Zobacz wątek - o ile wytrzymalsze sa silniki turystyków od scigaczy ?

o ile wytrzymalsze sa silniki turystyków od scigaczy ?

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, rosiboj, Lovtza, Terror, lagiboy, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, andy7, suhy-19, Bostorn, Miczab, Boshi

o ile wytrzymalsze sa silniki turystyków od scigaczy ?

Postprzez SumaK » 22/5/2009, 21:30

witam mam pytanko ile tysiecy kilometrow tak mniej wiecej wytrzymuja silniki motocykli turystycznych a ile tysiecy scigaczy ?

Pozdrawiam
SumaK
Avatar użytkownika
SumaK
Świeżak
 
Posty: 41
Dołączył(a): 15/4/2009, 20:15
Lokalizacja: Malbork


Postprzez Ciechan666 » 22/5/2009, 21:39

Dobry człowieku... zależy jak jest motocykl użytkowany... zakatować można i turystyka i sporta... można też sportem jeździć "na emeryta" i będzie śmigał latami. Ja czytałem, że silniki montowane w CBR-ach wytrzymują do 200 tysięcy bez remontu jeżeli są odpowiednio serwisowane, a to motocykl sportowy. Zasada jest prosta: zakatować można każdego sprzęta, trzeba przed kupnem po prostu trzeba obejrzeć silnik, posłuchać - najlepiej z mechanikiem....
Avatar użytkownika
Ciechan666
Świeżak
 
Posty: 262
Dołączył(a): 12/4/2008, 20:28
Lokalizacja: Wawa

Postprzez melvin » 22/5/2009, 22:06

głupie pytania zadajesz...
wszystko zalęży od tego jak moto było traktowane, tzn co ile robiono serwis, czy było ciorane na kole, czy używane w długich trasach dookoła europy i kręcone tylko do 5krpm...
DUŻO GAZU I SPRZĘGŁO OD RAZU! :twisted:
Avatar użytkownika
melvin
PierwszyOkrutny
 
Posty: 8393
Dołączył(a): 17/9/2007, 21:09
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Postprzez laser » 22/5/2009, 22:44

nawet przy już ostrzejszym używaniu sport powinien wytrzymac każdy min 100k jeśli był serwisowany
Avatar użytkownika
laser
Bywalec
 
Posty: 859
Dołączył(a): 8/5/2009, 19:12
Lokalizacja: KaliszCity

Postprzez YZF R1 » 23/5/2009, 04:17

o ile...? o dwa gile! niczym się te silniki nie różnią.....
Avatar użytkownika
YZF R1
Moderator
 
Posty: 2765
Dołączył(a): 14/5/2008, 12:16
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez elco » 23/5/2009, 10:26

Czy do konca jest to glupie pytanie, troche bym polemizowal...

Na Politechnice inzynierowie i dokotorzy z instytutu eksploatacji maszyn i urzadzen od wielu lat zadaja sobie podobne pytania.
Owszem wiele zalezy od sposobu eksploatacji maszyny, ktore scisle zaleza od predyspozycji kierowcy i wynik zawsze bedzie subiektywny, to jednak obierajac okreslone warunki eksploatacji i wybierajac jednego kierowce mozna usrednic te wyniki i uzyskac dosc dobre porownanie takich czy innych silnikow i urzadzen, ktore przydadza sie w konstrukcji kolejnych modeli. Pozostaje tylko sens takiego badania - jezeli chodzi o motocykle sportowe - tutaj chodzi o kazdy koń mechaniczny, o kazdy kilogram a nie o wytrzymalosc.

Czy te silniki sie nie roznia ? Zasada dzialania owszem... ale jak to sie dzieje, ze z jednej pojemnosci dla motocykla sporotowego osiaga sie ponad 40 koni wiecej niz dla motocykla turystycznego, tudziez sportowo - turystycznego ?
Ostatnio edytowano 23/5/2009, 11:21 przez elco, łącznie edytowano 1 raz
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław

Postprzez bast » 23/5/2009, 11:16

o tyle ]__________________[

przeciez wszystko zalezy jak go uzywasz i jak dbasz, to tak jakbys zadal pytanie czy samochody kombi maja dluzsza zywotnosc niz hatchbacki albo coupe.
SPIDER DIARIES (otwórz link)

Yamaha YX 600 Radian ---> Suzuki DR-Z 400 SM
Avatar użytkownika
bast
Bywalec
 
Posty: 849
Dołączył(a): 7/7/2008, 11:09
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez pablomotors » 23/5/2009, 12:17

Jest różnica bo w sportach silniki mają parę koni więcej czyli teoretycznie są bardziej wysilone.

A i tak najwięcej zależy od stylu jazdy
Avatar użytkownika
pablomotors
Świeżak
 
Posty: 453
Dołączył(a): 25/3/2008, 13:06
Lokalizacja: Maczu-Pikczu

Postprzez herbatkowy » 23/5/2009, 12:35

Spytaj lepiej, czy korzystniej wysrac sie w domu, w czasie gdy motocykl stoji w garazu, czy przed domem, aha no i jezeli to enduro to czy powinien stac na wydmie tak zebys mogl polaczyc sie z nim duchowo i wypierdziec wszystkie zle moce czychajace na drogach. Zaraz sie zdenerwuje i bede trzepac takie tematy na forum ze moderatorom sie zachce usuwac takie glupoty.
Na końcu będziemy pamiętać nie słowa naszych wrogów, ale milczenie naszych przyjaciół.
Avatar użytkownika
herbatkowy
Bywalec
 
Posty: 608
Dołączył(a): 12/8/2008, 14:22
Lokalizacja: Ostrołęka

Postprzez TomoR1 » 23/5/2009, 13:56

Zgadzam sie z przedmówcami że dużo zależy od użytkowania motocykla.

Ale mimo to i tak uważam że sportowe motocykle są wyżyłowane bardziej niż turystyczne i wym samym silniki są słabsze ale moge się mylic :idea:
Avatar użytkownika
TomoR1
Świeżak
 
Posty: 115
Dołączył(a): 4/12/2008, 19:34
Lokalizacja: Nowodwór/Maynooth

Postprzez Raczek_6 » 23/5/2009, 15:30

Dobre porównanie ten sam silnik
- CBR 1000RR 178 KM,
- CBF 1000 98 KM,
- CB 1000R 125 KM,

Odpowiedź nasuwa się sama.
http://motomaniax.pl/ - serwis Ducati | http://www.motorakowski.pl/ - serwis Kawasaki | | Nie pomagam w oględzinach motocykli.
Raczek_6
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Postprzez t_racer_ » 23/5/2009, 22:44

Raczek_6 napisał(a):Dobre porównanie ten sam silnik
- CBR 1000RR 178 KM,
- CBF 1000 98 KM,
- CB 1000R 125 KM,

Odpowiedź nasuwa się sama.


No nie bałdzo taki sam. Bo jak widać parametry ma diametralnie inne w każdym z modeli. To wiąże się z poważnymi zmianami konstrukcyjnymi ważnych elementów np. wału korbowego, tłoków, korbowodów itp, lub zastosowaniem zupełnie innych np. głowica. Takie ingerencje są na tyle głębokie, że znacznie zmieniają i parametry osiągów i wytrzymałości takiego silnika. Turystyki zazwyczaj nakręcają więcej kilometrów, a wykonane są przy użyciu tańszych elementów i materiałów. Wyższe osiągi i agresywna eksploatacja sportowych motocykli sprawiają, że ich silniki mimo zastosowania droższych komponentów osiągają niższe przebiegi.
Avatar użytkownika
t_racer_
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 427
Dołączył(a): 9/1/2007, 23:11
Lokalizacja: Warmia

Postprzez wgp » 23/5/2009, 23:09

Ta tylko podobno CBF1000 ma silnik z CBR1000RR z przestrojonym komputerem w stronę dużego momentu w każdym zakresie obrotów.
Coś w stylu FZ6 'S1' czy np. XJ6 i FZ6 S2, silniki te same inne mapy wtrysku.
Z750 s '05
wgp
Świeżak
 
Posty: 71
Dołączył(a): 5/11/2007, 13:40

Postprzez gba4 » 23/5/2009, 23:41

Według mnie, jeżeli motocykle będą podobnie serwisowane to turystyk powinien dłużej pochodzić ale to nie reguła :)
XL 125 Varadero
Avatar użytkownika
gba4
Bywalec
 
Posty: 543
Dołączył(a): 12/9/2007, 19:29

Postprzez Traperoso » 24/5/2009, 00:28

To jest jak jednej z tych opowieści: koleś martwi się o auto - mega estetyk. Martwi się jak to lakier zniszczeje i jak to potem naprawić. Poczym następnego dnia wjeżdża w drzewo i auto do kasacji...

Apropo sensownej odpowiedzi: podobnie uważam jak qba4: przy takim samym idealnym użytkowaniu, możliwe, że dłużej pożyje turystyk, jednakże w życiu jak to w życiu, różnie bywa...
Kawasaki ER5 2005
Avatar użytkownika
Traperoso
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1645
Dołączył(a): 29/7/2006, 19:47
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez dr.artur » 25/5/2009, 10:16

najdluzej zyja zolwie ale jest jeden problem czlowiek i czasem nie zyja dluzej. znam motor co wziety z salonu po 15tys km nie nadaje sie juz do niczego- wlasciciel
dr.artur
 

Postprzez lonewolf » 25/5/2009, 12:59

Myślę, że nie o to chodziło autorowi tematu ;] Chodziło mu o NORMALNE użytkowanie wymienionych motocykli. A zatem jest tak jak napisał np. t_racer_. Sporty przy normalnej ich eksploatacji pożyją krócej od turystyków. W sportach jest wszystko wyżyłowane do jak najlepszych osiągów. Trzeba te motocykle kręcić na obrotach żeby szły. Turystyka nie trzeba kręcić, żeby szedł dynamicznie. Wszystko się przekłada na mniejsze zużycie elementów silnika przy mniejszej mocy.
Avatar użytkownika
lonewolf
Bywalec
 
Posty: 588
Dołączył(a): 29/5/2008, 19:48

Postprzez dr.artur » 25/5/2009, 14:24

jak z samochodem stworzone z mysla o jezdzie przy 2 tys obrotow dajcie spokoj
dr.artur
 

Postprzez YZF R1 » 25/5/2009, 15:54

lonewolf napisał(a):Myślę, że nie o to chodziło autorowi tematu ;] Chodziło mu o NORMALNE użytkowanie wymienionych motocykli. A zatem jest tak jak napisał np. t_racer_. Sporty przy normalnej ich eksploatacji pożyją krócej od turystyków. W sportach jest wszystko wyżyłowane do jak najlepszych osiągów. Trzeba te motocykle kręcić na obrotach żeby szły. Turystyka nie trzeba kręcić, żeby szedł dynamicznie. Wszystko się przekłada na mniejsze zużycie elementów silnika przy mniejszej mocy.


No ale to oczywiste jest przecież!!!
Avatar użytkownika
YZF R1
Moderator
 
Posty: 2765
Dołączył(a): 14/5/2008, 12:16
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez t_racer_ » 25/5/2009, 16:31

wgp napisał(a):Ta tylko podobno CBF1000 ma silnik z CBR1000RR z przestrojonym komputerem w stronę dużego momentu w każdym zakresie obrotów.
Coś w stylu FZ6 'S1' czy np. XJ6 i FZ6 S2, silniki te same inne mapy wtrysku.


Honda jest tu idealnym przykładem. Rozmawiałem z właścicielem serwisu motorowodnego i motocyklowego (Yamaha, a więc stronniczy był :) ), i stwierdził, że Honda adaptuje silniki samochodowe do motorówek. Poczciwa CBF1000 jest następnym przykładem takich adaptacji, w wyniku których na podstawie jednego silnika uzyskuje się inny o zupełnie innych parametrach i charakterystyce. Nie ma się co łudzić, że wystarczy przeprogramować elektronikę i z CBF-ki powstanie coś w podobie CBR. Wszystko to kwestia kasy. Turystyk ma być tańszy od supersporta, więc w CBF zastosowano inny układ korbowo-tłokowy, wtryskowy, elektronikę ( a nie samo oprogramowanie ) i inny układ dolotowy, oraz wydechowy. W CBF są tańsze i nie dają tyle powera, co w CBR, bo i po co? W związku z tym turystyk eksploatowany jak motocykl sportowy szybciej wyzionie ducha... Kwestia ramy i zawieszeń to już inna opowieść.


Co do FZ6 i XJ6 to różnice w silnikach są tak samo znaczne jak w przypadku CBF i CBR. S1 i S2 to faktycznie tylko poprawka oprogramowania, oraz modyfikacje innych elementów.
Avatar użytkownika
t_racer_
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 427
Dołączył(a): 9/1/2007, 23:11
Lokalizacja: Warmia

Następna strona


Powrót do Motocykle



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości




na gr