o ile wytrzymalsze sa silniki turystyków od scigaczy ?
Posty: 31
• Strona 1 z 2 • 1, 2
o ile wytrzymalsze sa silniki turystyków od scigaczy ?
witam mam pytanko ile tysiecy kilometrow tak mniej wiecej wytrzymuja silniki motocykli turystycznych a ile tysiecy scigaczy ?
Pozdrawiam
SumaK
Pozdrawiam
SumaK
-
SumaK - Świeżak
- Posty: 41
- Dołączył(a): 15/4/2009, 20:15
- Lokalizacja: Malbork
Dobry człowieku... zależy jak jest motocykl użytkowany... zakatować można i turystyka i sporta... można też sportem jeździć "na emeryta" i będzie śmigał latami. Ja czytałem, że silniki montowane w CBR-ach wytrzymują do 200 tysięcy bez remontu jeżeli są odpowiednio serwisowane, a to motocykl sportowy. Zasada jest prosta: zakatować można każdego sprzęta, trzeba przed kupnem po prostu trzeba obejrzeć silnik, posłuchać - najlepiej z mechanikiem....
-
Ciechan666 - Świeżak
- Posty: 262
- Dołączył(a): 12/4/2008, 20:28
- Lokalizacja: Wawa
głupie pytania zadajesz...
wszystko zalęży od tego jak moto było traktowane, tzn co ile robiono serwis, czy było ciorane na kole, czy używane w długich trasach dookoła europy i kręcone tylko do 5krpm...
wszystko zalęży od tego jak moto było traktowane, tzn co ile robiono serwis, czy było ciorane na kole, czy używane w długich trasach dookoła europy i kręcone tylko do 5krpm...
DUŻO GAZU I SPRZĘGŁO OD RAZU! 

-
melvin - PierwszyOkrutny
- Posty: 8393
- Dołączył(a): 17/9/2007, 21:09
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Czy do konca jest to glupie pytanie, troche bym polemizowal...
Na Politechnice inzynierowie i dokotorzy z instytutu eksploatacji maszyn i urzadzen od wielu lat zadaja sobie podobne pytania.
Owszem wiele zalezy od sposobu eksploatacji maszyny, ktore scisle zaleza od predyspozycji kierowcy i wynik zawsze bedzie subiektywny, to jednak obierajac okreslone warunki eksploatacji i wybierajac jednego kierowce mozna usrednic te wyniki i uzyskac dosc dobre porownanie takich czy innych silnikow i urzadzen, ktore przydadza sie w konstrukcji kolejnych modeli. Pozostaje tylko sens takiego badania - jezeli chodzi o motocykle sportowe - tutaj chodzi o kazdy koń mechaniczny, o kazdy kilogram a nie o wytrzymalosc.
Czy te silniki sie nie roznia ? Zasada dzialania owszem... ale jak to sie dzieje, ze z jednej pojemnosci dla motocykla sporotowego osiaga sie ponad 40 koni wiecej niz dla motocykla turystycznego, tudziez sportowo - turystycznego ?
Na Politechnice inzynierowie i dokotorzy z instytutu eksploatacji maszyn i urzadzen od wielu lat zadaja sobie podobne pytania.
Owszem wiele zalezy od sposobu eksploatacji maszyny, ktore scisle zaleza od predyspozycji kierowcy i wynik zawsze bedzie subiektywny, to jednak obierajac okreslone warunki eksploatacji i wybierajac jednego kierowce mozna usrednic te wyniki i uzyskac dosc dobre porownanie takich czy innych silnikow i urzadzen, ktore przydadza sie w konstrukcji kolejnych modeli. Pozostaje tylko sens takiego badania - jezeli chodzi o motocykle sportowe - tutaj chodzi o kazdy koń mechaniczny, o kazdy kilogram a nie o wytrzymalosc.
Czy te silniki sie nie roznia ? Zasada dzialania owszem... ale jak to sie dzieje, ze z jednej pojemnosci dla motocykla sporotowego osiaga sie ponad 40 koni wiecej niz dla motocykla turystycznego, tudziez sportowo - turystycznego ?
Ostatnio edytowano 23/5/2009, 11:21 przez elco, łącznie edytowano 1 raz
Honda VFR 800 FI
-
elco - Moderator
- Posty: 3014
- Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
- Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
o tyle ]__________________[
przeciez wszystko zalezy jak go uzywasz i jak dbasz, to tak jakbys zadal pytanie czy samochody kombi maja dluzsza zywotnosc niz hatchbacki albo coupe.
przeciez wszystko zalezy jak go uzywasz i jak dbasz, to tak jakbys zadal pytanie czy samochody kombi maja dluzsza zywotnosc niz hatchbacki albo coupe.
-
bast - Bywalec
- Posty: 849
- Dołączył(a): 7/7/2008, 11:09
- Lokalizacja: Warszawa
Jest różnica bo w sportach silniki mają parę koni więcej czyli teoretycznie są bardziej wysilone.
A i tak najwięcej zależy od stylu jazdy
A i tak najwięcej zależy od stylu jazdy
-
pablomotors - Świeżak
- Posty: 453
- Dołączył(a): 25/3/2008, 13:06
- Lokalizacja: Maczu-Pikczu
Spytaj lepiej, czy korzystniej wysrac sie w domu, w czasie gdy motocykl stoji w garazu, czy przed domem, aha no i jezeli to enduro to czy powinien stac na wydmie tak zebys mogl polaczyc sie z nim duchowo i wypierdziec wszystkie zle moce czychajace na drogach. Zaraz sie zdenerwuje i bede trzepac takie tematy na forum ze moderatorom sie zachce usuwac takie glupoty.
Na końcu będziemy pamiętać nie słowa naszych wrogów, ale milczenie naszych przyjaciół.
-
herbatkowy - Bywalec
- Posty: 608
- Dołączył(a): 12/8/2008, 14:22
- Lokalizacja: Ostrołęka
Raczek_6 napisał(a):Dobre porównanie ten sam silnik
- CBR 1000RR 178 KM,
- CBF 1000 98 KM,
- CB 1000R 125 KM,
Odpowiedź nasuwa się sama.
No nie bałdzo taki sam. Bo jak widać parametry ma diametralnie inne w każdym z modeli. To wiąże się z poważnymi zmianami konstrukcyjnymi ważnych elementów np. wału korbowego, tłoków, korbowodów itp, lub zastosowaniem zupełnie innych np. głowica. Takie ingerencje są na tyle głębokie, że znacznie zmieniają i parametry osiągów i wytrzymałości takiego silnika. Turystyki zazwyczaj nakręcają więcej kilometrów, a wykonane są przy użyciu tańszych elementów i materiałów. Wyższe osiągi i agresywna eksploatacja sportowych motocykli sprawiają, że ich silniki mimo zastosowania droższych komponentów osiągają niższe przebiegi.
-
t_racer_ - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 427
- Dołączył(a): 9/1/2007, 23:11
- Lokalizacja: Warmia
To jest jak jednej z tych opowieści: koleś martwi się o auto - mega estetyk. Martwi się jak to lakier zniszczeje i jak to potem naprawić. Poczym następnego dnia wjeżdża w drzewo i auto do kasacji...
Apropo sensownej odpowiedzi: podobnie uważam jak qba4: przy takim samym idealnym użytkowaniu, możliwe, że dłużej pożyje turystyk, jednakże w życiu jak to w życiu, różnie bywa...
Apropo sensownej odpowiedzi: podobnie uważam jak qba4: przy takim samym idealnym użytkowaniu, możliwe, że dłużej pożyje turystyk, jednakże w życiu jak to w życiu, różnie bywa...
Kawasaki ER5 2005
-
Traperoso - Mieszkaniec forum
- Posty: 1645
- Dołączył(a): 29/7/2006, 19:47
- Lokalizacja: Szczecin
Myślę, że nie o to chodziło autorowi tematu ;] Chodziło mu o NORMALNE użytkowanie wymienionych motocykli. A zatem jest tak jak napisał np. t_racer_. Sporty przy normalnej ich eksploatacji pożyją krócej od turystyków. W sportach jest wszystko wyżyłowane do jak najlepszych osiągów. Trzeba te motocykle kręcić na obrotach żeby szły. Turystyka nie trzeba kręcić, żeby szedł dynamicznie. Wszystko się przekłada na mniejsze zużycie elementów silnika przy mniejszej mocy.
-
lonewolf - Bywalec
- Posty: 588
- Dołączył(a): 29/5/2008, 19:48
lonewolf napisał(a):Myślę, że nie o to chodziło autorowi tematu ;] Chodziło mu o NORMALNE użytkowanie wymienionych motocykli. A zatem jest tak jak napisał np. t_racer_. Sporty przy normalnej ich eksploatacji pożyją krócej od turystyków. W sportach jest wszystko wyżyłowane do jak najlepszych osiągów. Trzeba te motocykle kręcić na obrotach żeby szły. Turystyka nie trzeba kręcić, żeby szedł dynamicznie. Wszystko się przekłada na mniejsze zużycie elementów silnika przy mniejszej mocy.
No ale to oczywiste jest przecież!!!
-
YZF R1 - Moderator
- Posty: 2765
- Dołączył(a): 14/5/2008, 12:16
- Lokalizacja: Warszawa
wgp napisał(a):Ta tylko podobno CBF1000 ma silnik z CBR1000RR z przestrojonym komputerem w stronę dużego momentu w każdym zakresie obrotów.
Coś w stylu FZ6 'S1' czy np. XJ6 i FZ6 S2, silniki te same inne mapy wtrysku.
Honda jest tu idealnym przykładem. Rozmawiałem z właścicielem serwisu motorowodnego i motocyklowego (Yamaha, a więc stronniczy był

Co do FZ6 i XJ6 to różnice w silnikach są tak samo znaczne jak w przypadku CBF i CBR. S1 i S2 to faktycznie tylko poprawka oprogramowania, oraz modyfikacje innych elementów.
-
t_racer_ - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 427
- Dołączył(a): 9/1/2007, 23:11
- Lokalizacja: Warmia
Kolejna kwestia to sam silnik jak chyba nikt nie zdazyl zauwacyc. Silnik hondy jezdzony identycznie jak silnik suzuki,(zeby bylo podobnie w klasie to zalozmy CBR600 i GSXR600) moze poprostu dluzej przezyc, takze nie mozna powiedziec ze turystyki sa takie czy takie, silnik kazdej marki sie chyba nieco rozni, nie myle sie?
Na końcu będziemy pamiętać nie słowa naszych wrogów, ale milczenie naszych przyjaciół.
-
herbatkowy - Bywalec
- Posty: 608
- Dołączył(a): 12/8/2008, 14:22
- Lokalizacja: Ostrołęka
Posty: 31
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości