Zobacz wÄ…tek - Spalanie
NAS Analytics TAG

Spalanie

Enduro, Cross
_________

Spalanie

Postprzez bartexo » 13/4/2009, 21:59

Mam dylemat bo zastanawiam sie co wybrac czy 250 w 4T czy 125 w 2T. Teraz bęzyna jest droga więc spalanie ma duży wpływ na mój wybór. Osobiście wolałbym 4T tylko że on jest sporo droższy niż 2T ale za to mniej pali. Wiem że taka 125-ka to łyknie ok 10 litrów na 100km. A ile spali 250 w 4T tylko nie chodzi mi o spalanie na torze przy jeździe na pełnym gwizdku ale przy takiej jeździe po polach i lesie? Czy dużo mniej od 125-ki? 125 kupiłbym dużo taniej ale nie wiem czy sie opłaca jeśli okarze sie że ona pali dużo więcej od 250-ki. Ale jeśli różnica będzie niewielka to mocno sie zastanowie nad motorem 2T. Pozdro
bartexo
Świeżak
 
Posty: 142
Dołączył(a): 11/1/2009, 13:26


Postprzez MadM@rcin » 13/4/2009, 22:14

zapewne ponad polowe mnie spali i to przy dosc agresywnej jezdzie
MadM@rcin
Świeżak
 
Posty: 15
Dołączył(a): 9/4/2008, 17:36
Lokalizacja: ZKA


Postprzez Manhatan » 14/4/2009, 00:32

Kwestia jeszcze późniejszego serwisu, który niestety w przypadku 4T jest droższy...
"Hope is when we feel the pain that makes us try again"
Avatar użytkownika
Manhatan
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2173
Dołączył(a): 29/5/2006, 12:56
Lokalizacja: Death ZONE

Postprzez bartexo » 14/4/2009, 07:15

Jeśli faktycznie spali połowe tego co 2T to raczej zdecyduje sie na 4T.
bartexo
Świeżak
 
Posty: 142
Dołączył(a): 11/1/2009, 13:26

Postprzez henio12323 » 14/4/2009, 07:46

ej nie oszukuj młodego :) 4T nie pali o połowe mniej niz 2T kumpel ma yz450f i mu spala że jak na stacji benzynowej nie zgasi to nie zatankuje do pełna :P nie no ale tak serio to róznica nie jest taka wielka. tez 4T lubi sobie pożłopac benzyny. tez zalezy od cięzkosci ręki wiadomo. ale to ile wydasz na benzyne a ile na remoint 4t w poruwnaniu z 2t to koszta wyjdą ci równe albo 2t wyjdzie ci taniej :P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez bartexo » 14/4/2009, 08:05

No 450-ka to nie dziwie sie że tyle pali ale mi chodzi o 250-ke :D Jak by nie łyknęła więcej niż 6 litrów to będzie dobrze.
bartexo
Świeżak
 
Posty: 142
Dołączył(a): 11/1/2009, 13:26

Postprzez yamaha125 » 14/4/2009, 08:33

moj kumpel ma kxf 250 a ja osobiscie smigam na yz 125 i roznica nie jest wielka zalezy od jazdy jak bedizesz powoli smigal 4t i 2t to nie bedzie spalalo duzo, ja ci osobiscie polecam 2t bo chyba nie wiesz ile kosztuje kapitalny remat w 4t a ile w 2t a roznica w spalaniu nie jest duza
yamaha125
Świeżak
 
Posty: 36
Dołączył(a): 31/8/2008, 20:04
Lokalizacja: Kielce

Postprzez Landryss25 » 14/4/2009, 10:25

bartexo napisał(a):No 450-ka to nie dziwie sie że tyle pali ale mi chodzi o 250-ke :D Jak by nie łyknęła więcej niż 6 litrów to będzie dobrze.


Jak chcesz coś co w terenie będzie paliło 6 litrów to kup DR 125. Ćwiara 6 spali Ci przy spokojnej jeździe po lasach. Ale jak zaczniesz odkręcać to będzie więcej.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
Avatar użytkownika
Landryss25
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6269
Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
Lokalizacja: Liw

Postprzez Dzesiu10 » 14/4/2009, 14:00

ja mam wr 400f i tez potrafi sporo zjarac , mysle ze koło 10 na 100 bierze
Dzesiu KTM EXC-F 250 2007
Dzesiu10
Bywalec
 
Posty: 857
Dołączył(a): 8/7/2008, 23:42
Lokalizacja: Zielona Góra

Postprzez Hamulec » 14/4/2009, 20:16

Jeżeli Tobie chodzi o kasę to zastanów się nad remontem 4T, bo moc 125 2T jest porównywalna do 250 4T,.a z tym spalaniem to różnie ludziska mówią...
Tylko na torze. | Honda CR 125 - Osobniku! Do Ciebie piszę! Narzekasz, że bez przerwy Ci mocy brakuje? Jeśli tak, ta czerwona diablica pokaże Ci , gdzie jest Twoje miejsce! Normalnie Cię sponiewiera! | http://www.youtube.com/watch?v=6FQG7Eqwtow
Avatar użytkownika
Hamulec
Bywalec
 
Posty: 773
Dołączył(a): 4/1/2009, 21:14
Lokalizacja: okolice Leszna

Postprzez tytusso » 14/4/2009, 20:49

moim zdaniem 4t jest tańszy w utrzymaniu. Ale wg mnie nie powinieneś patrzeć na spalanie bo to najmniejszy problem w utrzymaniu crossa.
tytusso
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 3/4/2009, 20:29
Lokalizacja: wawa

Postprzez henio12323 » 14/4/2009, 20:52

dokładnie to mały problem. ale czy tansze w utrzymaniu to nie wiem . kompletny remont silnika w 2t to 2000 zł. to masz tak że jeździsz i sie nie martwisz że cos jeszcze zostało niedopracowanego silnik igła. a w 4t tyle to koszt samej głowicy jezeli ci cos strzeli :P a gdzie tłok cylinder tarcze sprzęgła
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Hamulec » 14/4/2009, 20:55

... i to swięta prawda. Decydując się na crossa trzeba się pogodzic z spalaniem.
Tylko na torze. | Honda CR 125 - Osobniku! Do Ciebie piszę! Narzekasz, że bez przerwy Ci mocy brakuje? Jeśli tak, ta czerwona diablica pokaże Ci , gdzie jest Twoje miejsce! Normalnie Cię sponiewiera! | http://www.youtube.com/watch?v=6FQG7Eqwtow
Avatar użytkownika
Hamulec
Bywalec
 
Posty: 773
Dołączył(a): 4/1/2009, 21:14
Lokalizacja: okolice Leszna

Postprzez bartexo » 14/4/2009, 21:03

Ja myśle że to zależy też od stylu jazdy bo jedni lubią trzymać motor na wysokich obrotach a inni na mniejszych i wtedy spali mniej. Czterosów daje wybór takiego stylu jazdy bo użyteczny zakres obrotów jest bardzo duży i ciągnie od samego dołu a w 2takcie to nie ma wyjścia i trzeba piłować. Ja wolałbym 4T ale trzeba za niego dać ze 3 tys więcej a pomyśleć ile za tą kase bym miał wachy na jazde :D Mój starszy jest mechanikiem więc serwis to mam w domu praktycznie tylko jest kwestia tego że do 4T są sporo droższe części. Ojciec to mi mówi żeby brać 4T bo wytrzymalszy silnik i fajnie pracuje. I z tego wszystkiego to już nie wiem co robić i chyba sobie kupie simsona enduro i będzie najlepiej :D Ale dzięki wszystkim za odpowiedzi. Jak tam ktoś ma jeszcze coś ciekawego na ten temat to niech pisze.
bartexo
Świeżak
 
Posty: 142
Dołączył(a): 11/1/2009, 13:26

Postprzez Hamulec » 15/4/2009, 09:37

bartexo to faktycznie dylemat, ale jak Ty masz mechanika to nie jest tak żle. Zgadzam się z Tobą o wytrzymałości i większych możliwościach operowaniem gazem w 4T. Przy moim 2T muszę mu cisnąć gaz, bo bierze dopiero od polowy i lepiej się silnik czuje jak dostaje w palnik, a za tym idzie to, że nie ma czasu na wytchnienie kierujący. Znając już bliżej Twoją saytuację moim skromnym zdaniem polecam Ci 4T.
Tylko na torze. | Honda CR 125 - Osobniku! Do Ciebie piszę! Narzekasz, że bez przerwy Ci mocy brakuje? Jeśli tak, ta czerwona diablica pokaże Ci , gdzie jest Twoje miejsce! Normalnie Cię sponiewiera! | http://www.youtube.com/watch?v=6FQG7Eqwtow
Avatar użytkownika
Hamulec
Bywalec
 
Posty: 773
Dołączył(a): 4/1/2009, 21:14
Lokalizacja: okolice Leszna

Postprzez bartexo » 16/4/2009, 19:48

To ja tak przy okazji chciałem zapytać jeszcze o WR 400 żeby nie robić nowego tematu. Mam do kupienia w mojej okolicy właśnie taką WR-ke z 2000 roku za 7,5 tys. Motor jest przerobiony na crossa ale są na niego papiery i jeśli założy sie lampy to można rejestrować. Co ogólnie sądzicie o tym modelu? Na pewno silnik jest dużo wytrzymalszy niż w yzf 250 bo to enduro i remonty nie będą pewnie tak częste jak w crossie. Ogólnie motor mi sie podoba tylko chciałem wiedzieć czy te modele nie mają może jakichś wad. Bo wiem że WR 250 ma opinie bardzo wytrzymałego motoru i jestem ciekawy czy jej starsza siostra też taka jest. No i oczywiście jeszcze standardowe pytanie z mojej strony ile łyknie wachy ten motor :D Oczywiście zakładając że nie będzie pałowany na wysokich obrotach bo chyba przy tej pojemności to zbędne. Pozdro
bartexo
Świeżak
 
Posty: 142
Dołączył(a): 11/1/2009, 13:26

Postprzez Dzesiu10 » 17/4/2009, 17:20

ja mam wr 400f i powiem ze moto lubi jak sie go kreci;p wachy tez potrafi zjesc ale według mnie moto przy okresowych przegladach nie do zdarcia, mi ostatnio na 100 łykła 10litrów wiec jak dla mnie ok
Dzesiu KTM EXC-F 250 2007
Dzesiu10
Bywalec
 
Posty: 857
Dołączył(a): 8/7/2008, 23:42
Lokalizacja: Zielona Góra

Postprzez bartexo » 17/4/2009, 19:32

Podoba mi się w tej WR też to że jak na taką sporą pojemność ma dosyć małe gabaryty. Na małej wadze też mi zależy bo jazda w terenie na zbyt ciężkim motorze jest do bani i nie daje tyle frajdy bo nie można tak poszaleć jak na lekkim sprzęcie :D Wydaje mi się że na przykład DRZ 400 jest o wiele cięższa a to przecież ta sama pojemność. Ile mniej więcej waży ta WR?
bartexo
Świeżak
 
Posty: 142
Dołączył(a): 11/1/2009, 13:26

Postprzez patrykmulek » 18/4/2009, 06:19

no dobrze drodzy koledzy,mówicie ze w 4t remont kosztuje wiecej no ok zgadzam sie jak najbardziej ale nikt z was nie wpadl na pomysł ze 4t duzo rzadziej sie psuje niz 2t
nsr125------>dr350
motocykl-5tys zl, kask300zl,rycie banki rodzicom-12/24h,paliwo-4,50litr, wrazenia z przebytej drogi=bezcenne
patrykmulek
Bywalec
 
Posty: 562
Dołączył(a): 28/5/2007, 16:32
Lokalizacja: Osieck

Postprzez Dzesiu10 » 18/4/2009, 09:41

Co do wagi WR to w dowodzie mam wpisaną wagę 107kg ale to raczej wartosc sucha bez oleju płyny chłodzącego i wachy;p
Dzesiu KTM EXC-F 250 2007
Dzesiu10
Bywalec
 
Posty: 857
Dołączył(a): 8/7/2008, 23:42
Lokalizacja: Zielona Góra

Następna strona


Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości




na górê