Zobacz wątek - jaki łańcuch?
NAS Analytics TAG

jaki łańcuch?

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

jaki łańcuch?

Postprzez longrunner » 3/4/2009, 22:00

z tego co widze w moim moto lancuch jest do wymiany, a poniewaz zupelnie sie na tym nie znam - pytanie o porade do was:
jaki lancuch zalozyc? o-ring? x-ring? bez-ring? czym one sie roznia?

czy ma jakies znaczenie jaki byl wczesniej?
longrunner
Świeżak
 
Posty: 26
Dołączył(a): 23/3/2009, 17:30


Postprzez Brachu » 3/4/2009, 22:37

Zalezy jakie masz moto??Ale sprawa jest taka jak zawsze im wiecej dasz tym lapszy lancuch kupisz i dluzej wytrzyma:)Z tego co wiem o nie bardzo kupisz lancuch bez o-ringa:) X-ring napeno wytrzyma dluzej niz o-ring.
Brachu
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 18/11/2008, 18:48
Lokalizacja: Gorlice / Kraków


Postprzez Ryjek » 4/4/2009, 06:22

napisz kolego najlepiej jaki masz motoreczek.
a jak wymieniasz łańcuch to wymień sobie zębatki. bo jeżeli są wytarte to odrazu naciągniesz nowy łańcuch do takiego stanu jak poprzedni. Jak nie idziesz na koło to wystarczy o-ring DIDa i gitara. byle był smarowany to wiele strzałów ze sprzęgła wytrzyma :-)
tylko cebra
dcsport.pl (otwórz link)
Avatar użytkownika
Ryjek
Świeżak
 
Posty: 121
Dołączył(a): 27/1/2007, 16:26
Lokalizacja: Kraków

Postprzez longrunner » 4/4/2009, 16:50

motorek to koreanski chopper, daelim vs 125
z tego co widze w necie, sa dostepne lancchy "regina standard"
to znaczy ze to zwykly o-ring?
longrunner
Świeżak
 
Posty: 26
Dołączył(a): 23/3/2009, 17:30

Postprzez Ryjek » 4/4/2009, 17:53

no to jakoś szczególnie bym się jednak nie przejmował łańcuchem przy 125ccm, jakiś masakrycznych obciążeń to tam nie będzie. kup to co jest dostępne w takim układzie i finał. smaruj go tylko i będzie gitarka. bo zakładanie DID X-ring w takim wypadku mija się z celem [o ile istnieje takowy do tegoż pojazdu].
tylko cebra
dcsport.pl (otwórz link)
Avatar użytkownika
Ryjek
Świeżak
 
Posty: 121
Dołączył(a): 27/1/2007, 16:26
Lokalizacja: Kraków

Postprzez longrunner » 6/4/2009, 09:48

na allegro znalazlem dwa

http://www.moto.allegro.pl/item599734533_lancuch_rk_japan_428h_daelim_vc_vl_vs_vt_125_new.html (otwórz link)

oraz

http://www.moto.allegro.pl/item591413369_zestaw_napedowy_regina_standard_daelim_sprawdz.html (otwórz link)

ktory bedzie lepszy?

i czy ktos moze mi lopatologicznie wytlumaczyc, jaka jest roznica miedzy lancuchem 'standard' a 'o-ring'?
longrunner
Świeżak
 
Posty: 26
Dołączył(a): 23/3/2009, 17:30

Postprzez Landryss25 » 6/4/2009, 14:51

Po pierwsze to nie wymienia się samego łańcucha tylko cały zestaw.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
Avatar użytkownika
Landryss25
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6269
Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
Lokalizacja: Liw

Postprzez longrunner » 6/4/2009, 15:23

masz racje, a zatem
1. lancuch: http://www.sklep1.larsson.pl/Towar.aspx ... View=Multi

2. zebatka przod http://www.sklep1.larsson.pl/Towar.aspx ... View=Multi

3. zebatka tyl: http://www.sklep1.larsson.pl/Towar.aspx ... View=Multi

???

czy moze wystarczy jesli wloze tam lancuch bezoringowy? moto jezdze z predkosciami 80-100km/h
longrunner
Świeżak
 
Posty: 26
Dołączył(a): 23/3/2009, 17:30

Postprzez Landryss25 » 6/4/2009, 18:14

Zębatki ok a łańcuch wybierz jakiś X-ring. Niekoniecznie DID bo RK też robi dobre łańcuchy.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
Avatar użytkownika
Landryss25
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6269
Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
Lokalizacja: Liw

Postprzez Ryjek » 6/4/2009, 19:58

tak wystarczy bezoringowy łańcuch do twojego moto w zupełności. do 125ccm x ring to bezsens, nawet jak chcesz o-ring kupić to nie musi być wzmocniony.
did w katalogu podaje że 428 standard do 125 ccm
a xringowy 428 do 400ccm
więc masz jasność.
bezoringowy łańcuch nie posiada żadnych uszczelniaczy, ile smaru się na nim trzyma i w tulejkach tyle jest i basta. podobnie jak w rowerze.
o-ringowy łańcuch posiada na łączeniu ogniw uszczelniacze gumowe, które dbają o lepsze smarowanie łańcucha - trzymają smar, na nitach. przekrój poprzeczny uszczelniacza jest okrągły.
x-ringowy łańcuch posiada gumowe uszczelniacze o przekroju poprzecznym w kształcie litery X. podobno taka konstrukcja daje lepsze uszczelnienie - lepiej trzyma smar. a napewno jest droższy.
tylko cebra
dcsport.pl (otwórz link)
Avatar użytkownika
Ryjek
Świeżak
 
Posty: 121
Dołączył(a): 27/1/2007, 16:26
Lokalizacja: Kraków

Postprzez longrunner » 7/4/2009, 20:52

dzieki wielkie za podpowiedzi. kupilem ostatecznie standardowy i chyba bedzie zupelnie ok przy takiej pojemnosci. twoje slowa potwierdzal tez czlowiek ze sklepu
longrunner
Świeżak
 
Posty: 26
Dołączył(a): 23/3/2009, 17:30



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości




na górê