Wysokie spalanie Kawasaki Er 5, po wszystkich regulacjach
Posty: 21
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Wysokie spalanie Kawasaki Er 5, po wszystkich regulacjach
Witam!
Mam problem ze spalaniem w Er 5. Regulacja zaworów dopiero zrobiona, membrany czyszczone, gazniki czyszczone i synchronizowane, swiece olej filtr oleju i powietrza nowe, a problem w tym ze pali ok 7l/100. Ma ktos jakies pomysly co z tym fantem zrobic?
z góry dziekuje.
Pozdrawiam!
Mam problem ze spalaniem w Er 5. Regulacja zaworów dopiero zrobiona, membrany czyszczone, gazniki czyszczone i synchronizowane, swiece olej filtr oleju i powietrza nowe, a problem w tym ze pali ok 7l/100. Ma ktos jakies pomysly co z tym fantem zrobic?

Pozdrawiam!
- m3ody
- Świeżak
- Posty: 27
- Dołączył(a): 15/4/2009, 16:40
- Lokalizacja: Nowy Targ
silnik w stanie b.dobrym 27 000 przebiegu 2004 rok nigdy nie rozkrecany, jak ostatnio wykrecilem stare swiece byly bardzo ciemne a co do czerwonego pola to wogolnie na niego nie wchodzilem przy ostatnim pomiarze, a co wiecej jezdzilem bardzo spokojnie i na dluzsze dystanse. A kompresje i mieszanke jak sprawdzic?:) moge w domowym warsztacie czy trzeba do serwisu?:p
- m3ody
- Świeżak
- Posty: 27
- Dołączył(a): 15/4/2009, 16:40
- Lokalizacja: Nowy Targ
No bardzo ciemne,czarne to prawdopodobnie za bogata mieszanka,co może być przyczyną spalania.Świece powinny mieć kolor kawy z mlekiem.Tylko mówisz, że gaźniki były regulowane.A co do kompresji to o ile masz manometr to możesz spokojnie sam.
600:D Spawacz ram....
- milus
- Świeżak
- Posty: 147
- Dołączył(a): 17/8/2007, 12:32
- Lokalizacja: Legnica
Gaźniki do zdjęcia i sprawdź wg. manuala jakie masz dysze.
Większe dysze = większe spalanie.
Kolega miał 2 różne dysze główne i tak spalała, po montażu właściwych, zaczęła palić 5-5,5 l/100km.
Większe dysze = większe spalanie.
Kolega miał 2 różne dysze główne i tak spalała, po montażu właściwych, zaczęła palić 5-5,5 l/100km.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
- Raczek_6
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4217
- Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
- Lokalizacja: W-wa
Raczek_6 napisał(a):Gaźniki do zdjęcia i sprawdź wg. manuala jakie masz dysze.
Większe dysze = większe spalanie.
Kolega miał 2 różne dysze główne i tak spalała, po montażu właściwych, zaczęła palić 5-5,5 l/100km.
To kolega jeździł mega oszczędnie. Mój silnik ma zrobione zaledwie 12000 mil, jest w idealnym stanie i pali spokojnie 7,5- 8 litra. Oczywiście to w trybie zap*** po mieście na maxa, przy szybkim ruszaniu non stop, gdzie się da do oporu itd. Na trasie palił może 5, ale to jak się jedzie do 130km/h i na ostatnim biegu długo.
Pamiętaj, że motocykl ma wysokie obroty, ma prawo tyle palić. Ostatnio zaczepił mnie typek i psytał się mnie ile mi pali, jego podobno nie schosdzi do 8 L, więc nie ma się co przejmować. Pozdrawiam.
Kawasaki ER5 2005
-
Traperoso - Mieszkaniec forum
- Posty: 1645
- Dołączył(a): 29/7/2006, 19:47
- Lokalizacja: Szczecin
-
Krzychu1323 - Świeżak
- Posty: 175
- Dołączył(a): 7/1/2009, 07:16
- Lokalizacja: Poznań
Jezeli czarne swiece to na pewno za bogata mieszanka. Mam er-5 i mi ostatnio spalila 8litrow ale to byla jazda bardzo dynamiczna w okolicach czerwonego pola. Przy spokojniej jezdzie w trasie max 5 litrow. Jeszcze takie pytanie przy okazji na przyszlosc o ile obrotow powinna byc wykrecona srubka od skladu mieszanki??Pozdrawiam
-
tobiach - Świeżak
- Posty: 288
- Dołączył(a): 7/10/2008, 20:39
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
dr.artur napisał(a):w manualu bedzie pisac pewnie
lepiej na waku ustawic
od bidy 2 gary na sluch
Mieszankę chcesz ustawić na waku??No to życzę powodzenia.Jak nie wiesz to przynajmniej nie pisz.
Wartość ta tak jak pisze dr.artur będzie w serwisówce .Profesjonalne ustawienia robi się po przez pomiar zawartości spalin.Jednak ustaw tak jak jest napisane w manualu, a będzie dobrze.Im starszy motocykl tym bardziej ustawienia będą odbiegać od zakładanej(w stronę bogatszej mieszanki) by wszystko było w porządku.
600:D Spawacz ram....
- milus
- Świeżak
- Posty: 147
- Dołączył(a): 17/8/2007, 12:32
- Lokalizacja: Legnica
a może pomożecie z mz etz 251?
tam z kolei problem z iskra. W ciagu jednego cyklu tłoka krzywka sprzedaje 2 iskry i nie wiem czy mam ja przyszlifowac wymienic czy cos pod nia włożyc zeby jedno zgrubienie(bo sa dwa) mijalo mloteczek? a problem drugi to sprzeglo bo nie wysprzegla, wiem ze mam rozkrecic i szukac ale moze mieliscie juz podobny problem?

tam z kolei problem z iskra. W ciagu jednego cyklu tłoka krzywka sprzedaje 2 iskry i nie wiem czy mam ja przyszlifowac wymienic czy cos pod nia włożyc zeby jedno zgrubienie(bo sa dwa) mijalo mloteczek? a problem drugi to sprzeglo bo nie wysprzegla, wiem ze mam rozkrecic i szukac ale moze mieliscie juz podobny problem?

- m3ody
- Świeżak
- Posty: 27
- Dołączył(a): 15/4/2009, 16:40
- Lokalizacja: Nowy Targ
Nie wiem dokładnie, o których mówisz śrubeczkach.Mieszankę faktycznie regulujesz śrubami, tak samo jak ułożenie przepustnic.Jednak waku służy tylko do tego synchro.
"Synchronizacja gaźników polega na ustawieniu przepustnic obrotowych w taki sposób, aby podciśnienie w króćcach ssących było identyczne."
"Do synchronizacji gaźników służą wakuometry - urządzenia wskazujące podciśnienie. Są modele zegarowe (jak na zdjęciach, najpopularniejsze), rtęciowe i elektroniczne"
Cytaty pochodzą z tego pomocnego arta,o którym większość pewnie wie.
http://serwisy.gazeta.pl/motocykle/1,56423,2720482.html
"Synchronizacja gaźników polega na ustawieniu przepustnic obrotowych w taki sposób, aby podciśnienie w króćcach ssących było identyczne."
"Do synchronizacji gaźników służą wakuometry - urządzenia wskazujące podciśnienie. Są modele zegarowe (jak na zdjęciach, najpopularniejsze), rtęciowe i elektroniczne"
Cytaty pochodzą z tego pomocnego arta,o którym większość pewnie wie.
http://serwisy.gazeta.pl/motocykle/1,56423,2720482.html
600:D Spawacz ram....
- milus
- Świeżak
- Posty: 147
- Dołączył(a): 17/8/2007, 12:32
- Lokalizacja: Legnica
dr.artur napisał(a):mieszanke sie ustawia na waku
przepustnice ja na oko
No dobra "miszczu" nie będe strzępił języka.Nie umiesz czytać trudno.Powodzenia w ustawianiu mieszanki na waku i wzajemnego ustawienia przepustnic na oko.

600:D Spawacz ram....
- milus
- Świeżak
- Posty: 147
- Dołączył(a): 17/8/2007, 12:32
- Lokalizacja: Legnica
Posty: 21
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości