Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.
dokladnie pytaj sie w wydziale bo powiem ci że wydział komunikacji to najgorszy syf. sam mam znajomego w takim urzędzie i bez prblemu ide i rejestruje sprzęt. miałem takie cos że motor bez dokumentów z francji wczesniej tam sie motorowerów nie rejestrowało wiec nie mógł miec dokumentów. wystarczyło wypełnic 1 wniosek zrobic przeglad i moto zarejestrowane z kolei miałem ze 3 kupców którzy chcieli kupic odemnie ten motór pytali w wydziałach komunikacji swoich i niestety tam nigdy by im tego nie zarejestrowali. wiec zależy chyba od humoru babki za biurkiem ;/
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
czy testował ktoś z Was manetke gazu pod kciuk w motocylu zamiast normalnego roll-gazu
myśle sobie dlaczego w quadach jest manetka pod kciuk a w motorkach rolka ???
mam jeszcze małe doświadczenie w motocyklach ale na chwile obecną to czasem przy manewrowaniu ręka mi niechcący sie obraca i gazuje nie poterzebnie, jakby gaz był pod kciukiem to by tego zjawiska nie było
chyba było by tez lepiej z hamowaniem ???
a w cieżkim terenie czy nie lepiej manewrować motorkiem trzymając pewnie obie manetki tak ja w rowerach ???
dawkowanie gazu pewnie powoduje zmęczenie kciuka ale z czasem ręka i kciuk nabiorą formy
chyba ???
myśle sobie dlaczego w quadach jest manetka pod kciuk a w motorkach rolka ???
mam jeszcze małe doświadczenie w motocyklach ale na chwile obecną to czasem przy manewrowaniu ręka mi niechcący sie obraca i gazuje nie poterzebnie, jakby gaz był pod kciukiem to by tego zjawiska nie było
chyba było by tez lepiej z hamowaniem ???
a w cieżkim terenie czy nie lepiej manewrować motorkiem trzymając pewnie obie manetki tak ja w rowerach ???
dawkowanie gazu pewnie powoduje zmęczenie kciuka ale z czasem ręka i kciuk nabiorą formy

- klima
- Świeżak
- Posty: 42
- Dołączył(a): 29/8/2007, 19:02
po 1 na manetkach jeżdzą zawodnicy, ten dzyndzel jest po to aby łatwiej się jeździło quadem,w krosie nie ma miejsca bytu, tu ciało pracuje, zginasz sie , ratujesz itp i masz kontrole w manecie, a w dzyndzlu już jej nie masz takiej jaka byc powinna
kwestia gustu i zastosowania
kwestia gustu i zastosowania
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
-
Bostorn - Moderator
- Posty: 5511
- Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
- Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin
ja bym nie zamienił rolgazu na rozwiązanie z quadów
własnie pozycja na moto jest taka że lepiej odkręcac gaz ręką niz naciskac przycisk. w quadach musisz sie wyginac w kazdą strone i tam moze byc trudniej operowac nadgarstkiem

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Witam, moim skromnym zdaniem za nic bym nie zmienił gazu z manetki na jakiś przycisk, chociażbym dlatego ze reakcja nadgarstka (ręki) jest szybsza. Poza tym dawkowanie gazu też jest wygodniejsze. A idąc dalej quad to nie motocykl.
-
mentorsct - Bywalec
- Posty: 582
- Dołączył(a): 8/7/2009, 17:37
- Lokalizacja: Iłowo-Osada
Szukam serwisówki w do kx 80 z 95r. Czy ktoś taką ma lub wie skąd można ją ściągnąć lub kupić?
- szalony iwan
- Świeżak
- Posty: 17
- Dołączył(a): 6/6/2010, 20:11
im nowszy sprzęt tym bedzie zrywniejszy i mocniejszy. ale nie bedzie duzej róznicy w 2 letnich moto. bo konstrukcyjnie są bardzo podobne i osiągi mają tez bardzo zblizone. jeden moze miec nieco wiekszy moment obrotowy a drugi moze miec np nieco lepszy v max. wiec to praktycznie te same moto. ale jezeli oba są w idealnym stanie to raczej nie bedzie róznicy ale wiadomo 2 lata kolejne robi swoje wiec stawiam że ktm moze byc odrobinke szybszy z racji stanu technicznego. ale róznica bedzie tak niewielka że wystarczy 2-3 mm mniej bierznika w ktmie i moze byc wolniejszy. no i oczywiscie że 520 i 525 są mocniejsze od 450 i 2X lepiej idą ;P tylko ci powiem że 525 na początek jest nie do ogarnięcia a 450 mozna po torze ostrzej poszalec. 525 praktycznie strach manete odkręcac
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
moze go po prostu zalałes. na wszelki wypadek zmien swiece
albo po prostu źle odpalasz

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
wawzon napisał(a):Mam pytanie odnoscie mocy motocykli
KTM 450SX 06r. czy jego moc bedzie wieksza czy porownywalna z suzuki 450 03r -04r .
Czy KTM 520,525 Bedzie zrywniejszy od 450 ?
Chodzi mi glownie o ruszanie z miejsce glownie
Witam, moim zdaniem KTM będzie zrywniejszy od suzuki. Sam mam SX 520 (68 koni, no może teraz z 60 będzie pewnie) i uwierz mi ze odejście ma nieziemskie. Fakt może ma krótkie przełożenia jeśli chodzi o skrzynię ale w terenie jak zapniesz 3 to juz go rozpędzisz do ok 60km/h, a taka prędkość wystarcza zupełnie. Ja mam 6 stopniową skrzynię biegów i jak na razie to 4 na prostej zapiełem kilka razy a tak juz szybko jechał ze po dołach o glebę nie trudno. Trzeba dobrze trzymać kierownice. A też chętnie idzie na koło.
-
mentorsct - Bywalec
- Posty: 582
- Dołączył(a): 8/7/2009, 17:37
- Lokalizacja: Iłowo-Osada
henio12323 napisał(a):im nowszy sprzęt tym bedzie zrywniejszy i mocniejszy. ale nie bedzie duzej róznicy w 2 letnich moto. bo konstrukcyjnie są bardzo podobne i osiągi mają tez bardzo zblizone. jeden moze miec nieco wiekszy moment obrotowy a drugi moze miec np nieco lepszy v max. wiec to praktycznie te same moto. ale jezeli oba są w idealnym stanie to raczej nie bedzie róznicy ale wiadomo 2 lata kolejne robi swoje wiec stawiam że ktm moze byc odrobinke szybszy z racji stanu technicznego. ale róznica bedzie tak niewielka że wystarczy 2-3 mm mniej bierznika w ktmie i moze byc wolniejszy. no i oczywiscie że 520 i 525 są mocniejsze od 450 i 2X lepiej idą ;P tylko ci powiem że 525 na początek jest nie do ogarnięcia a 450 mozna po torze ostrzej poszalec. 525 praktycznie strach manete odkręcac
henio12323 - to zależy od predyspozycji jeźdca. Ja zaczałem przygodę na dzień dobry z SX 520. I nie taki strach odkręcić manetkę. Mój sx ma 68 koni potrafi konąć zdrowo, ale ja go jakoś ograniam. Gdzie można to odkręce, ale w terenie to róznie bywa. Fakt z tyłu mam nówkę oponę i to jazdy na jednym kole jest chętny.
-
mentorsct - Bywalec
- Posty: 582
- Dołączył(a): 8/7/2009, 17:37
- Lokalizacja: Iłowo-Osada
mam taki dylemat ja i kumpel (exc 450) bo serwisówa mówi żeby lac 1.2 litra i potem w okienku żeby było po srodku i tak nalałem potem jak jeździłem to oleju w okienku nie zobaczyłem dopiero jak motor mocno przechyle w strone okienka czy to tak ma byc ? czy olej zawsze na postoju musi byc widoczny w okienku ? czy te okienko tylko po to jest żeby podczas 1 zalewania było wszystko widoczne ?
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Okienko jest po to aby sprawdzić poziom oleju. Zawsze musi byc po środku tych dwóch kresek wtedy gdy silnik jest wyłączony i motor stoi w pionie. Może po skończonej jeździe olej nie "opadł" jeszcze i nie widzisz jaki jest poziom. Zaczekaj może kilka minut i dopiero sprawdź poziom oleju.
- macion14
- Świeżak
- Posty: 54
- Dołączył(a): 1/3/2009, 18:15
w tym problem że ja nawet rano przychodze i dalej nie ma oleju
dopiero jak przechyle. żeby było wiecej to musiał bym ponad 1.5 litra wlac
normalnie odpinasz jakis przewód. zobacz moze masz śrubke od spuszczania wody z cylindra. jak nie to mozesz sprężarką dmuchnąc żeby sie układ przedmuchał. załóz przewód i zalej płynem. obojętne na zimno czy ciepło aby nie na gorący silnik bo jak zalejesz zimnym płynem na bardzo rozgrzany cylinder to ci moze pęknąc. ale to skrajny warunek. to nie olej że musi byc płyn gęsty. a zalej obojętne jakim i tak zimą raczej nie bedziesz jeździł. nie musisz przepłukiwac chyba że syfy ci lecą z układu to mozna zwykłą wodą


normalnie odpinasz jakis przewód. zobacz moze masz śrubke od spuszczania wody z cylindra. jak nie to mozesz sprężarką dmuchnąc żeby sie układ przedmuchał. załóz przewód i zalej płynem. obojętne na zimno czy ciepło aby nie na gorący silnik bo jak zalejesz zimnym płynem na bardzo rozgrzany cylinder to ci moze pęknąc. ale to skrajny warunek. to nie olej że musi byc płyn gęsty. a zalej obojętne jakim i tak zimą raczej nie bedziesz jeździł. nie musisz przepłukiwac chyba że syfy ci lecą z układu to mozna zwykłą wodą
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Witam, przymierzam sie do wymiany oleju w swoim sx 520 i chciałem zapytać. Problem mam taki ze jak pojeżdżę trochę i silnik jest ciepły to z kartera mi po powrocie scieknie z 5 kropel oleju. Poprzedni właściciel karter przykręcił bez uszczelki a na sam sylikon do silników i misek olejowych. Ja teraz zakupiłem uszczelkę i chciałem zapytać czy tylko założyć uszczelkę czy dodatkowo jedną stronę posmarować jeszcze silikonem dla bezpieczeństwa?
-
mentorsct - Bywalec
- Posty: 582
- Dołączył(a): 8/7/2009, 17:37
- Lokalizacja: Iłowo-Osada
Myślę że musisz wlać tyle oleju aby poziom był pomiędzy kreskami. Może serwisówka się myli
A co do drugiego pytania nowej uszczelki nie trzeba smarować silikonem jednak nie zaszkodzi to jej działaniu także możesz
A teraz moje pytanie : czy jazda rozgrzanym crossem po zimnej wodzie może zaszkodzić silnikowi tzn. czy poprzez róznice temperatur silnik np. nie pęknie ??

A co do drugiego pytania nowej uszczelki nie trzeba smarować silikonem jednak nie zaszkodzi to jej działaniu także możesz

A teraz moje pytanie : czy jazda rozgrzanym crossem po zimnej wodzie może zaszkodzić silnikowi tzn. czy poprzez róznice temperatur silnik np. nie pęknie ??
- macion14
- Świeżak
- Posty: 54
- Dołączył(a): 1/3/2009, 18:15
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości