jak ściągnąć lewy dekiel z silnika Mz etz 250 ??
Posty: 5
• Strona 1 z 1
jak ściągnąć lewy dekiel z silnika Mz etz 250 ??
witam mam problem !
mam MZ etz 250
urwała ma sie sprężyna od kopnika i nie odbija co mam zrobic ??
ściągnąłem lewarek od biegów , odkręciłem linke od sprzęgła , odkręciłem dekiel " korpus " obrotomierza , odkręciłem śruby dekla silnika .
odbijałem go gumowym młotkiem ale nie pójdzie odsuną sie jakieś 5 mm i coś go trzyma
wyczytałem że trzeba zdemontować obrotomierz ale nie wiem jak .
pomóżcie

mam MZ etz 250
urwała ma sie sprężyna od kopnika i nie odbija co mam zrobic ??
ściągnąłem lewarek od biegów , odkręciłem linke od sprzęgła , odkręciłem dekiel " korpus " obrotomierza , odkręciłem śruby dekla silnika .
odbijałem go gumowym młotkiem ale nie pójdzie odsuną sie jakieś 5 mm i coś go trzyma

wyczytałem że trzeba zdemontować obrotomierz ale nie wiem jak .
pomóżcie

- boniek_12
- Świeżak
- Posty: 1
- Dołączył(a): 19/4/2009, 12:07
wszystko tak jak piszesz tylko jeszcze zapomniales odkrecic nakretki ktora napedza obrotomierz na klucz bodaj 22 to ona wlasnie trzyma i Jest nakrecona na wal... Jak odkrecisz "korpus" z linka od obrotomierza bedziesz ja widzial
nastepnie mozesz miec problem z jej odkreceniem poniewaz ona sie bedzie obracac razem z walem dlatego musisz wrzucic pierwszy bieg i :
1) wlozyc w szprychy np kawalek kija - tylko jest ryzyko ze wyrwie szpryche
lub
2) odkrecic prawa pokrywe i zblokowac zebatke
jak mozna tam odkrecic linke od sprzegla?
nastepnie mozesz miec problem z jej odkreceniem poniewaz ona sie bedzie obracac razem z walem dlatego musisz wrzucic pierwszy bieg i :
1) wlozyc w szprychy np kawalek kija - tylko jest ryzyko ze wyrwie szpryche
lub
2) odkrecic prawa pokrywe i zblokowac zebatke
jak mozna tam odkrecic linke od sprzegla?
- tejko
- Świeżak
- Posty: 25
- Dołączył(a): 9/2/2009, 19:38
Tam sie linki od sprzegla nie odkreca tylko dziala ona na podobnej zasadzioe jak linka przy hamulcu bebnowym czyli poprostu sie ja wpina lub wypina. zaraz obok linki predkosciomierza do dekla wchodzi loinka sprzegla trzeba wykrecic taka tulejke i juz bd wszystko widoczne pzdr
- Grzesiek-88
- Świeżak
- Posty: 182
- Dołączył(a): 27/3/2009, 12:44
- Lokalizacja: Krakow
tejko napisał(a):wszystko tak jak piszesz tylko jeszcze zapomniales odkrecic nakretki ktora napedza obrotomierz na klucz bodaj 22 to ona wlasnie trzyma i Jest nakrecona na wal... Jak odkrecisz "korpus" z linka od obrotomierza bedziesz ja widzial
nastepnie mozesz miec problem z jej odkreceniem poniewaz ona sie bedzie obracac razem z walem dlatego musisz wrzucic pierwszy bieg i :
1) wlozyc w szprychy np kawalek kija - tylko jest ryzyko ze wyrwie szpryche
lub
2) odkrecic prawa pokrywe i zblokowac zebatke
jak mozna tam odkrecic linke od sprzegla?
jak już wbijać bieg do blokowania koła, to ostatni,
trochę wiedzy teoretycznej się kłania.

Bandit 1200
-
Kedar-88 - Stały bywalec
- Posty: 1327
- Dołączył(a): 21/8/2007, 04:54
- Lokalizacja: Jaworzno
dlaczego ostatni? przeciez na 1 sa najwieksze opory
na 5-tce masz najslabsze... takze nie wiem dlaczego piszesz ze na 5 ?? a jak zapychasz auto czy motor to na jakim biegu ?? (jest to zwiazane z oporami na poszczegolnych biegach) ale to malo wazne...
i jak tam kolego sciagles ten dekielek?

i jak tam kolego sciagles ten dekielek?
- tejko
- Świeżak
- Posty: 25
- Dołączył(a): 9/2/2009, 19:38
Posty: 5
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości