Zobacz wątek - Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.
NAS Analytics TAG

Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.

Enduro, Cross
_________

Postprzez Rav88 » 24/7/2010, 13:43

Sprzedawca posiada jedynie duży i mały brief, poinformował mnie, że teraz są takie przepisy i można motocykl zarejestrować.
W razie czego zadzwonię do wydziału komunikacji i się dowiem.
Rav88
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 17/4/2010, 12:24


Postprzez henio12323 » 24/7/2010, 14:00

dokladnie pytaj sie w wydziale bo powiem ci że wydział komunikacji to najgorszy syf. sam mam znajomego w takim urzędzie i bez prblemu ide i rejestruje sprzęt. miałem takie cos że motor bez dokumentów z francji wczesniej tam sie motorowerów nie rejestrowało wiec nie mógł miec dokumentów. wystarczyło wypełnic 1 wniosek zrobic przeglad i moto zarejestrowane z kolei miałem ze 3 kupców którzy chcieli kupic odemnie ten motór pytali w wydziałach komunikacji swoich i niestety tam nigdy by im tego nie zarejestrowali. wiec zależy chyba od humoru babki za biurkiem ;/
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN


Postprzez klima » 24/7/2010, 20:13

czy testował ktoś z Was manetke gazu pod kciuk w motocylu zamiast normalnego roll-gazu

myśle sobie dlaczego w quadach jest manetka pod kciuk a w motorkach rolka ???

mam jeszcze małe doświadczenie w motocyklach ale na chwile obecną to czasem przy manewrowaniu ręka mi niechcący sie obraca i gazuje nie poterzebnie, jakby gaz był pod kciukiem to by tego zjawiska nie było

chyba było by tez lepiej z hamowaniem ???

a w cieżkim terenie czy nie lepiej manewrować motorkiem trzymając pewnie obie manetki tak ja w rowerach ???

dawkowanie gazu pewnie powoduje zmęczenie kciuka ale z czasem ręka i kciuk nabiorą formy 8) chyba ???
klima
Świeżak
 
Posty: 42
Dołączył(a): 29/8/2007, 19:02

Postprzez Bostorn » 24/7/2010, 20:33

po 1 na manetkach jeżdzą zawodnicy, ten dzyndzel jest po to aby łatwiej się jeździło quadem,w krosie nie ma miejsca bytu, tu ciało pracuje, zginasz sie , ratujesz itp i masz kontrole w manecie, a w dzyndzlu już jej nie masz takiej jaka byc powinna

kwestia gustu i zastosowania
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez henio12323 » 24/7/2010, 20:42

ja bym nie zamienił rolgazu na rozwiązanie z quadów :P własnie pozycja na moto jest taka że lepiej odkręcac gaz ręką niz naciskac przycisk. w quadach musisz sie wyginac w kazdą strone i tam moze byc trudniej operowac nadgarstkiem
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez mentorsct » 25/7/2010, 07:17

Witam, moim skromnym zdaniem za nic bym nie zmienił gazu z manetki na jakiś przycisk, chociażbym dlatego ze reakcja nadgarstka (ręki) jest szybsza. Poza tym dawkowanie gazu też jest wygodniejsze. A idąc dalej quad to nie motocykl.
Avatar użytkownika
mentorsct
Bywalec
 
Posty: 582
Dołączył(a): 8/7/2009, 17:37
Lokalizacja: Iłowo-Osada

Postprzez wawzon » 25/7/2010, 09:34

Mam pytanie odnoscie mocy motocykli

KTM 450SX 06r. czy jego moc bedzie wieksza czy porownywalna z suzuki 450 03r -04r .

Czy KTM 520,525 Bedzie zrywniejszy od 450 ?

Chodzi mi glownie o ruszanie z miejsce glownie
KX250F
Avatar użytkownika
wawzon
Bywalec
 
Posty: 578
Dołączył(a): 4/8/2009, 10:36

Postprzez szalony iwan » 25/7/2010, 13:09

Szukam serwisówki w do kx 80 z 95r. Czy ktoś taką ma lub wie skąd można ją ściągnąć lub kupić?
szalony iwan
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 6/6/2010, 20:11

Postprzez henio12323 » 25/7/2010, 13:12

im nowszy sprzęt tym bedzie zrywniejszy i mocniejszy. ale nie bedzie duzej róznicy w 2 letnich moto. bo konstrukcyjnie są bardzo podobne i osiągi mają tez bardzo zblizone. jeden moze miec nieco wiekszy moment obrotowy a drugi moze miec np nieco lepszy v max. wiec to praktycznie te same moto. ale jezeli oba są w idealnym stanie to raczej nie bedzie róznicy ale wiadomo 2 lata kolejne robi swoje wiec stawiam że ktm moze byc odrobinke szybszy z racji stanu technicznego. ale róznica bedzie tak niewielka że wystarczy 2-3 mm mniej bierznika w ktmie i moze byc wolniejszy. no i oczywiscie że 520 i 525 są mocniejsze od 450 i 2X lepiej idą ;P tylko ci powiem że 525 na początek jest nie do ogarnięcia a 450 mozna po torze ostrzej poszalec. 525 praktycznie strach manete odkręcac
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez barek253 » 25/7/2010, 13:38

czesc
wczoraj wrocilem z jazdy honda cr125 2001r
zgasilem motor i za chwile chcialem odpalic i nie pali
moze to byc przez swiece?
niby ja sprawdzalem i daje iskre ale chyba slabÄ…
wymienic swiece czy to moze co innego?
barek253
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1999
Dołączył(a): 28/5/2010, 16:39

Postprzez henio12323 » 25/7/2010, 17:24

moze go po prostu zalałes. na wszelki wypadek zmien swiece :P albo po prostu źle odpalasz
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez barek253 » 25/7/2010, 18:07

odpalony :)
Ostatnio edytowano 26/7/2010, 19:39 przez barek253, łącznie edytowano 2 razy
barek253
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1999
Dołączył(a): 28/5/2010, 16:39

Postprzez mentorsct » 25/7/2010, 18:29

wawzon napisał(a):Mam pytanie odnoscie mocy motocykli

KTM 450SX 06r. czy jego moc bedzie wieksza czy porownywalna z suzuki 450 03r -04r .

Czy KTM 520,525 Bedzie zrywniejszy od 450 ?

Chodzi mi glownie o ruszanie z miejsce glownie


Witam, moim zdaniem KTM będzie zrywniejszy od suzuki. Sam mam SX 520 (68 koni, no może teraz z 60 będzie pewnie) i uwierz mi ze odejście ma nieziemskie. Fakt może ma krótkie przełożenia jeśli chodzi o skrzynię ale w terenie jak zapniesz 3 to juz go rozpędzisz do ok 60km/h, a taka prędkość wystarcza zupełnie. Ja mam 6 stopniową skrzynię biegów i jak na razie to 4 na prostej zapiełem kilka razy a tak juz szybko jechał ze po dołach o glebę nie trudno. Trzeba dobrze trzymać kierownice. A też chętnie idzie na koło.
Avatar użytkownika
mentorsct
Bywalec
 
Posty: 582
Dołączył(a): 8/7/2009, 17:37
Lokalizacja: Iłowo-Osada

Postprzez mentorsct » 25/7/2010, 18:50

henio12323 napisał(a):im nowszy sprzęt tym bedzie zrywniejszy i mocniejszy. ale nie bedzie duzej róznicy w 2 letnich moto. bo konstrukcyjnie są bardzo podobne i osiągi mają tez bardzo zblizone. jeden moze miec nieco wiekszy moment obrotowy a drugi moze miec np nieco lepszy v max. wiec to praktycznie te same moto. ale jezeli oba są w idealnym stanie to raczej nie bedzie róznicy ale wiadomo 2 lata kolejne robi swoje wiec stawiam że ktm moze byc odrobinke szybszy z racji stanu technicznego. ale róznica bedzie tak niewielka że wystarczy 2-3 mm mniej bierznika w ktmie i moze byc wolniejszy. no i oczywiscie że 520 i 525 są mocniejsze od 450 i 2X lepiej idą ;P tylko ci powiem że 525 na początek jest nie do ogarnięcia a 450 mozna po torze ostrzej poszalec. 525 praktycznie strach manete odkręcac

henio12323 - to zależy od predyspozycji jeźdca. Ja zaczałem przygodę na dzień dobry z SX 520. I nie taki strach odkręcić manetkę. Mój sx ma 68 koni potrafi konąć zdrowo, ale ja go jakoś ograniam. Gdzie można to odkręce, ale w terenie to róznie bywa. Fakt z tyłu mam nówkę oponę i to jazdy na jednym kole jest chętny.
Avatar użytkownika
mentorsct
Bywalec
 
Posty: 582
Dołączył(a): 8/7/2009, 17:37
Lokalizacja: Iłowo-Osada

Postprzez henio12323 » 26/7/2010, 18:17

mam taki dylemat ja i kumpel (exc 450) bo serwisówa mówi żeby lac 1.2 litra i potem w okienku żeby było po srodku i tak nalałem potem jak jeździłem to oleju w okienku nie zobaczyłem dopiero jak motor mocno przechyle w strone okienka czy to tak ma byc ? czy olej zawsze na postoju musi byc widoczny w okienku ? czy te okienko tylko po to jest żeby podczas 1 zalewania było wszystko widoczne ?
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez macion14 » 28/7/2010, 17:13

Okienko jest po to aby sprawdzić poziom oleju. Zawsze musi byc po środku tych dwóch kresek wtedy gdy silnik jest wyłączony i motor stoi w pionie. Może po skończonej jeździe olej nie "opadł" jeszcze i nie widzisz jaki jest poziom. Zaczekaj może kilka minut i dopiero sprawdź poziom oleju.
macion14
Świeżak
 
Posty: 54
Dołączył(a): 1/3/2009, 18:15

Postprzez MaJKe » 28/7/2010, 17:57

Jak zmienic płyn w chlodnicy? yz 125. Jaki płyn? Na zimno czy ciepło? Przepłukać czyms?
MaJKe
Świeżak
 
Posty: 39
Dołączył(a): 29/3/2010, 18:42
Lokalizacja: Radom

Postprzez henio12323 » 28/7/2010, 18:04

w tym problem że ja nawet rano przychodze i dalej nie ma oleju :P dopiero jak przechyle. żeby było wiecej to musiał bym ponad 1.5 litra wlac :P


normalnie odpinasz jakis przewód. zobacz moze masz śrubke od spuszczania wody z cylindra. jak nie to mozesz sprężarką dmuchnąc żeby sie układ przedmuchał. załóz przewód i zalej płynem. obojętne na zimno czy ciepło aby nie na gorący silnik bo jak zalejesz zimnym płynem na bardzo rozgrzany cylinder to ci moze pęknąc. ale to skrajny warunek. to nie olej że musi byc płyn gęsty. a zalej obojętne jakim i tak zimą raczej nie bedziesz jeździł. nie musisz przepłukiwac chyba że syfy ci lecą z układu to mozna zwykłą wodą
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez mentorsct » 28/7/2010, 18:21

Witam, przymierzam sie do wymiany oleju w swoim sx 520 i chciałem zapytać. Problem mam taki ze jak pojeżdżę trochę i silnik jest ciepły to z kartera mi po powrocie scieknie z 5 kropel oleju. Poprzedni właściciel karter przykręcił bez uszczelki a na sam sylikon do silników i misek olejowych. Ja teraz zakupiłem uszczelkę i chciałem zapytać czy tylko założyć uszczelkę czy dodatkowo jedną stronę posmarować jeszcze silikonem dla bezpieczeństwa?
Avatar użytkownika
mentorsct
Bywalec
 
Posty: 582
Dołączył(a): 8/7/2009, 17:37
Lokalizacja: Iłowo-Osada

Postprzez macion14 » 28/7/2010, 21:31

Myślę że musisz wlać tyle oleju aby poziom był pomiędzy kreskami. Może serwisówka się myli :)


A co do drugiego pytania nowej uszczelki nie trzeba smarować silikonem jednak nie zaszkodzi to jej działaniu także możesz :P



A teraz moje pytanie : czy jazda rozgrzanym crossem po zimnej wodzie może zaszkodzić silnikowi tzn. czy poprzez róznice temperatur silnik np. nie pęknie ??
macion14
Świeżak
 
Posty: 54
Dołączył(a): 1/3/2009, 18:15

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości




na górê