Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.
od 2001 mozna brać tak na prawde. aby nie brac tycvh starszych. no i wiadomo im nowsze tym lepsze
nie znam stronek z francji ani włoch, ale takie motocykle kupuje sie zazwyczaj z okazji, jak sie jest na miejscu,. sam zdalnie z polski praktycznie nie kupisz nic sensownego. często ludzie sie nie znają i sprzedają ogłaszając sie w lokalnych gazetach - tak kupuje mój sąsiad czasami coś we francji. na ebayach itp ceny są spore, ale sa małe lokalne stronki które znają mieszkancy okoliczny i tam zdarzają sie niezłe oferty. są też parkingi policyjne gdzie są wstawiane moto np po kradzieży i odzyskaniu. są 100% legalne i są licytowane też za grosze mozna cos kupić.
nie znam stronek z francji ani włoch, ale takie motocykle kupuje sie zazwyczaj z okazji, jak sie jest na miejscu,. sam zdalnie z polski praktycznie nie kupisz nic sensownego. często ludzie sie nie znają i sprzedają ogłaszając sie w lokalnych gazetach - tak kupuje mój sąsiad czasami coś we francji. na ebayach itp ceny są spore, ale sa małe lokalne stronki które znają mieszkancy okoliczny i tam zdarzają sie niezłe oferty. są też parkingi policyjne gdzie są wstawiane moto np po kradzieży i odzyskaniu. są 100% legalne i są licytowane też za grosze mozna cos kupić.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Ok czyli nie mogę sobie poprostu puścić gazu ani na chwilę bez naciśnięcia sprzęgła? Mówisz ze pod różnymi obrotami czyli na najwyższe obrotu tez go trzeba wkręcić od czasu do czasu? To prawda że nie wolno jechać ze stałymi obrotami bo się robią jakieś progi na cylku?I jeszcze jak długo docierać?
- fredi143022
- Świeżak
- Posty: 127
- Dołączył(a): 8/7/2013, 10:33
na chwile sie nic nie stanie, aby nie dojeżdzać np do skrzyżowania zwalniając silnikiem, tylko sprzęgło i hamulcami. im mniej hamuje silnikiem tym lepiej. tak- czasami go trzeba podkręcić, oczywiscie nie ma co go trzymać na odcinie, ale tak powiedzmy 90% obrotów jak go na kilka sekund wkręcisz to sie nic nie stanie. progi sie robią od zuzycia - niezaleznie od sposobu jazdy. ale generalnie 2T nie lubią stałych obrotów - im wiecej sie rusza manetką tym lepiej. dlatego nieźle sie dociera moto na torach crossowych - są rózne obciązenia ( raz pod górke raz z górki ) stale sie operuje gazem bo co chwile sie przyspiesza i zwalnia. i raz ise jedzie wolniej a na prostych mozna przyspieszyć. docierac jak nicasil ze 3 baki. ja w sumie docieram ile sie da, do 10 baków uwazam jeszcze na dogrzewanie maszyny przed jazdą, kontrola temperatury - nie gotuje moto w bagnie, nie jade na odcinie itp itd. w sumie jeżdze normalnie ale nie świruje jeszcze
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Dobra dzieki o docieranie juz wszystko wiem. Teraz mam pytanie z innej beczki. Jako że motorek mam rozebrany na części pierwsze to zastanawiam się czy dyfuzor i końcówkę można jakoś umyć w środku np pluczac benzyna?
- fredi143022
- Świeżak
- Posty: 127
- Dołączył(a): 8/7/2013, 10:33
troche mozna, choc za wiele to nie da, wydech sie wypala od jazdy chyba że były jakies problemy to mozna ale prędzje rozpuszczalnikiem przynajmniuej koncówke, bo tam zazwyczaj jest wata - jak nasiąknie tłustą benzyną to potem nic tego nie usunie, a rozpuszczalnik odparuje praktycznie calutki
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Witam!!
Nie wiem czy dobrze trafiłem i czy piszę tak gdzie powinienem, ponieważ jestem tu nowy. A więc mam Suzuki GSXR 750 rok 93 z uszkodzonym silnikiem w sumie to silnik jest rozkręcony na części dziesiętne i mam problem bo nie wiem co dalej z tym motocyklem robić, silnika szukałem już wszędzie i bez skutków, może silnik podejdzie od jakiegoś innego moto? Czy w ogóle opłaca się naprawiać może lepiej sprzedać bez silnika ile może być warty, a może któryś z was ma do sprzedania taki silnik. Trochę na mieszałem i proszę na wyrozumiałość.
Nie wiem czy dobrze trafiłem i czy piszę tak gdzie powinienem, ponieważ jestem tu nowy. A więc mam Suzuki GSXR 750 rok 93 z uszkodzonym silnikiem w sumie to silnik jest rozkręcony na części dziesiętne i mam problem bo nie wiem co dalej z tym motocyklem robić, silnika szukałem już wszędzie i bez skutków, może silnik podejdzie od jakiegoś innego moto? Czy w ogóle opłaca się naprawiać może lepiej sprzedać bez silnika ile może być warty, a może któryś z was ma do sprzedania taki silnik. Trochę na mieszałem i proszę na wyrozumiałość.
- Damiano_G_G
- Świeżak
- Posty: 3
- Dołączył(a): 3/4/2015, 16:07
- Lokalizacja: Rdzawa
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
-
kris514 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2411
- Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
- Lokalizacja: Kielce
Mam od pół roku Suzuki RM 125. Ok. 6 jazd (czyli ok. 10 MTH) temu zauważyłem że przednia laga jest wilgotna (była właściwie tłusta w dotyku). Podczas przedostatniej jazdy pojawiła się na niej kropla oleju, jednak, że było to zaraz przed zawodami CC nie podjąłem się serwisu. Po półtorej godziny jazdy, przed wjazdem na busa laga była znowu sucha.
1) Czy mogło cieknąć bo uszczelniacz chwycił jakiś brud?
2) Czy cieknięcie mogło przejść czy raczej olej w całości się wypompował (zauważony ubytek był raczej niewielki)?
3) Ile mniej więcej w amortyzatorze jest oleju? Czy jest to pół litra czy raczej coś w okolicach 100ml?
4) Czy jazda bez oleju w jednym amortyzatorze jest groźna dla niego? Tzn. czy mogę poczekać z remontem (efektu sprężynowania, nie wyczuwam) czy może on ulec w ten sposób zniszczeniu i skończy się raczej wymianą?
5) Jest jakiś prosty sposób na sprawdzenie poziomu oleju w nim?
Z góry dziękuję za odpowiedź:)
1) Czy mogło cieknąć bo uszczelniacz chwycił jakiś brud?
2) Czy cieknięcie mogło przejść czy raczej olej w całości się wypompował (zauważony ubytek był raczej niewielki)?
3) Ile mniej więcej w amortyzatorze jest oleju? Czy jest to pół litra czy raczej coś w okolicach 100ml?
4) Czy jazda bez oleju w jednym amortyzatorze jest groźna dla niego? Tzn. czy mogę poczekać z remontem (efektu sprężynowania, nie wyczuwam) czy może on ulec w ten sposób zniszczeniu i skończy się raczej wymianą?
5) Jest jakiś prosty sposób na sprawdzenie poziomu oleju w nim?
Z góry dziękuję za odpowiedź:)
- oktawians
- Świeżak
- Posty: 3
- Dołączył(a): 14/3/2015, 12:33
1tak
2 i to i to
3 coś bliżej pół litra
4 jazda bez oleju skończy się zatarciem amorka
5 odkręcenie dekielka z góry wyjęcie sprężyny i sprawdzenie odstępu między krawędzią wsuniętej lagi a lustrem oleju
2 i to i to
3 coś bliżej pół litra
4 jazda bez oleju skończy się zatarciem amorka
5 odkręcenie dekielka z góry wyjęcie sprężyny i sprawdzenie odstępu między krawędzią wsuniętej lagi a lustrem oleju
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
-
kris514 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2411
- Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
- Lokalizacja: Kielce
często sie uszczelnia samo, zwłąszcza jak jest np zmiana temperatur - np wyjeżdzasz z ciepłego garazu na zimno, ale częscije odwrotnie, wtedy uszczelnaicz twardnieje i puszcza, mi raz od ciepłej wody na myjce w zimny dzień pociekło i to sporo, ale potem całkiem przestało puszczać. oleju jest pół litra mniej wiecej, więc ubytek byś na pewno zauwazyłem. pozatym by pół litra zalało całą lage zazwyczaj tez zacisk itp.
jazda bez oleju grozi pozacieraniem całego zawieszenia - potem czasami nie ma czego ratować ale to trzeba na prawde na sucho pojeździć.
ale skoro raz sie zaczeło pocic to warto zajrzeć, tymbardziej że amor taki regeneruje sie srednio raz do roku, wiec sama wymiana oleju powinna byc tak jak w silniku - cykliczna. uszczelnaicze nie kosztują majątku i warto sie tam przyjrzeć co i jak
jazda bez oleju grozi pozacieraniem całego zawieszenia - potem czasami nie ma czego ratować ale to trzeba na prawde na sucho pojeździć.
ale skoro raz sie zaczeło pocic to warto zajrzeć, tymbardziej że amor taki regeneruje sie srednio raz do roku, wiec sama wymiana oleju powinna byc tak jak w silniku - cykliczna. uszczelnaicze nie kosztują majątku i warto sie tam przyjrzeć co i jak
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Dzięki. Wydaje mi się zatem, że niewiele uciekło, ale tematu dopilnuję w ciągu najbliższych tygodni.
Czy wymiana tego oleju jest równie prosta co wymiana tego silnikowego i dobrze się tego nauczyć czy powinienem pozostawić ją komuś, kto się lepiej na tym zna?
Czy wymiana tego oleju jest równie prosta co wymiana tego silnikowego i dobrze się tego nauczyć czy powinienem pozostawić ją komuś, kto się lepiej na tym zna?
- oktawians
- Świeżak
- Posty: 3
- Dołączył(a): 14/3/2015, 12:33
jeśli dostaniesz się do momentu sprawdzenia poziomu oleju to wystarczy przechylić lagę wypompować z cartriga resztki oleju i zalać odpowiednią ilość świeżego.
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
-
kris514 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2411
- Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
- Lokalizacja: Kielce
musisz odkręcic góre lagi, sciągnąć spręzyne, wylać olej, i pompować kartidżem żeby wywalił reszte oleju. ale lepiej wychodzi rozebrać lage ( bo dochodzi odkręcenie tylko jednego elementu od spodu, i masz wszystko na wierzchu, przemywasz to jakims zmywaczem, i masz pewnosc że zalewasz olej do czystej lagi. bo tak o zlany olej to gwarancja że na dole zostaje sporo szlamu.
uszczelniaczy wtedy nie zaczepiasz, ale jak cieknÄ… to jeszcze trzeba rozdzielic lagi, sprawdzic stan panewek u zmienic uszczelniacze.
czasami jeszcze jest druga komora - drugi kartridż wtedy trzeba sie troszke bardziej naprawcować żeby go poprawnie odpowietrzyć. w zawieszeniach showa on chyba jest zawsze.
uszczelniaczy wtedy nie zaczepiasz, ale jak cieknÄ… to jeszcze trzeba rozdzielic lagi, sprawdzic stan panewek u zmienic uszczelniacze.
czasami jeszcze jest druga komora - drugi kartridż wtedy trzeba sie troszke bardziej naprawcować żeby go poprawnie odpowietrzyć. w zawieszeniach showa on chyba jest zawsze.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
- fredi143022
- Świeżak
- Posty: 127
- Dołączył(a): 8/7/2013, 10:33
Witam po raz kolejny.
Podpowiecie w jaki sposób najszybciej rozpoznać lub wykluczyć objawy usterki uszczelki pod głowicą?
Pytam ponieważ występuję w moim moto: Grzanie się chłodnicy, syczenie, para i bąbelki po otwarciu korka chłodnicy. Dodatkowo korek od pojemniczka wyrównawczego "wyskoczył" żeby nie użyć obelżywego słowa. Występuję również wyciek z chłodnicy i to nie z pod korka. Motor Yamaha DT 125 r. Uszczelka oraz głowica była wymieniona w zeszłym sezonie. Pozdrawiam
Podpowiecie w jaki sposób najszybciej rozpoznać lub wykluczyć objawy usterki uszczelki pod głowicą?
Pytam ponieważ występuję w moim moto: Grzanie się chłodnicy, syczenie, para i bąbelki po otwarciu korka chłodnicy. Dodatkowo korek od pojemniczka wyrównawczego "wyskoczył" żeby nie użyć obelżywego słowa. Występuję również wyciek z chłodnicy i to nie z pod korka. Motor Yamaha DT 125 r. Uszczelka oraz głowica była wymieniona w zeszłym sezonie. Pozdrawiam
- GTTT
- Świeżak
- Posty: 183
- Dołączył(a): 3/4/2014, 11:49
- Lokalizacja: Warmińsko - Mazurskie
Witam, szukałem ale nie mogę nigdzie znaleźć ciekawych/przydatnych informacji wiec pytam tutaj. Jestem posiadaczem Suzuki rm 125, zabrałem się za remont silnika i zawór wydechowy ma ogromne luzy. Czy są jakieś dedykowane zestawy naprawcze do takich zaworów i gdzie można takie coś nabyć.? (województwo Pomorskie)
- Solek_rm
- Świeżak
- Posty: 1
- Dołączył(a): 9/4/2015, 21:04
- Lokalizacja: Kościerzyna
gttt - zapewne to włąsnie uszczelka pod głowicą. wali cisnienie i wszystko puszcza
solek - jako tako zestawów raczej nie ma. po prostu kupujesz w ASO suzuki element który potrzebujesz. powinno miec kazdą najdrobniejszą śrubkę
solek - jako tako zestawów raczej nie ma. po prostu kupujesz w ASO suzuki element który potrzebujesz. powinno miec kazdą najdrobniejszą śrubkę
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
To rzeczywiście ich pięta achillesowa.. Dzięki. Orientujesz się Henio jak jest z tymi uszczelkami 3warstwowymi do dt? Znalazłem owe na Allegro, ale widzę po zdjęciu, że jej otwory nie będą zgrywały się z otworami na mojej głowicy. Taka pasuje do mnie dla rocznika 92 http://allegro.pl/uszczelka-glowicy-glo ... 40750.html a 3warstwowe to podajże taka - http://allegro.pl/komplet-uszczelek-top ... 06244.html
- GTTT
- Świeżak
- Posty: 183
- Dołączył(a): 3/4/2014, 11:49
- Lokalizacja: Warmińsko - Mazurskie
Wersja R była produkowana od 1989-2003, pierwszy silnik od ostatniego różnił się tylko kolorem dekla.
A zdj. na aukcji może być pogladowe.
A zdj. na aukcji może być pogladowe.
Yamaha WR 450 2004
- Musicman1997
- Świeżak
- Posty: 97
- Dołączył(a): 30/6/2013, 13:41
- Lokalizacja: Kraśnik
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości