Zobacz wątek - <i>[używane]</i> Wspomnień czar cz. II – MZ...
NAS Analytics TAG

[używane] Wspomnień czar cz. II – MZ...

Komentarze użytkowników
_________

Postprzez Komentatorzy » 12/12/2009, 20:42

Komentatorzy napisał(a):WITAM WSZYSTKICH MAM PROBLEM MOJA MZ 250 GASNIE NA SREDNICH OBROTACH NA DOZYCH CHODZI BARDZO DOBRZE GAZNIK IGLICE USTAWIALEM ZAPLON I TO SAMO CALY CZAS TAK JAK BY SIE DUSILA I SWIECE ZALEWA ...POMOCY..POZDRAWIAM..<br><hr>mzzzz250<br>
Komentatorzy napisał(a):Jak na moje oko to może być kilka spraw, rozregulowany gażnik (nie iglica) następuje nie odpowiedni skład mieszanki, uszkodzona lub nieodpowiednia (nieoryginalna) świeca, zapchany filtr powietrza, nawet uszkodzona cewka zapłonowa, czy przedmuchy ( słaba kompresja). Każda mz- ka przy tych samych objawach może mieć różne przyczyny np mz ts250/1 i mz etz 250. <br><hr>pzet-p1<br>
Komentatorzy napisał(a):no dzieki tylko widzisz zdejmowalem tez filtr cewki cztery mam swiec z 10 jak nie lepiej i na wszystkich to samo i pluje benzyna z gaznika..<br><hr>mzzz<br>
No cóż, ciekawa sprawa, w swojej też miałem sporo problemów. Proponuje podejść metodycznie, na początek stopień sprężania ( 9.5 -10 poniżej 7 napewno będą problemy) świeca najlepiej oryginalna ( nie ISKRA może być NGK, BERU, ISOLATOR, polskie nie nadają się wiem coś o tym) kąt wyprzedzenia zapłonu (2.5 -3 mm przed GMP mz-ki są na to bardzo wrażliwe) spróbuj zamontować drugi gażnik ( najlepiej nie regulowany np. nowy dedykowany do tego modelu) jeśli masz klasyczny zapłon ( z przerywaczem) wstaw moduł zapłonowy elektroniczny( daje on nawet 5 mm iskry). Ja to i jeszcze troche zrobiłem i moja mz ts 250/1 z 1979 roku zaczęła pracować jak szwajcarski zegarek (przejechane od remontu w tym roku ok 1300 km bez problemów). Nie widząc sprzętu trudno określic przyczynę, ale jazda wyremontowaną i sprawna mz-ką ma swój urok. Mnie zajeło rok pracy i 1500 zł (części) by swoją uruchomić i nie żąłuje!<br><hr>pzet-p1
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35


Postprzez Komentatorzy » 2/1/2010, 19:06

Komentatorzy napisał(a):Witam! Pilnie potrzebuję pomocy -jak wymienić sprężynę kopnika w ETZ 250? Po odkręceniu wszystkich śróbek na śrubokręt osłona drgnęła o 4mm i coś ją trzyma od środka..., jakby w okolicy sprzęgła. Pozdrawiam.<br><hr>rak80<br>
Trzyma lozysko ktore jest w kopule tam gdzie jest nakretka na wale korbowym trzeba ja odkrecic i na regulacji sprzegla jest lozysko trzeba lekko pukac i musi zejsc.<br><hr>Żeton
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35


Postprzez Komentatorzy » 4/2/2010, 13:19

Komentatorzy napisał(a):Co trzeba zrobić kiedy zaciął się kopak ? Tłok jest w GMP i wogle nie da się odpalić motoru<br><hr>VVTi<br>
trzeba wymienić łożysko na korbowodzie(na dole):p<br><hr>macot89
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 4/2/2010, 13:19

Komentatorzy napisał(a):Co trzeba zrobić kiedy zaciął się kopak ? Tłok jest w GMP i wogle nie da się odpalić motoru<br><hr>VVTi<br>
trzeba wymienić łożysko na korbowodzie(na dole):p<br><hr>macot89
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 4/2/2010, 13:19

Komentatorzy napisał(a):Co trzeba zrobić kiedy zaciął się kopak ? Tłok jest w GMP i wogle nie da się odpalić motoru<br><hr>VVTi<br>
trzeba wymienić łożysko na korbowodzie(na dole):p<br><hr>macot89
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 4/2/2010, 13:19

Komentatorzy napisał(a):Co trzeba zrobić kiedy zaciął się kopak ? Tłok jest w GMP i wogle nie da się odpalić motoru<br><hr>VVTi<br>
trzeba wymienić łożysko na korbowodzie(na dole):p<br><hr>macot89
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 4/2/2010, 13:19

Komentatorzy napisał(a):Co trzeba zrobić kiedy zaciął się kopak ? Tłok jest w GMP i wogle nie da się odpalić motoru<br><hr>VVTi<br>
trzeba wymienić łożysko na korbowodzie(na dole):p<br><hr>macot89
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 4/2/2010, 13:19

Komentatorzy napisał(a):Co trzeba zrobić kiedy zaciął się kopak ? Tłok jest w GMP i wogle nie da się odpalić motoru<br><hr>VVTi<br>
trzeba wymienić łożysko na korbowodzie(na dole):p<br><hr>macot89
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 11/2/2010, 18:23

Komentatorzy napisał(a):Proszę o pomoc, mam mz etz 251 z 5 biegową skrzynią biegów. Czy wał od 4 biegowej będzie pasował.<br><hr>jacek<br>
nie będzie, w 4 biegowej najpierw idą uszczelniacze ,a porem łożyska, w pięciobiegowej odwrotnie, także nie podejdzie<br><hr>co to za bryka bez celownika
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 17/2/2010, 20:12

AUTOR TEGO WPISU O MZ 251 WIDAĆ ŻE MA WIEDZĘ CZYSTO TEORETYCZNĄ A CZĘŚCI SILNIKOWE WIDZIAŁ CHYBA NA ZDJĘCIU-PISZĄC ŻE ETZ 251 MA KOSZ SPRZĘGŁA KTÓRY JEST ZBLOKOWANY NA WALE KORBOWYM KLINEM.PRAWDA JEST TAKA ŻE KOSZ TEN JEST UMIESZCZONY NA STOŻKU I DOCIŚNIĘTY ŚRUBĄ SPECJALNĄ KTÓRA JEST JEDNOCZEŚNIE NAPĘDEM LINKI OBROTOMIERZA.<br><hr>bobasek30
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 17/2/2010, 20:29

MAM ETZ 251 Z 91 ROKU KTÓRĄ ZROBIŁEM PRAWIE 60 TYŚ KM I NIGDY MNIE NIE ZAWIODŁA-[O CZYM NIE MOGĄ POWIEDZIEĆ WŁAŚCICIELE JAPOŃCZYKÓW OCZYWIŚCIE NIEKTÓRYCH]-TERAZ MA U MNIE EMERYTURĘ.<br><hr>bobasek30
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 8/3/2010, 19:06

Komentatorzy napisał(a):WITAM WSZYSTKICH MAM PROBLEM MOJA MZ 250 GASNIE NA SREDNICH OBROTACH NA DOZYCH CHODZI BARDZO DOBRZE GAZNIK IGLICE USTAWIALEM ZAPLON I TO SAMO CALY CZAS TAK JAK BY SIE DUSILA I SWIECE ZALEWA ...POMOCY..POZDRAWIAM..<br><hr>mzzzz250<br>
Komentatorzy napisał(a):Jak na moje oko to może być kilka spraw, rozregulowany gażnik (nie iglica) następuje nie odpowiedni skład mieszanki, uszkodzona lub nieodpowiednia (nieoryginalna) świeca, zapchany filtr powietrza, nawet uszkodzona cewka zapłonowa, czy przedmuchy ( słaba kompresja). Każda mz- ka przy tych samych objawach może mieć różne przyczyny np mz ts250/1 i mz etz 250. <br><hr>pzet-p1<br>
Komentatorzy napisał(a):no dzieki tylko widzisz zdejmowalem tez filtr cewki cztery mam swiec z 10 jak nie lepiej i na wszystkich to samo i pluje benzyna z gaznika..<br><hr>mzzz<br>
Komentatorzy napisał(a):No cóż, ciekawa sprawa, w swojej też miałem sporo problemów. Proponuje podejść metodycznie, na początek stopień sprężania ( 9.5 -10 poniżej 7 napewno będą problemy) świeca najlepiej oryginalna ( nie ISKRA może być NGK, BERU, ISOLATOR, polskie nie nadają się wiem coś o tym) kąt wyprzedzenia zapłonu (2.5 -3 mm przed GMP mz-ki są na to bardzo wrażliwe) spróbuj zamontować drugi gażnik ( najlepiej nie regulowany np. nowy dedykowany do tego modelu) jeśli masz klasyczny zapłon ( z przerywaczem) wstaw moduł zapłonowy elektroniczny( daje on nawet 5 mm iskry). Ja to i jeszcze troche zrobiłem i moja mz ts 250/1 z 1979 roku zaczęła pracować jak szwajcarski zegarek (przejechane od remontu w tym roku ok 1300 km bez problemów). Nie widząc sprzętu trudno określic przyczynę, ale jazda wyremontowaną i sprawna mz-ką ma swój urok. Mnie zajeło rok pracy i 1500 zł (części) by swoją uruchomić i nie żąłuje!<br><hr>pzet-p1<br>
Sprzwdź kondensator.<br><hr>wojtek
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 10/3/2010, 19:44

WITAM WSZYSTKICH SPRZEDAM MZ ETZ 150 Z SILNIKIEM 250!!!!!!!!! WOJ MAZOWIECKIE ..DO WYMIANY WAL I TLOK RESZTA DOBRA I ELEKTRYKI NA RAMIE ZADNEJ NIE MA ELEKTRYKE MAM TYLKO TRZEBA PODLACZYC WRAZIE PYTAN PISZCIE 18028685 ..NIE JEST ZAREJESTROWANA MAM DOWOD DO NIEJ STR Z TA MZ <a href="http://www.polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ_150/93975" target="blank" class="link">http://www.polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ_150/93975</a> nie dziala przedni i tylny hamulec jeszcze...<br><hr>SPRZEDAM
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 23/3/2010, 13:38

Komentatorzy napisał(a):Witam mam wielką prośbę i prolem.Potrzebuję ustalić cene MZ ETZ250 typ sportowy w roku 1980-1983. Chodzi mi o nowy motocykl.Jeśli ktoś mi może pomóc lub chociaż wskazać gdzie tego szukać będę zobowiązana<br><hr>Zuza<br>
W roku 1980 nie było ETZtek w sprzedaży. Były TS250/1. Taki motocykl kosztował w Polmozbycie (tak to się wtedy nazywało) 35000 starych złotówek. Pierwsze ETZ 250, jeszcze z bębnem z przodu to rok 1983. Były nieco droższe, ale nie wiem ile - jeździlem teeską 250/1.
Pozdrawiam sympatyków firmy MZ.<br><hr>Czarek
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 18/4/2010, 18:36

witam .... mam problem z mz 250 etz , a tak mianowicie z 3 biegiem. gdy jade na 3 to mnie szarpie i nie wiem czego moze byc przyczyna. wodzik byl troche wytarty ale go pospawalem i wyszlifowalem i jest jak nowy ..............

z gory dzieki!!!!!!!

pozdrawiam!!!!!!!<br><hr>nomad
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 18/4/2010, 20:10

Komentatorzy napisał(a):witam .... mam problem z mz 250 etz , a tak mianowicie z 3 biegiem. gdy jade na 3 to mnie szarpie i nie wiem czego moze byc przyczyna. wodzik byl troche wytarty ale go pospawalem i wyszlifowalem i jest jak nowy ..............

z gory dzieki!!!!!!!

pozdrawiam!!!!!!!<br><hr>nomad<br>
Jeśli wodzik był wytarty to sprzęgło kłowe trybów od trzeciego biegu też i przeskakuje pod obciążeniem-trzeba wymienić,zwróć uwagę czy sprzęgło na stożku nie ma poślizgów bo też może się objawiać szarpnięciami na trzecim biegu gdzie moment obrotowy jest największy.<br><hr>tomasz
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 24/4/2010, 19:02

juz sie uporalem z tym problemem. ale teraz chcialbym sie dowiedziec dlaczego gdy wl. 1 i chce go pchac to mi kolo blokuje tak jakby sprzeglo nie dzialalo i w dodatku tego troche ciezko wchodza biegi pozdro<br><hr>nomad
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 27/5/2010, 13:28

POMOCY!!! Moja etz 251 w dwie osby zawsze zamykała licznik, teraz jak jej zaczne od 3 biegu wstwiać na obroty to w 2 osoby przy oko ło 90km/h zaczyna słabnąć, jest nagły spadek mocy, czuje jakby przychamowanie w silniku, trzymam odkrecona manetke i spadek mocy... dopieru po chwili gdy opuszcze przepustnice to wraca mocy na tyle zeby jechac powoli dalej.... W 1 osobe to nie jest tak odczuwalne ale tez. A kłopot zaczał sie miesiac temu jak przycisnalem w dwie osoby do 110km/h i od teraz lipa zaczyna sie nawet od tych 90km/h gdy wbije na obroty.
-Znajomy ustawił mi zapłon ( choc dziwił się bo bardzio trudno było o dziwo go ustawić)
-zmienilem kondensator
-zmienilem pierscienie
... i dalej to samo! Prosze o POMOC bo brak już pomysów! ):<br><hr>Draco
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 27/5/2010, 13:29

POMOCY!!! Moja etz 251 w dwie osby zawsze zamykała licznik, teraz jak jej zaczne od 3 biegu wstwiać na obroty to w 2 osoby przy oko ło 90km/h zaczyna słabnąć, jest nagły spadek mocy, czuje jakby przychamowanie w silniku, trzymam odkrecona manetke i spadek mocy... dopieru po chwili gdy opuszcze przepustnice to wraca mocy na tyle zeby jechac powoli dalej.... W 1 osobe to nie jest tak odczuwalne ale tez. A kłopot zaczał sie miesiac temu jak przycisnalem w dwie osoby do 110km/h i od teraz lipa zaczyna sie nawet od tych 90km/h gdy wbije na obroty.
-Znajomy ustawił mi zapłon ( choc dziwił się bo bardzio trudno było o dziwo go ustawić)
-zmienilem kondensator
-zmienilem pierscienie
... i dalej to samo! Prosze o POMOC bo brak już pomysów! ):<br><hr>Draco
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 27/5/2010, 16:42

Komentatorzy napisał(a):Witam fanów MZ ETZ.Panowie poszukuję ładnej i zadbanej MZ 251 najlepiej woj łódzkie. cena do 1500zł ale jestem w stanie trochę dorzucić bo naprawdę zależy mi aby kupić ten motor, ciężko jest teraz go kupić bo jest ich naprawde mało jeśli ktoś ma takiego albo wie kto chce sprzedać to proszę o komentarz:)Propozycję z poza łódzkiego również rozważę:)Z góry dziękuje i pozdrawiam!! <br><hr>V-ek<br>
powodzenia w znalezieniu zajebistej etki za 1500!
Za 1500 to może fajnego simsona S51 ale etka to tak minimum 2000 a nawet więcej<br><hr>ETZ 250 i co tylko 8671 km od nowości
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Komentarze do artykułów na Ścigacz.pl



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] i 16 gości




na gr
cron