Droga hamowania
Posty: 12
• Strona 1 z 1
Droga hamowania
Mam pytania czy ktos ma wie, ma tabel jak jest droga hamowania moocykla na suchej i mokrej nawiezchni.
Jezeli ktos umie obliczyc t
o jaka jest droga hamowania motocykla który wazy 188 od 60-0km/h na mokrej nawierzchni,bez abs-u jak to obiczyc , jaki jest wzór wspułczynik tarcia na suchej i mokrej nawierzchni itp
Jezeli ktos umie obliczyc t

- Driver_
- Świeżak
- Posty: 12
- Dołączył(a): 14/10/2006, 14:26
fizykiem nie jestem ale jednolitych wzorow nie ma a jak sa nie moga byc zbyt bliskie rzeczywistosci gdyz zalezy wszystko od nawieerzchni i rodzaju opon jeszcze i pewnie od miliona innych czynnikow ktorych nawet nie znam
Proces ewolucji by lukas... najpierw rowerek z kolkami bocznymi pozniej normalny rowerek a dalej fz6 fazerek
-
lukas00 - Świeżak
- Posty: 156
- Dołączył(a): 23/5/2006, 00:32
- Lokalizacja: Gdynia
OUTLAW napisał(a):od chamulców tzn średnicy tarcz
Jasne...wiesz...moze napisz po co Ci to bo jeśli ot tak chcesz wiedzieć to...nie ma to większego sensu, każdy kierowca zatrzyma się w nieco innym miejscu:D Jesli chcesz wiedzieć np. jaką droge hamowania ma Twój motocykl, to wyliczenia i tak nie będą miarodajne...
brak opisu...
-
Thrillco - Mieszkaniec forum
- Posty: 2598
- Dołączył(a): 22/2/2006, 20:57
- Lokalizacja: Białystok
OUTLAW napisał(a):od chamulców tzn średnicy tarcz
Gówno prawda! Akurat od tego nie. Jeśli możesz zablokować koło, a teraz już na wszystkim możesz, to max. siły hamowania zależy tylko od tego jak opona trzyma się jezdni. Do wypowiedzi Lukasa bym dodał
- ciśnienia powietrza w ogumieniu
- amortyzatorów
- temperatury (powietrza, opon, jezdni)
- prędkości wiatru
- wagi Twojej d….
- wilgotności - również tej w portkach, ale to już charczymy o wypowiedź evil-a. No i to, co evil napisał jest chyba najważniejsze.
<a href="http://a-glass.pl">BMW F650 ST</a>
-
Grubas - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 908
- Dołączył(a): 6/10/2006, 14:13
- Lokalizacja: Poznań
OUTLAW napisał(a):no jakto gówno prawda? gdyby tak niebyło to motocykle miałyby pojedyńcza i mała tarcze z przodu jest wiele czynników tak jak wymieniłeś zawieszenie, opony, waga motocykla i kerowcy, temp itd itd
ale niemozna mówić ze to nie ma znaczenia bo gdyby były dwa identyczne motocykle np xj600 z 92 roku i ten sam model xj600 z 97 to nowszy bedzie miał leprze hamulce bo ma juz 2 tarcze z przodu
zgadzam sie z tobą co do tych tarcz. To po co wzmacniają hamulce powiekszając średnice tarcz i ilosć tłoczków? Opony i nawierzchnia ma duze znaczenie ale nie mówmy takich głópot ze średnica tarcz nie ma znaczenia. A moim zdaniem jednym z najwazniejszych czynników pozwalającym jak najszybciej zatrzymac moto jest jest umiejetność hamowania oraz wyczucie hamólców. Nikt wsiadając na inne moto niż jeździ na codzien nie bedzie czuł sie tak pewnie ja na swojej maszynie.
Rusz głową a d*** pójdzie za nią!!!
Yamaha Fazer FZS 600
Yamaha Fazer FZS 600
-
eristof - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 482
- Dołączył(a): 6/6/2006, 16:13
eristof napisał(a):OUTLAW napisał(a):no jakto gówno prawda? gdyby tak niebyło to motocykle miałyby pojedyńcza i mała tarcze z przodu jest wiele czynników tak jak wymieniłeś zawieszenie, opony, waga motocykla i kerowcy, temp itd itd
ale niemozna mówić ze to nie ma znaczenia bo gdyby były dwa identyczne motocykle np xj600 z 92 roku i ten sam model xj600 z 97 to nowszy bedzie miał leprze hamulce bo ma juz 2 tarcze z przodu
zgadzam sie z tobą co do tych tarcz. To po co wzmacniają hamulce powiekszając średnice tarcz i ilosć tłoczków? Opony i nawierzchnia ma duze znaczenie ale nie mówmy takich głópot ze średnica tarcz nie ma znaczenia. A moim zdaniem jednym z najwazniejszych czynników pozwalającym jak najszybciej zatrzymac moto jest jest umiejetność hamowania oraz wyczucie hamólców. Nikt wsiadając na inne moto niż jeździ na codzien nie bedzie czuł sie tak pewnie ja na swojej maszynie.
Oczywiście, że średnica ma znaczenie. Choćby dlatego, że zacisk działa na dłuższej drodze, więc działa skuteczniej niż na mniejszej tarczy.
A co do czynników hamowania to się znowu z Evilem (nie lubię, nie lubię) zgodzić muszę

Ja się nauczyłem stoppie tylko po to, żeby sprzęta dobrze w awaryjnym hamowaniu wyczuć i teraz czuję się z tym znacznie lepiej

No hope. no cure. No problem.
-
Terror - Administrator
- Posty: 1466
- Dołączył(a): 25/8/2005, 11:06
- Lokalizacja: WW-WWa
średnica tarczy i ilość tłoczków przekłada sie tylko na to jak mocno musisz klame cisnąć żeby wytworzyć odpowiednią siłę. podziel powierzchnię czynną tłoczka pompki na powierzchnię czynną tłoczków w zaciskach. otrzymasz powiedzmy 0.02 , tzn że przy nacisku 1 kg na tłoczek pompki otrzymasz 50 kg na zacisku. tak samo proporcja średnicy koła i tarczy. jeżeli da się koło zablokowac to znaczy ze wydajność jest git. jedyny plus to to że hamulce działają lepiej w pierwszej fazie hamowania- delikatny nacisk i uczucie klejenia sie klocków do tarczy
no i dokładność dozowania siły hamowania przydatna przy pikowaniu jak i komforcik ciśnięcia klamy dwoma paluszkami

no i dokładność dozowania siły hamowania przydatna przy pikowaniu jak i komforcik ciśnięcia klamy dwoma paluszkami

f3
-
lmpk - Świeżak
- Posty: 325
- Dołączył(a): 11/10/2006, 12:14
- Lokalizacja: Mazury
Terror napisał(a):Oczywiście, że średnica ma znaczenie. Choćby dlatego, że zacisk działa na dłuższej drodze, więc działa skuteczniej niż na mniejszej tarczy.
A co do czynników hamowania to się znowu z Evilem (nie lubię, nie lubię) zgodzić muszę
Ja się nauczyłem stoppie tylko po to, żeby sprzęta dobrze w awaryjnym hamowaniu wyczuć i teraz czuję się z tym znacznie lepiej
Co z tego, że zacisk dziaÅ‚a skuteczniej, jak na maÅ‚ej tarczy też zablokujesz koÅ‚o. Tyle, że Å‚atwiej siÄ™ hamuje a to już umiejÄ™tnoÅ›ci. Nie piszemy o skutecznoÅ›ci hamulców, takiej szkolnej, wyrażonej jako stosunku siÅ‚y nacisku na klamkÄ™, do siÅ‚y hamowania, tylko piszemy o drodze hamowania. Duża tarcza owszem ma wiele zalet, np. to, że lepiej oddaje ciepÅ‚o do otoczenia i jest mniejsze prawdopodobieÅ„stwo przegrzania ukÅ‚adu. Ale na drogÄ™ hamowania… wpÅ‚ywu prawie nic.
<a href="http://a-glass.pl">BMW F650 ST</a>
-
Grubas - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 908
- Dołączył(a): 6/10/2006, 14:13
- Lokalizacja: Poznań
Przeciętna, cywilna tarcza hamulcowa im jest cieplejsza, tym gorzej współpracuje z klockami. Wynika z tego (według mnie), że jednak średnica tarczy ma wpływ na długość drogi hamowania.
hikor
hikor
Suzuki DR800
"Przyspieszenie poszerza uśmiech - czysta fizyka"
"Przyspieszenie poszerza uśmiech - czysta fizyka"
-
hikor - Świeżak
- Posty: 51
- Dołączył(a): 30/7/2006, 16:16
- Lokalizacja: Szczecin
Posty: 12
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości