Zobacz wątek - Jak dbać, serwisować, ustawiać motocykl, jakie płyny lać itp
NAS Analytics TAG

Jak dbać, serwisować, ustawiać motocykl, jakie płyny lać itp

Enduro, Cross
_________

Jak dbać, serwisować, ustawiać motocykl, jakie płyny lać itp

Postprzez Landryss25 » 13/5/2009, 19:42

Tu zadajemy pytania odnośnie dbania o nasze moto: ustawianie zawieszenia, jakich płynów używać, co i kiedy wymieniać itp.
Ostatnio edytowano 30/10/2014, 13:19 przez Landryss25, Å‚Ä…cznie edytowano 1 raz
,,De gustibus non est disputandum"(Å‚ac.)-O gustach siÄ™ nie dyskutuje.
Avatar użytkownika
Landryss25
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6269
Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
Lokalizacja: Liw


Postprzez przemo11 » 13/5/2009, 22:05

jakich plynow uzywac do crossa 250 4T?? chodzi mi o oleje itd prosze podac ktore marki sa najlepsze..
przemo11
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 10/5/2009, 12:01
Lokalizacja: RbK


Postprzez Landryss25 » 13/5/2009, 22:36

,,De gustibus non est disputandum"(Å‚ac.)-O gustach siÄ™ nie dyskutuje.
Avatar użytkownika
Landryss25
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6269
Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
Lokalizacja: Liw

Postprzez Marecki588 » 18/5/2009, 15:15

siema. ja mam pytanie co do obsługi wr 450 i nie chce zeby mi sie na wstepie rozje***a. wiec:
1. Co ile olej wymieniac? bo rózne historie słyszałem...
2. Co ile zaglądac do zaworow?? (prosze sobie odpuscic odopowiedzi w stylu "czym częsciej tym lepiej")
3. Ile moze regulacja zaworow kosztowac?? Słyszłem ze jak jest regulacja płytkowa to drogo wychodzi...
4. NAJWAŻNIEJSZE; Co ile łancuszek rozrzadu wymieniec zeby mi silnika nie zmasakrowało.

Motor kupuje z zapasem mocy wiec na poczatku nie bedzie ostro w palniek dostawał ale tez nie dam mu sie opier***ac javascript:emoticon(':twisted:')
Ubaw po pachy, błoto po jaja aż bedziesz miał tego wszystkiego po dziurki w nosie czyli ENDURO:D
Marecki588
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 11/5/2009, 12:36
Lokalizacja: Kielce

Postprzez piciasek » 18/5/2009, 20:29

1. Też róznie słyszałem ale o ile wiem co 2000-2500km razem z filtrem.
2. Do zaworów po tylu km co olej.

Na reszte pytań nie znam odpowiedzi :P
Jak się pomyliłem prosze poprawić
Avatar użytkownika
piciasek
Świeżak
 
Posty: 255
Dołączył(a): 11/5/2008, 17:23

Postprzez henio12323 » 28/5/2009, 20:26

mam problem co do swojej CR 250 ponieważ jestem z deka na nią za lekki. i niestety zawieszenie jest za twarde dla mnie. zwłaszcza przód. tył mam po regeneracji sie super zachowuje. a przód mam bardzo twardy jak moge go "zmiękczyć" ? śrubki są juz na maxa odkręcone na miękki. odpowietrznikami spusciłem powietrze ale duzo to nie dało. kolega RM 125 to po prostu bajka w porównaniu z moją maszynką. czy regeneracja zawieszenia dała by cos ? dodam że delikatnie czasem mi podcieka. po prostu golen jest wilgotny. da sie to jakos wyregulowac na bardziej miękki ?
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez rosa » 28/5/2009, 22:06

Marecki588 napisał(a):siema. ja mam pytanie co do obsługi wr 450 i nie chce zeby mi sie na wstepie rozje***a. wiec:
1. Co ile olej wymieniac? bo rózne historie słyszałem...
2. Co ile zaglądac do zaworow?? (prosze sobie odpuscic odopowiedzi w stylu "czym częsciej tym lepiej")
3. Ile moze regulacja zaworow kosztowac?? Słyszłem ze jak jest regulacja płytkowa to drogo wychodzi...
4. NAJWAŻNIEJSZE; Co ile łancuszek rozrzadu wymieniec zeby mi silnika nie zmasakrowało.



ad1 wg. serwisowki co 1000km ja zmieniam co 500km
ad2 wg. serwisowki co 1000km i ja tak zagladam
ad3 zalezy od miejsca zamieszkania mnej wiecej 100-150 pln za robocizne jedna plytka kosztuje ok 15 pln w najgorszym wypadku trezba wymienic 5 szt
ad4 lancuszek wymienialem razem z tlokiem po przebiegu 14000 byl w dobrym stanie mimo to zostal zmieniony. Kupilem oryginalny Yamaha kosztowal o ile dobrze pamietam 120pln ( teraz moze byc troche drozszy, euro jest drozsze) Lancuszek mam zamiar zmieniac razem z tlokiem co dwa lata( o ile nie sprzedam wczesniej wr'ki) przy mojej jedzie to bedzie ok 6-8 tys km.


Sprawa najwazniejsza to regularne dbanie o filtr, myj go i nasaczaj co 2-3 jazdy jak jest sucho i sie mocno kurzy co jazde.
www.rosamotorcycle.pl | | FZ600/XRV650/WR450
Avatar użytkownika
rosa
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1190
Dołączył(a): 7/2/2007, 10:59
Lokalizacja: Sopot

Postprzez Landryss25 » 28/5/2009, 22:18

Henio zmień olej na inną gęstość. Być może masz wlany zły i przez to zawieszenie jest zbyt twarde.
,,De gustibus non est disputandum"(Å‚ac.)-O gustach siÄ™ nie dyskutuje.
Avatar użytkownika
Landryss25
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6269
Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
Lokalizacja: Liw

Postprzez henio12323 » 29/5/2009, 12:53

ok dzięki :D tak tez zrobie jezeli nic nie da jeszcze jedna regulacja. bo wpadłem na pomysł żeby wydusic powietrze - wcisnąc amora i odpowietrzniki wtedy zakręcic żeby było podcisnienie. zobaczymy. bo moze w niedługim czasie bede miał regheneracje to wleje bardziej miekki olej. a jaki powinienem wlac żeby był własnie bardziej miękki ?
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez henio12323 » 9/6/2009, 19:20

sory za spam ale musze spytac. bo musze dzis wybrac jaki mam kupic olej do zawieszenia na przód. i mam do wyboru motula 5w oraz 15w który wybrać ? warze jakieś 55 kg wiec lekki jestem. a CRka ma dosyc twarde zawieszenie... czy te 5W nie bedzie za miekkie ?
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Landryss25 » 9/6/2009, 19:55

Moim zdaniem odpowiedni byłby 10w. Piętnastka raczej na pewno będzie za twarda. Być może przy Twojej masie będzie ok jak zalejesz 5w. Ja przy wadze 70kg lałem 10w i było w sam raz.
,,De gustibus non est disputandum"(Å‚ac.)-O gustach siÄ™ nie dyskutuje.
Avatar użytkownika
Landryss25
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6269
Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
Lokalizacja: Liw

Postprzez wiktorgre » 9/6/2009, 23:37

Witam
Ponownie mam pytanie dotyczące mycia filtra powietrza w YZ 125 2005r. Wiem mniej więcej ale nie do końca . Wiec przedstawię jak ja to robię i powiecie mi czy dobrze robię .
Wiec wykręcam filtr wkładam go do pojemnika ze specjalnym płynem to mycia filtrów gąbkowych
Następnie jak wyschnie wlewam do naczynia trochę oleju żeby go całego dokładnie nasączyć i następnie czekam chwile i zakładam proszę powiedzieć czy robię dobrze ?
Yamaha YZ 125 , Ducati 848 ;d
wiktorgre
Świeżak
 
Posty: 207
Dołączył(a): 22/6/2008, 23:12
Lokalizacja: Toruń

Postprzez Hamulec » 10/6/2009, 00:11

Lepiej chyba już nie może być, lekko go wyciśnij przed założeniem. Najważniejsze, żeby zmyć stary olej, a nowy pokrył dokładnie cały filtr, no i często myj filtr, patrz w jakich warunkach śmigasz t.j. kurz, piach, bo to też ma wpływ na częstotliwość mycia.
Avatar użytkownika
Hamulec
Bywalec
 
Posty: 773
Dołączył(a): 4/1/2009, 21:14
Lokalizacja: okolice Leszna

Postprzez szybki90 » 21/12/2009, 22:16

Witam!
Mam pytanie odnośnie regulacji gaźnika. Znajomy ma hondę cr 125 z 1997 roku i tak rozlegulował gaźnik, że nie może nawet odpalić i tu pojawia się moje pytanie.
Na ile obrotów macie wkręconą śrubkę od mieszanki??
I jak wysoko macie ustawionÄ… iglicÄ™??
wiem że każdy motor ma inne ustawienia ale mimo wszystko podobnie to wygląda.
Pytam bo to znacznie ułatwi mi pracę.
Z góry dzięki za pomoc.
peugeot zenith -> yamaha dt 125-> ktm sx 125-> suzuki rm 250 -> Malagutii f12-> Yamaha aerox -> Aprilia sr -> Yamaha yz 125 -> KTM sx 250 -> KTM sx 400 -> Husqvarna te 250
szybki90
Świeżak
 
Posty: 205
Dołączył(a): 28/5/2009, 16:41
Lokalizacja: Grudziadz

Postprzez Hamulec » 21/12/2009, 23:14

Witam, witam.
Wątpię czy ktoś w tak delikatnej sprawie jak ustawienie gażnika tym bardziej na odległość Ci pomoże. Dlaczego, ano dlatego, że tam wchodzą w grę różnice 1 mm, a nawet pół milimetra mało tego przy każdym inaczej. Z uwagi na powyższe kolokwialnie mówiąc nie ryje przy ustawieniu aby uniknąć tego co przydarzyło się Twojemu znajomemu. Mój gażnik ustawia mechanik ale mechanik od crossów. Może się znajdzie ktoś kto Ci odpowie. Przykro mi.
ps., a tak na przyszłość to samemu lepiej ograniczyć się do przemycia, a nie regulacji, bo się kończy rozlegulowaniem.
Tylko na torze. | Honda CR 125 - Osobniku! Do Ciebie piszę! Narzekasz, że bez przerwy Ci mocy brakuje? Jeśli tak, ta czerwona diablica pokaże Ci , gdzie jest Twoje miejsce! Normalnie Cię sponiewiera! | http://www.youtube.com/watch?v=6FQG7Eqwtow
Avatar użytkownika
Hamulec
Bywalec
 
Posty: 773
Dołączył(a): 4/1/2009, 21:14
Lokalizacja: okolice Leszna

Postprzez F off » 22/12/2009, 00:33

ok to teraz ja jak mam wymyc, przemyc, przeczyścic gaznik zeby wlasnie nie rozregolowac go? raz sie grzebalem przy jakims starym mopliku a gaznik z yz250f jest duzo wiekszy i nie mam ochoty nawet go rozkrecac...:(
Avatar użytkownika
F off
Świeżak
 
Posty: 21
Dołączył(a): 29/5/2009, 13:27
Lokalizacja: KR

Postprzez henio12323 » 22/12/2009, 07:53

jak swie nie chcesz bawic zanies dla firmy np stihla oni mają wkładają go na jakis czas do specjalnego preparatu przedmychują co trzeba rozkręcają i dostajesz prost chemicznie czysty gaźniczek ;d a samemu tez duzej filozofii nie ma. nie musisz rozregulowywac go. jak masz srubke np od powietrza to liczysz na ile obrotów trzeba ją dokręcic żeby doszła do konca. potem wykręcasz całkiem przedmuchujesz wkręcasz do konca i wykręcasz tyle ile tam miałems obrotów ;d wiec masz ustawienia takie jakie miałes :P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Dzesiu10 » 22/12/2009, 12:00

dołączę się do wypowiedzi henia, jak będziesz go sam rozkręcał to masz tam dysze i przed wykręceniem dyszy głównej także zobacz jak była ustawiona żebyś potem problemów nie miał
Dzesiu KTM EXC-F 250 2007
Dzesiu10
Bywalec
 
Posty: 857
Dołączył(a): 8/7/2008, 23:42
Lokalizacja: Zielona Góra

Postprzez henio12323 » 22/12/2009, 13:12

dysza główna akurat nie ma ustawienia. ją sie po prostu wkręca do oporu :D regulacja jest z boku gaźnika w korpusie i mozna własnie policzyc obroty i bez przestawiania gaźnika wszystko przeczyscic. jak wszystko dobrze poskręcasz bedzie tak samo jak wczesniej. a ssanie np masz zapewne z regulacją obrotów od razu ale tego nie musisz zaczepiac bo całosc się wykręca razem bez rozregulowywania, polecam ci kupic klej do gwintów nie musi byc ten najmocniejszy bo czesci gaźnika są dosyc delikatne ale dobrze by było zabezpieczyc srubki przed wykręceniem od obrotów. słyszałem że jak ktos nie ma kleju mozna delikatnie gwint przeleciec silikonem zwykłym np wysokotemp bo on szybko schnie i na moje oko powinno trzymac troche srubke no i potem przy następnym czyszczeniu napewno nic się nie zapiecze
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Dzesiu10 » 22/12/2009, 14:17

no to tu sie mylisz bo to gaźnik 4T i u mnie w obu motocyklach głównej dyszy nigdy nie miałem do końca przykręconej i jak czyściłem gaźnik to zzwsze na to zwracałem uwage.pozdr.
Dzesiu KTM EXC-F 250 2007
Dzesiu10
Bywalec
 
Posty: 857
Dołączył(a): 8/7/2008, 23:42
Lokalizacja: Zielona Góra

Następna strona


Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości




na górê