Zobacz wÄ…tek - Wysokie spalanie Kawasaki Er 5, po wszystkich regulacjach
NAS Analytics TAG

Wysokie spalanie Kawasaki Er 5, po wszystkich regulacjach

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Wysokie spalanie Kawasaki Er 5, po wszystkich regulacjach

Postprzez m3ody » 15/4/2009, 16:48

Witam!
Mam problem ze spalaniem w Er 5. Regulacja zaworów dopiero zrobiona, membrany czyszczone, gazniki czyszczone i synchronizowane, swiece olej filtr oleju i powietrza nowe, a problem w tym ze pali ok 7l/100. Ma ktos jakies pomysly co z tym fantem zrobic? :) z góry dziekuje.
Pozdrawiam!
m3ody
Świeżak
 
Posty: 27
Dołączył(a): 15/4/2009, 16:40
Lokalizacja: Nowy Targ


Postprzez milus » 15/4/2009, 17:19

W jakim stanie jest silnik?Mierzyłeś kompresje?Jaki kolor świec, mieszanka w porządku?

Z drugiej strony problemem może być za częste przebywanie na czerwonym polu:D
600:D Spawacz ram....
milus
Świeżak
 
Posty: 147
Dołączył(a): 17/8/2007, 12:32
Lokalizacja: Legnica


Postprzez dambandit » 15/4/2009, 17:21

Jak się odkręca gaz to spokojnie tyle spali . CB 500 potrafiła nawet więcej spalić .
był suzuki bandit 600n będzie ......
Avatar użytkownika
dambandit
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1704
Dołączył(a): 9/11/2007, 19:45
Lokalizacja: Opole

Postprzez m3ody » 15/4/2009, 20:50

silnik w stanie b.dobrym 27 000 przebiegu 2004 rok nigdy nie rozkrecany, jak ostatnio wykrecilem stare swiece byly bardzo ciemne a co do czerwonego pola to wogolnie na niego nie wchodzilem przy ostatnim pomiarze, a co wiecej jezdzilem bardzo spokojnie i na dluzsze dystanse. A kompresje i mieszanke jak sprawdzic?:) moge w domowym warsztacie czy trzeba do serwisu?:p
m3ody
Świeżak
 
Posty: 27
Dołączył(a): 15/4/2009, 16:40
Lokalizacja: Nowy Targ

Postprzez milus » 15/4/2009, 21:33

No bardzo ciemne,czarne to prawdopodobnie za bogata mieszanka,co może być przyczyną spalania.Świece powinny mieć kolor kawy z mlekiem.Tylko mówisz, że gaźniki były regulowane.A co do kompresji to o ile masz manometr to możesz spokojnie sam.
600:D Spawacz ram....
milus
Świeżak
 
Posty: 147
Dołączył(a): 17/8/2007, 12:32
Lokalizacja: Legnica

Postprzez Raczek_6 » 15/4/2009, 22:44

Gaźniki do zdjęcia i sprawdź wg. manuala jakie masz dysze.
Większe dysze = większe spalanie.

Kolega miał 2 różne dysze główne i tak spalała, po montażu właściwych, zaczęła palić 5-5,5 l/100km.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
Raczek_6
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Postprzez m3ody » 16/4/2009, 06:37

wiec moze zaczne od najprostszego czyli mieszanki:P
jak ja ustawic? bo tam pod gaznikiem z lewej strony jest śruba ktora reguluje najnizsze obroty moze tam cos przekombinowalem?
m3ody
Świeżak
 
Posty: 27
Dołączył(a): 15/4/2009, 16:40
Lokalizacja: Nowy Targ

Postprzez Traperoso » 16/4/2009, 15:15

Raczek_6 napisał(a):Gaźniki do zdjęcia i sprawdź wg. manuala jakie masz dysze.
Większe dysze = większe spalanie.

Kolega miał 2 różne dysze główne i tak spalała, po montażu właściwych, zaczęła palić 5-5,5 l/100km.


To kolega jeździł mega oszczędnie. Mój silnik ma zrobione zaledwie 12000 mil, jest w idealnym stanie i pali spokojnie 7,5- 8 litra. Oczywiście to w trybie zap*** po mieście na maxa, przy szybkim ruszaniu non stop, gdzie się da do oporu itd. Na trasie palił może 5, ale to jak się jedzie do 130km/h i na ostatnim biegu długo.

Pamiętaj, że motocykl ma wysokie obroty, ma prawo tyle palić. Ostatnio zaczepił mnie typek i psytał się mnie ile mi pali, jego podobno nie schosdzi do 8 L, więc nie ma się co przejmować. Pozdrawiam.
Kawasaki ER5 2005
Avatar użytkownika
Traperoso
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1645
Dołączył(a): 29/7/2006, 19:47
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez Krzychu1323 » 16/4/2009, 18:21

czarne swiece = bogata mieszanka
hrhr %-)

Obrazek
Avatar użytkownika
Krzychu1323
Świeżak
 
Posty: 175
Dołączył(a): 7/1/2009, 07:16
Lokalizacja: Poznań

Postprzez m3ody » 16/4/2009, 20:16

dziekuje serdecznie za odpowiedzi pozdrawiam :)
m3ody
Świeżak
 
Posty: 27
Dołączył(a): 15/4/2009, 16:40
Lokalizacja: Nowy Targ

Postprzez tobiach » 16/4/2009, 21:34

Jezeli czarne swiece to na pewno za bogata mieszanka. Mam er-5 i mi ostatnio spalila 8litrow ale to byla jazda bardzo dynamiczna w okolicach czerwonego pola. Przy spokojniej jezdzie w trasie max 5 litrow. Jeszcze takie pytanie przy okazji na przyszlosc o ile obrotow powinna byc wykrecona srubka od skladu mieszanki??Pozdrawiam
Avatar użytkownika
tobiach
Świeżak
 
Posty: 288
Dołączył(a): 7/10/2008, 20:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Postprzez milus » 16/4/2009, 23:11

dr.artur napisał(a):w manualu bedzie pisac pewnie

lepiej na waku ustawic

od bidy 2 gary na sluch


Mieszankę chcesz ustawić na waku??No to życzę powodzenia.Jak nie wiesz to przynajmniej nie pisz.

Wartość ta tak jak pisze dr.artur będzie w serwisówce .Profesjonalne ustawienia robi się po przez pomiar zawartości spalin.Jednak ustaw tak jak jest napisane w manualu, a będzie dobrze.Im starszy motocykl tym bardziej ustawienia będą odbiegać od zakładanej(w stronę bogatszej mieszanki) by wszystko było w porządku.
600:D Spawacz ram....
milus
Świeżak
 
Posty: 147
Dołączył(a): 17/8/2007, 12:32
Lokalizacja: Legnica

Postprzez m3ody » 17/4/2009, 09:25

a może pomożecie z mz etz 251? :P
tam z kolei problem z iskra. W ciagu jednego cyklu tłoka krzywka sprzedaje 2 iskry i nie wiem czy mam ja przyszlifowac wymienic czy cos pod nia włożyc zeby jedno zgrubienie(bo sa dwa) mijalo mloteczek? a problem drugi to sprzeglo bo nie wysprzegla, wiem ze mam rozkrecic i szukac ale moze mieliscie juz podobny problem? :)
m3ody
Świeżak
 
Posty: 27
Dołączył(a): 15/4/2009, 16:40
Lokalizacja: Nowy Targ

Postprzez milus » 18/4/2009, 02:17

Nie wiem dokładnie, o których mówisz śrubeczkach.Mieszankę faktycznie regulujesz śrubami, tak samo jak ułożenie przepustnic.Jednak waku służy tylko do tego synchro.

"Synchronizacja gaźników polega na ustawieniu przepustnic obrotowych w taki sposób, aby podciśnienie w króćcach ssących było identyczne."

"Do synchronizacji gaźników służą wakuometry - urządzenia wskazujące podciśnienie. Są modele zegarowe (jak na zdjęciach, najpopularniejsze), rtęciowe i elektroniczne"

Cytaty pochodzą z tego pomocnego arta,o którym większość pewnie wie.
http://serwisy.gazeta.pl/motocykle/1,56423,2720482.html
600:D Spawacz ram....
milus
Świeżak
 
Posty: 147
Dołączył(a): 17/8/2007, 12:32
Lokalizacja: Legnica

Postprzez milus » 18/4/2009, 13:44

dr.artur napisał(a):mieszanke sie ustawia na waku
przepustnice ja na oko


No dobra "miszczu" nie będe strzępił języka.Nie umiesz czytać trudno.Powodzenia w ustawianiu mieszanki na waku i wzajemnego ustawienia przepustnic na oko. :lol:
600:D Spawacz ram....
milus
Świeżak
 
Posty: 147
Dołączył(a): 17/8/2007, 12:32
Lokalizacja: Legnica

Następna strona


Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości




na górê