Zobacz wątek - Stary, ale czy jary ?

Stary, ale czy jary ?

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, rosiboj, Lovtza, Terror, lagiboy, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, andy7, suhy-19, Bostorn, Miczab, Boshi

Stary, ale czy jary ?

Postprzez malar » 21/5/2009, 14:47

Witam.
Mam takie o to pytanie. Czy starsze motocykle (np. z rocznika 93 lub podbnych) warte sa zakupu ?
Chodzi mi o to ze np. chce kupic motocykl. Ok. Wpadlo mi w oko Suzuki GSX-R 750, stary olejak. Ładnie sie przezentuje i w ogole. Cena tez kuszaca.
Ale czy warto porywac sie na takie cos ?
Czy mozna tym jeszcze pojezdzic dluzej niz 1 sezon?
Czy nie bede mial z takim moto wiecznych problemow?

Z gory dziekuje za wszelkie odpowiedzi.

Pozdrawiam.
malar
Świeżak
 
Posty: 15
Dołączył(a): 17/5/2009, 20:09


Postprzez matmax » 21/5/2009, 15:27

od siebie mogę tylko powiedzieć, że mój znajomy kupił sobie Yamahe XJ650 (wersja goła) rocznik '89 i jeździ nią już piąty sezon.
Avatar użytkownika
matmax
Świeżak
 
Posty: 317
Dołączył(a): 19/8/2008, 13:08
Lokalizacja: Dębica

Postprzez Kedar-88 » 21/5/2009, 16:05

Oczywiście że warto, tylko jeśli nie jest zakatowana.
Odpowiadając na twoje pytania:
1. patrz pierwsze zdanie
2. możesz
3. jeśli nie zakatowany to nie, chodź musisz się z tym liczyć że najbardziej cierpią z czasem elementy gumowe, które lubią twardnieć, pękać.
Bandit 1200
Avatar użytkownika
Kedar-88
Stały bywalec
 
Posty: 1327
Dołączył(a): 21/8/2007, 04:54
Lokalizacja: Jaworzno

Postprzez Kurt » 21/5/2009, 16:34

Mam wielu znajomych, którzy mają jeszcze starsze sprzety niż z 93r i są w stanie takim że nie powstydziłby się nie jeden 5latek. Kupując starsze moto po prostu musisz zachować jeszcze większą ostrożność niż zwykle i musisz liczyć się z tym, że trzeba będzie coś tam przy nim zrobić. Ale jak trafisz zadbaną sztukę to przy małym wkładzie własnym będziesz smigać bezawaryjnie kilka sezonów.
Avatar użytkownika
Kurt
Świeżak
 
Posty: 387
Dołączył(a): 21/1/2009, 14:21
Lokalizacja: Pabianice

Postprzez jordan23 » 21/5/2009, 16:51

Wszystko zależy od stanu motocykla . Tak jak inni powiedzieli . Są perełki nawet z tamtych lat . Trzeba dobrze poszukać
Avatar użytkownika
jordan23
Stały bywalec
 
Posty: 1103
Dołączył(a): 23/2/2008, 11:40
Lokalizacja: jestem?

Postprzez malar » 21/5/2009, 18:06

No ja wlasnie tez jestem takiego zdania, ze rocznik nie zawsze swiadczy o stanie technicznym.

Moje pytania wynikly z tego, ze kumpel widzac jak przegladam aukcje motocyklowe, stwierdzil zebym nie bral nizej niz 2000 rok. Argumentujac tym , ze te starsze sa pewnie doje***e.
malar
Świeżak
 
Posty: 15
Dołączył(a): 17/5/2009, 20:09

Postprzez malyzck » 21/5/2009, 18:25

Duzo chlopakow jezdzi sprzetami z lat 90 i jak dbasz o moto to napewno warto, a kupujac czy mlode czy stare to trzeba sie liczyc z tym ze bedzie trzeba wlozyc pare pln gdyz to nie jest moto z salonu, sam jezdze moto z 94r i nie narzekam
Pozdro
malyzck
Bywalec
 
Posty: 512
Dołączył(a): 31/3/2008, 08:52
Lokalizacja: Kielce

Postprzez Frugos » 21/5/2009, 18:39

Poniżej 2000 roku? Widać, że Twój kumpel ma pojęcie o motocyklach...


Co do starszych motocykli to sam niedługo będę kupował z '93 r.
Avatar użytkownika
Frugos
Bywalec
 
Posty: 602
Dołączył(a): 5/11/2008, 17:05

Postprzez laser » 21/5/2009, 19:03

pojęcia to on raczej nie ma co do starszych motorów to na pewno trzeba się liczyć z kosztami typy oleje płyny regulacja laciki klocki elementy złużywające się choc to nie oznacza ze każdy moto bedzie tyle kosztował bo większość jest przygotowana do sezonu:) a jak dobrze kupisz to pośmigasz nie jeden sezon
Ostatnio edytowano 21/5/2009, 20:01 przez laser, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
laser
Bywalec
 
Posty: 859
Dołączył(a): 8/5/2009, 19:12
Lokalizacja: KaliszCity

Postprzez Qbiak » 21/5/2009, 19:44

ja mam olejaka z 90r i nie narzekam na niego. oczywiscie zaraz po kupnie poszedl na regulacje, wymiane oleju, klockow itp, ale zadnych problemow z nim nie ma i jeszcze powinien ladnych pare sezonow polatac. :P
Avatar użytkownika
Qbiak
Świeżak
 
Posty: 80
Dołączył(a): 28/3/2009, 17:54
Lokalizacja: Konin

Postprzez malar » 21/5/2009, 20:04

A jaka pojemnocsc ? ;)
Nie chleje Ci zbyt duzo ?

Btw. Dobrze jest slyszec (tzn czytac hehe) takie opinie. Moje watpliwosci troche sie rozwialy ;)
malar
Świeżak
 
Posty: 15
Dołączył(a): 17/5/2009, 20:09

Postprzez Juno » 21/5/2009, 20:48

Wystarczy zobaczyć, ile MZ, Simsonów czy innych tego typu maszyn jeździ ;)
Tak jak mówili wcześniej - wiek nie musi świadczyć o złym stanie i jeśli cena jest atrakcyjna, to moim zdaniem warto rozważyć taką opcję. Oczywiście biorąc pod uwagę historię motocykla, jego stan i fakt, że coś jeszcze może się popsuć.
Juno
Świeżak
 
Posty: 86
Dołączył(a): 22/4/2009, 21:59
Lokalizacja: Koło

Postprzez limak14 » 21/5/2009, 20:49

Kolumbem nie będęi nie odkryje Ameryki jak powiem, że wszystko zależy od stanu. Starsze motocykle z reguły maja wiecej za sobą i trzeba na nie zwrócić szczególną uwage przy kupnie, ponieważ ewentualne naprawy albo poważniejsze usterki mogą przekraczać wartość całego moto.
Ja maja c leciwą FZR z 95r miałem problemy z dostaniem różnych akcesoryjnych bajerów np. hugger itp.
Ale poza tym to jak sprzęt w dobrym stanie to ok.
Avatar użytkownika
limak14
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 3798
Dołączył(a): 16/5/2007, 10:30
Lokalizacja: LBN/Puławy

Postprzez malar » 21/5/2009, 21:00

Ooo, bo mnie wlasnie bardzo interesuje FZR wlasnie cos kolo tego roku ;)

Bardzo ladnie sie prezentuje a do tego sporo mocy.

W sumie rozwazam kilka mozliwosci. Wlasnie FZR, GSX-R i ZXR a moze jeszcze cos innego, hmm ;)

Oczywiscie kieruje sie tu aktywami, bo ograniczja sie do ok. 8000 zl ;( Wiec takie maszynki bylyby szczytem ;)
malar
Świeżak
 
Posty: 15
Dołączył(a): 17/5/2009, 20:09

Postprzez limak14 » 21/5/2009, 21:10

To może jeszcze CBRa F2 ?
FZR strasznie mało pali i to jest jej duży plus
Avatar użytkownika
limak14
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 3798
Dołączył(a): 16/5/2007, 10:30
Lokalizacja: LBN/Puławy

Postprzez laser » 21/5/2009, 21:19

za tą kasę juz kupisz coś z 99 a nawet 00 poszperaj na allegro
Avatar użytkownika
laser
Bywalec
 
Posty: 859
Dołączył(a): 8/5/2009, 19:12
Lokalizacja: KaliszCity

Postprzez limak14 » 21/5/2009, 21:23

Nie zapominajmy że sporo kasy jest pottrzebne po kupnie motocykla na jego przygotowanie do jazdy, także te czynniki też trzeba uwzględnic. Myślę ze bedzie to ok 1,5tys zł na sam "zerowy" serwis
Avatar użytkownika
limak14
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 3798
Dołączył(a): 16/5/2007, 10:30
Lokalizacja: LBN/Puławy

Postprzez melvin » 21/5/2009, 21:57

przeje*ane jest teraz sprzedać ,,starego" sprzęta, z wyjątkiem F2...
DUŻO GAZU I SPRZĘGŁO OD RAZU! :twisted:
Avatar użytkownika
melvin
PierwszyOkrutny
 
Posty: 8393
Dołączył(a): 17/9/2007, 21:09
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Postprzez malar » 21/5/2009, 22:01

No nad Cebra tez myslalem, ale zdaje mi sie byc dziwnie mala ;P

Ja sie ciesze ze trudniej sprzedac , bo dzieki temu ja taniej kupie ;D
malar
Świeżak
 
Posty: 15
Dołączył(a): 17/5/2009, 20:09

Postprzez melvin » 21/5/2009, 22:03

mylisz pojęcia...
dobry sprzęt trzyma cenę i mimo iż ciężko go sprzedać nie kupisz DOBREGO starego moto w małej kasie...
DUŻO GAZU I SPRZĘGŁO OD RAZU! :twisted:
Avatar użytkownika
melvin
PierwszyOkrutny
 
Posty: 8393
Dołączył(a): 17/9/2007, 21:09
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Następna strona


Powrót do Motocykle



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 3 gości




na gr