Zobacz wątek - Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.
NAS Analytics TAG

Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.

Enduro, Cross
_________

Postprzez henio12323 » 23/3/2012, 23:11

mi za częsci wychodziło koło 1500 zł rocznie do 2T


tłoczek co 15 tys km
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN


Postprzez odiro » 24/3/2012, 12:47

huśka wre 125 to coś podobnego jak yamaha dt 125? ile o na ma koni?
DT 80/50 95r --> KMX 125/50 00r-->DR-Z 400E 03r
Avatar użytkownika
odiro
Świeżak
 
Posty: 122
Dołączył(a): 12/11/2011, 17:38


Postprzez henio12323 » 24/3/2012, 18:11

tak podobna, i ma podobnie koni. koło 25 odblokowana
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez odiro » 28/3/2012, 16:08

jaka jest różnica pomiędzy egs a exc ktm 125?
DT 80/50 95r --> KMX 125/50 00r-->DR-Z 400E 03r
Avatar użytkownika
odiro
Świeżak
 
Posty: 122
Dołączył(a): 12/11/2011, 17:38

Postprzez henio12323 » 28/3/2012, 20:36

egs to stary EXC. starszy model
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez lukas90MX » 14/4/2012, 15:49

do czegos sluzy ta sruba ze sprezyna?:
http://w229.wrzuta.pl/obraz/4mlwqAqSzn9/bez_tytulu (otwórz link)
pewnie cos z rozrzÄ…dem?
mozna naciagnac lancuszek bez odpinania? slyszalem ze jest jakas sruba... dlatego pytam
lukas90MX
Świeżak
 
Posty: 141
Dołączył(a): 28/3/2010, 20:19

Postprzez henio12323 » 14/4/2012, 15:56

to automatyczny napinacz rozrzadu. masz bolec dociskowy wypychany przez spręzyne. po prostu jak łancuszek sie rozciąga to spręzyna dociska z odpowiednia siła. i łancuszek jest napiety. masz tam też ząbki po których mozesz dojsc ile jeszcze naciągu zostało.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Xaarkes2 » 17/4/2012, 20:09

Cześć mam kilka pytań:
1. Ile tłoków wytrzymuje korbowód?
2. Ile selekcji jest na nicasilu, a ile na żeliwie?
3. Czy na żeliwie trzeba szlifować tuleję za każdą wymianą tłoka?
4. Czy opłaca się wstawić tuleję?
Xaarkes2
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 8/1/2012, 22:09

Postprzez kris514 » 17/4/2012, 20:28

1) 2 do 3 tłoków
2) też chciałbym wiedzieć(z ciekawości)
3) tak
4)to zależy (jedni mówią tak inni nie) ale każdy się boi żeliwa
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez henio12323 » 17/4/2012, 22:10

1) czasem nawet 1 korba = 1 tłok. :P zalezy od katowania i dbania
2) na nicasilu masz tyle ile razy trzyma cylek wymiar, jak kupisz wyczyna i bedziesz nim pyrkał po lesie, to po 40 mth i tłok i cylinder beda praktycznie bez zuzycia, wiec tłok zapewne bys mógł wsadzic tej samej selekcji. z kolei jak sie czasem ostro gania to z selekcji A przeskakujesz do C bo cylek stracił wymiar. także nie ma konkretnie reguły. masz zazwyczaj 4 selekcje, wiec mniej wiecej tyle tłoków wytrzyma nicasil. ale jak mówie jak sie nie katuje i dba to moze wytrzymac i wiecej, żeliwo ma tyle ile wypuszcza producent nadwymiarów. zalezy jakie moto, czy tuleja moze byc gruba itp. czasem są to 3-4 tłoki a widziałem nadwymiary do 5-6 nadwymiarów ;P
3) tak zawsze sie szlifuje, to jest najpewniejsze, żeliwo szybciej sie sciera niz powłoka nicasilowa, wiec po tych 40 mth nicasil moze nie miec zuzycia lub miec zuzycie o setne mm. a żeliwo z pewnoscia straci wiecej wymiaru. wtedy czasem mozna przehonować i przy w miare nowej tuleji wrzucic nastepna selekcje ( czyli jak masz wymiar nominalny np 50 mm, ( tłok 49,95) to jak cylek jest idealny to go honujesz i wtedy ma wymiar np 50.05 to wtedy tłok wsadzasz selekcje 50.00 i smigasz. ale tak rzadko sie zdarza :P
4) przede wszystkim zalezy do czego. jest taka zasada - jak moto jest wypuszczone na nicasilu to lepiej unikać zeliwa. do motocykli ulicznych, mniej wyzyłowanych jeszcze żeliwo ujdzie. w wyczynówkach gdzie tłok pracuje pod znacznymi obciazeniami, czesto dochodzi do puchniecia tłoka, i przycierania tłoka i cylindra. po prostu płaszcz wodny nie daje czasem rady ochłodzic go. wiec bardzo trudno się dociera taki żeliwny zestaw ( w wyczynówce). poza tym to wcale nie jest takie olbrzymie cięcie kosztów. dobra tuleja ksoztuje ponad 400 zł. regeneracja nicasilu 900-1000 zł. wiec jakies 400-500 zł wiecej, a unikasz problemu trudnego docierania, nie martiwsz sie że nagle ci tłok spuchnie jak sobie odkręcisz gaz w upalny dzien w bagnie ;P itp. jest jeszcze taka opcja że często firmy/sklepy motocyklowe maja w ofercie juz zregenerowane cylindry praktycznie w cenie samej regeneracji. wtedy zamiast regenerowac cylinder za 900 zł mozna kupic gotowy zregenerowany za tyle albo pare groszy wiecej. i sprzedac swój uzywane nawet uszkodzone mozna sprzedac za 200-300 zł ( zalezy jakie moto itp ) i wtedy do całego "interesu" dopłacasz niewiele.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Xaarkes2 » 18/4/2012, 19:33

Dzięki za pomoc ;) Zastanawiam się nad kupnem jakiejś 85 2t. Na crossa chciałbym wydać 3500-4000zł, ale jak zauważyłem to w tym przedziale cenowym będę musiał odrazu robić remont. Nowy nicasil, tłok, korba, łożyska. A to w sumie wyjdzie już ze 6000zł ;/ Co się stanie jeżeli nie wymienie nicasilu? A co jeśli nie zmienię tłoku na czas?
Xaarkes2
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 8/1/2012, 22:09

Postprzez Bostorn » 18/4/2012, 19:41

do tych 2 tys dołożysz przynajmniej kolejne 1-3 tysie :D
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez Xaarkes2 » 18/4/2012, 19:44

Hmm, to chyba odłożę kupno motocrossa, dopóki nie uzbieram więcej kasy. Chyba nie przeżyłbym, kiedy cross by stał w garażu kilka mc, bo ja nie miałbym kasy na naprawę ;/
Xaarkes2
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 8/1/2012, 22:09

Postprzez Bostorn » 18/4/2012, 19:53

Welcome to my word, ja od grudnia cr składam... :P

Lepiej kupic tani, wyremontoac sobie i się cieszyc jazdą niż później płakac

jak masz dobrą okazję, kup, sprawdź co do roboty jest i rów, zbieraj kasę itp
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez Xaarkes2 » 18/4/2012, 20:12

http://moto.allegro.pl/honda-cr-80-cros ... 02618.html

Ta CR'ka mnie interesuję. Niby na bieżąco serwisowana, więc nie musiałbym za dużo włożyć ;D
Xaarkes2
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 8/1/2012, 22:09

Postprzez Bostorn » 18/4/2012, 22:03

powiem tak, pisac i ja mogę dużo, najważniejsze aby tak było, a żeby to sprawdzic trzeba co nieco wiedziec, sprawdzic luzy na zawieszeniu, na kołach i jak silniczek chodzi, jaka selekcja tłoka, w jakim stanie nicasil bądź tuleja :/ itp itd. i pamiętaj że trzeba miec w zapasie przynajmniej te 1000zł

a co do części albo allegro albo inne źródła, ew daj znac a zobaczymy jakie ceny mógł bym miec podstawowych podzespołów :)
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez mikozniak » 20/4/2012, 15:07

Witam dzisiaj czyściłem swoją Jadźke i w przodzie na ramie tam obok nr vin. Mam 2 naklejki jedna jest z nr vin i jakimiś danym, a 2 jest napis Canada Transport. Spotkał się ktoś z tym?
mikozniak
Świeżak
 
Posty: 210
Dołączył(a): 13/6/2010, 08:52
Lokalizacja: Bydgoszcz

hej

Postprzez lenar » 22/4/2012, 17:24

Cały motor skręcony, złożony. Ktm 540 sxc. Słuchajcie taki problem - Odkręciłem kranik i od razu z dwóch przewodów popłynęła benzyna(POD GAŹNIKIEM) - jakby go zalewało. Kopie i łapie 2-3 sekundy i gaśnie. I tak w koło macieja. Złapie i potem kilka razy nie, złapie i znowu zgaśnie. Raz z gazem zapalił i pięknie wszedł w obroty i znowu zgasł. Pokręciłem śrubami od obrotów ale to nic nie dało. Macie jakieś pomysły? Ja niestety odpuściłem - jestem po chorobie i zaczęło mną motać na lewo i prawo jak się nakopałem :) Co naprawione ? tuleja nowa+ tłok + uszczelki. HELP !
KTM sx 525 2005 rok :)
Avatar użytkownika
lenar
Świeżak
 
Posty: 83
Dołączył(a): 23/10/2010, 20:04
Lokalizacja: węgrów

Postprzez mikozniak » 22/4/2012, 17:53

Sprawdź przepustnice, pływak. I ustaw poziom pływaka. I zobacz czy nie ma lewego powietrza :D
mikozniak
Świeżak
 
Posty: 210
Dołączył(a): 13/6/2010, 08:52
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez lenar » 22/4/2012, 18:06

Wlałem 1,8 oleju zamiast 1,5 :/ to mój błąd - ale to chyba mało ma wspólnego z odpalaniem. Dzięki mikozniak za podpowiedź. Lewe powietrze mówisz ? tzn ? Odpalałem tylko na przednich kolektorach. Cały montaż był moim pierwszym. Myślałem że teraz będzie bajka a tu nadal zonk :[
KTM sx 525 2005 rok :)
Avatar użytkownika
lenar
Świeżak
 
Posty: 83
Dołączył(a): 23/10/2010, 20:04
Lokalizacja: węgrów

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości




na górê