Zobacz wÄ…tek - Problem z KTM`em exc 300
NAS Analytics TAG

Problem z KTM`em exc 300

Enduro, Cross
_________

Problem z KTM`em exc 300

Postprzez motongexc » 10/4/2009, 20:06

Witam , mam problem z moim KTM`em exc 300 .Silnik został złożony wczoraj i odpalony . Chodził idealnie . Potem przejechałem się około 1 km i motor nagle zaczął przerywać i prychać przez chwile aż w końcu zgasł . Iskra jest ale słabsza niż wcześniej . Udało mi się raz moto odpalić ale na krótko , bo potem mocno kichnęło, strzeliło i zgasło . Nie jest to wina świecy ani styków .
motongexc
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 5/11/2008, 21:01
Lokalizacja: zawiercie


Postprzez henio12323 » 10/4/2009, 20:32

popatrz czy masz dokręcony zapłon u kumpla sie poluzował i włąsnie miał podobne objawy. inną sprawą moze byc zatarte łozysko wału <oby nie> bo takie objawy są włąsnie, moze odpalic ale prycha itp. a jezeli odpaliła to wkręcała sie na obroty czy wogule chodziła jak traktor i trzesło całym moto ? bo jezeli to to 99% włąsnie łozysko na wale poszło te co łączy wał z korbowodem. ale mogą byc tez inne łozyska wału. mozesz taki test mały zrobic ale on ci do konca moze nie pokazac ale unies tłok do góry wsadz srubokręt czy cos i delikatnie opuszczaj tłok powinien gładko sie opuscic jezeli bedzie przerywanie albo cos to masz przyczyne łozysko. no i oczywiscie pokop go czy sie blokuje moze byc bez swiecy aby sprawdzic czy sie igiełki nie posypały i czy nie stają bokiem i nie blokują. jezeli kopka normalnie chodzi tłok tez sie opuszcza moze wina gaźnika. ii mam nadzieje że po złozeniu silnika docierałes go ? nie kazdy wie ale po głupim sciągnięciu cylindra należy na chwile odpalic i to musi sie dopasowac i dotrzec. żeby przypadkiem od razu nie gazowac bo to sprzyja padnięciu moto. mam nadzieje że sie wyjasni jakby cos pisz co to była za przyczyna. mam nadzieje ze pomogłem
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN


Postprzez Bostorn » 10/4/2009, 22:00

zatarte łożysko wału swpowoduje że zatrze korbe i ani w lkewo ani w prawo nic nie pojdzie, kopkę zablokuje, tłok bd stał w miejscu i ni jak go nie ruszysz


więc od razu mówie że to nie łozysko

gdy by Ci to poszło poszedł by korbowód i te łożyska

wiem bo w moim sxie tak się stało

sprawdź kompresję
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez Duriv » 11/4/2009, 08:29

Bostorn napisał(a):
wiem bo w moim sxie tak się stało

Co sobie Józef kupił, tym będzie jeździć :twisted:
Czarny 300cc 2T.
Avatar użytkownika
Duriv
Bywalec
 
Posty: 958
Dołączył(a): 16/5/2007, 16:57
Lokalizacja: Lublin

Postprzez henio12323 » 11/4/2009, 08:43

wcale nie prawda moze sie zatrzec i moze pracowac ale od obciązen obrotów moze przerywac i cięzko chodzic dlatego moze przy kopaniu gładko chodzic a jak sie odpali to przerywach i kichac :) co jak co ale cos o tym wiem.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez henio12323 » 11/4/2009, 12:43

aa mam pytanie poza rozwiązaniem problemu, powiedz mi jak wypada twój exc w porównaniu z 250 w 2T ?
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Bostorn » 11/4/2009, 12:54

heniu edytuj posty

a po 2 jeśli mowisz że jak zatrze sie korba to można odpalic

powiedz mi w jaki sposób u mnie wszystko stało??

jeśli odpalisz na takiej korbie wybacz ale czy czasem nie rozwalisz przez to tłoka, cylka??
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez henio12323 » 11/4/2009, 13:19

wiesz to zalezy jak ci te łozysko pójdzie. w mojej RM jak poszło łozysko to na pycha z truden odpalała cała drżała i ja jej w gaz a ona zgasł :P jak pchałem czasami sie łozysko źle ułozyło i całkiem zablokowało wtedy lekko trzeba pchnąc do tyłu i sie ukłądało na nowo. oczywiscie mogło przez to pójsc korbowód tłok raczej nie. chociaż od drgan i źle istawionego korbowodu moze cos sie krzywo zacierac ale przecież nikt nie da rady tak jeździc wiec chwilowe odpalenie nic nie powinno zepsuc :P ja miałem wszystkie igiełki w łozysku zadna nie wypadła ale niektóre podczas kopania stawały na sztorc i blokowały sie o korbowód. zresztą jak odpalałem dla kumpla CR bo jemu poszło tez łozysko to słychac było jakby ktos mu gwoździ by do silnika nasypał. i od razu stwierdziłem ze to wina łozyska. rozebralismy i sie to okazało. a odpalił i chodził nie tak najgorzej. z tym że własnie cały dgrał i chodził okropnie. ale nic sie nie stało.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez motongexc » 11/4/2009, 15:38

Usterka została wykryta i naprawiona :D . Usterką okazał się ścięty klin na magnecie .

henio12323 napisał(a):aa mam pytanie poza rozwiązaniem problemu, powiedz mi jak wypada twój exc w porównaniu z 250 w 2T ?


Nie wiem jak chodzi KTM exc 250 w 2T ale od 250 w 4T jest duuużo mocniejszy :)
motongexc
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 5/11/2008, 21:01
Lokalizacja: zawiercie

Postprzez henio12323 » 11/4/2009, 17:40

no to wiadome. bo 250 w 4t jest poruwnywalen z 125 w 2t :P nie koniecznie chodzi mi dokłądnie po poruwnanie z innym ktm a wogule jakaś 250 w 2t.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez motongexc » 11/4/2009, 20:10

Nie mam porównania bo nikt z mojej okolicy nie ma 250 2T . W mojej okolicy jest większość motocykli 4T . Jest mocniejszy od yzf 426 na pewno .
motongexc
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 5/11/2008, 21:01
Lokalizacja: zawiercie

Postprzez henio12323 » 11/4/2009, 20:46

aha czaje noo to 250 w 2t jest mocniejsza tez od yz450f to wiem bo sie scigali i 250 wygrała :D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez motongexc » 12/4/2009, 20:53

Po dniu jazdy nastąpił następny problem ,moto zaczęło przerywać i nie miało pełnej mocy . Okazało się :( :

Obrazek (otwórz link)

Obrazek (otwórz link)

Czy da się to jakoś naprawić czy muszę kupić nowy wał i magneto ? :(
motongexc
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 5/11/2008, 21:01
Lokalizacja: zawiercie

Postprzez MadM@rcin » 12/4/2009, 22:31

Według mnie czeka Cie wymiana bo raczej niewiele sie da z tym zrobic
MadM@rcin
Świeżak
 
Posty: 15
Dołączył(a): 9/4/2008, 17:36
Lokalizacja: ZKA

Postprzez motongexc » 13/4/2009, 10:30

Jeżeli da się coś z tym zrobić to czy może wicie gdzie takie coś mogą robić lub czym to zrobić ?
motongexc
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 5/11/2008, 21:01
Lokalizacja: zawiercie



Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość




na górê