Przegazówka a hamowanie
Posty: 15
• Strona 1 z 1
Przegazówka a hamowanie
witam jestem tu nowy choć często tu zaglądam
moto mam od niedawna i mam takie pytanko czy redukując z miedzy gazem
i hamując heblem robicie to jednoczesnie czy na początku hamowanie a potem redukcja z przegazówką ? jak poprawnie to powinno sie robić?
i co z gazem puszczacie całkiem manetkę ? i ile gazu dodac przy redukcji ?
jest to mój 1 szy post wiec proszę o wyrozumiałość pozdrawiam

moto mam od niedawna i mam takie pytanko czy redukując z miedzy gazem
i hamując heblem robicie to jednoczesnie czy na początku hamowanie a potem redukcja z przegazówką ? jak poprawnie to powinno sie robić?
i co z gazem puszczacie całkiem manetkę ? i ile gazu dodac przy redukcji ?
jest to mój 1 szy post wiec proszę o wyrozumiałość pozdrawiam

-
laser - Bywalec
- Posty: 859
- Dołączył(a): 8/5/2009, 19:12
- Lokalizacja: KaliszCity
Polecam przeczytać: viewtopic.php?t=29749
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
-
Landryss25 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 6269
- Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
- Lokalizacja: Liw
no masz farta ze mam dobry dzien bo bylby warn za nie czytanie regulaminu glownego, regulaminu dzialów i nie uzywanie szykajki
Oprogramowanie dla gastronomii i hotelarstwa (otwórz link)
programy dla gastronomii (otwórz link)
Program do restauracji i hotelu (otwórz link)toshiba g900 (otwórz link)
kasy fiskalne sklep internetowy (otwórz link)
(otwórz link)
programy dla gastronomii (otwórz link)
Program do restauracji i hotelu (otwórz link)toshiba g900 (otwórz link)
kasy fiskalne sklep internetowy (otwórz link)

-
simonw - Mieszkaniec forum
- Posty: 4213
- Dołączył(a): 17/5/2007, 00:08
- Lokalizacja: Wrocław
Hamujesz hamulcami wciskasz sprzęgło lekko dodajesz gazu (lekko) i redukujesz dynamicznie bieg.
Tak samo polecam redukować jak masz zamiar coś wyprzedzać, oczywiście bez hamowania hamulcami - jest to redukcja z między gazem.
Tak samo polecam redukować jak masz zamiar coś wyprzedzać, oczywiście bez hamowania hamulcami - jest to redukcja z między gazem.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
- Raczek_6
- VIP Ścigacz.pl
- Posty: 4217
- Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
- Lokalizacja: W-wa
na obrotomierz nie patrzę bardziej na drogę
a gazu na wyczucie sie starałem mały ruch manetką
ja mam do do siebie ze hamuje 2 palcami tak jakos sie przez wyczaiłem także robienie tych 2 czynności nie jest jednak takie trudne
YZF R1 dlaczego w V-kach miedzygaz jest niezbędny ??



YZF R1 dlaczego w V-kach miedzygaz jest niezbędny ??
-
laser - Bywalec
- Posty: 859
- Dołączył(a): 8/5/2009, 19:12
- Lokalizacja: KaliszCity
Bo to zupelnie inna konstrukcja silnika. V-ka moze Ci przyblokowac kolo jesli nieumijetnie zredukujesz.
Energie ist nichts ohne Steuerung.
Nie jest dla mnie ważna Twoja ranga na forum, staż, ilość wypisanych postów, dla mnie jesteś człowiekiem i tylko w takich kategoriach Cię postrzegam.
Nie jest dla mnie ważna Twoja ranga na forum, staż, ilość wypisanych postów, dla mnie jesteś człowiekiem i tylko w takich kategoriach Cię postrzegam.
-
OvertakeR - Świeżak
- Posty: 170
- Dołączył(a): 21/12/2008, 13:53
Z przyblokowaniem kola szczera prawda
Jak pierwszy raz wsiadlem na moja Honde Varadero 1000 (V2) i redukowalem przed przejazdem kolejowym w pewnym momencie zablokowalo mi sie tylne kolo :/ Od tamtej pory sie rozjezdzilem i teraz zmienial z dodaniem gazu. Szczerze mowiac nie zastanawialem sie nad wczesniej nad tym uslizgiem tylniego kola...
Moglby mi ktos wytlumaczyc dlaczego tak sie stalo?

Jak pierwszy raz wsiadlem na moja Honde Varadero 1000 (V2) i redukowalem przed przejazdem kolejowym w pewnym momencie zablokowalo mi sie tylne kolo :/ Od tamtej pory sie rozjezdzilem i teraz zmienial z dodaniem gazu. Szczerze mowiac nie zastanawialem sie nad wczesniej nad tym uslizgiem tylniego kola...
Moglby mi ktos wytlumaczyc dlaczego tak sie stalo?
12-14 lat - Komarek
15-25 lat - nic...
26 lat - Honda Varadero XL1000V...
gdzie tu logika ktoś zapyta, taki duży i mocny sprzet na peirwszye moto??
odp: W MOJEJ KUR** GŁOWIE!!!
po miesiacu jazdy na Viadrze zmiana na VFR 800FI -> kocham ją
15-25 lat - nic...
26 lat - Honda Varadero XL1000V...
gdzie tu logika ktoś zapyta, taki duży i mocny sprzet na peirwszye moto??
odp: W MOJEJ KUR** GŁOWIE!!!
po miesiacu jazdy na Viadrze zmiana na VFR 800FI -> kocham ją

- binio
- Świeżak
- Posty: 39
- Dołączył(a): 24/3/2009, 09:58
- Lokalizacja: Warszawa
Binio ano dlatego że silnik V2 tym bardziej 1000 gdzie cylinder ma pojemność 500 cm3 jest dość spory moment obrotowy i w momencie gdy zredukujesz dość ostro z biegu który jest np w średnim zakresie to bieg w dół spowoduje to że silnik musi wkręcić się na dość wysokie obroty a w przypadku 2 dużych tłoków to spory "wysiłek" dodać trzeba jeszcze to że w V-kach biegi są dłuższe wykorzystujące większy zakres w 4 cylindrach jak zredukujesz to wskazówka podskoczy o niewiele obrotów zaś w V-ce wskoczy znacznie wyżej na wyższe obroty dlatego przy gazowanie ma na celu wkręcenie silnik na docelowe obroty na których będzie pracował silnik po zredukowaniu na danym biegu zaś gdy nie przy gazujesz to koło traci przyczepność bo musi wkręcić silnik na wysokie obroty biorąc pod uwagę że masz 2V tym bardziej to mozolnie idzie niż w 4 cyl. Ciężko mi to tak wytłumaczyć lepiej by mi było pokazać hehe
laser ta przy gazówka tak zwana to nie jest rzecz obowiązkowa.... jak delikatnie hamujesz jadąc z niewielką prędkością na wysokim biegu to nie musisz przygazowywać wystarczy ze hamując klamką redukujesz kolejno biegi aż do N i tyle zaś jak chcesz utrzymać silnik na wysokich obrotach hamując a wiadomo szybciej zatrzymasz motocykl hamując silnikiem na wysokich obrotach to wtedy używasz przy gazówki aby tylne koło nie wpadało w poślizg.... tak to mniej więcej wygląda. jadąc 80 na 4 i hamując do zera hamujesz normalnie przy gazówka tu nic nie da zaś jak jedziesz 180 na 4 biegu i musisz ostro zahamować to wtedy jak najbardziej stosujesz przy gazówkę hamując przodem asekurujesz dociskając tył i utrzymujesz silnik na wysokich obrotach redukując aż do zera. tyle ode mnie teorii hehe
laser ta przy gazówka tak zwana to nie jest rzecz obowiązkowa.... jak delikatnie hamujesz jadąc z niewielką prędkością na wysokim biegu to nie musisz przygazowywać wystarczy ze hamując klamką redukujesz kolejno biegi aż do N i tyle zaś jak chcesz utrzymać silnik na wysokich obrotach hamując a wiadomo szybciej zatrzymasz motocykl hamując silnikiem na wysokich obrotach to wtedy używasz przy gazówki aby tylne koło nie wpadało w poślizg.... tak to mniej więcej wygląda. jadąc 80 na 4 i hamując do zera hamujesz normalnie przy gazówka tu nic nie da zaś jak jedziesz 180 na 4 biegu i musisz ostro zahamować to wtedy jak najbardziej stosujesz przy gazówkę hamując przodem asekurujesz dociskając tył i utrzymujesz silnik na wysokich obrotach redukując aż do zera. tyle ode mnie teorii hehe

-
YZF R1 - Moderator
- Posty: 2765
- Dołączył(a): 14/5/2008, 12:16
- Lokalizacja: Warszawa
Posty: 15
• Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 27 gości