Zobacz wątek - Stawia na gumę dopiero przy maksymalnych obrotach
NAS Analytics TAG

Stawia na gumę dopiero przy maksymalnych obrotach

Jak nauczyć się wheelie? stoppie?
Czy zmieniać biegi ze sprzęgłem czy bez?
_________

Stawia na gumę dopiero przy maksymalnych obrotach

Postprzez longer1234 » 10/5/2009, 09:25

Witam.
Mam pytanie, poczytałem trochę na forum o jeżdzie na gumie i sam chciałem spróbować.
Próbowałem na siedząca ze strzałem ze sprzęgła i sprawa wyglada troche dziwnie.
Jade na 1 biegu ok 4tyś obroty, sprzęgło, podnoszę obroty o 2tyś strzał ze sprzęgła i tylko szarpnięcie. To samo przy 8 tyś, dopiero przy 10-11 tyś koło idzie trochę do góry, ale i tak delikatnie. To chyba za duża różnica obrotów bo zaraz kończą mi się obroty i bym musiał przełączać bieg.
Może robie coś nie tak, macie jakieś pomysły?
Suzuki GSX-R600 '99
Avatar użytkownika
longer1234
Świeżak
 
Posty: 137
Dołączył(a): 20/7/2007, 17:32


Postprzez Achilles90 » 10/5/2009, 21:14

Zmień zębatkę z tył na większą i po problemie ^^
FZR 600 3HE '92

"... Od 0-100% Wilki muszą być wolne, zwłaszcza gdy są młode..."
Achilles90
Świeżak
 
Posty: 23
Dołączył(a): 28/4/2009, 22:31
Lokalizacja: Kraków - NH/ Kamień

Postprzez Szopekk » 10/5/2009, 23:26

wkrec go bardziej!!! rozpedz np do 6-7k sprzeglo wkret do 10 i wtedy strzal zobaczysz ze da rade :) poprostu za malo mu dokladales rpm'ow ja jak stawialem swoja xj na gume to musialem wkrecac prawie do odcinki i dopiero strzal...dopiero stawala odpowiednio szybko i wysoko :) powodzenia ps gixer 600 to powinien na 1 z gazu bryknac na gume...!!!
nie polemizuj bo nie jestes predysponowany do emanowania tak apodaktycznych percepcji... | (nie dyskutuj jak nie potrafisz...) :) xD | | http://www.scigacz.pl/rider/16915/foto/album/712/
Avatar użytkownika
Szopekk
Świeżak
 
Posty: 440
Dołączył(a): 28/12/2007, 14:09
Lokalizacja: Węgrów

Postprzez Fabian » 11/5/2009, 15:33

Najpierw zobacz i wyczuj od jakiego momentu obrotowego Twoje moto ma moc max, załóżmy, że jest to 8 tyś. Jedź spokojnie przy 8 tyś puść total gaz, pozwól aby moto zanurkowało i odkręć do końca odchylając się do tyłu i szarpiąc w odpowiednim momencie kierownicę.

Jeśli chcesz ze sprzęgła to odkręć do końca i rób strzał.
latam na Honda VTR 1000 FireStrom

"nieważne gdzie nabierasz apetytu, ważne gdzie konsumujesz"
Avatar użytkownika
Fabian
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 11/5/2009, 08:11

Postprzez longer1234 » 11/5/2009, 17:23

Czyli jade na 1 biegu, mam powiedzmy 6tys, sprzęgło, i odkręcam obroty do końca?
A nie nakryje mnie?
Ale co dalej jak go już postawię na gumie przy 13tyś i kończa się obroty?
Suzuki GSX-R600 '99
Avatar użytkownika
longer1234
Świeżak
 
Posty: 137
Dołączył(a): 20/7/2007, 17:32

Postprzez hugo2003 » 11/5/2009, 18:18

longer1234 napisał(a):A nie nakryje mnie?
Ale co dalej jak go już postawię na gumie przy 13tyś i kończa się obroty?



no to jest wlasnie ta sztuka zeby sie nauczyc a nie rozbic motocykla.... czyli zeby uniknac nakrycia a sie nauczyc gumowania.... mocy Ci starczy napewno i obrotow tez tylko chyba cos robisz za malo drastycznie....
Motorynka Pony

WSK 125 (1983r)

MZ ETZ 251

GSX 600F

ZX 9 R (moje oczko w głowie)
Avatar użytkownika
hugo2003
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1588
Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
Lokalizacja: Poznań

Postprzez motoman » 11/5/2009, 19:36

jak podnosisz obroty i strzelasz ze sprzegła pewnie odrazu puszczasz gaz, przytrzymaj wtedy gaz odkrecony do końca to się zdziwisz co o2o potrafią;)
lubie sobie zjechać z gixera^^.
Avatar użytkownika
motoman
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1288
Dołączył(a): 13/5/2006, 18:06
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Traperoso » 11/5/2009, 20:25

motoman napisał(a):jak podnosisz obroty i strzelasz ze sprzegła pewnie odrazu puszczasz gaz, przytrzymaj wtedy gaz odkrecony do końca to się zdziwisz co o2o potrafią;)


Tylko uważaj. Ostatnio znów mam problemy ze sw0oim sprzętem. Tarcze mi się ślizgają (sprzęgła) bo mam za krótkie sprężyny. Ostatnio chciałem kolesiowi pokazać o co chodzi w tym problemie, i odkręciłem gaz do 8 tysięcy, szybkie zejście z zesprzęglenia (nie wiedzieć czemu sprężyny czasami załapują) tak stało się w tym momencie i motocykl stanął na koło znacząco wysoko. Do czego zmierzam. Masz sprzęt który ma około 120 KM, mój ma 50 KM. Rada jest taka rób stopniowo, bo nie chcesz się zdziwić zbyt dosłownie co potrafią Twoje dwa koła. Z pewnością potrafią dużo. Doświadczeni motocykliści mówią, nie rób tego na motocyklu czego nie jesteś pewny, bo to się źle skończy. Stopniowo. Pozdro
Kawasaki ER5 2005
Avatar użytkownika
Traperoso
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1645
Dołączył(a): 29/7/2006, 19:47
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez Przemo_rene » 12/5/2009, 13:24

po prostu: "DEEEEEEEEJ MU!!!" ;P bo za słabo coś robisz i czuć na kilomert lęk przed sprzętem na kole - Wjeździj się w sprzęt przelataj pół dnia agresywnie, i wtedy może jak będziesz czuł, że "mam cie su**!!" to z małym "wkur***" postaraj się go wtedy stawiać - mi takie coś pomaga ;)
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez longer1234 » 12/5/2009, 16:44

To dopiero początek mojej nauki, więc narazie robie to ostroznie.
Przy kolejnych probach dostosyje sie do waszych rad.
Suzuki GSX-R600 '99
Avatar użytkownika
longer1234
Świeżak
 
Posty: 137
Dołączył(a): 20/7/2007, 17:32

Postprzez Piter_Stunter » 12/5/2009, 18:35

A zamówiłeś już owiewki nowe ?
...PITER WCIĄŻ ŻYJE...
Stunt, panienki,imprezy,szypka jazda - to lubiem
Piter_Stunter
Świeżak
 
Posty: 254
Dołączył(a): 8/5/2009, 20:56
Lokalizacja: jest piter

Postprzez Szopekk » 12/5/2009, 23:35

przytnij z gazu musi bryknac na gume...jedz na 1 np ok 8k rpm i z gazem zrob tak trzymasz na 8k OFF i po sekundzie ON do konca i musi stanac...pozdro
nie polemizuj bo nie jestes predysponowany do emanowania tak apodaktycznych percepcji... | (nie dyskutuj jak nie potrafisz...) :) xD | | http://www.scigacz.pl/rider/16915/foto/album/712/
Avatar użytkownika
Szopekk
Świeżak
 
Posty: 440
Dołączył(a): 28/12/2007, 14:09
Lokalizacja: Węgrów

Postprzez Piter_Stunter » 13/5/2009, 14:11

A jak nie będzie stał, to do lekarza...
...PITER WCIĄŻ ŻYJE...
Stunt, panienki,imprezy,szypka jazda - to lubiem
Piter_Stunter
Świeżak
 
Posty: 254
Dołączył(a): 8/5/2009, 20:56
Lokalizacja: jest piter

Postprzez gsx_750_f » 15/5/2009, 13:26

jedziesz na jedynce jakieś 20 na godz , puszczasz gaz tak zeby troche przód dobił i wtedy szybko odkrecasz manete do pwnego stopnia (musisz wyczuć do jakiego) i moto powinno bez problemu stawac na koło z gazu a nie ze sprzegła
gsx_750_f
Świeżak
 
Posty: 317
Dołączył(a): 3/8/2008, 13:49
Lokalizacja: piła

Postprzez Piter_Stunter » 15/5/2009, 19:06

gsx_750_f napisał(a):jedziesz na jedynce jakieś 20 na godz , puszczasz gaz tak zeby troche przód dobił i wtedy szybko odkrecasz manete do pwnego stopnia (musisz wyczuć do jakiego) i moto powinno bez problemu stawac na koło z gazu a nie ze sprzegła


Dawno się tak nie uśmiałem, przy 20 na godzinę są takie obroty że mogę smsa pisać jak odkręcam manetke.
...PITER WCIĄŻ ŻYJE...
Stunt, panienki,imprezy,szypka jazda - to lubiem
Piter_Stunter
Świeżak
 
Posty: 254
Dołączył(a): 8/5/2009, 20:56
Lokalizacja: jest piter

Postprzez gsx_750_f » 15/5/2009, 19:19

to miodzio kolego :P ja tak nie potrafie , naucz mnie hehe , a umiesz cos jeszcze oprucz pisania esów przy odkrecaniu manety ?
gsx_750_f
Świeżak
 
Posty: 317
Dołączył(a): 3/8/2008, 13:49
Lokalizacja: piła



Powrót do Technika jazdy



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości




na gr