Zobacz wątek - CBR f4i vs 600RR . Różnice w jeździe

CBR f4i vs 600RR . Różnice w jeździe

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, rosiboj, Lovtza, Terror, lagiboy, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, andy7, suhy-19, Bostorn, Miczab, Boshi

CBR f4i vs 600RR . Różnice w jeździe

Postprzez jordan23 » 16/4/2009, 20:27

Na przyszły sezon planuje kupić F4i . Chodzi mi po głowie jeszcze RR .I tu mam pytanie . Czy różnica w jeździe, agresywności RR jest odczuwalna ? Czy jeżdżą praktycznie tak samo, tyle że RR jest wystylizowana bardziej na sporta .. Kto miał styczność z tymi dwoma modelami ?
Co wiecie na ten temat
Załączniki
Honda_CBR600F4i_2006_02_1920x1200.jpg
Honda_CBR600F4i_2006_02_1920x1200.jpg (27.8 KiB) Przeglądane 9458 razy
Avatar użytkownika
jordan23
Stały bywalec
 
Posty: 1103
Dołączył(a): 23/2/2008, 11:40
Lokalizacja: jestem?


Postprzez dambandit » 16/4/2009, 21:16

jordan a ja myślałem że ty już masz f4i . F4i ma kumpel czasem śmigam a 600 rr robi mi rozpie**** w głowie szczególnie w malowaniu tym czarno srebrnym mimo ze to honda a nie przepadam za ta marka , ale jest dla mnie za mała mogę o niej zapomnieć . Słyszałem że różnica jest odczuwalna .
był suzuki bandit 600n będzie ......
Avatar użytkownika
dambandit
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1704
Dołączył(a): 9/11/2007, 19:45
Lokalizacja: Opole

Postprzez CeBeRek » 16/4/2009, 21:18

Z RR nie miałem styczności, f4 mam na gaźnikach i w niej raczej żadnej nieprzewidywalności czy agresywności nie zaznasz chodź mocy jest sporo, nie wiem czy zmieniło się coś jak wszedł wtrysk.
f4 | | Przeczytaj !! | | viewtopic.php?p=209115#209115
Avatar użytkownika
CeBeRek
Stały bywalec
 
Posty: 1265
Dołączył(a): 27/8/2007, 23:04
Lokalizacja: trolownia

Postprzez arcadioo997 » 16/4/2009, 21:23

Witam! Konkretnie to nie jeździłem ani jednym ani drugim, ale starszym pokoleniem - tzn mam cbr 900 rr i jeździłem kolegi cbr 600 f3...no i śmiało mogę powiedzieć, że rr nie tylko z wyglądu jest sportem. W całym zakresie obrotów zbiera się strasznie agresywnie, hamulce, zawieszenie też są jakoś "ostrzej" zrobione. Być może jest to kwestia ustawienia, ale ja uważam, że RR jest ostrzejsza niż zwykła "efka".
arcadioo997
Świeżak
 
Posty: 178
Dołączył(a): 23/10/2008, 21:43
Lokalizacja: Poznań

Postprzez jordan23 » 16/4/2009, 21:29

No tak .Tylko to są przypuszczenia :) Fajnie byłoby jakby ktoś jeździł na obu i wypowiedział się .
Avatar użytkownika
jordan23
Stały bywalec
 
Posty: 1103
Dołączył(a): 23/2/2008, 11:40
Lokalizacja: jestem?

Postprzez Invi » 16/4/2009, 23:11

Ja jeździłem!
Dużo na RR i troszkę na Fsport.
Różnice?
Niby to samo ale tak na prawdę to dwa zupełnie inne motocykle, pozycja na RR (przynajmniej te pierwsze) to bardziej pod r6 podchodzi. Pozycja na F4 (i to w wersji sport) był bardzo wygodna (mi się nie podobało - nudno). RR sprawia wrażenie niesamowicie lekkiej (na początku wydawała się nawet dziwnie lekka) z prowadzeniem F4 też nie było żadnych problemów ale było (znowu to powtórzę) tak jakoś nudno.
Silniki obie mają podobnie mocne i jak przycisnąć (i F4 i RR) to potrafią skopać d***.
F4 sprawiała wrażenie stabilniejszej.

Ja bym brał RR ale to już sport taki jak r6 cz GSXR więc olej 'chądę' i weź suzi ;)

PS: słowo nudno było użyte zdecydowanie na wyrost.
Ostatnio edytowano 17/4/2009, 07:38 przez Invi, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Invi
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6272
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez SQ » 17/4/2009, 07:17

dokładnie, pozycja na rr jest bardziej sportowa. w f pozostawili nieco komfortu. istotnie różni się też kanapa. f- komfortowa, rr- sportowa.
Avatar użytkownika
SQ
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1677
Dołączył(a): 22/11/2007, 23:05
Lokalizacja: Przasnysz/Ostrołęka

Postprzez jordan23 » 17/4/2009, 08:34

Rozumiem . Dla mnie to że jest wygodna pozycja w Fce to na plus .. Zależy mi na tym .. Poza tym na RR wybrac sie w trase to masakra .
Avatar użytkownika
jordan23
Stały bywalec
 
Posty: 1103
Dołączył(a): 23/2/2008, 11:40
Lokalizacja: jestem?

Postprzez dr.artur » 17/4/2009, 11:50

tyle co z gazet superbike jak bys chcial to na poczte ci moge przepisac caly artykul porownawczy miedzy nimi

rr bylo krytykowane za slaby dol wszystko bylo w gorze i chyba za miekki widelec
dr.artur
 

Postprzez Pawel BMW » 17/4/2009, 12:31

jest jeszcze f4i sport jej blizej do rr ale jak je porownac??
Pawel BMW
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 3/3/2008, 21:11
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez jordan23 » 17/4/2009, 12:59

co do agresywności porównać .Będzie to moje pierwsze moto i nie zmienie decyzji :) tylko zastanawiam się czy jest różnica faktycznie w agresywności RR (RR bardziej mi się podoba ) ale jak jest odczuwalnie agresywniejsza to odpuszczam
Avatar użytkownika
jordan23
Stały bywalec
 
Posty: 1103
Dołączył(a): 23/2/2008, 11:40
Lokalizacja: jestem?

Postprzez SQ » 17/4/2009, 14:39

na pierwszy to weź f4. agresywność w rr przejawia się w mniejszym dostosowaniu do potrzeb codzienności. nie wiem jakie są zmiany w silniku, ale na pewno ma słabszy dół/środek i agresywną górę. w f4 moc oddawana jest bardziej liniowo.
Avatar użytkownika
SQ
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1677
Dołączył(a): 22/11/2007, 23:05
Lokalizacja: Przasnysz/Ostrołęka

Postprzez limak14 » 17/4/2009, 21:46

Jako użytkownik F4i moge powiedzieć, że szału nie ma, moc jest oddawana liniowo, nie jest nieprzewidzialna-prowadzi sie bardzo dobrze i bez rzadnych zbednych reakcji. Ogólnie motocykl udany...
Niestety nie jeżdziłem RRką więc wnosze tylko połowe odpowiedzi na pytanie...
Jakby co to pisz na priv albo lepiej na GG to sie pogada
Avatar użytkownika
limak14
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 3798
Dołączył(a): 16/5/2007, 10:30
Lokalizacja: LBN/Puławy

Postprzez dr.artur » 17/4/2009, 23:17

na podstawie superbike polska lipiec/ sierpien 2003

cbr600f kontra cbr 600rr

cbr600f
standardowe zawieszenie jest dobrze zrownowarzone, ale zbyt miekkie do ostrej jazdy, na szczescie duzy zakres regulacji pozwala na poprawienie dzialania amortyzatorow. glebokie wysokie siodlo podczas torowej jazdy sprawia dziwne wrazenie. ale trzeba powiedziec ze cos w tym jest- siedziec wygodnie kiedy z kolan wyparowywuja ci ochraniacze. klasycznym starym problemem jest przeswit, rowniez ta wersia zienie ogniem kiedy jest pochylona pod katem 45 stopni zenada w porownaniu z gsxr lub zx-6r. naszczescie po kilku kolkach starla na tyle podnozki ze dorownywala w srodku luku pochyleniu rr. cbr600f nadaje sie do ostrej sportowej jazdy ale jesli lubisz taki styl sa lepsze do tego celu maszyny. jezeli natomiast jezdzisz w bardziej praktyczny sposob nie szlifujac caly czas kolane to ta maszyna jest dla ciebie.


cbr 600rr
twarde plaskie siodlo,powiercone metalowe podnurzki od razu zdradzaja jej przeznaczenie. wymiary motocykla sa niewielkie i panowanie nad nim jest latwe. pierwsze okrazenia toru - to typowa honda - neutralna wywazona honda. pomimo malych wymiarow jest wystarczajaca nawet dla dragala szybko wzbudza zaufanie. jazda torowa wkrotce ujawnia nastepne cechy. szlifuje nawierzchnie wczesniej niz jakikolwiek inny nowy sport. DEFICYT MOCY w srednim zakresie obrotow jest zauwazalny i strasznie drazni. pomimo tego ze jest to najlepsza sportowa 600 hondy moglaby byc toche lepsza

skrócone przezemnie sory za byki nie chce mi sie sprawdzac.

jak znajde czas moze jutro przejże pozostale gazety napeno mam test 600rr wzgledem innych 600 oraz chyba mam 600f wzgledem 600 z jej okresu
dr.artur
 

Postprzez _BARTEK_ » 18/4/2009, 01:20

Ja kupiłem rr - kę na pierwsze moto. Zrobiłem nią do tej pory około 700 km. Jeżeli chodzi o moc w dolnym zakresie to do 7 tyś jest potulna i grzeczna . Osobiście mi to pasuje ,na początek nawet lepiej mieć mniej mocy na dole . Ale nie chodzi tu o moc itd. rr jak dla mnie bardzo dobrze się prowadzi , nie sprawia żadnych trudności w prowadzeniu . Na przykład GSXR 750 06r. miałem okazje jakieś 50 km. przejechać tym sprzętem, dla mnie prowadzi sie dużo gorzej , trzeba go zmusić żeby sie bardziej pochylić , jakoś tak topornie sie prowadzi.
Co do gabarytów moto to ja mam 180 cm. wzrostu i 105kg wagi i lata mi sie dobrze , pozycja za kierownicą też mi nie przeszkadza (nic mnie nie boli itp.)
_BARTEK_
Świeżak
 
Posty: 26
Dołączył(a): 5/11/2008, 20:24
Lokalizacja: BIAŁYSTOK

Postprzez SQ » 18/4/2009, 05:26

_BARTEK_ po 700km to Ty nic o tym motocyklu nie możesz powiedzieć!
takie przebiegi to ja czasem robię jednego dnia. odezwij się po 10 000km.
Avatar użytkownika
SQ
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1677
Dołączył(a): 22/11/2007, 23:05
Lokalizacja: Przasnysz/Ostrołęka

Postprzez CeBeRek » 18/4/2009, 09:50

Przecież powiedział co zauważył, no to jak nie może ? Opanujcie się ze swoimi dziwnymi uwagami.
f4 | | Przeczytaj !! | | viewtopic.php?p=209115#209115
Avatar użytkownika
CeBeRek
Stały bywalec
 
Posty: 1265
Dołączył(a): 27/8/2007, 23:04
Lokalizacja: trolownia

Postprzez MaRRiusz » 18/4/2009, 10:40

Dwa lata temu latałem na F4i Sport '02(od zwykłej podobno różni się trochę sposobem oddawania mocy). Niewiele nakręciłem tym kilometrów, ale w dolnym zakresie była "leniwa" po odkręceniu budził się dzikus, jakoś dla mnie liniowo to ona mocy nie oddawała. Pozycja wygodniejsza niż w RR'ce. Teraz latam na RR'ce '05 i mogę go polecać śmiało, nie ma w niej efektu odczucia że jak odkręcasz to przy pewnych obrotach raptem prostuje nadgarstki, jak dla mnie idzie równo do końca. W zakrętach sama się składa. Wiadomo to jest 600'tka więc by jechać dynamicznie trzeba ją trzymać w wyższych obrotach. W trasie to jak na razie 150km długości, i nie było strasznie wygodnie ani niewygodnie, w końcu to jest sport, ale do wszystkiego można przywyknąć.
PS: piszcie przy opiniach rocznik moto.
Avatar użytkownika
MaRRiusz
Świeżak
 
Posty: 369
Dołączył(a): 14/12/2008, 08:49
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez YZF R1 » 18/4/2009, 14:10

jest spora różnica w przyspieszeniu dynamice i elastyczności, jedynym "za" za F4 jest wygoda, jest wygodniejsza od RR zdecydowanie. Jordan jak masz możliwość kupić RR to nie myśl o F4.......
Avatar użytkownika
YZF R1
Moderator
 
Posty: 2765
Dołączył(a): 14/5/2008, 12:16
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez jordan23 » 18/4/2009, 16:20

Może i podoba mi się bardziej ale cenię bardziej wygodę . Na rr ciężko będzie się wybrać w trasę ,tym bardziej w plecaczkiem ..
Avatar użytkownika
jordan23
Stały bywalec
 
Posty: 1103
Dołączył(a): 23/2/2008, 11:40
Lokalizacja: jestem?



Powrót do Motocykle



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości




na gr