Zobacz wÄ…tek - ustawienie rozrzÄ…du gpz 500
NAS Analytics TAG

ustawienie rozrzÄ…du gpz 500

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

ustawienie rozrzÄ…du gpz 500

Postprzez gulczas9 » 1/4/2009, 19:15

Witam, mam silnik od gpz 500 w którym szykuje sie do zmiany łancucha rozrzadu wymontowałem wałki tak aby było wygodnie założyc i teraz mam pytanie w serwisówce mam pokazane jak ustawi zawory nic trudnego ale jak mam odnalezc prawidłowe połozenie wału wzgldem wałków rozrzadu, czy wtstarczy w bocznej klapie po stronie pradnicy odkrecic górną srube i znalezc kreske na kole magnesowym tak aby znajdowała sie na srodku okienka wykreconej nakrętki? czekam na pomoc ! pozdrawiam
gulczas9
Świeżak
 
Posty: 55
Dołączył(a): 19/3/2009, 20:44
Lokalizacja: Mikołajki warmińsko-mazurskie


Postprzez rider143 » 1/4/2009, 22:40

No dokladnie tak, przy tej kresce bedzie tez litarka T jak dobrze pamietam-w serwisowce masz foto
Avatar użytkownika
rider143
Świeżak
 
Posty: 124
Dołączył(a): 22/3/2007, 22:48


Postprzez gulczas9 » 2/4/2009, 14:54

witajcie, mam powazna prosbe zeby ktoś dokładnie napisał mi jak ustawic koło magnesowe wzgledem wałków rozrzadu bo na kole magnesowym sa dwa oznaczenia blisko siebie sa to IT oraz IF czy oznaczenie IT ma byc na samym srodku okienka ? bo mozna tak ustawic ze IT po lewej stronie brzegu a IF po drugiej stronie brzegu okienka to tez pasuje , prosze naprawde o pomoc !!!! :(
gulczas9
Świeżak
 
Posty: 55
Dołączył(a): 19/3/2009, 20:44
Lokalizacja: Mikołajki warmińsko-mazurskie

Postprzez Raczek_6 » 2/4/2009, 22:47

W manualu masz najdokładniejszą informację.
Chyba że go nie masz.
Mam tylko do ER5 i tam ustawiasz na C.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
Raczek_6
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Postprzez Adam M. » 3/4/2009, 02:05

Rozumiem ze IT to jest kreska T i na nia wlasnie ustawiasz rozrzad, kreska F sluzy do sprawdzenia ustawienia zaplonu stroboskopem.
Adam M.
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 786
Dołączył(a): 5/2/2008, 02:56

Postprzez gulczas9 » 3/4/2009, 11:19

juz troszke dostaje metlika chce dodac ze neiktórych kołach magneto zamiast IF jest IC (I to kreska dla wyjasnienia) wiec oznacza to samo poprzedni golega pisze ze w manualu ma byc na C czyli w moim przypadku na F drugi przyjaciel pisze ze na T bo F to do stroboskopu wiec kto ma racje ?????? w moim manualu pisze ze oznaczenia słuza do obliczenia ustawien faz rozrzadu i nic wiecej
gulczas9
Świeżak
 
Posty: 55
Dołączył(a): 19/3/2009, 20:44
Lokalizacja: Mikołajki warmińsko-mazurskie

Postprzez Adam M. » 3/4/2009, 15:58

Wrzuc zdjecie tej strony z opisem ustawienia rozrzadu na jakis serwer zdjeciowy i wyjasnimy sprawe.
Adam M.
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 786
Dołączył(a): 5/2/2008, 02:56

Postprzez gulczas9 » 3/4/2009, 18:14

tak jak wiekszosc wskazywała aby ustawic na kreske z literą T to też tak zrobiłem, najpierw obracałem wał po przez klucz potem przez rozrusznik niby zawory pracuja dobrze nie stukają i nie blokuja sie o tłoki ale jeszcze silnika nie odpalałem
gulczas9
Świeżak
 
Posty: 55
Dołączył(a): 19/3/2009, 20:44
Lokalizacja: Mikołajki warmińsko-mazurskie

Postprzez gulczas9 » 3/4/2009, 19:15

wie jeszcze raz pytam na której kresce mam sie wzorowac? ja narazie ustawiłe z literą T i niby jest ok ale czy napewno tak ma byc? dodałem zdjecie na zdjeciu ustawiłem magneto tak aby było widac 2 oznaczenia
Załączniki
fff.jpg
fff.jpg (48.95 KiB) PrzeglÄ…dane 10232 razy
gulczas9
Świeżak
 
Posty: 55
Dołączył(a): 19/3/2009, 20:44
Lokalizacja: Mikołajki warmińsko-mazurskie

Postprzez Adam M. » 4/4/2009, 01:09

Kreska przy T powinna sie znalezc w przedziale ze strzalka.
Adam M.
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 786
Dołączył(a): 5/2/2008, 02:56

Postprzez gulczas9 » 4/4/2009, 13:33

ustawiłem na krseske z litera T zaczełem odpalac i nici po strzela tylko w lewy gażnik wiec cos jest nie tak
gulczas9
Świeżak
 
Posty: 55
Dołączył(a): 19/3/2009, 20:44
Lokalizacja: Mikołajki warmińsko-mazurskie

Postprzez Adam M. » 4/4/2009, 19:22

Gulczas, pisalem juz o tym - zrob zdjecie stronie z serwisowki gdzie jest opisane ustawienie rozrzadu i daj na serwer.
Ja akurat nie mam manuala od GPZ i nie zamierzam tracic czasu na szukanie go na necie, a wowczas bylaby jasnosc jak to zrobic.
Adam M.
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 786
Dołączył(a): 5/2/2008, 02:56

Postprzez gulczas9 » 5/4/2009, 12:10

posłuchałem sie golegi Raczek_6 aby ustawic na symbol IC tak tez zrobiłem zaczełem odpalac na saniu silnik odrazu wchodzi na wysokie równe obroty tak jak było postaremu po 5 sek właczam półssanie niestety silnik zaczyna sie dławic i tarmosic w koncu staje zdeczka sie zdygałem głeboki oddech i znowu odpalam na ssaniu zapala odrazu chodzi bez problemu właczam znowu po 5 sek półssanie znowu zaczyna sie dławic ale nie gasnie wiec wyłaczam całkowicie ssanie silnik zaczyna sie tarmosic i staje wiecej już nie odpalałem zeby cos nie z,,,,dolic podczas gdy silnik zaczoł sie dławic wydawało mi sie ze w 1 cylindze nie zawsze dochodzi do zapłonu chce powiedziec ze z jednej strony gaznika zeszedł mi krociec gomowy prowadzacy do filtra i jest szpara moze to podowac nie równa prace silnika czy nie ma to wpływu? co do ustawienia wałków roz. starałem sie ustawic co do milimetra chociaz jest troszke niewielka róznica wzgledem płaszczyzny na zdjeciu pokazałem jak umnie to wyglada ( na czerwono ) gdy przesune o jeden zabek w prawo lub lewo to całkiem juz nie pasuje zachowałem odległosc 24 oczek wiec zbierznosc miedzy wałkami jest ok moze ktos z was wie co jest nie tak ze silnik niechce pracowac? z tym saniem juz pkiedys tak robiłem ze wyłaczałem po 5 sek na półssanie i chodził ok
Załączniki
bez tytułu.jpg
bez tytułu.jpg (36.96 KiB) Przeglądane 10177 razy
gulczas9
Świeżak
 
Posty: 55
Dołączył(a): 19/3/2009, 20:44
Lokalizacja: Mikołajki warmińsko-mazurskie

Postprzez gulczas9 » 5/4/2009, 12:16

dodam jeszcze jedno ze kreska C znajduje sie w przeciwnej stronie wzgledem kreski T czyli o 180 stopni
gulczas9
Świeżak
 
Posty: 55
Dołączył(a): 19/3/2009, 20:44
Lokalizacja: Mikołajki warmińsko-mazurskie

Postprzez rider143 » 5/4/2009, 19:50

Ten silnik nie pracuje gdy nie ma szczelnych kroćcow miedzy gaznikami a airboxem i gdy zamiast orginalnego filtru siedza jakies stozki...Zrob najpierw z tym porzadek potem ustaw rozrzad zgodnie z serwisówka, wyreguluj zawory, sprawdz swiece i po naladowaniu aku odpalaj i zdaj relacje:)
Avatar użytkownika
rider143
Świeżak
 
Posty: 124
Dołączył(a): 22/3/2007, 22:48

Postprzez Adam M. » 6/4/2009, 02:10

Czyli kreska C ustawia zaplon na przeciwleglym cylindrze - sadze ze teraz jest dobrze.
Jesli chodzi o gasniecie to tak jak rider 143 uwazam ze dostaje za duzo powietrza z powodu tej gumy - gazniki wspolpracuja z okreslona objetoscia powietrza w airbox ( pojemniku na filtr powietrza ) i nie beda chodzily jezeli cos jest nie tak z polaczeniami.
Adam M.
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 786
Dołączył(a): 5/2/2008, 02:56

Postprzez gulczas9 » 6/4/2009, 17:39

wstałem rano z deczka zdygany ale nic zakładam ten kruciec gómowy, nowych swiec nie miałem wiec stare przeczysciłem, odpalam i silnik pracuje równo na ssaniu półsaniu i bez sania czyli jakos sie udało, rozrzad juz nie szumi i głowica nie stuka co do luzów zaworowych sie nie tykałem nie miałem szczelinomierza, ale martwi jeszcze mnie jedna rzecz, wydobywa sie dzwonienie od strony sprzegła dokładnie tam gdzie obraca sie kosz sprzegłowy te dzwonienie juz było jak motocykl kupiłem, słyszałem ze w tych silnika własnie jest mankamentem to prawda? podobne objawy ma honda cb 500 ze tez kosz sprzegłowy dzwoni po jakims przebiegu i jak czytałem na forum to wiekszosc pisała ze to nic groznego a czy w gpz 500 to tez nic groznego ? ktos cos wie na ten temat? moj motocykl ma 34kkm wiec łancuch sprzegłowy jest w bardzo dobrym stanie wymiena sie go powyzej 70 kkm
gulczas9
Świeżak
 
Posty: 55
Dołączył(a): 19/3/2009, 20:44
Lokalizacja: Mikołajki warmińsko-mazurskie

Postprzez rider143 » 6/4/2009, 19:40

W tym silniku halasuje lancuszek sprzeglowy gdy sie wyciagnie, lepiej rozebrac silnik i go wymienic lacznie z koszem sprzeglowym. Nawet nie trzeba do tej operacji zrzucac glowicy i wyciagac garów wiec odpada koszt paru uszczelek. Znam przypadek gdzie wyciagniety lancuch sprzeglowy wybral sporą ilosc karteru i zamienil w maź. Ale wiele ludzi jakos jezdzi i nie zważa na halasy. Twoj moto Twoj wybor. Ja osobiscie wymienil bym ten lancuszek-to tylko dzien pracy.
Gdy masz streeta bez owiewek-pol dnia :twisted:
Avatar użytkownika
rider143
Świeżak
 
Posty: 124
Dołączył(a): 22/3/2007, 22:48

Postprzez gulczas9 » 6/4/2009, 20:52

po swietach wpadne do serwisu zobacze co mi powiedza bo na łancuch to mi nie wyglada przecie łancuch ma jednolita konstrukcje wiec powinien ocierac a nie dzwonic co ma jakiegos guza? bardziej powiedzałbym ze to kosz sprzegłowy pozatym łancuch sprzegłowy ma prowadnice na dole i na górze z tworzywa wiec gdyby był rozciagniety nie ma prawa wadzic o blok, kiedys rozbierałem stary silnik od gpz 500 kupiłem za pare groszy wyjełem łancuch sprzegłowy i obracałem cała skrzynie a kosz sie obracał to własnie tez dzwonił a był bez łancucha wiem ze troszke nity w tyle kosza o cos wadziły chyba o zebatke pompy olejowej ale juz nie pamietam i podejzewam ze moze byc to w moim silniku ale zobaczymy dzwiek jest metaliczny ( dzwoniąca stal ) a gdyby juz ten łancuch wadził o blok to juz po kilku kilomerach wyzłobiłby aluminium chce dodac ze jak silnik sie rozgrzeje dzwonienie o 50% cichnie wiec to bardziej przekonuje ze to nie łancuch ale ja konstruktorem nie jestem wiec to tylko moja sugestia
gulczas9
Świeżak
 
Posty: 55
Dołączył(a): 19/3/2009, 20:44
Lokalizacja: Mikołajki warmińsko-mazurskie

Postprzez Adam M. » 7/4/2009, 02:23

Moze to byc rowniez amortyzator sprzegla, jezeli sprezyny na obwodzie kosza sa luzne.
Adam M.
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 786
Dołączył(a): 5/2/2008, 02:56

Następna strona


Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości




na górê