Zobacz wątek - motocykl dla długonożnego

motocykl dla długonożnego

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, rosiboj, Lovtza, Terror, lagiboy, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, andy7, suhy-19, Bostorn, Miczab, Boshi

motocykl dla długonożnego

Postprzez kuptel » 26/5/2009, 11:02

Witam,

Niestety mój motorek został skasowany przez rozgarniętego inaczej kierowcę puszki. W związku z tym zastanawiam się nad zakupem nowej maszyny, tak żeby po wyjęciu drutów z kończyny móc się cieszyć jazdą na nowo.
Niestety mam mały problem. Nie dość że mój wzrost to 183 cm, to dodatkowo jestem posiadaczem stosunkowo dłuższych rąk i nóg, nie tak jak ustawa przewiduje. Zastanawiam się nad zakupem sportowej 600, przeznaczenie naukowe, czyli nauka jazdy torowej i kręcenie się pasjami w kółko po parkingach. Zależy mi na tym, aby móc na niej zasiąść w sposób nie ograniczający moich ruchów, żeby mi kolana przy pokonywaniu zakrętów nie szorowały bez potrzeby o nawierzchnię (małe złożenia). Konkretnie:
- które motocykle/modele/roczniki nadają się dla długonogiego
- które mają regulację siedzenia/podnóżków
- podobno yamaha r6 ma dwie wersje siedzenia, krótką i długą.
Nie ukrywam że liczę na spostrzeżenia osób które mają/miały podobny problem jak mój i zasiadały na nie jednej maszynie.
Z góry dzięki za odpowiedzi.
Aha, koszt motorka tak do 25kpln, rocznik min. 2005.

Czekam cierpliwie, bo i tak z domu nie wychodzę ;-), no chyba że o kulach.

pozdravki
piotr
kuptel
Świeżak
 
Posty: 42
Dołączył(a): 14/6/2008, 22:53
Lokalizacja: Warszawa


Postprzez dambandit » 26/5/2009, 13:53

A to koniecznie musi być sport . Jeśli masz doświadczenie w tej cenie gsx-r 750 jest największy ale ma tez 150 koni .
był suzuki bandit 600n będzie ......
Avatar użytkownika
dambandit
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1704
Dołączył(a): 9/11/2007, 19:45
Lokalizacja: Opole

Postprzez kuptel » 26/5/2009, 15:12

No dobra, niekoniecznie musi być sport ale najlepiej maszyna na której można pośmigać na torze, w moim rozumieniu posiada duży zakres regulacji zawieszenia, ma sportową lub prawie sportową pozycję za kierownicą (czyli nakedy raczej odpadają), jest lekki (żadne turystyki po 250 kilo), poręczny, ma dobre hamulce. Zastanawiałem sie nad SV w wersji s.
gsx-r 750 raczej odpada. Wolałbym max 600cm3. Zawsze to parę koni mniej i masa ździebko mniejsza. I tak z ręką na sercu decyduję się na sportową 600. Wydaje mi się, że w celu, w jakim kupuję motor czyli nauka jazdy na torze i szlifowanie umiejętności w wolnym czasie na parkingach, lekkie 600 byłoby odpowiednie, tylko warunkiem jest miejsce na moje gały :)
kuptel
Świeżak
 
Posty: 42
Dołączył(a): 14/6/2008, 22:53
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez dambandit » 26/5/2009, 17:55

Sportowe 600 maja to do siebie że to jedne z najmniejszych motocykli . Mógł byś jeszcze rozważyć fazera 600 z skośnymi światłami wygląda świetnie . Hamulce ma dobre a waga oscyluje wokół 200 kg . SV 1000 to również świetne moto nie wiem jak tam z masą .
był suzuki bandit 600n będzie ......
Avatar użytkownika
dambandit
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1704
Dołączył(a): 9/11/2007, 19:45
Lokalizacja: Opole

Postprzez laser » 26/5/2009, 18:09

dambandit napisał(a):nie wiem jak tam z masą .

niecałe 190 kg :wink:
Avatar użytkownika
laser
Bywalec
 
Posty: 859
Dołączył(a): 8/5/2009, 19:12
Lokalizacja: KaliszCity

Postprzez pablomotors » 26/5/2009, 18:31

Zawsze możesz kupić f4i. Wygląd sportowy tylko moc oddawana liniowo. Co do SV to również dobry wybór.
Tutaj opis małego sv:
http://www.scigacz.pl/Suzuki,SV650,893.html
a tutaj dużego:
http://www.scigacz.pl/Suzuki,SV1000,dzi ... ,9142.html
Avatar użytkownika
pablomotors
Świeżak
 
Posty: 453
Dołączył(a): 25/3/2008, 13:06
Lokalizacja: Maczu-Pikczu

Postprzez kuptel » 27/5/2009, 09:54

Jak jest z tą yamaha r6 i dwoma wersjami siedzeń normalne i przedłużone?
kuptel
Świeżak
 
Posty: 42
Dołączył(a): 14/6/2008, 22:53
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez dekur » 27/5/2009, 21:52

cbr 600 rr?
dekur
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 28/4/2009, 00:09

Postprzez kuptel » 28/5/2009, 00:44

dekur napisał(a):cbr 600 rr?


to pytanie czy odpowiedź?
nikt nie ma doświadczenia w tym względzie?
kuptel
Świeżak
 
Posty: 42
Dołączył(a): 14/6/2008, 22:53
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Kula07 » 28/5/2009, 08:31

kawa ZX6R jest dosyć duża, bo mój kuzynek ma taką a on ma około 190cm wzrostu i nie narzeka na niewygodę ;)
XR 400R | | Kula daje fula :D | | https://www.youtube.com/watch?v=2Cq4e3WiCr0
Avatar użytkownika
Kula07
Stały bywalec
 
Posty: 1006
Dołączył(a): 29/10/2008, 07:43
Lokalizacja: Sadłuki

Postprzez dambandit » 28/5/2009, 12:02

600rr z 2007 roku miałem okazje parę razy jechać to bardzo mały motocykl .
był suzuki bandit 600n będzie ......
Avatar użytkownika
dambandit
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1704
Dołączył(a): 9/11/2007, 19:45
Lokalizacja: Opole

Postprzez kuptel » 28/5/2009, 14:21

czyli 600rr odpada. Zostają:
-yamaha r6
-kawasaki zx6r
-triumph daytona 675
-suzuki sv 650 wersja s
-honda cbr f4i
Czy to koniec listy? Który z nich jest najprzyjemniejszy dla długonogiego? :)
kuptel
Świeżak
 
Posty: 42
Dołączył(a): 14/6/2008, 22:53
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez dambandit » 28/5/2009, 14:28

żaden nie będzie dla ciebie przyjazny . Dłuższa jazda czyli koło 100 km to już będzie męczarnia . Pozycja będzie ci siadać na kręgłosup . No ale rozumiem czego sie nie robi dla przyjemności . r6 to już możesz odrzucić nogi nie wejdą ci nawet w te wycięcia w baku .
był suzuki bandit 600n będzie ......
Avatar użytkownika
dambandit
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1704
Dołączył(a): 9/11/2007, 19:45
Lokalizacja: Opole

Postprzez Raczek_6 » 28/5/2009, 20:47

Mogę polecić ZX6R,
http://www.motorakowski.pl/index.php?op ... &Itemid=54

Ja mam 185cm i dla mnie pozycja nóg i rąk jest OK.

Po za tym ten model posiada kilka bajerów szyba Race, przewody w oplocie, crash-pady (wszystko to co jest potrzebne do zabawy na tor), fabryczny wyświetlacz biegów - czasami przydatne jak się jeździ po mieście.

A jeśli chodzi o wygodę na sportach, to między 120-140km/h jest OK, poniżej tej prędkości początkowo ręce i nadgarstki bolą, z czasem idzie się przyzwyczaić. Pozycja jest taka że kręgosłup nie boli, to nie chopper :-)

Ze znanych mi sportów żaden niestety nie ma regulacji kanapy, niektóre mają regulowane podnóżki kierowcy.
http://motomaniax.pl/ - serwis Ducati | http://www.motorakowski.pl/ - serwis Kawasaki | | Nie pomagam w oględzinach motocykli.
Raczek_6
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Postprzez YZF R1 » 29/5/2009, 00:21

kuptel napisał(a):czyli 600rr odpada. Zostają:
-yamaha r6
-kawasaki zx6r
-triumph daytona 675
-suzuki sv 650 wersja s
-honda cbr f4i
Czy to koniec listy? Który z nich jest najprzyjemniejszy dla długonogiego? :)


R6 to na dzień dobry odrzuć to najmniejsza 600 nawet roczniki 2005 pomimo iż większe to nadal maleńkie. F4 też sobie daruj bo to nie motocykl na tor tylko na przejażdżkę po bułki do sklepu. wiem bo miałem. duże motocykle są owszem ale nie po 2005 roku stare ścigacze to są duże motocykle kawasaki zx7r, Honda CBR SC33 sądzę a raczej jestem przekonany iz z takimi motocyklami na pewno nie będziesz miał problemu ze wzrostem ja mam 186 i dosiadałem wielu wielu motocykli. tak jak ktoś wcześniej pisał klasa 600 to ta najmniejsza gabarytowo więc czy to r6 czy zx6r to nie polecam choć ja na 600 jeździłem najwięcej w swojej karierze i czy R6 z 99 czy zx6r 636 z 03 czy f4 to i tak wszystko było małe. 1000 nie będę proponował bo wiadomo aby jeździć 1000 trzeba kilka sezonów pojeździć i obyć się. Sądzę że powinieneś pomyśleć nad FVR 800 motocykl dość duży ma dość sporą przestrzeń na nogi jest dobry do turystyki do sportu to kręcenia się po mieście i na torze też sobie znakomicie poradzi. A motocykl ma bardzo dobre opinie jeśli chodzi o bezawaryjność funkcjonalność itd. pomyśl o nim to naprawdę super V4
Avatar użytkownika
YZF R1
Moderator
 
Posty: 2765
Dołączył(a): 14/5/2008, 12:16
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Fikol » 29/5/2009, 00:29

A co powiecie o Yamaha YZF 600R thundercat ? YZF R1 dopowiedz :)!
Avatar użytkownika
Fikol
Świeżak
 
Posty: 280
Dołączył(a): 3/6/2008, 19:24
Lokalizacja: Węgrów

Postprzez dambandit » 29/5/2009, 09:15

O właśnie Fikol thundercat ma silnik z r6 a motocykl znacznie wygodniejszy . I sporo pieniędzy zostanie na dobre ubranie .
był suzuki bandit 600n będzie ......
Avatar użytkownika
dambandit
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1704
Dołączył(a): 9/11/2007, 19:45
Lokalizacja: Opole

Postprzez kuptel » 29/5/2009, 10:32

Yamaha thundercat i honda vfr to w sumie podobne sprzęty. Przeznaczenie turystyczno sportowe, kiedyś ścigały się na torach, tylko czy nie są zbyt uniwersalne. Do tego VFR waży 240kg (thundercat 210). Myślę że to nie pomoże mi w nauce bardziej sportowego śmigania, choć mówią/piszą że łatwość prowadzenia tych motocykli, składania w zakręty jest niewiele gorsza od sportów.
Jeżeli rzeczywiście nie ma sportowej 600 którą można w miarę komfortowo pośmigać mając długie kikuty to jest to ciekawa alternatywa, zwłaszcza że zawsze mi się podobała VFR-ka. No i mógłbym nie tylko po torze pośmigać.
Nikt się nie wypowiedział na temat daytony 675. Porównywalnie mało miejsca jak w pozostałych 600 tkach?
kuptel
Świeżak
 
Posty: 42
Dołączył(a): 14/6/2008, 22:53
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez YZF R1 » 29/5/2009, 19:15

Daytona cieszy sie małym powodzeniem w Polsce dlatego brak opinii o nich... ale wiadomo są na polskich drogach ja nie przepadam z Triumphami więc nie wypowiadam się jechałem całkiem nie dawno 675 i powiem szczerze bez rewelacji... Dukat 754 bardziej mi sie podobał w prowadzeniu zawieszeniu itd... Natomiast Thyndercat i VFR to nie są motocykle konkurencyjne.... Thunder bardziej porównałbym przeznaczeniem sylwetką pozycją do F4 tylko Honda ma większą moc co i tak jej nie czuć... Natomiast tak jak Fikol słusznie zaproponował Thunder to faktycznie spory sprzęt jak na klasę 600 ale obawiam sie że kolega będzie narzekał że przydało by sie więcej KM...

http://www.motocykl.org/thundercat/thundercat.php

poczytaj sobie

http://pl.wikipedia.org/wiki/Honda_VFR_800

Ja mimo wszystko stawiam na FVR a wagi się nie obawiaj bo motocykl cięższy na zakrętach zwłaszcza na torze lepiej sie spisuje... wiesz jak cudownie winkluje się Busą .... szkoda ze masz małe doświadczenie bo jakbyś był obyty to namawiałbym cie na RN09 z 2003 potworna kobyła nawet jak byś miał 2m nie było by problemu....
Avatar użytkownika
YZF R1
Moderator
 
Posty: 2765
Dołączył(a): 14/5/2008, 12:16
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Shaft » 30/5/2009, 09:25

Mam takie parametry jak Ty :) No może tylko 182 cm , ale reszta też długo zwisa..
Śmigam Fazerem 600S na skośnych kocich oczkach i jest jak szyty na miarę. Idealnie się nim manewruje. Polecam.

Sh
Avatar użytkownika
Shaft
Świeżak
 
Posty: 397
Dołączył(a): 23/6/2008, 10:49

Następna strona


Powrót do Motocykle



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości




na gr