Spalanie
Posty: 70
• Strona 1 z 4 • 1, 2, 3, 4
Spalanie
Mam dylemat bo zastanawiam sie co wybrac czy 250 w 4T czy 125 w 2T. Teraz bęzyna jest droga więc spalanie ma duży wpływ na mój wybór. Osobiście wolałbym 4T tylko że on jest sporo droższy niż 2T ale za to mniej pali. Wiem że taka 125-ka to łyknie ok 10 litrów na 100km. A ile spali 250 w 4T tylko nie chodzi mi o spalanie na torze przy jeździe na pełnym gwizdku ale przy takiej jeździe po polach i lesie? Czy dużo mniej od 125-ki? 125 kupiłbym dużo taniej ale nie wiem czy sie opłaca jeśli okarze sie że ona pali dużo więcej od 250-ki. Ale jeśli różnica będzie niewielka to mocno sie zastanowie nad motorem 2T. Pozdro
- bartexo
- Świeżak
- Posty: 142
- Dołączył(a): 11/1/2009, 13:26
ej nie oszukuj młodego
4T nie pali o połowe mniej niz 2T kumpel ma yz450f i mu spala że jak na stacji benzynowej nie zgasi to nie zatankuje do pełna
nie no ale tak serio to róznica nie jest taka wielka. tez 4T lubi sobie pożłopac benzyny. tez zalezy od cięzkosci ręki wiadomo. ale to ile wydasz na benzyne a ile na remoint 4t w poruwnaniu z 2t to koszta wyjdą ci równe albo 2t wyjdzie ci taniej 



KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
moj kumpel ma kxf 250 a ja osobiscie smigam na yz 125 i roznica nie jest wielka zalezy od jazdy jak bedizesz powoli smigal 4t i 2t to nie bedzie spalalo duzo, ja ci osobiscie polecam 2t bo chyba nie wiesz ile kosztuje kapitalny remat w 4t a ile w 2t a roznica w spalaniu nie jest duza
- yamaha125
- Świeżak
- Posty: 36
- Dołączył(a): 31/8/2008, 20:04
- Lokalizacja: Kielce
bartexo napisał(a):No 450-ka to nie dziwie sie że tyle pali ale mi chodzi o 250-keJak by nie łyknęła więcej niż 6 litrów to będzie dobrze.
Jak chcesz coś co w terenie będzie paliło 6 litrów to kup DR 125. Ćwiara 6 spali Ci przy spokojnej jeździe po lasach. Ale jak zaczniesz odkręcać to będzie więcej.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
-
Landryss25 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6269
- Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
- Lokalizacja: Liw
Jeżeli Tobie chodzi o kasę to zastanów się nad remontem 4T, bo moc 125 2T jest porównywalna do 250 4T,.a z tym spalaniem to różnie ludziska mówią...
Tylko na torze. | Honda CR 125 - Osobniku! Do Ciebie piszę! Narzekasz, że bez przerwy Ci mocy brakuje? Jeśli tak, ta czerwona diablica pokaże Ci , gdzie jest Twoje miejsce! Normalnie Cię sponiewiera! | http://www.youtube.com/watch?v=6FQG7Eqwtow
-
Hamulec - Bywalec
- Posty: 773
- Dołączył(a): 4/1/2009, 21:14
- Lokalizacja: okolice Leszna
dokładnie to mały problem. ale czy tansze w utrzymaniu to nie wiem . kompletny remont silnika w 2t to 2000 zł. to masz tak że jeździsz i sie nie martwisz że cos jeszcze zostało niedopracowanego silnik igła. a w 4t tyle to koszt samej głowicy jezeli ci cos strzeli
a gdzie tłok cylinder tarcze sprzęgła

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
... i to swięta prawda. Decydując się na crossa trzeba się pogodzic z spalaniem.
Tylko na torze. | Honda CR 125 - Osobniku! Do Ciebie piszę! Narzekasz, że bez przerwy Ci mocy brakuje? Jeśli tak, ta czerwona diablica pokaże Ci , gdzie jest Twoje miejsce! Normalnie Cię sponiewiera! | http://www.youtube.com/watch?v=6FQG7Eqwtow
-
Hamulec - Bywalec
- Posty: 773
- Dołączył(a): 4/1/2009, 21:14
- Lokalizacja: okolice Leszna
Ja myśle że to zależy też od stylu jazdy bo jedni lubią trzymać motor na wysokich obrotach a inni na mniejszych i wtedy spali mniej. Czterosów daje wybór takiego stylu jazdy bo użyteczny zakres obrotów jest bardzo duży i ciągnie od samego dołu a w 2takcie to nie ma wyjścia i trzeba piłować. Ja wolałbym 4T ale trzeba za niego dać ze 3 tys więcej a pomyśleć ile za tą kase bym miał wachy na jazde
Mój starszy jest mechanikiem więc serwis to mam w domu praktycznie tylko jest kwestia tego że do 4T są sporo droższe części. Ojciec to mi mówi żeby brać 4T bo wytrzymalszy silnik i fajnie pracuje. I z tego wszystkiego to już nie wiem co robić i chyba sobie kupie simsona enduro i będzie najlepiej
Ale dzięki wszystkim za odpowiedzi. Jak tam ktoś ma jeszcze coś ciekawego na ten temat to niech pisze.


- bartexo
- Świeżak
- Posty: 142
- Dołączył(a): 11/1/2009, 13:26
bartexo to faktycznie dylemat, ale jak Ty masz mechanika to nie jest tak żle. Zgadzam się z Tobą o wytrzymałości i większych możliwościach operowaniem gazem w 4T. Przy moim 2T muszę mu cisnąć gaz, bo bierze dopiero od polowy i lepiej się silnik czuje jak dostaje w palnik, a za tym idzie to, że nie ma czasu na wytchnienie kierujący. Znając już bliżej Twoją saytuację moim skromnym zdaniem polecam Ci 4T.
Tylko na torze. | Honda CR 125 - Osobniku! Do Ciebie piszę! Narzekasz, że bez przerwy Ci mocy brakuje? Jeśli tak, ta czerwona diablica pokaże Ci , gdzie jest Twoje miejsce! Normalnie Cię sponiewiera! | http://www.youtube.com/watch?v=6FQG7Eqwtow
-
Hamulec - Bywalec
- Posty: 773
- Dołączył(a): 4/1/2009, 21:14
- Lokalizacja: okolice Leszna
To ja tak przy okazji chciałem zapytać jeszcze o WR 400 żeby nie robić nowego tematu. Mam do kupienia w mojej okolicy właśnie taką WR-ke z 2000 roku za 7,5 tys. Motor jest przerobiony na crossa ale są na niego papiery i jeśli założy sie lampy to można rejestrować. Co ogólnie sądzicie o tym modelu? Na pewno silnik jest dużo wytrzymalszy niż w yzf 250 bo to enduro i remonty nie będą pewnie tak częste jak w crossie. Ogólnie motor mi sie podoba tylko chciałem wiedzieć czy te modele nie mają może jakichś wad. Bo wiem że WR 250 ma opinie bardzo wytrzymałego motoru i jestem ciekawy czy jej starsza siostra też taka jest. No i oczywiście jeszcze standardowe pytanie z mojej strony ile łyknie wachy ten motor
Oczywiście zakładając że nie będzie pałowany na wysokich obrotach bo chyba przy tej pojemności to zbędne. Pozdro

- bartexo
- Świeżak
- Posty: 142
- Dołączył(a): 11/1/2009, 13:26
ja mam wr 400f i powiem ze moto lubi jak sie go kreci;p wachy tez potrafi zjesc ale według mnie moto przy okresowych przegladach nie do zdarcia, mi ostatnio na 100 łykła 10litrów wiec jak dla mnie ok
Dzesiu KTM EXC-F 250 2007
- Dzesiu10
- Bywalec
- Posty: 857
- Dołączył(a): 8/7/2008, 23:42
- Lokalizacja: Zielona Góra
Podoba mi się w tej WR też to że jak na taką sporą pojemność ma dosyć małe gabaryty. Na małej wadze też mi zależy bo jazda w terenie na zbyt ciężkim motorze jest do bani i nie daje tyle frajdy bo nie można tak poszaleć jak na lekkim sprzęcie
Wydaje mi się że na przykład DRZ 400 jest o wiele cięższa a to przecież ta sama pojemność. Ile mniej więcej waży ta WR?

- bartexo
- Świeżak
- Posty: 142
- Dołączył(a): 11/1/2009, 13:26
no dobrze drodzy koledzy,mówicie ze w 4t remont kosztuje wiecej no ok zgadzam sie jak najbardziej ale nikt z was nie wpadl na pomysł ze 4t duzo rzadziej sie psuje niz 2t
nsr125------>dr350
motocykl-5tys zl, kask300zl,rycie banki rodzicom-12/24h,paliwo-4,50litr, wrazenia z przebytej drogi=bezcenne
motocykl-5tys zl, kask300zl,rycie banki rodzicom-12/24h,paliwo-4,50litr, wrazenia z przebytej drogi=bezcenne
- patrykmulek
- Bywalec
- Posty: 562
- Dołączył(a): 28/5/2007, 16:32
- Lokalizacja: Osieck
Posty: 70
• Strona 1 z 4 • 1, 2, 3, 4
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości