Zobacz wątek - Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.
NAS Analytics TAG

Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.

Enduro, Cross
_________

Postprzez qba753i » 9/11/2015, 20:09

Czytałem że najlepiej pneumatykiem, a jeśli wbije bieg, zablokuje zębatkę i dokręcę mocno kluczem? Może wytrzyma? Czy 100% za słabo?
qba753i
Świeżak
 
Posty: 110
Dołączył(a): 18/10/2015, 12:03
Lokalizacja: Jasło


Postprzez henio12323 » 9/11/2015, 20:28

nie zawsze klucz jest okej - skrzynia jest wytrzymała na obciązenie statyczne - ale na dynamiczne juz nie bardzo bo zeby są kruche, widziałem przypadek że po pneumacie scieło zęba na skrzyni.

najlepeij zablokować czyms kosz. wg mnie lepiej niz pneumatem to wsadzasz coś między sprzęgło a wał ( miedzy zębatki ) cos takiego co nie uszkodzi trybów, np kawałek plastikowego klina. wkłądasz tarcze i przekładki. i jedna osoba naciska tarcze i przekładki do kosza, druga spoko moze odkręcic.

oczywiscie najlepiej to wziąc sobie kilka przekłądek starych zespawac ze sobą dospawać rączke i masz kluczyk do blokowania
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN


Postprzez kris514 » 9/11/2015, 20:54

Jeśli pneumatem to na luzie, jeśli nie pneumatem i silnik jest w ramie to można założyć tylny hamulec i na ostatnim biegu dokręcać. Metoda Henia jest spoko ale gdy ktoś to dokręcił z wyczuciem :D
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez qba753i » 9/11/2015, 22:54

Chodzi mi o dokręcanie kosza a nie odkręcanie. Jednak zrobię tak jak mówicie, już włożyłem silnik do ramy, jutro dokręcę i jazda. A dlaczego na ostatnim biegu a nie na 1 ? Możecie mi jeszcze coś napisać o zakładaniu dekla? Bo tam trzeba chyba jakoś odpowiednio trafić w te ząbki chcąc mieć dobrze wyregulowane sprzęgło.
qba753i
Świeżak
 
Posty: 110
Dołączył(a): 18/10/2015, 12:03
Lokalizacja: Jasło

Postprzez GTTT » 9/11/2015, 23:12

Skomplikowane te nasze motocykle. Nie uniknę jazdy prosto a więc tak (a)czy jeżeli będę toczył się po odpuszczeniu gazu i wcisnę owe sprzęgło to czy wpływa to negatywnie na coś, np. sprzęgło szybciej się zużywa? (b) Jaką technikę proponujecie, gdy się rozpędzę i chcę jechać w miarę ze stałą prędkością to mam wyhamować, zredukować i rozpędzać się od nowa czy przykładowo manipulować manetką, popuszczać gaz i dodawać go na tym samym biegu bez redukowania?
GTTT
Świeżak
 
Posty: 183
Dołączył(a): 3/4/2014, 11:49
Lokalizacja: Warmińsko - Mazurskie

Postprzez henio12323 » 9/11/2015, 23:21

jak chcesz miec pewnosc to musisz miec blokade kosza plus dynanometr - wtedy masz pewnosc ze dokręcisz z odpowiednia siłą. na ostatnim biegu jest takie przełozenie ze łatwiej utrzymac.


gtt - tak, jezeli kolo szybko sie obraca a moto pyrka ( no i wiadomo wcisniete jest sprzegło) to sie zuzywa troche szybciej, ale nie jakos gwałtownie. najlepiej sobie pomału odpuszczac gaz i przyspieszac ( odpuszczajac lekko gaz nie musisz wcisac sprzęgła ani nie uszkodzisz silnika ) trzeba to wyczuc bardziej niz o tym opowiadac. ale im bardziej bawisz sie gazem tym lepiej dla silnika.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez qba753i » 9/11/2015, 23:27

O tym sprzęgle napiszesz może coś? :D(o tym zakładaniu dekla)
qba753i
Świeżak
 
Posty: 110
Dołączył(a): 18/10/2015, 12:03
Lokalizacja: Jasło

Postprzez GTTT » 10/11/2015, 01:25

Odpuszczać.. przyśpieszać.. Dzięki Henio za upewnienie mnie : ) Słyszałem coś o olejku rycynowym, ale to zaraz gdzieś może poczytam co to za sztuczki magiczne
GTTT
Świeżak
 
Posty: 183
Dołączył(a): 3/4/2014, 11:49
Lokalizacja: Warmińsko - Mazurskie

Postprzez henio12323 » 10/11/2015, 08:56

qba753i - jakie moto ? tam sÄ… jakies zÄ…bki ?



Gttt- niektórzy niby stosują ale nie słyszałem żeby zawodnicy w mojej okolicy stosowali ten olej. kazdy motul 800tka albo ipone racing stosuje
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez qba753i » 10/11/2015, 10:04

Moze zle napisalem, chodzi mi o ten dzyndzelek co wystaje z kosza zeby trafic w dziurke w deklu. Rm 125 zeby dobrze wysprzeglal, bo chcialbym to zrobic za 1 razem bo skladam na silikonie dekiel.
qba753i
Świeżak
 
Posty: 110
Dołączył(a): 18/10/2015, 12:03
Lokalizacja: Jasło

Postprzez henio12323 » 10/11/2015, 18:24

nie da sie źle trafić. jak cos xle pocelujesz to nie załozysz pokrywy w ogóle. przyłoz sobie najpierw na sucho i zobaczysz
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez qba753i » 10/11/2015, 19:14

Okej założyłem i podregulowałem lekko na wieloklinie. Mam jeszcze jedno małe pytanie. Układ chłodniczy trzeba jakoś odpowietrzyć?
qba753i
Świeżak
 
Posty: 110
Dołączył(a): 18/10/2015, 12:03
Lokalizacja: Jasło

Postprzez henio12323 » 10/11/2015, 20:38

czasami są srubki do odpowietrzania, ale w prostych 2t tego nie ma. jedynie mozna dla pewnosci nalać odpalic na 10 sekund, zgasic i ewentualnie dolać
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Makkazari » 10/11/2015, 21:24

Cześć,
posiadam kawasaki kx z 1995r .
PotrzebujÄ™ do niego okleiny takiej jak:

https://www.google.pl/url?sa=i&rct=j&q= ... 8836596129

Macie informacje jakiekolwiek gdzie mogłbym coś takiego dostać?
Makkazari
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 31/7/2009, 01:37
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez henio12323 » 10/11/2015, 22:53

kazda firma która robi okleiny na zamówienie jest w stanie cos takiego zrobic
six company
no-moto
blitz moto i wieeeele innych jest na rynku
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez GTTT » 25/11/2015, 11:41

Jak wygląda sprawa mycia motoru na myjce ciśnieniowej w taką pogodę jak dziś? +1 do 0 stopni. Mogę zrobić to w miarę bezpiecznie czy mogę narazić gumowe elementy? Moto stoi na co dzień w nieogrzewanym garażu
GTTT
Świeżak
 
Posty: 183
Dołączył(a): 3/4/2014, 11:49
Lokalizacja: Warmińsko - Mazurskie

Postprzez henio12323 » 25/11/2015, 15:37

generalnie kazde mycie cisnieniem bezpieczne nie jest.

guma nie ma nic do cisnienia - czy ma 20 stopni czy 0 nie uszkodzisz jej myjka. gorzej jak masz myjke na gorącą wode a moto jest wychłodzone - wtedy moze pociec, mi kiedys zawias pociekł jak przy +2 stopnaich wjechałem po latanku na myjnie z ciepłą woda - momentalnie posikało zawieszenie z przodu.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez kajt111 » 26/11/2015, 19:42

Witam, ktm sx 125 ciągnie lewe powietrze na łączeniu kartery-membrana lub membrana-króciec. Pytanie brzmi czy mogę dać tam 2 uszczelki po 0.5mm czy zastosować coś innego?
Avatar użytkownika
kajt111
Świeżak
 
Posty: 35
Dołączył(a): 18/4/2015, 19:12

Postprzez henio12323 » 26/11/2015, 20:50

najlepiej stosować oryginalne uszczelki wtedy praktycznie nie ma szans na lewuche

chyba ze cos jest troche uszkodzone - np nierówne krawędzie to mozna delikatnie pastą uszczelniającą potraktować np dirko
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez kajt111 » 27/11/2015, 21:15

Tylko wiesz Henio, oryginalne uszczelki w takich połączeniach to guma na membranie i króćcu. Wyciąłem 2 uszczelki(0.5mm) ze specjalnego materiału i problem znikł. Według mnie lepsze rozwiązanie niż np. klej poksydowy lub jakiś silikon odporny na benzynę. Tzn u mnie było wszystko proste a jeśli ktoś by miał coś krzywo lub ta guma byłaby poszarpana czy coś to masa uszczelniająca w takim wypadku byłaby lepszym rozwiązaniem. Dzięki Henio za odp.
Avatar użytkownika
kajt111
Świeżak
 
Posty: 35
Dołączył(a): 18/4/2015, 19:12

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości




na górê