Po glebie sciaga - jak ustawić lagi??
Posty: 5
• Strona 1 z 1
Po glebie sciaga - jak ustawić lagi??
Witam. Zaglebilem moim GS na lewa strone. Po tej glebie lewa czesc blotnika przycierala o kolo. Myslalem ze to cos z blotnikiem ale blotnik jest ok. Jak sie okazalo mechanicy niby sprawdzali glowke ramy a brakowalo mi jednej sruby ktora trzyma gorna czesc amortyzatora pod półką. Zauwazylem zardzewiala kreske na ladze - laga sie chyba wysunela w dol. Odkrecilem srube co trzyma lage w polowie jej dlugosci i wyrownalem do tego miejsca z rdza poskrecalem wszystkie sruby i teraz jak przy 40 puszcze kiere to moto ściąga w prawo!!!!!!!!I pytanie czy lagi mogly sie przestawic np. lewa do przodu - w kierunku jazdy???????I kolejne pytanie jak ja mam to poustawiac w kierunkach - góra-dół i przód-tył??Jak to ustawić zeby lewa i p rawa byly rowno??
-
sooshe - Świeżak
- Posty: 350
- Dołączył(a): 11/1/2007, 23:13
- Lokalizacja: Z grodu Mieszka first
Jeśli masz lagi krzywo ustawione to powinieneś przy jeździe na wprost mieć kierownicę delikatnie skręconą. Jest tak?
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
-
Landryss25 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6269
- Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
- Lokalizacja: Liw
Może być tak że laki przestawiły się w półkach. Jeśli tak się stało to luzujesz wszystkie śrubki które trzymają lagi w półkach, nie za mocno żeby się całkiem nie poprzestawiały. Stawiasz moto przednim kołem jakoś żeby się zablokowało i kierą ustawiasz położenie. Po czym skręcasz mocowania i powinno być ok.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
-
Landryss25 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6269
- Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
- Lokalizacja: Liw
jeszcze sprawy nie ruszylem ale na forum gs 500 dostalem takie cos:
Postaw moto na stopce centralnej i podeprzyj silnik by przednie koło wyło w górze. Potem poluzuj os koła. W prawej ladze na dole masz śrubę zaciskającą tuleję osi w ladze - to tez poluzuj. Zluzuj śrubę górnej półki oraz śruby zaciskające lagi w dolnej polce. ustaw obie lagi na tej samej wysokości w pólkach. Ustaw koło równo względem lag i kierownicy. Dociągnij wszystkie sruby poza osią i śrubą zaciskającą os. Spuść moto ze stopki i pobujaj przodem by zawieszenie się ułożyło. Dociągnij śrubę zaciskowa, dokręć oś. Jeśli lagi są proste to powinno być ok. Do pomiaru przy ustawieniu użyj suwmiarki i miary zwijanej , linijki itp. Wysokość lag w pólkach to najprostsza rzecz do pomiaru suwmiarką. Ustawiasz tak , by obie wystawały tyle samo z górnej półki. Potem sprawdzasz czy felga jest w pionie tak samo jak motocykl. Ustawienie kierownicy robisz tak samo jak w rowerze.
Mechanikiem nie jestem i nie znam sie zabardzo ale robie to tak:
- luzuje nakretke osi kola,
- nastepnie srube zaciskajaca tuleje osi kola,
- luzuje duza chromowana srube co wchodzi w glowke ramy
- luzuje sruby zaciskajace lagi w dolnej polce (czyli te co sa mniej wiecej na srodku miedzy kolem a kierownica czy te co trzymaja lagi zaraz pod polkÄ… kierownicy??)
- nastepnie ustawiam te lagi tak zeby nakretki od regulacji od wstepnego napiecia sprezyn te co wystaja z polki wystawaly mniej wiecej tak samo tak??Tylko nie wiem jak to dokladnie zmierzyc zeby te lagi byly rowno.W ktorych miejscach. Czy po prostu te nakretki od regulacji sprezyn maja rowno wystawac i to wystarczy...?
- Dalej ustawiam kolo rowno w pionie - tez idzie to jakos zmierzyc czy na oko??
- skrecam wszystko oprocz kola
- bujam zawieszeniem i skrecam reszte
zgadza sie??dopiero jutro sie za to zabiore. Jezdzi sie tym w trasie po 100-120 i nie chce czegos spieprzyc
Postaw moto na stopce centralnej i podeprzyj silnik by przednie koło wyło w górze. Potem poluzuj os koła. W prawej ladze na dole masz śrubę zaciskającą tuleję osi w ladze - to tez poluzuj. Zluzuj śrubę górnej półki oraz śruby zaciskające lagi w dolnej polce. ustaw obie lagi na tej samej wysokości w pólkach. Ustaw koło równo względem lag i kierownicy. Dociągnij wszystkie sruby poza osią i śrubą zaciskającą os. Spuść moto ze stopki i pobujaj przodem by zawieszenie się ułożyło. Dociągnij śrubę zaciskowa, dokręć oś. Jeśli lagi są proste to powinno być ok. Do pomiaru przy ustawieniu użyj suwmiarki i miary zwijanej , linijki itp. Wysokość lag w pólkach to najprostsza rzecz do pomiaru suwmiarką. Ustawiasz tak , by obie wystawały tyle samo z górnej półki. Potem sprawdzasz czy felga jest w pionie tak samo jak motocykl. Ustawienie kierownicy robisz tak samo jak w rowerze.
Mechanikiem nie jestem i nie znam sie zabardzo ale robie to tak:
- luzuje nakretke osi kola,
- nastepnie srube zaciskajaca tuleje osi kola,
- luzuje duza chromowana srube co wchodzi w glowke ramy
- luzuje sruby zaciskajace lagi w dolnej polce (czyli te co sa mniej wiecej na srodku miedzy kolem a kierownica czy te co trzymaja lagi zaraz pod polkÄ… kierownicy??)
- nastepnie ustawiam te lagi tak zeby nakretki od regulacji od wstepnego napiecia sprezyn te co wystaja z polki wystawaly mniej wiecej tak samo tak??Tylko nie wiem jak to dokladnie zmierzyc zeby te lagi byly rowno.W ktorych miejscach. Czy po prostu te nakretki od regulacji sprezyn maja rowno wystawac i to wystarczy...?
- Dalej ustawiam kolo rowno w pionie - tez idzie to jakos zmierzyc czy na oko??
- skrecam wszystko oprocz kola
- bujam zawieszeniem i skrecam reszte
zgadza sie??dopiero jutro sie za to zabiore. Jezdzi sie tym w trasie po 100-120 i nie chce czegos spieprzyc

-
sooshe - Świeżak
- Posty: 350
- Dołączył(a): 11/1/2007, 23:13
- Lokalizacja: Z grodu Mieszka first
Posty: 5
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości