Zobacz wątek - motocykl bardzo uniwersalny :)
NAS Analytics TAG

motocykl bardzo uniwersalny :)

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

motocykl bardzo uniwersalny :)

Postprzez ftc 86 » 17/5/2009, 09:19

Witam wszystkich. Jestem tu pierwszy raz. Na dniach będę miał prawo jazdy kat. A i planuję zakup pierwszego motocykla. Moje doświadczenie ogranicza się do starej jawki 50, jakichś skuterów i jazdy na yamasze 250 podczas kursu. Mam 22 lata i 172 cm wzrostu. Motocykl ma służyć do dojazdów w mieście, krótkich wypadów za miasto po szosie, chciałbym sobie również polatać po lekkim terenie (łąka, leśna ścieżka itp. – żadnego katowania czy wyrywania ziemi spod kół). Motocykl musi mieć tablicę rejestracyjną i kierunki. Będę go użytkował około 2 lat – na tyle ma mi starczyć. Chcę go zarejestrować. Strasznie podoba mi się Suzuki Bandit 400 ale jego minusem jest brak jakichkolwiek właściwości terenowych. Wydaje mi się, że motocyklem idealnym do przedstawionych przeze mnie zastosować byłaby Honda Varadero 125. Wadą jest niestety pojemność a co za tym idzie moc (15 KM). To trochę mało jak na 22 letniego gościa. Zastanawiam się nad jakimś soft enduro. Czy Yamaha dt 125 będzie odpowiednia dla mnie? Da się tym jeździć w mieście? Co ewentualnie innego moglibyście zaproponować?
ftc 86
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 17/5/2009, 09:08


Postprzez laser » 17/5/2009, 09:29

szczeze mówiąc nie ma dobrego motory i na drogę i na terem są albo na to albo na to
polecał bym jakieś supermoto np yamaha xt 600 to są motory z wyglądem crossa wiec nie wiem jak ci się to podoba
lub jakąś 500 np gs lub cb
http://moto.allegro.pl/item627749213_ya ... rmoto.html
Ostatnio edytowano 17/5/2009, 09:41 przez laser, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
laser
Bywalec
 
Posty: 859
Dołączył(a): 8/5/2009, 19:12
Lokalizacja: KaliszCity

Postprzez C-bool » 17/5/2009, 09:29

Nie bierz DT, jak będziesz miał A, to ja proponuję nie bawić się w 125cc, tym bardziej w 2T, bo to spali tyle co 600tka i trzeba wysoko kręcić, remonty robić, olej lać, itd... 8)
Proponuję Ci Suzuki GS 500 albo Hondę CB 500 w wersjach naked. Do miasta bardzo dobre, w jakieś niedalekie wypady też i na polnej drodze nie będą złe ;) Są też stosunkowo tanie, silniki bardzo wytrzymałe, no i polecane jako pierwszy motocykl. Same plusy :)
GS500F --> SV650S --> Bandit 600N --> XV535 Virago
Avatar użytkownika
C-bool
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2915
Dołączył(a): 23/8/2007, 21:26
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Kurt » 17/5/2009, 10:04

Z takich mniejszych motocykli uniwersalnych to może Kawasaki KLE500, silnik z GPZ mocy na początek starczy a i po mieście czy po łące dasz radę pojechać.
Avatar użytkownika
Kurt
Świeżak
 
Posty: 387
Dołączył(a): 21/1/2009, 14:21
Lokalizacja: Pabianice

Postprzez Genji » 17/5/2009, 10:41

Bez urazy ale do gigantów nie należysz więc na KLE i pokrewnych endurakach będziesz się męczył - szczególnie w mieście (no chyba, że jesteś mistrzem utrzymania równowagi bez podpórki bo w przeciwnym wypadku pozostaje zwisanie z moto na półdupku by dosięgnąć nogą podłoża)

Biorąc pod uwagę kryteria, które wymieniłeś pomyśl raczej o moto w stylu Cagiva Canyon 500, 600ccm - fajny motorek za poczciwe pieniądze, z dość nisko umieszczonym siedziskiem jak na turystyczne enduro i co najważniejsze - dobrze utrzymane egzemplarze to gwarantowana bezawaryjność przez długi czas.
Nie baw się w 125ccm. Moc nie jest głównym powodem wypadków na moto - believe me :wink:

Przykładowy model:
http://allegro.pl/item634413478_cagiva_canion_600.html

.
Aprilia RSV 1000R Tuono 2007
Play it safe or play it cool!
Avatar użytkownika
Genji
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 508
Dołączył(a): 17/1/2007, 14:10
Lokalizacja: Wrocek

Postprzez ftc 86 » 17/5/2009, 11:22

Dzięki Genji. Nawet nie słyszałem o tym modelu Cagivy. Interesujący motocykl, tylko bardzo trudno go u nas dostać. Trochę mnie przeraża przód, który wygląda jak z chińskiego skutera :p Właśnie chodziło mi o motocykle tego typu. Są jeszcze jakieś na rynku oprócz Kawasaki KLE i Cagivy Canyon?

P.S.
Wypatrzyłam na allegro takie coś:
Cagiva W16 600 cm. Spokojnie można tym pomykać po mieście, w trasie i w lekkim terenie. Nadaje się to na pierwsze moto?
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=M1297235
Ostatnio edytowano 17/5/2009, 11:32 przez ftc 86, łącznie edytowano 1 raz
ftc 86
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 17/5/2009, 09:08

Postprzez s_extrem* » 17/5/2009, 11:25

A moze Africa Twin? ;)
Avatar użytkownika
s_extrem*
Świeżak
 
Posty: 294
Dołączył(a): 18/5/2008, 14:43
Lokalizacja: Leszno

Postprzez ftc 86 » 17/5/2009, 11:37

Budżet max 5500-6000 zł
ftc 86
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 17/5/2009, 09:08

Postprzez Kamusial » 17/5/2009, 11:54

Wczoraj kupiłem XJ 600.
Myślę, że motorek w takim budżecie jak piszesz będzie idealny- jest duży, ale nie za duży, o 18 kg cięższy od GSa. 60KM- nic mu nie brakuje. Mi się wygodnie siedzi- 178cm.
W dodatku łatwo określić, czy jest po szlifie czy nie- sprawdź czy ma oryginalne owiewki.
Jeździ mi się na nim przebosko- mimo, że dużego porównania nie mam, to bawiłem się jeszcze GS500 i GPZ 500. GS mi w ogóle nie podszedł, GPZ całkiem całkiem, ale jest ich niewiele na rynku i z plastikami w sumie może być problem. Do CB się nie przymierzałem, bowiem zakochałem się w XJ :)
Avatar użytkownika
Kamusial
Bywalec
 
Posty: 782
Dołączył(a): 26/4/2009, 01:13
Lokalizacja: Wawa - włochy

Postprzez wikples » 17/5/2009, 12:31

może Honda Transalp? Użytkownicy sobie chwalą ten motocykl. Nie poraża mocą, ale daje fun z jazdy. Tylko nie wiem jak z dosięganiem nogami do ziemi w Twoim przypadku. W każdym razie warto rozważyć tą propozycję. Transalpy nawet w bardzo starych rocznikach trafiają się zadbane i będą słóżyły długo :)
Avatar użytkownika
wikples
Bywalec
 
Posty: 969
Dołączył(a): 24/1/2008, 20:18
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Genji » 17/5/2009, 14:04

ftc 86 napisał(a):Wypatrzyłam na allegro takie coś:
Cagiva W16 600 cm. Spokojnie można tym pomykać po mieście, w trasie i w lekkim terenie. Nadaje się to na pierwsze moto?


Nada się, tyle że to raczej cross-enduro - mało wygodne na dłuższe przeloty. Szukaj czegoś z prawdziwą kanapą - nie koziołkiem :wink:

Jeśli chodzi o dostępność - pamiętaj, że mamy sezon - zimą będzie w czym wybierać. Co do wyglądu - znojomy ściągnął "chińską" owiewkę z lampą i zamontował podwójną lampę od buella, czarną szybę i zegary od jakiejś hondy - pięknie wyszło. Podrzucę Ci kilka fotek na priv jak tylko się z nim zobaczę.
Aprilia RSV 1000R Tuono 2007
Play it safe or play it cool!
Avatar użytkownika
Genji
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 508
Dołączył(a): 17/1/2007, 14:10
Lokalizacja: Wrocek

Postprzez ftc 86 » 17/5/2009, 16:05

A Honda Dominator?
http://moto.allegro.pl/item635055565_ho ... nator.html
Co o niej sądzicie?
ftc 86
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 17/5/2009, 09:08

Postprzez Frugos » 17/5/2009, 16:47

Może Gilera Nord West (inna nazwa Nord Cape). Tyle, że trochę rzadki jest w Polsce.
Avatar użytkownika
Frugos
Bywalec
 
Posty: 602
Dołączył(a): 5/11/2008, 17:05

Postprzez Genji » 17/5/2009, 17:24

Pogooglaj dobrze bo Dominator ma siedzisko na wysokości 870mm - jak dla Ciebie o jakieś 70-80 cm za wysoko. Zmierz dł. swoich nóg od krocza do pięty i nie oszukuj sam siebie :lol:
Aprilia RSV 1000R Tuono 2007
Play it safe or play it cool!
Avatar użytkownika
Genji
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 508
Dołączył(a): 17/1/2007, 14:10
Lokalizacja: Wrocek

Postprzez Czajnik166 » 17/5/2009, 17:32

chłopaki, nie chce zakładac nowego tematu i zasmiecac forum, mam nowo kupionego Bandit S rok 2002, przed jazda oczywiscie motocykl odpalam na wolne obroty gdzies na 7min az rowno nie zacznie pracowac, nie było problemów od kupienia (gdzies połtorej tygla) ze skrzynią,ale teraz siadam na motor, chce wrzucic jedynke a on gasnie, znow odpalam go na luzie ponownie jedynka i ponownie gasnie, robiłem tak chyba ze 20 min, wkoncu zostawilem do zeby chwile pochodzil, wsiadam wrzucam jedynke i jest nagle git, wiecie czego to moze byc przyczyna? zauwazylem ze chyba bierze dosyc duzo oleju...moze to sie jakos łączy? pomocy!:P pozdrawiam
Czajnik166
Świeżak
 
Posty: 22
Dołączył(a): 19/4/2009, 23:15

Postprzez Genji » 17/5/2009, 17:53

a składasz kosę przed włożeniem biegu?
Aprilia RSV 1000R Tuono 2007
Play it safe or play it cool!
Avatar użytkownika
Genji
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 508
Dołączył(a): 17/1/2007, 14:10
Lokalizacja: Wrocek

Postprzez Czajnik166 » 17/5/2009, 18:20

nie wiem oco chodzi z tą kosą;/...?
Czajnik166
Świeżak
 
Posty: 22
Dołączył(a): 19/4/2009, 23:15

Postprzez _arek_ » 17/5/2009, 18:40

Nie mam jeszcze moto ale z tego co moge sie domyslic to pewnie chodzi o podstawke, podporke czy jak to tam nazwac to na czym moto opierasz jak stawiasz. Pewnie moze byc jakies zabezpieczenie przed odjazdem z niezlozona.

No chyba ze zle kobinuje :P
_arek_
Świeżak
 
Posty: 15
Dołączył(a): 7/5/2009, 20:39

Postprzez Czajnik166 » 17/5/2009, 18:45

no nie gadaj ze ma jakikolwiek motocykl takie zabezpieczenia? hahaha, dzieki wielkie!! lece sprawdzic:)
Czajnik166
Świeżak
 
Posty: 22
Dołączył(a): 19/4/2009, 23:15

Postprzez C-bool » 17/5/2009, 18:46

Ta podstawka, podpórka, itp. to się nazywa nóżka ;)
Sprawdź czy nóżka jest do końca złożona, bo może być czasem tak, że nie jest do końca złożona i nie wciska takiego guzika, który informuje, że nóżka jest złożona. Odcięcie zapłonu uniemożliwiające wrzucenie 1 przy rozłożonej kosie 8)

Czajnik166 napisał(a):no nie gadaj ze ma jakikolwiek motocykl takie zabezpieczenia? hahaha, dzieki wielkie!! lece sprawdzic:)


No bardzo dużo motocykli to ma... mój np. też :P
GS500F --> SV650S --> Bandit 600N --> XV535 Virago
Avatar użytkownika
C-bool
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2915
Dołączył(a): 23/8/2007, 21:26
Lokalizacja: Poznań

Następna strona


Powrót do Motocykle



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości




na gr