Suzuki sv 2 pytania-sprzęgło i zawieszenie.
Posty: 14
• Strona 1 z 1
Suzuki sv 2 pytania-sprzęgło i zawieszenie.
Witam.
Mam 2 pytania odnośnie Suzuki sv 650N.
1 odnośnie przednich amortyzatorów... przy włączonym hamulcu przednim i delikatnych ruchach przód tył słychać stukanie z okolicy lag nie są to na pewno łożyska główki ramy,znajomy powiedział mi ,że mogą to być tuleje?
Jeśli tak to gdzie i w jakich pieniądzach można je kupić/wymienić?
2.Sprzęgło.. podczas jazdy biegi wchodzą bez oporów i zgrzytów zarówno w górę jak i w dół.
Natomiast gdy zapalę motocykl i na wolnych obrotach wrzucę 1 to motocykl gaśnie.. przy lekkim dodaniu gazu i niewielkim zgrzycie jedynka wskakuje-motocykl nie gaśnie i mogę ruszyć. przy wrzuconej jedynce,włączonym sprzęgle podczas mocnej przegazówki motocykl lekko ciągnie.
Czy to znak ,że sprzęgło do wymiany?(regulacja linką nie daje efektów)
Czy może to wina oleju? poprzedni właściciel mówił ,ze go wymienił ale nie wiem na jaki.. i czy aby na pewno..
Przebieg to 45tys km raczej wiarygodny.
Pozdrawiam i dziękuję za pomoc.
Mam 2 pytania odnośnie Suzuki sv 650N.
1 odnośnie przednich amortyzatorów... przy włączonym hamulcu przednim i delikatnych ruchach przód tył słychać stukanie z okolicy lag nie są to na pewno łożyska główki ramy,znajomy powiedział mi ,że mogą to być tuleje?
Jeśli tak to gdzie i w jakich pieniądzach można je kupić/wymienić?
2.Sprzęgło.. podczas jazdy biegi wchodzą bez oporów i zgrzytów zarówno w górę jak i w dół.
Natomiast gdy zapalę motocykl i na wolnych obrotach wrzucę 1 to motocykl gaśnie.. przy lekkim dodaniu gazu i niewielkim zgrzycie jedynka wskakuje-motocykl nie gaśnie i mogę ruszyć. przy wrzuconej jedynce,włączonym sprzęgle podczas mocnej przegazówki motocykl lekko ciągnie.
Czy to znak ,że sprzęgło do wymiany?(regulacja linką nie daje efektów)
Czy może to wina oleju? poprzedni właściciel mówił ,ze go wymienił ale nie wiem na jaki.. i czy aby na pewno..
Przebieg to 45tys km raczej wiarygodny.
Pozdrawiam i dziękuję za pomoc.
Sv 650N
-
Mizgard - Świeżak
- Posty: 23
- Dołączył(a): 17/3/2009, 17:09
W kupionym motocyklu olej wymieniasz natychmiast, niezaleznie od tego co mowi poprzedni wlasciciel.
Jesli chodzi o sprzeglo to olej o za duzej lepkosci w niskiej temp moze powodowac ciagniecie - olej musi byc wymieniony na jakikolwiek motocyklowy o oznaczeniu SAE 10W40. Jezeli objaw bedzie dalej wystepowal to trzeba wyregulowac sprzeglo tak zeby w pelni rozlaczalo na samej regulacji popychacza, lub regulacja sprzegla na silniku, nie przy klamce sprzegla.
Poza tym sprzeglo dziala prawidlowo.
Tuleje do przedniego zawieszenia - dealer Suzuki, od razu kup nowe uszczelniacze, ale robilbym to dopiero podczas przyszlej zimy.
Jesli chodzi o sprzeglo to olej o za duzej lepkosci w niskiej temp moze powodowac ciagniecie - olej musi byc wymieniony na jakikolwiek motocyklowy o oznaczeniu SAE 10W40. Jezeli objaw bedzie dalej wystepowal to trzeba wyregulowac sprzeglo tak zeby w pelni rozlaczalo na samej regulacji popychacza, lub regulacja sprzegla na silniku, nie przy klamce sprzegla.
Poza tym sprzeglo dziala prawidlowo.
Tuleje do przedniego zawieszenia - dealer Suzuki, od razu kup nowe uszczelniacze, ale robilbym to dopiero podczas przyszlej zimy.
- Adam M.
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 786
- Dołączył(a): 5/2/2008, 02:56
Odnośnie oleju to podobnie myślę dlatego już zamówiłem motul 5100..
Jeśli chodzi o zawieszenie to jest miękkie i denerwuje mnie to dobijanie więc raczej zrobię to teraz i wymienię olej na gęstszy.. tyle ,ze dealer pewnie ładnie mnie skasuje...
Jeśli chodzi o zawieszenie to jest miękkie i denerwuje mnie to dobijanie więc raczej zrobię to teraz i wymienię olej na gęstszy.. tyle ,ze dealer pewnie ładnie mnie skasuje...
Sv 650N
-
Mizgard - Świeżak
- Posty: 23
- Dołączył(a): 17/3/2009, 17:09
Ad. 1.
Sprawdź czy nie jest to luz na tarczach hamulcowych (w Suzuki jak i innych motocyklach często się zdarza przy tzw tarczach pływających)
Ad.2. Zacznij od sprawdzenia ustawienia popychacza (po lewej stroni przy osłonie zębatki, opis jest w service manualu )
Sprawdź czy nie jest to luz na tarczach hamulcowych (w Suzuki jak i innych motocyklach często się zdarza przy tzw tarczach pływających)
Ad.2. Zacznij od sprawdzenia ustawienia popychacza (po lewej stroni przy osłonie zębatki, opis jest w service manualu )
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
- Raczek_6
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4217
- Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
- Lokalizacja: W-wa
- Raczek_6
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4217
- Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
- Lokalizacja: W-wa
Hamulce to raczej nie sÄ…..
dealer krzyknął 900zł za 1 tuleje... mam nadzieję ,że to nie tuleje-okaże się na przeglądzie..
Jakieś propozycje co to może być?
Stukanie przy niezbyt mocnych ruchach przód tył dziś zauważyłem ,że jest ono niezależne od pracy amortyzatorów tzn nawet jeśli blokuję ręką lagi i nie wchodzą w golenie to stukanie słychać z goleni/osi koła?
Co do łożysk koła-przy ruchach kołem lewo prawo nie czuć luzu.. ale może to jednak łożyska?
dealer krzyknął 900zł za 1 tuleje... mam nadzieję ,że to nie tuleje-okaże się na przeglądzie..
Jakieś propozycje co to może być?
Stukanie przy niezbyt mocnych ruchach przód tył dziś zauważyłem ,że jest ono niezależne od pracy amortyzatorów tzn nawet jeśli blokuję ręką lagi i nie wchodzą w golenie to stukanie słychać z goleni/osi koła?
Co do łożysk koła-przy ruchach kołem lewo prawo nie czuć luzu.. ale może to jednak łożyska?
Sv 650N
-
Mizgard - Świeżak
- Posty: 23
- Dołączył(a): 17/3/2009, 17:09
Weź 2-gą osobę i niech wciśnie hamulec i buja motocyklem przód tył.
dotknij do tarcz (w miejscu w którym są tulejki, łączące tarcze hamulcową z mocowaniem do kołą), jeśli to stuka .... sprawdź jeszcze czy to aby nie klocki w zacisku lub inne mocowania zacisku.
dotknij do tarcz (w miejscu w którym są tulejki, łączące tarcze hamulcową z mocowaniem do kołą), jeśli to stuka .... sprawdź jeszcze czy to aby nie klocki w zacisku lub inne mocowania zacisku.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
- Raczek_6
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4217
- Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
- Lokalizacja: W-wa
Co 2 głowy to nie jedna
Raczek ma rację puka tarcza..przed chwilą sprawdziłem.
podczas jazdy jej nie słychać bo to jest dość ciche.. a Vka pracuje jak pracuje..
No ale teraz czy to normalne przy pływających tarczach?
Czy to jakaÅ› wada?

Raczek ma rację puka tarcza..przed chwilą sprawdziłem.
podczas jazdy jej nie słychać bo to jest dość ciche.. a Vka pracuje jak pracuje..

No ale teraz czy to normalne przy pływających tarczach?
Czy to jakaÅ› wada?
Sv 650N
-
Mizgard - Świeżak
- Posty: 23
- Dołączył(a): 17/3/2009, 17:09
Nie to sie zdarza dosc czesto z plywajacymi tarczami Suzuki i praktycznie trudno cos na to poradzic.
Musza miec luz zeby sie przesuwac, ale dosc szybko im sie ten luz powieksza na tyle ze zaczynaja stukac.
Jezeli nie slyszysz ich podczas jazdy to jeszcze nie ma problemu.
Musza miec luz zeby sie przesuwac, ale dosc szybko im sie ten luz powieksza na tyle ze zaczynaja stukac.
Jezeli nie slyszysz ich podczas jazdy to jeszcze nie ma problemu.
- Adam M.
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 786
- Dołączył(a): 5/2/2008, 02:56
Posty: 14
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości