Egz. Teoretyczny Prawo jazdy - e-kierowca.pl
Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, Lovtza, Terror, lagiboy, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, suhy-19, Bostorn, Miczab, leff
Posty: 24
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Egz. Teoretyczny Prawo jazdy - e-kierowca.pl
Witam, mam pytanie gdyż ponieważ we wtorek mam egz. teoretyczny na prawo jazdy (kat. B + A) [gdy zdam egz. teoretyczny, wtedy będę mógł przystąpić w ten sam dzień do egz. praktycznego na kat. A], no i mam parę pytań związanych z tą sprawą
Moje pierwsze pytanie dotyczy się pytań na ten owy test. Uczę się testów z strony http://e-kierowca.pl (otwórz link) i zastanawiam się teraz czy na egzaminie też będą identyczne pytania?! Rozumiem, że będzie 18 pytań na kat. B i dodatkowo 8 pytań na kat. A (łącznie 26 pytań). Z części na kat. B mogę popełnić 2 błędy, a na kat. A 1 błąd (jeśli się mylę proszę poprawić ;P)
Drugie pytanie tyczy się już egz. praktycznego. (Jeśli coś pominę proszę poprawić ;P) Na początku należy wymienić wszystkie płyny: (hamulcowy), gdzie się sprawdza olej w silniku (takie małe okieneczko ;P), no i gdzie się go napełnia. Potem wszystkie światła: Postojowe (przód, tył), mijania (przód), drogowe (przód), migacz prawy, migacz lewy, stop przód, stop tył no i 'trąbka'. Coś jeszcze należy sprawdzić, zrobić?
Po sprawdzeniu tego wszystkiego ubiera się kask, zdejmuje moto z stopki, wsiada, odpala i jedzie na plac... najpierw robi się górkę (to nie wiem jak ;p ale jakoś mi się udaje zrobić ;D), potem 8mkę (mi instruktor mówił, żeby robić ją na jedynce bez dodawania gazu), potem slalom (najpierw kierunek, potem spojrzenie za siebie, a jeszcze później się skręca za pachołek, potem drugi kierunek... itd)
Można zrobić jakiś błąd na placu?! Czy od razu dyskwalifikacja?
Po placu na miasto ;p ale to wiadomo xD
Z góry dziękuje za odpowiedzi zawarte w tekście ;P

Moje pierwsze pytanie dotyczy się pytań na ten owy test. Uczę się testów z strony http://e-kierowca.pl (otwórz link) i zastanawiam się teraz czy na egzaminie też będą identyczne pytania?! Rozumiem, że będzie 18 pytań na kat. B i dodatkowo 8 pytań na kat. A (łącznie 26 pytań). Z części na kat. B mogę popełnić 2 błędy, a na kat. A 1 błąd (jeśli się mylę proszę poprawić ;P)
Drugie pytanie tyczy się już egz. praktycznego. (Jeśli coś pominę proszę poprawić ;P) Na początku należy wymienić wszystkie płyny: (hamulcowy), gdzie się sprawdza olej w silniku (takie małe okieneczko ;P), no i gdzie się go napełnia. Potem wszystkie światła: Postojowe (przód, tył), mijania (przód), drogowe (przód), migacz prawy, migacz lewy, stop przód, stop tył no i 'trąbka'. Coś jeszcze należy sprawdzić, zrobić?
Po sprawdzeniu tego wszystkiego ubiera się kask, zdejmuje moto z stopki, wsiada, odpala i jedzie na plac... najpierw robi się górkę (to nie wiem jak ;p ale jakoś mi się udaje zrobić ;D), potem 8mkę (mi instruktor mówił, żeby robić ją na jedynce bez dodawania gazu), potem slalom (najpierw kierunek, potem spojrzenie za siebie, a jeszcze później się skręca za pachołek, potem drugi kierunek... itd)
Można zrobić jakiś błąd na placu?! Czy od razu dyskwalifikacja?
Po placu na miasto ;p ale to wiadomo xD
Z góry dziękuje za odpowiedzi zawarte w tekście ;P
- sirgorn
- Świeżak
- Posty: 7
- Dołączył(a): 12/6/2008, 17:41
Egzamin teoretyczny:
Nie wiem jak jest z pytaniami na stronie, ale zazwyczaj instruktorzy dają Tobie płytkę z pakietem pytań na kat. A i B. Podejrzewam ze na stronie też będą takie same pytania co na egzaminie. Pytań łącznie 26 jest, tak jak napisałeś, tyle że nie wiem jak to jest z błędami. Ale jak dobrze się nauczysz, to zaliczysz 100%
Egzamin praktyczny:
To co wymieniłeś + regulacja lusterek (nawet jak są dobrze ustawione, to i tak nimi trochę pomachaj żeby koleś widział)
Co do slalomu i ósemki są różne metody. Na moim egzaminie nie używałem kierunków i nie musiałem łepetyną machać. Slalom był połączony z jazdą w ósemce. Zaczynałeś od slalomu w jedną stronę, od razu wpadałeś na ósemkę, 5 rundek i ponownie wpadałeś na ósemkę.
Na ósemkę i slalom masz przewidziane 2 podejścia. Do tego dochodzi hamowanie awaryjne (staraj się bez uślizgu kół, przód mocno, tył lekko, tak żeby facet widział że amorki się ugięły).
Nie wiem jak jest z pytaniami na stronie, ale zazwyczaj instruktorzy dają Tobie płytkę z pakietem pytań na kat. A i B. Podejrzewam ze na stronie też będą takie same pytania co na egzaminie. Pytań łącznie 26 jest, tak jak napisałeś, tyle że nie wiem jak to jest z błędami. Ale jak dobrze się nauczysz, to zaliczysz 100%
Egzamin praktyczny:
To co wymieniłeś + regulacja lusterek (nawet jak są dobrze ustawione, to i tak nimi trochę pomachaj żeby koleś widział)
Co do slalomu i ósemki są różne metody. Na moim egzaminie nie używałem kierunków i nie musiałem łepetyną machać. Slalom był połączony z jazdą w ósemce. Zaczynałeś od slalomu w jedną stronę, od razu wpadałeś na ósemkę, 5 rundek i ponownie wpadałeś na ósemkę.
Na ósemkę i slalom masz przewidziane 2 podejścia. Do tego dochodzi hamowanie awaryjne (staraj się bez uślizgu kół, przód mocno, tył lekko, tak żeby facet widział że amorki się ugięły).
Yamaha TeTetka Szyćsetka -> to już przeszłość......w oczekiwaniu na kolejne moto



-
wiklad - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1090
- Dołączył(a): 19/6/2007, 21:52
- Lokalizacja: Trzebiatów /Szczecin
A mam jeszcze pytanie co do placu...
bo jeszcze instruktor mi mówił, że należy jeszcze sprawdzić naciąg łańcucha i powietrze w oponkach... to prawda?
jeśli tak, to jak to zrobić (on coś tam mówił, żeby tylko szturchnąć nogą łańcuch ;p)
bo jeszcze instruktor mi mówił, że należy jeszcze sprawdzić naciąg łańcucha i powietrze w oponkach... to prawda?

Å»eby jeździć trzeba mieć bÄ™zynÄ™ we krwi, ale i olej w gÅ‚owie…
- sirgorn
- Świeżak
- Posty: 7
- Dołączył(a): 12/6/2008, 17:41
Pytan na A+B jest lacznie 24 (18 na B i 6 na A). Mozesz miec 2 bledy w czesci kat. A (czyli 2/6 zle i zdajesz) oraz 2 bledy w czesci kat. B (2/18 zle i zdajesz) Pytania z tej strony sa BARDZO aktualne, polecam, sam sie z nich uczylem i zdalem za 1 razem - 0 bledow, a zdawalem 11 maja 

Energie ist nichts ohne Steuerung.
Nie jest dla mnie ważna Twoja ranga na forum, staż, ilość wypisanych postów, dla mnie jesteś człowiekiem i tylko w takich kategoriach Cię postrzegam.
Nie jest dla mnie ważna Twoja ranga na forum, staż, ilość wypisanych postów, dla mnie jesteś człowiekiem i tylko w takich kategoriach Cię postrzegam.
-
OvertakeR - Świeżak
- Posty: 170
- Dołączył(a): 21/12/2008, 13:53
Zapomniałeś o naciągu łańcucha.
Przy jeździe slalomem masz obowiązek sprawdzania drogi za sobą po przez skręcanie głowy w zależności od kierunku ustawienia pachołka.
Jest jeszcze hamowanie awaryjne do zablokowania kół chociaż ja tego nie rozumie ponieważ w pytaniach jest informacja że powinno się hamować obydwoma hamulcami pulsując jednocześnie na granicy blokady kół.
Przy jeździe slalomem masz obowiązek sprawdzania drogi za sobą po przez skręcanie głowy w zależności od kierunku ustawienia pachołka.
Jest jeszcze hamowanie awaryjne do zablokowania kół chociaż ja tego nie rozumie ponieważ w pytaniach jest informacja że powinno się hamować obydwoma hamulcami pulsując jednocześnie na granicy blokady kół.
- senekkorzenna
#OvertakeR
Aaaa, to bardzo dobra wiadomość ;p egz. we wtorek... ja testy praktycznie robię już bezbłędnie a jak w sumie jest 24 pytania i można w sumie zrobić 4 (2+2) błędy to luziik
- mam nadziejÄ™ xD
#senekkorzenna
No to jak najlepiej sprawdzić ten naciąg łańcucha? (o 15:51 o nim wspomniałem ;P) - i w którym momencie najlepiej go sprawdzić...
A rozumiem, że hamowanie awaryjne to już na jeździe po mieście - instruktor mi o tym mówił, ale on twierdził, że mam wcisnąć ham. tylny na opór a tylko przednim sobie pomagać - na odwrót jak mnie brat uczył ;p ( i należy zahamować motorem do 0 km/h, a nie tylko przyhamować...
)
Aaaa, to bardzo dobra wiadomość ;p egz. we wtorek... ja testy praktycznie robię już bezbłędnie a jak w sumie jest 24 pytania i można w sumie zrobić 4 (2+2) błędy to luziik

#senekkorzenna
No to jak najlepiej sprawdzić ten naciąg łańcucha? (o 15:51 o nim wspomniałem ;P) - i w którym momencie najlepiej go sprawdzić...
A rozumiem, że hamowanie awaryjne to już na jeździe po mieście - instruktor mi o tym mówił, ale on twierdził, że mam wcisnąć ham. tylny na opór a tylko przednim sobie pomagać - na odwrót jak mnie brat uczył ;p ( i należy zahamować motorem do 0 km/h, a nie tylko przyhamować...

- sirgorn
- Świeżak
- Posty: 7
- Dołączył(a): 12/6/2008, 17:41
senekkorzenna napisał(a):.
Przy jeździe slalomem masz obowiązek sprawdzania drogi za sobą po przez skręcanie głowy w zależności od kierunku ustawienia pachołka.
z tym bym polemizował



-
laser - Bywalec
- Posty: 859
- Dołączył(a): 8/5/2009, 19:12
- Lokalizacja: KaliszCity
OvertakeR napisał(a):Pytan na A+B jest lacznie 24 (18 na B i 6 na A). Mozesz miec 2 bledy w czesci kat. A (czyli 2/6 zle i zdajesz) oraz 2 bledy w czesci kat. B (2/18 zle i zdajesz) Pytania z tej strony sa BARDZO aktualne, polecam, sam sie z nich uczylem i zdalem za 1 razem - 0 bledow, a zdawalem 11 maja
A w moje szkole jazdy twierdzą, że na egzaminie jest 18 pytań w tym 6 na a. Ktoś o tym słyszał?
RSV
-
kondraxk - Świeżak
- Posty: 209
- Dołączył(a): 26/4/2009, 17:19
laser napisał(a):senekkorzenna napisał(a):.
Przy jeździe slalomem masz obowiązek sprawdzania drogi za sobą po przez skręcanie głowy w zależności od kierunku ustawienia pachołka.
z tym bym polemizowału nas niczego takiego nie ma, bo po co sie obracać skoro są lusterka
![]()
No wiesz jak to bywa ;P zależy na jakiego egzaminatora się trafi... lepiej się popatrzeć zawsze się ma dodatkową pewność ;p a w lustereczkach nie zawsze wszystko widać ;P
Hamowanie awaryjne na placyku, oj pierwsze słyszę ;/ a kiedy to hamowanie należy zrobić?

Jak robisz testy na e-kierowca.pl to tam masz właśnie w tych 18 pytaniach zawarte chyba 5-6 pytań dot. motoru... ale jak robisz testy kat b + kat a to masz 24 pyt. w sumie...
- sirgorn
- Świeżak
- Posty: 7
- Dołączył(a): 12/6/2008, 17:41
laser napisał(a):z tym hamowaniem to rozpędzasz sie do 50 i po heblach tak żeby jak najszybciej sie zatrzymać
a to z tego co wiem, to ta część jest u mnie robiona na mieście (Sieradz)... bo tam takiego manewru na placu nie widziałem... a obserwowałem to bardzo dobrze ;p
- sirgorn
- Świeżak
- Posty: 7
- Dołączył(a): 12/6/2008, 17:41
Tak ogolnie to nie pokazal ci instruktor wszystkiego ze sie pytasz? Do jakiej ty szkoly jazdy chodzisz?
Musisz sprawdzic jeszcze oswietlenie tablicy rejestracyjnej, stan opon oraz glowke kierownicy... Pozdro
Musisz sprawdzic jeszcze oswietlenie tablicy rejestracyjnej, stan opon oraz glowke kierownicy... Pozdro
Produkcja, dystrybucja, masturbacja
Blady 900 puk puk puk
Blady 900 puk puk puk
-
Konio - Mieszkaniec forum
- Posty: 2925
- Dołączył(a): 6/11/2008, 21:47
- Lokalizacja: Nadejdzie Chuck? Tego nikt nie wie;/ Kielce/Krk
Konio napisał(a):Tak ogolnie to nie pokazal ci instruktor wszystkiego ze sie pytasz? Do jakiej ty szkoly jazdy chodzisz?
Musisz sprawdzic jeszcze oswietlenie tablicy rejestracyjnej, stan opon oraz glowke kierownicy... Pozdro
hehe, dobre pytanie xD do jakiej ja szkoły jazdy chodze ;p do kitu ^^ szczerze to chodzę do takiego jednego co ma tylko plac. A na miasto wykupuje innego instruktora i on mi tłumaczył, ale chce mieć pewność ;p ot co!


- sirgorn
- Świeżak
- Posty: 7
- Dołączył(a): 12/6/2008, 17:41
To ja powiem jak to wyglądało u mnie.
Robiłem tylko kat. A bo B miałem już za sobą a więc na egzaminie teoretycznym dostałem 18 pytań z czego 12 dotyczyło kat. B i 6 kat. A.
Egzamin praktyczny wyglądał następująco: Przeprowadzić motocykl na odległość 5m i postawić go na bocznej stopce (jeśli ktoś się boi, że na centralnej i nie da rady to nie ma strachu
). Następnie sprawdzenie stanu technicznego pojazdu czyli poziom płynu hamulcowego, poziom oleju, luz łańcucha (możesz dodać że tolerancja luzu to od 2,5 do 3,5 cm), sprawdzenie wszystkich świateł (pozycyjne, mijania, drogowe, kierunkowskazy, stop obydwu hamulców) przy pomocy ręki. Następnie siadasz na motorze, skłądasz nóżkę i sprawdzasz czy jest złożona, sprawdzasz płynność ruchów kierownicy. To powinno wystarczyć, myślę, że nie zaszkodzi jeszcze sprawdzić ciśnienie powietrza w oponach i ustawić lusterka chociaż u mnie nie było to wymagane bo lusterek i tak na egzaminie nie wolno używać. Po sprawdzeniu stanu technicznego jedziesz na "górkę", potem na ósemk (kręcisz 5 razy) i slalom z oglądaniem się od razu po ostatniej ósemce (dwukrotny przejazd), następnie egzaminator kazał mi odjechać kawałek, rozpędzić się do 50 i wykonać hamowanie awaryjne (najważniejsze żeby zatrzymać motor do zera, koła mogą piszczeć, byle się nie wywalić). Jazda po mieście to już bajka, trzeba tylko się wszędzie oglądać (przy skręcaniu i przy ruszaniu) i wystawiać ręce, nie zapomnij też o przepuszczaniu pieszych na pasach (uważaj na nich bo czasem niezłego wała potrafią odstawić), nie zastawiaj wjazdów i nie przekraczaj prędkości (najbezpieczniej trzymać się 40). Koniec
.
Robiłem tylko kat. A bo B miałem już za sobą a więc na egzaminie teoretycznym dostałem 18 pytań z czego 12 dotyczyło kat. B i 6 kat. A.
Egzamin praktyczny wyglądał następująco: Przeprowadzić motocykl na odległość 5m i postawić go na bocznej stopce (jeśli ktoś się boi, że na centralnej i nie da rady to nie ma strachu


- Szymen
- Świeżak
- Posty: 8
- Dołączył(a): 19/5/2009, 22:38
- Lokalizacja: z kÄ…towni.
Szymen napisał(a): nie przekraczaj prędkości (najbezpieczniej trzymać się 40).
Takich rad to Ty lepiej nie udzielaj

-
Ciechan666 - Świeżak
- Posty: 262
- Dołączył(a): 12/4/2008, 20:28
- Lokalizacja: Wawa
No może i racja, trochę przesadziłem, ale napewno trzymanie się licznikowego 50 to nie jest bezpieczna prędkość na egzaminie ( trafisz na wrednego który i powie, że u niego przez chwile było 51 i co wtedy?). Myślę że 45-48 jest ok 

- Szymen
- Świeżak
- Posty: 8
- Dołączył(a): 19/5/2009, 22:38
- Lokalizacja: z kÄ…towni.
Był ostatnio artykuł na którymś z portali, że w czasie egzaminu egzaminator kazał lasce awaryjnie zahamować - z tym, że samochodem. Powiedział "o tutaj, na wysokości tego znaku hamujemy awaryjnie". No to laska po heblach. Pech chciał, że kolo za nią w samochodzie się tego nie spodziewał i przy....ił w "L-kę"
A policja dała lasce mandat, za spowodowanie kolizji
Tłumaczyli, że im wolno, to dali 



-
Ciechan666 - Świeżak
- Posty: 262
- Dołączył(a): 12/4/2008, 20:28
- Lokalizacja: Wawa
Posty: 24
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość