Zobacz wÄ…tek - Jakie COUPE ?
NAS Analytics TAG

Jakie COUPE ?

O wszystkim
_________

Postprzez dambandit » 22/5/2009, 10:09

Możesz jeszcze to rozważyć . Trochę takim jeździłem i imprezy pozostają sporo w tyle . 190 koni i tona masy . Obroty podobne jak te w motocyklu .

http://moto.allegro.pl/item633435055_ho ... r_dc2.html
był suzuki bandit 600n będzie ......
Avatar użytkownika
dambandit
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1704
Dołączył(a): 9/11/2007, 19:45
Lokalizacja: Opole


Postprzez simonw » 22/5/2009, 10:28

LegioN, jesli idzie o e39 to sa tam dwa typy skrzyn automatycznych produkcji bmw, stosowane takze w Volvo (odkad volvo nie robi ale sklada z klockow auta) wraz z silnikami diesla common-rail (d5).

Regula jest taka ze tds przychodzi z prostsza skrzynia, d5 przychodzi z tiptronikiem. Nie orientowalem sie jakie sa roznice konstrukcyjne, bo wyglada to na niewielki lift + inny soft. Skrzynia z tipem jakby szybciej wybiera biegi (nawet bez S-drive) ale minimalnie, natomiast tip jest inteligentniejszy od CIebie poniewaz jesli chcesz zrobic zrzutke o 2 biegi to owszem dajesz dol, dol pokazuje Ci 5->4, 4->3 mryga 3 ale wraca na 4 i skrzynia nie zmienia biegu do 3. Pewnie jest to ochrona skrzyni przed glupimi zrzutkami ktore moga uszkodzic badz co badz bardzo wrazliwy mechanizm hydrokinetyczny. Oprocz tego, nie slyszalem nic specjalnie zlego, duzych strat nie ma w mocy a spalanie w automacie jest jeydnie 1-2 litry wieksze niz odpowiednik w manualu.

Jedyna urban legend jest sprawa oleju w tych skrzyniach. Niektorzy mowia ze nie wolno zmieniac inni ze nalezy. W oryginalnych materialach serwisowych bmw jest opisana procedura zmiany oleju w skrzyni, jednak wroclawski Inchape Motors dealer BMW twierdzi ze oleju zmieniac nie nalezy bo jest "Lifetime Warrantly". Jednak wedle niektorych lifetime to okres "gwarancji" czyli max co 5 lat powinien byc zmieniany.

Na bimmerboardzie widzialem profesjonalne zmiany oleju w Kanadzie (tam leje sie ciut inny olej wedle tabel BMW) i jakos skrzynia sie nie skonczyla i nadal dziala, jednak znajomy niedawno zmienial olej i po pol roku skrzynia sie rozsypala, pociekla i skonczyla. Sadze ze wazne jest w takim ukladzie, cisnieniowe odessanie oleju oraz uzupelnienie wedle instrukcji (czyli 4ro fazowo pod cisnieniem, z kontrola temperatury na wlaczonym silniku). Prawdopodobnie nasi "fachowcy" po prostu leja olej i tyle, ale niestety nie wiem dokladnie jak/co bylo robione ze sie rozsypala.

Moja skrzynia ma nastukane 242 tysiace i nie miala zmiany oleju, ksiazka mowi jedynie o sprawdzeniu skrzyni (nie wiem jaka jest procedura) ale nie bylo ani dolewane ani zmieniane zanim nie kupilem auta. Natomiast regularnie zmieniany jest plyn chlodniczy (obieg chlodniczy takze chlodzi skrzynie) na Prestone i wczesniej za kazdym razem caly uklad jest czyszczony prestone radioator flusher`em. Zgodnie z instrukcja dla skrzyn automatycznych.

Co do samego uzytkownia, to jezdzi sie przewygodnie (e39 to moje 5 auto i pierwsze w automacie) mimo iz nie zbiera sie dramatycznie spokojnie wyprzedzac mozna (jest opcja S-drive oraz kickdown), drifty tez wychodza na zblokowanych przelozeniach Sport3 i Sport2 i wylaczonej kontroli trakcji.

Jedyna odczuwalna wada jest szybkie zuzycie hamulców i ich gorsze chlodzenie. Jednak zawsze hamowalem silnikiem i praktycznie klocki mialem na 30-50 tysiecy km :> obecnie po 20 tysiach widze ze niebawem czeka mnie zmiana no i klocki sa zdecydowanie wieksze niz w manualu. Istnieje mozliwosc hamowania silnikiem w trybie Sport jednak w Drive skrzynia pracuje prawie zawsze na sprzegle wiec auto sie swobodnie toczy na wolnych obrotach.

Tak mysle co jeszcze, hmmm... no nigdy nie udalo mi sie zgiac tarczy hamulcowej w zadnym poprzednim samochodzie ani tez zadnym firmowym, w e39 udalo mi sie nieco zwichrowac tarcze przednia od strony pasazera (wiadomo, dziura z woda) jednak uwazam ze to skutek wlasnie ciaglego hamowania w Drive-Mode i stania na hamulcu (co ogranicza mocno chlodzenie tarczy). Eksperymentalnie kolejnymi tarczami beda tarcze wentylowane, frezowane i dziurkowane typowo sportowe z miekciejszej stali. Nie sa na tyle dramatycznie drogie by nie sprobowac, a zawsze moge wrocic do tarcz Bosha jedynie wentylowanych wewnetrznie. Za okolo 10 tysi czeka mnie zmiana zestawu klocki+tarcze wiec obaczymy jak to sie bedzie spisywac.

Wiecej chyba nie zauwazylem zadnych znaczacych roznic miedzy skrzyniami auto a manualnymi. W odroznieniu od mercedesów (starszych) srzynia nie szarpie, bardzo ladnie zmienia biegi, bardzo plynnie praktycznie nieodczuwalnie. Nie ma mowy o mocnym walnieciu przy zmianie, jak to bylo w 136 albo 300 misiu (tymi jezdzilem testowo). W porownaniu do skrzyni z e34 takze chodzi jakby ciut gladziej, chociaz automat w e34 takze byl niczego sobie (ale wolno wybieral biegi, jak Ikarusy doslownie). Jakby cos Legion, wal na gadu/priva :)
Oprogramowanie dla gastronomii i hotelarstwa (otwórz link)
programy dla gastronomii (otwórz link)
Program do restauracji i hotelu (otwórz link)toshiba g900 (otwórz link)
kasy fiskalne sklep internetowy (otwórz link)
Obrazek (otwórz link)
Avatar użytkownika
simonw
Mieszkaniec forum
 
Posty: 4213
Dołączył(a): 17/5/2007, 00:08
Lokalizacja: Wrocław


Postprzez Leg1oN » 22/5/2009, 13:38

dzieki za wyczerpujÄ…cÄ… odp.. ja sie "zakochalem" w modelu E39 i przymierzam sie do kupna.. wiec na pewno z czasem beda pojawiac sie pytania.. a warto sie zwracac po rady do ludzi siedzacych w temacie.. a tym bardziej userow.. w zamiarach mam M52 B28 czyli r6 2.8.. slyszalem ze najbardziej optymalna (benzynowa) jednostka w E39.. a auto potrafi zauraczyc od pierwszych chwil.. nie jest to cos wyjatkowego jak te omawiane w temacie.. ale ostanio mialem przyjemnosc jezdzic 12 letnia E39 i co mnie zadziwilo: auto ciche, bajecznie wygodne, perfekcyjnie wykonane (niesamowite jest to ze po tylu latach wszytko dziala idealnie, kazdy schowek, lub np klapka od radia..) poprostu czuc ze wsiada sie do auta ktore kiedys kosztowalo ponad 200 jak nie 300 tys zl.. oczywiscie znajdzie sie pare minusow ale one gina w ogromie plusow auta... jedynie co mnie martwilo to wlasnie sprawa tych automatow.. legendy ktore do mnie docieraly..
a omawiana 850 tez jest bajeczna.. ale to juz jest egzotyk.. mam nadzieje ze tez bedzie mi dane polatac taka i choc troche poczuc ducha mclarena f1.. hehe.. sie rozmarzylem..
Avatar użytkownika
Leg1oN
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2533
Dołączył(a): 16/6/2006, 14:02
Lokalizacja: Kłodawa/Poznań

Postprzez simonw » 22/5/2009, 15:22

Hah no e39 jest swietnie wykonana, czesc interioru to wyjete z e38 (7) pierdoly, jak cala kierownica, tunel centralny (z telefonem), zegary i komputer.

Co do jednostki to powiem Ci ze raczej, byle nie V`ka. Znajomy ma 3 czy 3,5 V`ke i problem jest chociazby z dostaniem sie do jakis czesci glebiej polozonych a i synchronizacja miedzy glowicami czasami daje o sobie we znaki. Stawial bym na sprawdzona 6steczke rzedowa :) Po prostu nie pogadasz, moj wspolnik 2 litrowym objezdza mnie i odstawia jak chce, smiejemy sie w firmie ze jak wlaczy klime i wsteczny to mam szanse sie z nim scinac :) 2,5 albo etka 2,8 zrywa i ciagnie bezmala jak tirówka w kazda strone z kazdych obrotów.

Jedyne co, to nie wiem jakie skrzynie ida do tych jednostek (ogolnie do benzyniaków) bo ja mam e39 w dieslu, ale chyba taka sama skrzynia jak w e38 powinna byc, czyli dajaca rade. Zagdaj do mnie na sprechen-sprechen wieczorem pls :D
Oprogramowanie dla gastronomii i hotelarstwa (otwórz link)
programy dla gastronomii (otwórz link)
Program do restauracji i hotelu (otwórz link)toshiba g900 (otwórz link)
kasy fiskalne sklep internetowy (otwórz link)
Obrazek (otwórz link)
Avatar użytkownika
simonw
Mieszkaniec forum
 
Posty: 4213
Dołączył(a): 17/5/2007, 00:08
Lokalizacja: Wrocław

Poprzednia strona


Powrót do Hydepark



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości




na górê