Zobacz wątek - cross 250 do 8k i kilka pytań
NAS Analytics TAG

cross 250 do 8k i kilka pytań

Enduro, Cross
_________

cross 250 do 8k i kilka pytań

Postprzez brian900 » 16/4/2009, 14:35

Siema jestem tu nowy jezdziłem wcześniej na: MZ 250,150 na Jawie 350 i wsk 125 na moto jeżdze już 5 lat głownie po lesie. Chciałem sobie sprawic crossa mam na niego 8000zł myślałem nad Kawasaki Kx,Yamaha Yz,Suzuki Rm,Honda Cr wszystko oczywiscie 250 ccm tylko nie wiem czy 2T czy 4T na forum było to już poruszane pewno 100 razy. Teraz kilka pytań co to remontów jedni mowia ze dużo więcej jest kosztowne 4T ale nikt jeszcze nie napisał tak naprawde ile go wyniusł remont w swoim 4T i co ile sezonów zeby ktos zobaczył jaki to wydatek nastepne pytanie jak sie liczy "mht" 1godzina jazdy rowna się 1mht ?? wiem ze sa do tego są specjalne liczniki piszecie ze tłok zmienia się co około 30mht korbe co 2 tłoki do tego uszczelki. Nicasyl tez co ileś ze tuleja w cylindrze sa nie dobre szybciej się tłok zdziera w 2T więcej pali i bardziej dostaje po Du... jak stoi Polska z częsciami do tych motocykli ktory bardziej awaryjny? teraz do 4T jak czesto się zmienia olej i filtry płyn do chłodnic raz w miesiącu ? i jak ma być chłodzony ? mialem też pomysł zeby kupic Yamahe Yzf 450 moze coś doradzicie jestem z Jaworzna duzo lasu i raczej nie będzie to krosidło na tor. Troche was tu zasypałem tymi pytaniami ;p jeszcze cos wam dołoże puzniej
brian900
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 14/4/2009, 10:39
Lokalizacja: Jaworzno


Postprzez bastus » 16/4/2009, 20:06

w 2T kosztuje około 600 zł zrobienie całego silnika :D w 4T około 3000 :D także różnica jest

co do pomysłów żeby na pierwsze moto wybrac 450 to sobie daruj odrazu :D
sprzedam :
:D
- Sony Ericson P99i (700pln)
:D
- Nowe sprzęgło do Aprili Rx 50 (90 zł)
Avatar użytkownika
bastus
Bywalec
 
Posty: 827
Dołączył(a): 5/10/2007, 20:23
Lokalizacja: Wrocław


Postprzez Manhatan » 16/4/2009, 20:43

bastus napisał(a):w 2T kosztuje około 600 zł zrobienie całego silnika :D w 4T około 3000 :D także różnica jest


Powiedział bym raczej, że będzie to stosunek około 2000zł w przypadku 2T i 6000zł w 4T. Jeśli mowa o generalnym remoncie góry silnika. Do tego ewentualnie dojdzie skrzynia biegów i sprzęgło.

Do 8000zł nie kupisz żadnego dobrego czterosuwa, więc szkoda Twojego zachodu. Żaden z Twoich sprzętów prawdę mówiąc nie miał więcej jak 25 KM, w dodatku, ani jeden nie był typową crossówką. I tutaj też kłania się nieco rozwagi. 250ccm jak na Ciebie to podejrzewam, że to dużo za dużo. Prędzej zastanów się nad 125ccm. Za 8 kafli dostaniesz coś z roczników 2004-2006 (w zależności od marki) i będzie to sprzęt godzien Ciebie. Przy wybieraniu kierowałbym się tylko i wyłącznie zamiłowaniem do marki, oraz stanem technicznym. W 2T nie ma się za bardzo co popsuć. Wszystko musisz dokładnie posprawdzać, bo każdy sprzęt, czy to będzie Kawasaki, Honda, Suzuki, Yamaha czy nawet KTM i inne, to i tak jeden drugiemu równy nie będzie. Na większość pytań sam sobie już odpowiedziałeś. Olej w 4T zmieniasz co około 10mth, z reguły wraz z filtrem. Warto zainwestować w licznik motogodzin, który bardzo umila życie przy wszelakich wymianach czy remontach. Płynu chłodniczego nie wymienia się co miesiąc. W sumie to raz w sezonie wystarczy. Ważne tylko, żeby był po korek w chłodnicy i nigdy go nie brakowało, bo szybko można szpeja zagotować. Jeśli chodzi o części, to w tym przypadku jest pełno różnego rodzaju zamienników dostępnych u większość sprzedawców, na allegro czy w serwisach. Z tym raczej nie ma problemu, chyba, że chodzi o kasę, to trzeba przyznać, trochę to kosztuje...
"Hope is when we feel the pain that makes us try again"
Avatar użytkownika
Manhatan
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2173
Dołączył(a): 29/5/2006, 12:56
Lokalizacja: Death ZONE

Postprzez brian900 » 18/4/2009, 11:27

Dlaczego od razu nie 450 w 4T to jest porównywalne do 250 2T tylko obroty inne nie wiem czy jest sens pakowac 8000 w 125 ccm robic remont raz w miesiącu na allegro znalazlem pare ofert
http://moto.allegro.pl/item607915182_ya ... oncie.html
http://moto.allegro.pl/item613103659_honda_crf_250.html
http://moto.allegro.pl/item604971683_su ... cr250.html
http://moto.allegro.pl/item608296659_ya ... m_250.html
http://moto.allegro.pl/item605552411_ya ... kazja.html
http://moto.allegro.pl/item608637128_ka ... _2005.html

Myśle że jest z czego wybrać nie trzeba miec wcale 13000 na crossa zeby był w dobrym stanie, jak bym miał 125 ccm i miał bym przejechać 10km
żeby gdzies tam poszalec to szkoda by było mht moto nie będzie na tor tylko polatac po lasach nawet gdzies dalej 450 tka taka mocarna znowu nie bedzie w 4T jak ktoś już robił remont w 4T i chce się pozbyc moto to prędko go nie trzeba będzie robic sezon lub dwa się objezdzi
brian900
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 14/4/2009, 10:39
Lokalizacja: Jaworzno

Postprzez bartexo » 18/4/2009, 13:50

Oj nie powiedziałbym że 450 cc w 4T nie jest mocarne :D Możesz być niemile zaskoczony jak na pierwszej jeździe wylądujesz na plecach. Uwierz mi ja nie przesadzam. I myśle że na jazdę po lesie jak to określiłeś przejażdżki najlepsza pojemność to 250 w 4T. Na 450-ce to sie będziesz strasznie męczyć bo na tym to już trzeba naprawde umieć jeździć.
bartexo
Świeżak
 
Posty: 142
Dołączył(a): 11/1/2009, 13:26

Postprzez henio12323 » 18/4/2009, 14:58

dokładnie 450 to jak 250 w 2t. moc ogromna lekko gazu i juz błotnika tylnego mozesz nie miec :P jezeli masz uzywac moto do tuusrystyki lepiej cos o mniejszym litrażu bo tak jak powiedział przedmówca będziesz sie męczył
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez brian900 » 18/4/2009, 20:53

no właśnie też tak myśle ze 250 w 4T będzie dla mnie dobre ale mówicie ze za 8000zł nic nie kupie w czterotakcie że trzeba miec przynajmniej 13000
a do 4T jaki olej najlepszy i ile kosztuje filtr do niego ? z którego biega pujdzie na koło z gazu taka crossowka ?
brian900
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 14/4/2009, 10:39
Lokalizacja: Jaworzno

Postprzez henio12323 » 18/4/2009, 20:59

ajtam nie kupisz
http://moto.allegro.pl/item607915182_ya ... oncie.html

moto zły nie jest i cie stac :P jezeli to prawda że mas to wszystko wymienione ja bym brał. a to tylko pierwszy lepszy przykład :P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez zelka » 19/4/2009, 08:51

zalezy jak dobrze sei czujesz na moto ja niedawno kupilem suzuki Rm250 2t i jest naprawde mocna
...ped powietrza zachwyca... :D:D:D
zelka
Świeżak
 
Posty: 18
Dołączył(a): 20/4/2008, 08:27
Lokalizacja: W-wa

Postprzez brian900 » 23/4/2009, 12:57

To jak raz w miesiącu robicie remont w swoich 2T ?? bo 30mht to troche malo, nie napisaliscie też ile kosztują filtry opony i olej do silnika i co ile się go zmienia w 4T, a co do 450 to zrezygnowałem kupie raczej yzf 250,z którego biega pujdzie na koło z gazu są jakieś ekipy z Jaworzna żeby pojezdzic ??
brian900
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 14/4/2009, 10:39
Lokalizacja: Jaworzno

Postprzez bartexo » 23/4/2009, 14:56

Nie raz w miesiącu tylko raz w roku sie robi remont w 2T. Jeśli weźmiesz yzf 250 to na pewno nie pożałujesz bo jest spoko motor.
bartexo
Świeżak
 
Posty: 142
Dołączył(a): 11/1/2009, 13:26

Postprzez brian900 » 24/4/2009, 11:25

bartexo napisał(a):Nie raz w miesiącu tylko raz w roku sie robi remont w 2T.
nie wydaje mi się co 30 mht tlok się podobno wymienia to raz w roku jak byś chciał remont robic w 2T to bys musiał odpalac go raz na miesiac i przewieźć się po podworku jedynie.
brian900
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 14/4/2009, 10:39
Lokalizacja: Jaworzno

Postprzez Bostorn » 24/4/2009, 17:36

brian900 napisał(a):To jak raz w miesiącu robicie remont w swoich 2T ?? bo 30mht to troche malo, nie napisaliscie też ile kosztują filtry opony i olej do silnika i co ile się go zmienia w 4T, a co do 450 to zrezygnowałem kupie raczej yzf 250,z którego biega pujdzie na koło z gazu są jakieś ekipy z Jaworzna żeby pojezdzic ??




ty się lepiej chłopcze naucz jeździc a nie myślisz o stawianiu na gumę...

w 4t olej siÄ™ zmienia co 10mth

w 2t raz na sezon, lub zależy kto jak jeździ

nie wiesz ile co kosztuje??

allegro się kłania

sporo tam części mają, szukaj a będzie Ci znaleźne
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez henio12323 » 24/4/2009, 18:56

jeżeli zmieniasz olej w 2T raz na sezon powodzenia zycze :D i nie chciałbym byc twoim silnikiem :P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Bostorn » 24/4/2009, 23:15

heniu to powiedz mi jak czesto ty wymieniasz??

bo ja slyszalem ze przy amatorskiej jeździe raz na sezon styknie bo tam tylko skrzynie smaruje

a w 4t nie dosc ze skrzyna to silnik i tak dalej i tam trzeba co 10 max 15mth wymieniac
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez Landryss25 » 25/4/2009, 07:09

Bostorn w 2t w skrzyni też pasuje zmieniać co jakieś 10mth.

Co do wymiany tłoka co 30mth. Trzeba być naprawdę dobrym zawodnikiem i dobrze katować po torze żeby była potrzeba wymiany po tak krótkim czasie.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
Avatar użytkownika
Landryss25
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6269
Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
Lokalizacja: Liw

Postprzez henio12323 » 25/4/2009, 18:23

dokładnie zgadzam sie z landryssem ja zmieniam olej co 10-15 MTH :) wole wydac kilka złoty na olej niz potem mieniac skrzynie albo sprzęgło :P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez CZocher » 25/4/2009, 19:32

Ja oddaje moto do mechanika na koncu sezonu on mowi mi co trzeba wymienic wiec to kupuje i on zaklada. Ja mysle ze jakbys sie trzymal tych zasad ze co tyle mth to, co tyle tamto to bys zbankrutowal :P A co do mocy wiekszych 4t to rozmawialem z kolesem co kupil na pierwszy motor Ktm'a Exc-f 530 i musial go zblokowac prawie o polowe jego mocy.
Avatar użytkownika
CZocher
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 20/4/2009, 22:18

Postprzez brian900 » 26/4/2009, 13:34

a kiedy siÄ™ zmienia filtr powietrza i oleju?? wtedy jak sie olej zmienia ?? jaki olej siÄ™ leje do silnika a jaki do skrzyni w 4T ? jak siadnie nicasyl to nierobi siÄ™ podobno tulei to gdzie w polsce robiÄ… nicasyle ??
brian900
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 14/4/2009, 10:39
Lokalizacja: Jaworzno



Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości




na górê