dołączył(a): 6/10/2006, 14:13
Lokalizacja: Poznań

Postprzez hikor » 9/12/2006, 12:02

Przeciętna, cywilna tarcza hamulcowa im jest cieplejsza, tym gorzej współpracuje z klockami. Wynika z tego (według mnie), że jednak średnica tarczy ma wpływ na długość drogi hamowania.
hikor
Suzuki DR800

"Przyspieszenie poszerza uśmiech - czysta fizyka"
Avatar użytkownika
hikor
Świeżak
 
Posty: 51
Dołączył(a): 30/7/2006, 16:16
Lokalizacja: Szczecin



Powrót do Technika jazdy



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości




na gr